کمکم باید اتصال کابلهای بزرگ برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی را فراموش کرد؛ چرا که بامو در حال آزمایش بر روی یک سیستم شارژ القایی برای خودروهای الکتریکی است. این ابزار شارژ بیسیم، این امکان برای رانندگان فراهم میکند که لذت بیشتری از داشتن خودروی پلاگین هیبرید یا الکتریکی ببرند و برای شارژ آن، به راحتی آن را در بالای یک صفحه شارژر که بر روی زمین قرار گرفته، پارک کنند.
سیستم شارژ القایی بامو از یک صفحه پایه بر روی زمین به همراه یک سیمپیچ الکتریکی و همچنین یک سیمپیچ دریافتکننده در کف وسیله نقلیه پلاگینی استفاده میکند. بامو میگوید که نمونه اولیه این شارژر دارای راندمان ۹۰ درصد است و میتواند باتری بامو i8 را در کمتر از ۲ ساعت به صورت کامل شارژ کند. این در حالی است که بامو i3 تمامالکتریکی میتواند در طول یک شب میتواند با این سیستم شارژ خود را کامل کند. این سیستم میتواند بدون توجه به شرایط جوی، برف یا باران، به کار خود ادامه دهد و همچنین دارای حسگر «جسم خارجی» بین خودرو و صفحه شارژر است و در نتیجه از انتقال پرتوها به یک جسم خارجی مانند گربهای که به زیر بامو i8 رفته، جلوگیری میکند. صفحه شارژر میتواند با استفاده از اتصال وایفای با علائم و گرافیک خاص با خودرو در ارتباط خواهد بود تا راننده در بهترین جای ممکن برای شارژ باتری خودرو پارک کند. وقتی پارک به طور کامل انجام شد، راننده میتواند به راحتی با فشار دادن یک دکمه، شارژ باتری را شروع کند. دیگر خبری از ایستگاه شارژ الکتریکی و کشیدن کابل نیست. سیستم شارژ القایی بامو هنوز در مرحله توسعه و آزمایش قرار دارد. در همین حال، این خودروساز آلمانی تنها کمپانیای نیست که ایده شارژ بیسیم را برای خودروهای الکتریکی آینده در سر میپروراند. کانسپت الکتریکی اینفینیتی LE که در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته شد، دارای شارژ القایی بود. تویوتا و ولوو، به عنوان دو خودروساز مطرح، مشغول کار بر روی سیستمهای مشابهی هستند.۴۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
رامین
۲۰ تیر ۱۳۹۳ببخشید اینو اینجا میگم ولی مجبورم
دوستان من میخوام یه سانتافه 2014 فول بگیرم
ماشین خوبی هست؟
راستی دوستان نسل بعدی سانتافه چند سال دیگه میاد؟
پدال جون هرکی دوست داری بزار نظرو
امين
۲۰ تیر ۱۳۹۳تو این رنج سانتافه عالیه
هم از لحاظ ظاهر هم امکانات هم مصرف سوخت و ایمنی
Japan & Germany
۲۰ تیر ۱۳۹۳دوست عزیزم نخر ، تو نمایشگاه داییم بود رفتم باهاش یه دوری بزنم ، موتورش خیلی ضعیفه و کم میاره ، با این قیمت هوندا آکورد یا ب ام و X1 گزینه های بهتریند
Ahmad..F12
۲۱ تیر ۱۳۹۳داداش ایمنی که سانتافه 2014 داره هیچ SUV نداره
ظاهرش هم که خودت میینی در حد عالیه
از نظر قدرت هم نمیشه گفت عالیه ولی قابل قبوله
انتظار range rover رو که نباید ازش داشته باشیم؟؟!!
Japan & Germany
۲۱ تیر ۱۳۹۳من بودم با این بودجه یا آکورد میگرفتم یا تویوتا راو 4 شاید هم ب ام و X1
سجاد
۲۱ تیر ۱۳۹۳نگیر بدرد نمیخوره اصلا ماشین خوبی نیست نسبت به قیمتش میتونی خیلی ماشین های بهتری بگیری تو این رنج قیمت من خودم داشتم
VAHID JINPACHI
۲۱ تیر ۱۳۹۳نمی خوام راهتو بزنم ولی یه نگاهی به بی ام و 520i 2014 و 320i بنداز واقعا فوق العاده هستند .
گور بابای 50 میلیون برو یه بی ام و بخر ..
اگه صبر کنی لکسوس is 250 2014 هم به زودی می اد و قیمتش حدود 250 میلیون خواهد بود….
amin
۲۱ تیر ۱۳۹۳چون واردات ماشین های بالای 2500 ممنوعه فقط 2400 سانتافه وارد که قوی نیستش اما امکاناتش بد نیستش تا جایی که من میدونم
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳آفرین به BMW.آقای انیس حسینی از شما هم تشکر میکنم.الان اگه من اینو نوشته بودم الله اکبر! یه هیاهویی میشد که بیا و ببین!
خودروی الکتریکی روز به روز بهتر از قبل میشه.کم کم محدودیت هاش هم داره از بین میره.اگه پول داشتین حتما بخرین.من که دستم کوتاهه از خریدش.
sorena scirocco
۲۰ تیر ۱۳۹۳باعرض پوزش:
در جوابیه شرکت سایپا با فارس نیوز مبنی برگزارش مقایسه قیمت خودرو ها در هند با پراید:
در جوابیه شرکت سایپا به این نکته اشاره شده که خودروهای هندی مطرح در گزارش فارس حتی ابتدایی ترین امکانات یک خودرو را ندارند و این سوال مطرح می شود که آیا خودروساز معتبری همچون جی ام سی (شورلت)، هیوندایی، سوزوکی، فورد و ….. که به عنوان قدیمی ترین برندهای خودروسازی در این عرصه فعالیت می کنند و نمونه خودروهای مقایسه شده نیز ساخت همین شرکت ها هستند امکانات اولیه ای مانند کولر و شیشه بالابر برقی و مه شکن و حتی پخش کننده سی دی را که سایپا به عنوان نقطه قوت محصولات خود از آن یاد می کند را ندارند.
در بخش دیگری از جوابیه شرکت سایپا رقم 24 میلیون تومان قیمت بازار خودروی پراید به عنوان اشتباه گزارش عنوان شده است، در حالی که معیار میزان پولی است که مردم برای خرید خودرو در بازار آزاد از جیب خود می پردازند و نه رقمی که روی کاغذ از سوی خودروساز اعلام می شود.
مقایسه قیمتها هیچ ارتباطی با مشخصات درون خودروها نداشته و در گزارش مذکور تنها قیمت خودروها بدون در نظر گرفتن مشخصات فنی صورت گرفته است و تلاش شده است تا تنوع قیمتی موجود در بازار هند در مقایسه با بازار خودوری ایران به مخاطبان ارائه شود.
بر اساس این گزارش بسیاری از تجهیزات موجود در خودروی پراید 111 ذکر شده در جوابیه سایپا مانند سیستم پخش سی دی، کولر و شیشه بالا بر برقی در خودروهای موجود در پایین ترین سطوح استاندارد اروپا نیز وجود دارند و دیگر نمی توان از این تجهیزات به عنوان آپشن خودرو نام برد.
نکته قابل تأمل در این زمینه استناد به استفاده از تجهیزاتی مانند کولر، مه شکن، شیشه بالابرقی و پخش کننده سی دی برای اثبات کیفیت برتر خودروی پراید در مقایسه با خودروهای موجود در بازار هند است که همین امر نشان از بی اطلاعی نگارنده جوابیه از شاخص های جهانی کیفیت خودرو است.
در بخش دیگری از جوابیه مطرح شده که بالغ بر 6 میلیون تومان از هزینه دریافتی از مردم به مواردی همچون شماره گذاری، بیمه و ارزش افزوده و همچنین عوارض خودرو مربوط می شود که سهمی بیش از 30 درصدی از قیمت خودرو را به خود اختصاص می دهد و ربطی به خودروساز ندارد. اما با درنظر گرفتن سقف هزینه بیمه حدود 1 میلیون تومان برای خودروی پراید چگونه 5 میلیون تومان صرف عوارض، مالیات بر ارزش افزوده و شماره گذاری این خودرو می شود؟ ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که تمام هزینه های یاد شده اعم از مالیات و … در هند نیز وجود دارد و این کشور از این قاعدهها مستثنی نیست.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد اختصاص ارز مبادله ای به تأمین قطعات خودرو از خارج است که در این گزارش مقایسه با ارز دلار آزاد صورت گرفته و فاصله قیمتی این دو ارز نیز باید مد نظر شرکت خودرو سازی قرار گیرد.
یکی از مهمترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد آزاد بودن واردات خودرو در هند است که ارائه خودروی بی کیفیت و موفقیت فروش آن را در بازار این کشور غیر ممکن می سازد در حالی که بازار ایران همچنان با محدودیت های جدی در واردات خودرو و در نتیجه آزاد کردن بازار خودرو مواجه است.
بر اساس آخرین اظهارات، سخنگوی دولت نیز از افزایش قیمت دولت انتقاد کرده و اعلام کرده است: با توجه به اینکه صنعت خودرو از تحریم خارج شده و دولت برای تامین ارز مورد نیاز اجازه داده از ارز مبادلهای که قیمت ارزانتری دارد استفاده شود. انتظار این بود خودروسازان خبر افزایش کیفیت را به دولت بدهند.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه شورای رقابت پیام دولت را دریافت کرده بود تصریح کرد: در جلسه امروز هم آقای روحانی مراسم تکدر خود را اعلام کرد و انتظار است شاهد بهبود وضعیت خودروها باشیم نه افزایش قیمت؛ از اینرو بحثهایی صورت گرفت و قرار شد بررسی مجدد صورت گیرد تا از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به وارد کردن خودروهای با کیفیت و ارزان خارجی یادآور شد: اینکه از یکسو واردات را منع و از سوی دیگر خودروسازها هر قیمتی را که بخواهند بر خودروها بگذارند پذیرفتنی نیست البته میدانیم که هزینهها هم بالا است.
زیگما
۲۰ تیر ۱۳۹۳اخه سایپا
توی اون لیست مگه جی ام سی بود آخه؟
اصلا جی ام سی مگه ماشین شاسی کوتاه میزنه؟
چه برسه به ماشین کوچک!
کولر و پخش سی دی و شیشه بالابر برقی روی هم 700 دلار هم هزینه نداره
در نتیجه تفاوتی در اصل موضوع بوجود نمیاد
خیلی دلم میخواد فحش بدم به سایپا حیف که سانسور میشه…..
زیگما
۲۰ تیر ۱۳۹۳کاملا مشخصه کسی که جوابیه رو نوشته چقدر احمق بوده که حرف از جی ام سی زده.
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۲۰ تیر ۱۳۹۳درود .
زیگما به اینا چیکار داری ؟؟؟
اینا میخوان اعلام حضور کنند . میخوان بگن ما هم هستیم .
مگه ادعاشونو در مورد همکاری با پروتون ندیدی ؟؟؟
لاشخورا .
احسان(احسان سابق)
۲۰ تیر ۱۳۹۳جی ام سی فقط ماشین بزرگ میسازه و منحصر به بازار امریکا.تو هند تنها برند شورولت از جی ام هست که فعالیت میکنه
lmbx
۲۰ تیر ۱۳۹۳تکنولوژی خیلی جالبی میتونه یه سری مشکلات ماشین های هیبریدی رو حل کنه
خدایی این المانا تو همه چی عالیند
یه ایه تو قران هست مضمونش اینه (وباید از شما امتی پدید اید تا الگو همه امت ها باشد)منظورش امت اسلامیه الان المانی ها با عملشون این کارو کردن واقعا یه ملت الگو هستند تو خیلی از زمینه ها مثل نظم مثل مسئولیت پذیری و.. تازه جوانمردی رو تو فوتبالشون دیدیم
ای کاش ما ایرانی ها ذره ای از نژادمون(اریایی ها) به ارث میبردیم
mahdi
۲۰ تیر ۱۳۹۳درود
((((( بامو به دنبال شارژ بیسیم خودروهای الکتریکی )))))
BMW رو ولش کنید
این خبر رو بخونید
استقبال و فروش بی سابقه ایرانخودرو و سایپا بعد از افزایش قیمتشان در میان موجودات فضایی
مثل اینکه هموطنان عزیزمان همیشه در حال ترکوندن و طی طریق در فضای لایتناهی هستند
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
احمدرضا بی ام و
۲۰ تیر ۱۳۹۳این بی ام و هم دیگه شورشو در ورده سری 7 جدید تغیرات زیادی نسبت به مدل های دیگه نکرده چرا اینو میگم چون اگه دقت کنید m4 قبل از معرفی دقیقا و قتی پوشونده بوده بودنش مثل همین سری 7 بود اه اه خسته شدم
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳احمدرضا جان مثلا شما طرفدار BMW هستی! وقتی شما اینجوری برخورد میکنی چه انتظاری از بقیه میشه داشت؟! دلیلی که شما آوردی اصلا قابل قبول نیست.توی اون مطلب اگه دقت کرده باشی گفته که خودرو استتار سنگینی داره یعنی نمیشه چیزی ازش فهمید.صرف اینکه دو تا ماشین پوشش مشابه دارن دلیل میشه که یکی باشن؟! اینو مطمئن باش که BMW توی سری 7 هیچی کم نمیذاره(به خاطر سودش و عقب نموندن از بنز).صبر کن بیاد اونوقت عکس العمل همه رو خواهیم دید…
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳احمد رضا جان ، درخواست دادم حکم اخراجت رو از باشگاه طرفداران BMW سایت پدال رئیس امضا کنه ! :-D شوخی بدی بود
احمدرضا بگذار رونمایی بشه بعد ، هنوز که چیزی مشخص نیست
احمدرضا بی ام و
۲۰ تیر ۱۳۹۳احسان و شاهین آخه و قتی میبینم اینطوری طرفدارای بنز توی دلیل اوردن همیشه دلیل های منطقی میارن خییلی زورم میاد داغونم
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳دوست عزیزم چه دلیلی بهتر از اینکه فروش BMW بیشتره؟! مگه خودت همین خبر رو به من ندادی؟ داغون نباش داداش.
صبر کن چندتا سورپرایز راجع به BMW تو راهه! ;)
احمدرضا بی ام و
۲۰ تیر ۱۳۹۳شاهین فدایی داری
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳مخلصم احمدرضا جان.ارادت
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳احمد رضا جان هر وقت دلیل منطقی آوردند مثل یک مرد قبول کن ، اینجوری تو با ارزش تر میشی ، ولی در عوضش میتونی از نقاط قوت BMW براشون حرف بزنی چون هیچ کس و هیچ چیز کامل نیست
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۲۰ تیر ۱۳۹۳درود .
احمد جان منم باهات موافقم . ب ام و خیلی داره طول میده . ولی میدونم که
یک محصول شاخه .
در ضمن در پست بعدی ب ام و یک چیزی میپم که به ب ام و افتخار کنی .
احمدرضا بی ام و
۲۱ تیر ۱۳۹۳میلاد و احسان دمتون گرمم
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳BMW با این طرح هاش فکر کنم از زمین و هوا ( اون سایبانی خورشیدی که ماشین رو شارژ میکرد ) داره شارژ میفرسته
من یک طرح به ذهنم رسیده که با یکبار شارژ مسافت طی شده تقریبا 50 درصد افزایش پیدا میکنه ، فقط موندم کجا ثبتش کنم ، نمی دونم اصلا عملی هست یا نه ؟
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳طرحتو میدی من یه مطالعه بکنم؟!!!! :D :D :D
قول میدم به اسم خودم ثبتش نکنم! :D
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳شاهین جان هنوز یک طرح نپخته تو ذهنمه ، هنوز بهش فکر هم نکردم ببینمه اصلا عملی میشه یا نه
این طرح ها رو در ایران بخواهی ثبت کنی باید مستندات براشون بفرستی نمیشه بصورت یک طرح ثبتش کرد مثل امریکا نیست
من در مورد ماشین چندین طرح دارم ولی هنوز دنبالشون نرفتم فعلا تو ثبت شرکت موندم
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳شوخی کردم داداش! فقط قول بده اگه طرحت به امید خدا ثبت شد و رفتی میلیونر شدی مارو از یاد نبری! بگو یه شاهین نامی بود تو پدال خیلی رو مخ بود! یادش بخیر… :) :(
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳خواهش میکنم شاهین جان ما ارادت داریم
امیدوارم اول شرکت رو زود راه بندازم بعد میرم سراغ این طرح ها ، نمیشه همینطوری این طرح ها رو مثلا به یک خودرو ساز پیشنهاد داد ، یعنی فقط طرحتو بخرند ؟
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳داداش احسان اول طرحتو ثبت کن بعد ارائه بده.به این لینک یه سر بزن اونجا یه کامنت در همین مورد گذاشته بودم.ارادت
http://www.pedal.ir/%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%88%D9%88%D8%B1/%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%AA-%D8%B4%D9%81%D8%A7%D9%81-%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%88%D8%B1/
مرتضی
۲۱ تیر ۱۳۹۳خوب چطور میخوای یه طرح ناپخته رو ثبت کنی؟؟؟ تو کارت رو درست کن ثبتش با من !!! میخوای تو المان ثبتش کنم؟؟؟ هر چند ایرانو عشقه!!
