بی ام و

ب‌ام‌و سری 3، محبوب‌ترین سدان کامپکت لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

با پایان گروه‌های سدان‌های معمولی، به سراغ سدان‌های لوکس رفته‌ایم. کوچک‌ترین سدان‌های لوکس در رقابت‌های پدال سدان‌های کامپکت هستند. البته در بازار سدان‌های لوکس کوچک‌تری مثل مرسدس بنز A کلاس سدان و آئودی A3 سدان هم حضور دارند که سدان‌های ساب‌کامپکت لوکس محسوب می‌شوند اما به دلیل تعداد کم خودروهای این کلاس، سدان‌های ساب‌کامپکت لوکس در رقابت‌های پدال حضور نداشتند. در گروه سدان‌های کامپکت لوکس در این رقابت‌ها اما شانزده شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

فولکس‌واگن آرتئون

کیا استینگر

جگوار XE

آلفارومئو جولیا

مرسدس C کلاس

لکسس IS

ب‌ام‌و سری ۳

اینفینیتی Q50

کادیلاک ATS

آکورا TLX

بیوک رگال

جنسیس G70

آئودی A4

ولوو S60

آئودی A5 اسپرت‌بک

ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه

پس از برگزاری هشت دوئل در مرحلهٔ مقدماتی، از بین شانزده شرکت‌کنندهٔ گروه سدان‌های کامپکت لوکس، تعداد هشت ماشین راهی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شدند که این خودروها به شرح زیرند:

آئودی A4

جنسیس G70

مرسدس بنز C کلاس

آلفارومئو جولیا

ب‌ام‌و سری ۳

کادیلاک ATS

آئودی A5 اسپرت‌بک

فولکس‌واگن آرتئون

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی نیز در گروه سدان‌های کامپکت لوکس چهار دوئل برگزار شد و از این طریق چهار ماشین شامل آئودی A4، آلفارومئو جولیا، ب‌ام‌و سری ۳ و آئودی A5 اسپرت‌بک جواز حضور در مرحلهٔ نیمه‌نهایی را دریافت کردند. این چهار سدان کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی طی دو دوئل باهم به رقابت پرداختند تا سرانجام ب‌ام‌و سری ۳ و آلفارومئو جولیا توسط شما به‌عنوان فینالیست‌های گروه سدان‌های کامپکت لوکس انتخاب شده و راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا آخرین نبرد این گروه را برگزار کنند.

در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۵۷۴ رأی به ثبت رسیده است که سری ۳ با تصاحب ۹۷۹ عدد از آن‌ها و کسب ۶۳ درصد از کل آراء، پیروز دوئل شده و عنوان محبوب‌ترین سدان کامپکت لوکس دنیا را از شما دریافت کرده است. از سوی دیگر، جولیا نیز با دریافت ۵۸۵ رأی، نایب‌قهرمان این گروه لقب گرفته است؛ اما سری ۳ برای اینکه به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند مسیر نسبتاً سختی را پست سر گذاشته است زیرا در ابتدا در مرحلهٔ مقدماتی اینفینیتی Q50 را از سر راه خود کنار زد و سپس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی در برابر رقیب سرسختی به اسم کادیلاک ATS قرار گرفت. این سدان آلمانی اما بر حریف آمریکایی خود نیز غلبه کرده و راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شد که در این مرحله را هم با ضربه‌فنی کردن آئودی A4 پشت سر گذاشت.

 

رقبای ب‌ام‌و سری سه در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی اینفینیتی Q50 ۶۸
یک‌چهارم نهایی کادیلاک ATS ۶۳
نیمه‌نهایی آئودی A4 ۷۳
نهایی آلفارومئو جولیا ۶۳

 

سری ۳ که در حال حاضر کوچک‌ترین سدان ب‌ام‌و محسوب می‌شود، برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان جایگزینی برای مدل ۲۰۰۲ به بازار آمد و طی سال‌های بعد به معیار و سنگ محک کلاس سدان‌های لوکس و اسپرت تبدیل شد. این خودرو هم‌اکنون در نسل هفتم خود قرار دارد که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد. تا نسل قبلی، سری ۳ در انواع کوپه و کابریولت هم تولید می‌شود اما در نسل ششم این نسخه‌ها جدا شده و تحت نام سری ۴ به بازار عرضه شدند. قوی‌ترین نسخهٔ نسل هفتم این ماشین، مدل M340i است که تا پیش از معرفی مدل M3، پرچم‌دار خانوادهٔ سری ۳ محسوب می‌شود. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

 

مشخصات فنی

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۸۷ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۷۰۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۱ میلی‌متر
وزن
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر ترکیبی
قیمت ۵۴,۹۹۵ دلار

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. L-H-P-TT

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    مشخصاتش که عالیه ، BMW هم تو کل دنیا به لذت رانندگیش معروفه ، قیمتشم معقوله ……
    در مجموع انتخاب خوبیه اما من به شخصه اگه ۵۵ هزار دلار بودجه بزارم واس ماشین میرم سراغ AUDI S3 ، درسته تو یه کلاس با سری ۳ نیست اما چه کنیم دیگه s3 دلمون رو برده ❤❤❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. M

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      تازه هنو M3 نیومده!

    2. محمد

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      همه درصدهاش در دوئلها بالای ۶۳٪ بوده اونم توی یه کلاس لوکس و شلوغ
      و البته که پرفروش‌ترین بیمر و سنگ محک این کلاس همین سری ۳ هست
      گرچه که بنز توی کلاسهای بالاتر لوکس دست بالا رو داره
      اما این کلاس قلمرو تخصصی بیمره

      1. Hamid...Audi

        ۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (713 ديدگاه)

        تمام ماشینای این کلاس واسه خودشون یه پا سنگ محکن.

