نسل جدید گل سرسبد خودروهای سدان لوکس بامو رونمایی شد. خودرویی با فناوریهای نوین، وزن رژیمی و پیشرانه هیبریدی که بیانگر بازیگری تازهنفس در رده خودروهای این کلاس است.
در نگاه نخست، بامو سری ۷ جدید تغییرات دراماتیک و چشمگیری نسبت به گذشته را نشان نمیدهد. اما درواقع این یک خودروی کاملاً جدید و البته پیشرفتهتر است. در ایالاتمتحده، سری ۷ جدید منحصراً در یک نسخه با فاصله بین دو محور کشیدهتر تحت کد G12 ارائه میشود. در حالی که در اروپا میتوان مدلهای استاندارد با فاصله بین دو محور معمولی با کد G11 را نیز یافت. طول نسخه کشیدهتر به ۵۲۳۸ میلیمتر و فاصله بین دو محور جلو تا عقب آن به ۳۲۱۰ میلیمتر میرسد که میتوان فضای پایی رؤیایی برای سرنشینان عقب را در آن متصور شد. عرض این خودرو ۱۹۰۲ و ارتفاع آن ۱۴۷۹ میلیمتر میباشد. مدل کوتاهتر هم طولی به اندازه ۵۰۹۸ و فاصله بین دو محوری به اندازه ۳۰۷۰ میلیمتر دارد. طراحی سری ۷ جدید را میتوان مخلوطی از طراحی سری قبلی با برادران کوچکتر آن نظیر سری ۳ و ۴ دانست. جلوپنجره کلیوی شکل معروف بامو با شبکه میلهای اکتیو همراه شده که فلپ های آن بهصورت خودکار برای خنک شدن موتور در مواقع مورد نیاز باز میشوند. چراغها نیز کمی اغراقشدهتر به نظر میرسند که در تماس با جلوپنجره قرار میگیرند و همانند مدل i8 از تکنولوژی لیزری استفاده میکنند.
سیستم تعلیق بادی در جلو و عقب علاوه بر آسایش بیشتر و سواری راحتتر، مرکز ثقل پایینتری در سرعتهای بالا را ایجاد میکند. استفاده از مواد سبکوزن باعث شده تا وزن خودرو ۱۳۰ کیلوگرم کاهش یابد. این موضوع نتیجه استفاده از موادی چون فیبر کربن در ترکیب با فولاد، منیزیوم، پلاستیک و آلومینیوم میباشد. برای نخستین بار نیز دربها و صندوق بار از جنس آلومینیوم ساخته شدهاند. هرچند که ممکن است از این رژیم وزنی به دلیل کاهش ۲۰۰ کیلوگرمی وزن پلتفرم، انتظار بیشتری داشته باشید، اما درواقع چنین تمهیداتی بیشتر به جهت خنثی نمودن افزایش وزن ناشی از ابعاد بزرگتر و تجهیزات بیشتر رفاهی و ایمنی و تقویت کلی ساختار خودرو است. درعینحال به گفته یکی از اعضای هیئتمدیره بامو، این خودرو سبکوزنترین سدان لوکس در این سگمنت میباشد.
بامو 740i بهعنوان مدل پایه از پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳.۰ لیتری با قدرت ۳۲۰ اسب بخار سود میبرد. کارایی و پاسخگویی این موتور نسبت به سلف آن بهبود یافته است. در یک پله بالاتر میتوان مدل 750i xDrive را با موتور V8 به حجم ۴.۴ لیتر و قدرت ۴۴۵ اسب بخار انتخاب کرد. هر دوی این مدلها از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته سود میبرند که با سیستم ناوبری خودرو نیز مرتبط است. به طوری که بهصورت خودکار عملکرد آن با توجه به وضعیت رانندگی و شرایط مسیر تغییر میکند. در ابتدای سال ۲۰۱۶ میتوان یک مدل پلاگین هیبریدی را در این سری شاهد بود. مدل 740e xDrive از فناوریهای توسعه یافته مدلهای i3 و i8 بهره میبرد. در این خودرو، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوی بنزینی با یک موتور الکتریکی یکپارچه با گیربکس هشت سرعته خودکار جفت میشود. باتریهای لیتیوم یون با کمک موتور خودرو یا توسط منابع خارجی از طریق شارژر استاندارد، تغذیه میشوند. این خودرو را میتوان از طریق ایستگاههای شارژ عمومی یا شارژر مخصوص i Wallbox بامو شارژ کرد. این مدل در حالت تمام الکتریکی میتوان مسافت ۳۷ کیلومتر را با بیشینه سرعت ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت طی نماید. از دیگر ویژگیهای جالب این خودرو میتوان سیستم سرگرمی بهروز شده iDrive را نام برد. صفحه نمایشگر لمسی علاوه بر اینکه کاربری آسانتری دارد، از ژستهای حرکتی نیز پشتیبانی میکند. این ژستهای حرکتی را میتوان شخصیسازی نمود و یک حرکت خاص دست را مثلاً برای پاسخ دادن به تماس تلفنی یا تنظیم صدا تعریف کرد. ویژگیهای دیگر سری ۷ جدید شامل نمایشگر ۱۲.۳ اینچی داشبورد، نمایشگر ۷ اینچی متحرک مرکزی، شارژر بیسیم برای گوشی تلفن همراه، صندلیهای عقب گرم شونده همراه با هشت انتخاب برای ماساژور و سه سطح شدت ماساژ، برنامه احیای بدن برای جلوگیری از کوفتگی و خستگی در سفرهای طولانی، پکیج رایحه داخلی با هشت عطر spritz، نمایشگر سربالا با کیفیت گرافیکی بالا برای راننده، نسل جدید دستیار پارک خودکار و سقف پانوراما میباشند.
قیمت پایه بامو از ۸۱ هزار دلار برای مدل شش سیلندر و ۹۷۴۰۰ دلار برای مدل ۸ سیلندر آغاز میشود. حالا باید منتظر رقابت سری هفت جدید با کلاس اس مرسدس باشیم.
بی ام و روز به روز در حال بهبود بخشیدن به ماشیناشه ولی هر چقدرم تلاش کنه از یه نظر از بنز عقبه اونم اصالت بنزه s کلاس واقعا شبیه قصر متحرکه و اصلا با هم قابل مقایسه نیستن
تو کلاس سدان های کامپکت لوکس معمولا bmw بهترینه تو کلاس سدان های متوسط لوکس معمولا bmw و mercedes تو یه سطحن اما تو کلاس سدان های بزرگ لوکس همیشه mercedes بهترینه:D
دوستان سلام به نظر شما این ماشین برای یک خونواده ۵ نفره اوکی هست یا نه مثلا ولوو xc90 بهتر از این هست البته میدونم کلاس این دو خودرو یکی نیست و مقایسشونم درست نیست ولی میخام بدونم مرسی
pejman
۲۶ خرداد ۱۳۹۴بی ام و روز به روز در حال بهبود بخشیدن به ماشیناشه ولی هر چقدرم تلاش کنه از یه نظر از بنز عقبه اونم اصالت بنزه s کلاس واقعا شبیه قصر متحرکه و اصلا با هم قابل مقایسه نیستن
مانی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴تو کلاس سدان های کامپکت لوکس معمولا bmw بهترینه
تو کلاس سدان های متوسط لوکس معمولا bmw و mercedes تو یه سطحن
اما تو کلاس سدان های بزرگ لوکس همیشه mercedes بهترینه:D
رهگذر
۲۰ تیر ۱۳۹۴حالا که نگاه میکنم ناخن کوچیکه مرسدس تو لوکس سازی نیست
علي
۴ دی ۱۳۹۵دوستان سلام به نظر شما این ماشین برای یک خونواده ۵ نفره اوکی هست یا نه مثلا ولوو xc90 بهتر از این هست البته میدونم کلاس این دو خودرو یکی نیست و مقایسشونم درست نیست ولی میخام بدونم
مرسی