Ehsan
۲۱ تیر ۱۳۹۳ممنون شاهین جان ، ولی در ثبت اسناد باید طرح رو با مستندات و توضیحات کامل ثبت کنی ، نمیشه بصورت ایده محض ثبت کرد
ممنون مرتضی ، کلا تو خط آلمانی ها ، ولی اگر خواستم ثبت کنم در ایران ثبت میکنم ، ولی باید روش فکر کنم ببینم عملی هست یا نه فعلا در حد یک ایده است
صادق
۲۰ تیر ۱۳۹۳طریقه ی شارژ القایی، بسیار با صرفه تر و مناسب تره
ببینید یه ماشین با اون همه عظمتش، مدت زمان شارژش از یه گوشی هوشمند کمتره
واقعا پیشرفتِ قابل قبول و بسیار مفیدی هستش
زیگما
۲۰ تیر ۱۳۹۳شارژ القایی از دستاورد های سونی بود
واقعا خلاقیت در این سیستم موج میزنه
در مورد تلویزیون های سونی اینکارو کردن برای اولین بار
یعنی به این صورت که تلویزیون به دیوار اویزون بود و روی دیوار هم دستگاه قرار داشت و دیگه خبری از سیم برق نبود.
مرتضی
۲۱ تیر ۱۳۹۳یه تلویزیون فکستنی آویزون رو با این یکی میدونی؟؟؟
زیگما
۲۱ تیر ۱۳۹۳بله قابل قیاس نیستن ولی اولین بار کار سونی بود این تکنولوژی
اتفاقا در برنامه بی بی سی فارسی ، کلیک ، این موضوع رو دیدم.
Ehsan
۲۱ تیر ۱۳۹۳یک برنامه هم بود در مورد اینجور خونه ها که مکان هایی رو داشت که میتونستی لپ تاپ ، گوشی و خیلی چیزهای دیگر رو شارژ کنی ، ولی یادم نیست در کدوم برنامه دیدم
زیگما
۲۱ تیر ۱۳۹۳خیلی خوب میشه اگه سیم ها برای شارژ وسایل حذف بشن
همش توی دست و پا هستن این سیم ها.
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳من الکترونیک نخوندم و سر رشته ندارم ولی از دوستانی که الکترونیک خوندن ، آیا سطح بیشتر باعث بیشتر شدن سرعت شارژ میشه یا نه ؟
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳دقیقاً متوجه نشدم منظورت از سطح بیشتر چیه اما به طور کلی سرعت شارژ یک باطری به دو عامل بستگی دارد 1- سرعت واکنش انتقال الکترون در باطری و یا به عبارت دیگر مقاومت درونی باطری که به ماهیت باطری وابسته است. به عنوان مثال سرعت شارژ یک باطری لیتیوم-یون بیشتر از یک باطری اسید-سرب می باشد. 2-میزان جریان شارژ باطری که تا یک حد معین با افزایش جریان میتوان سرعت شارژ را زیاد کرد به عنوان مثال سوپر شارژرها با اعمال جریان بسیار شدید می توانند باطری ها در مدت کو تاهی شارژ کنند.
اگر منظورت از سطح بیشتر سطح مبادله جریان بین باطری و منبع تغذیه می باشد پاسخ مثبت است زیرا سطح بیشتر به معنای مقاومت کمتر و در نتیجه جریان بیشتر است.
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳ممنون احسان جان منظورم همون مورد آخر بود که جوابم رو گرفتم
hero
۲۰ تیر ۱۳۹۳خوشم میاد ژاپنی ها زودتر از ژرمنها به فکر این کار بودن!
PEUGEOT
۲۰ تیر ۱۳۹۳همچین سیستمی خیلی عالیه
به نظرم باید کمپانی ها این تکنولوژی ها را برای مشتری های خودروهای الکتریکی به صورت رایگان در اختیارشون بزارن تا این امتیازات مردمو به خرید خودروهای الکتریکی تشویق کند
علی
۲۰ تیر ۱۳۹۳bmwفکراون گربه ای که ممکنه زیرماشین باشه کرده اونوقت هر سال توی پرایدچندهزارنفرجون خودشونوازدست میدن ولی اتفاقی نمی افته در عوض قیمتش جریان صعودی به خود میگیره تاوقتی انحصاردرخودروسازی باشه هیچ وقت پیشرفت وتلاش برای بهترشدن وایجادرقابت وجودنخواهدداشت ودرجاخواهیم زد
کوشا
۲۱ تیر ۱۳۹۳بیاین همگی باهم دعا کنیم خودروسازی های ایران به فکر استفاده از تکنولوژی نیفتن چون مثلا موقع باز شدن ایر بگ میپرسه :Are you sure??
امید
۲۱ تیر ۱۳۹۳خوشبحالشون