  2. حسين وي

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    هر نسلش رو میبینم لذت میبرم
    وقعا این جایگاه برازندشه ❤️

  3. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    رقبای بسیار جذاب و انتخابی به مراتب جذاب تر

  4. MAHDI

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله CARMAGAZINE سری3 رو به عنوان بهترین کامپکت جهان معرفی کرده که رده های بعدی این خودروها هستن.

    جایگاه هشتم_پژو508
    جایگاه هفتم_لکسوسES
    جایگاه ششم_جگوارE PASE
    جایگاه پنجم_ ب ام وX2
    جایگاه چهارم_ آلفا جولیا
    جایگاه سوم_ مرسدس Cکلاس
    جایگاه دوم_ آئودی A4
    جایگاه اول بهترین کامپکت سال:::ب ام وسری3

    1. SS

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (818 ديدگاه)

      فکر نمیکنم ب ام و X2 . جگوار ای پیس . لکسوس ES سدان های کامپکت باشن !!!

      1. MAHDI

        ۵ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        منم دقیق متوجه انتخابشون برای اون رقابت نشدم.اما درپایان اینطور معرفی کردن.خودت سرچ کن مطالعه کن مطلبش رو

  5. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (392 ديدگاه)

    A4 واقعا رقیب سرسختیه اما سری ۳ واقعا فوق العاده س

  6. مهران

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مظهر زیبایی ، پویایی ، طراوت و لذت رانندگی . معروفه میگن در مرسدس سرنشینها از ماشین لذت میبرن و در ب ام و راننده . تعادل ، شتاب و ترمز خوب راز لذت بردن از هر ماشینیه که این ب ام و س که اینهارو به زیباترین شکل ممکن به خریداراش عرضه میکنه . امیدوارم هرکی هرماشینی رو که دوست داره بتونه بزودی بخره .

  7. حمیدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه نزدیک ترین رقباش 13 درصد رای کمتر داشتن و این رقم به نسبت بالایی هست

    1. Hosseinbimmer

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (133 ديدگاه)

      26%?

  8. فرامرز

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    همین سه چهار سال پیش تو پدال بحثی بالا گرفته بود که ب ام و تو شتاب عددی نیست و بهترین شتابی که ب ام و داره ۴.۴ ثانیه هست که متعلق به ام ۶ هست. اون بحث ها و نظر من مهم نیست و مهم اینه که الان یه خودروی میان رده ب ام و شتابی در حد سریعترین ب ام و ۳-۴ سال پیش داره (اونم با کمتر از ۴۰۰ اسب بخار قدرت). فرغونسازان ایران هم تو این چند سال یه ۴۰۵ جدید به اسم دنا و چند تا پراید جدید تحویل بازار دادن

  9. Mehdi TuRbO

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    حقش بود ولی نمیدونم چرا طراحی چراغای پشتش برام به قشنگی نسل قبلش نیست سری ۵ ام همینطور ولی حالا باز به سری ۵ اومدی ولی سری ۳ رو نمیدونم چرا برام به قشنگیه نسل قبل نیست ولی طراحی داخلش و جلوش فوق العادست.

  10. MAHDI

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه مطلبی دیروز متوجهش شدم اینه که طراحی جلوپنجره X6جدید با جلوپنجرهX5 متفاوت هستش. یعنی مثل نسل قبل نیست که تنها تفاوتX6وX5 درکوپه بودن X6 باشه.حتی درمدل X6M سپرهم تفاوت جزعی باX5M داره.

  11. MAHDI

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه مطلبی دیروز متوجهش شدم اینه که طراحی جلوپنجره X6جدید با جلوپنجرهX5 متفاوت هستش. یعنی مثل نسل قبل نیست که تنها تفاوتX6وX5 درکوپه بودن X6 باشه.حتی درمدل X6M سپرهم تفاوت جزعی باX5M داره.
    ((راستی آئودی Q7 جدیدهم معرفی شد))

  12. artin

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دوستان می خواهم یک نظر سنجی بگذارم.
    می دونم این دو ماشین در گروه هم نیستند ولی بعضی ها با هم مقایسه اش می کنن.

  13. artin

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    چون هر دو تو گروه خودشون برنده شدن باید رقابت جذابی بشه….

  14. artin

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کدام یک از ماشین های زیر را بیشتر می پسندید؟
    1_بی ام و سری 3
    2_دوج پلنجر

    1. Seyed AMG

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      آقا آرتین لطفا از ایموجی ?? استفاده کن
      خدایی اونایی که لایک دادن فازشون چیه ?

  15. احمدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    فقط آلفارومئو جولیا
    حیف آلفا نبود با موتور بی نظیر فراری و همچنین روح آلفا
    واقعن که!

    1. Sina

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      بی ام و ام ۳ که معرفی بشه آلفا هم با نسخه تقویت شده ی جولیا و آئودی Rs4 و Rs3 بهش نمی رسه.

    2. پارسا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (63 ديدگاه)

      سلطان این کلاس C کلاس فقط

  16. احمدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    سالهاست که بالاست این ماشین پرچمدار این سگمنت است

  17. Arash

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ب ام و یک خودروی کم نظیره، از هر جهت سلیقه و تکنولوژی بالایی در ساختش به کار رفته.

  18. فرید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام، دوستانی که تجربه سالها بی ام و دارند راهنمایی کنید هزینه نگهداری و تعمیرات این خودرو منظورم سری 3در شرایط فعلی چطوره؟ لطفاً بدون تعصب و غرض، و فقط از نگاه کارشناسی‌ راهنمایی کنید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا