برای سالها گروه خودروسازی بامو پرفروشترین برند لوکس ساز در دنیا بوده است. بامو در همراهی با مینی و رولزرویس قادر است تا در امر فروش از رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد. هرچند در ششماهه اول امسال، مرسدس بنز این عنوان را از چنگ رقیب باواریایی ربوده است؛ اما این امر باعث نشده تا بامو برای بازپس گرفتن این عنوان دست روی دست بگذارد.
دلیل اصلی پیشی گرفتن مرسدس در امر فروش در این بازهی زمانی هجوم مدلهای جدید این شرکت به بازار است. مرسدس به تازگی سدان های C و E کلاس و شاسیبلندهای GLC و GLE را عرضه کرده است. این هجوم همهجانبه محبوبیت فوقالعادهای را برای این برند اشتوتگارتی به ارمغان آورده است. البته فکر میکنیم که بازار خودروهای لوکس دورهای است.
بامو امسال مدلهای جدید زیادی نداشته و البته M2 نیز فروش محدودی دارد که باعث شده تا مرسدس جلو بزند. البته اواخر امسال بامو با عرضهی سری ۵ جدید میتواند در برابر رقبا قد علم کند. این خودرو به عنوان یکی از محبوبترین مدلهای بامو میتواند به آمار فروش شرکت کمک کند. اگر این خودرو تنها چند ماه پایانی سال عرضه شود نمیتواند برای بازپس گرفتن عنوان پرفروشترین برند لوکسساز به بامو کمک کند.
هرچند علیرغم فاصلهی اندکی که این برند با مرسدس بنز در بحث فروش دارد اما باید گفت که بامو هنوز هم بسیار سودآور است. در حقیقت بامو بسیار خوب عمل کرده و بیست و پنجمین ماه موفقیتآمیز خود را پشت سر میگذارد. درآمد بامو در سهماهه دوم سال به ۳.۰۵ میلیارد دلار رسیده که نسبت به ۲.۸۳ میلیارد دلار سال پیش رشد داشته است.
بامو همچنین بخش اعظمی از زمان و انرژی خود را روی تکنولوژیها و قوای محرکهی جدید صرف میکند. برای نمونه این برند باواریایی میخواهد تا سال ۲۰۲۱ خودروی کاملاً خودران را عرضه کند. بامو در این زمینه با کمپانیهای نظیر اینتل همکاری میکند. در ششماهه اول امسال فروش خودروهای الکتریکی این شرکت رشد ۸۷ درصدی داشته است.
اما امسال و تا به اینجای کار بامو در امر فروش پایینتر از مرسدس بنز قرار دارد. در بیانیه اخیر بامو، این برند باواریایی مصرانه قصد دارد تا پایان سال به پرفروشترین برند لوکس ساز دنیا بدل شود. سری ۵ جدید که ماه آینده رونمایی میشود میتواند کمکی خوب باشد. همهچیز در چند ماه آینده مشخص خواهد شد.
منبع: bmwblog
REZA ///AMG
۱۶ مرداد ۱۳۹۵” … درآمد بامو در سهماهه دوم سال به 3.05 میلیارد دلار رسیده که نسبت به 2.83 میلیارد دلار سال پیش رشد داشته است … ”
این عدد واسه درامد (revenue) که منطقی نیست
منظور سوده حتما ولی منطقی نیست بی ام و در یک فصل 3 میلیارد دلار سود کنه (حدودا 12 میلیارد دلار در یک سال؟؟؟!!!)
حتما منظور این بوده که از اغاز سال میلادی تا پایان سه ماهه دوم (یعنی جمعا 6 ماه) شرکت 3 میلیارد دلار سود داشته که در سال میشه نزدیک 6 میلیارد دلار و این عدد منطقیه
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵شما منبع خبر هم نام ببرید.
علی
۱۷ مرداد ۱۳۹۵حتی این مبلغ هم منطقی نیست
شما توجه کنید به خبری که تو همین سایت پدال در مورد تویوتا اومده بود که آمار فروشش رو بیش از 2 میلیون دستگاه در سال 2015 یاد کرده بود
با توجه به اینکه تویوتا سال قبل پر فروش ترین خودروساز دنیا لقب گرفته و دوباره طبق همون مقاله به صورت میانگین سودی برابر 2000 دلار از هر ماشین داره کل سود این کمپانی در سال گذشته میشه 4 میلیارد دلار و من فکر نمیکنم 6 میلیارد سود برای بی ام و با تعداد تولید اندکش نسبت به تویوتا درست باشه حتی اگر قیمت خودروهاش خیلی بیشتر هم باشن
حسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز تویوتا فقط در امریکا 2 میلیون میفروشه. فروش تویوتا در سال بیش از 10 میلیون خودرو هستش
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ مرداد ۱۳۹۵در سال گذشته میلادی
تویوتا سودی نزدیک به 20 میلیون دلار تجربه کرده (مقداری کمتر یا بیشتر)
فولکس واگن مبلغی نزدیک به 13-14 میلیارد دلار (امار 2014ست البته، امار 2015 رو یافت نکردم)
دایملر آگ هم نزدیک به 10 میلیارد دلار این سه تا اگه اشتباه نکنم در این فاکتور سه تای برتر دنیان
سود خالص حدودی 6-7 میلیارد دلار برای بی ام و هم غیر منطقی نیست
بعدم لزوما به تعداد نیست
لوکس سازی حاشیه سود دهی بالایی داره به خاطر همین اکثر خودروسازاها دارن یه برند لوکس ساز ایجاد میکنن یا قدیمیارو بهبود میبخشن (از 3تا ژاپنی تا همین پژو سیتروئن)
محمد رومياني
۱۶ مرداد ۱۳۹۵هر دوتاشون کار درستن…دمشون گرم
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵وقتی به فکر تلاش و کوشش و پشت کار هستن باید هم کارشون درست باشه
Efk
۱۶ مرداد ۱۳۹۵C جدید از نزدیک خیلی قشنگه تو عکس نشون نمیده
حميد
۱۶ مرداد ۱۳۹۵مدلهای کلاس E مرسدس واقعا محشرند بی ام و خیلی باید تلاش کنه من خودم مرسدس بنز رو ترجیح میدم و الویت بعدی بی ام دبلیو
سیدعلیرضا
۱۶ مرداد ۱۳۹۵.
کاش بی ام و طراحی داخلی ماشیناشو درست می کرد.
خیلی قدیمی و خسته کننده شده.
بنتلی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵داداش درست کرده! عکسایی ک از ایکس 3 و سری پنج جدید لو رفته نشون میده طراحی داخلش از سری هفت جدید الگو گرفته
B/M/P/J
۱۶ مرداد ۱۳۹۵خوب دلیلش معلومه در متن هم گفته شده ( دلیل اصلی پیشی گرفتن مرسدس در امر فروش در این بازهی زمانی هجوم مدلهای جدید این شرکت به بازار است.)
وقتی مثل طوفان با سرعت مدل های جدید میدید معلومه که فروشت میره بالا، ولی BMW آهسته و پیوسته و به موقع ماشین میده تا هم بازار رو در دست بگیره و هم مردم یهو با هجوم مدل های مختلف مواجه و گیج نشن.
فرهاد
۱۶ مرداد ۱۳۹۵گیج نشن؟!!! مثلا شما اگه قصد خرید داشته باشی بین e و c گیج می شی؟… عجیبه. مرسدس طراحیش چه اکستریور و اینتریور کاملا شکیل تر شده و باید قبول کرد که بی ام دبلیو یکمی داره کند میزنه. البته باس دید سری 5 چه می کنه من که صبر ندارم…
احمد باقری
۱۶ مرداد ۱۳۹۵طراحی داخل کابینش رو هم یه کمی ارتقا بده، خیلی خوب میشه، البته اگه حق انتخاب باشه، مرسدس رو بر می دارم.
بهزاد
۱۶ مرداد ۱۳۹۵درآمد و سود BMW در سه ماه اول 2016؛
23 میلیارد دلار درآمد
1.8 میلیارد دلار سود
برای سه ماه دوم؛
28 میلیارد دلار درآمد
2.2 میلیارد دلار سود
این ارقامی که BMW بلاگ میزنه یه جورایی ناخالصی داره! و یکسری هزینه ها را کسر نمیکنه تا سود زیاد به نظر برسه و سهام یک کمی افزایش پیدا کنه!
بهزاد
۱۷ مرداد ۱۳۹۵درود حسین جان، یک شوخی بود و البته نقدی بر اینکه ارقام اعلامی توسط نویسندگان با دقت بیشتری انجام بگیره چون اگر به bmw بلاگ مراجعه کنید هم درآمد به یورو ذکر شده هم سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات ولی اینجا درآمد این این شرکت 3.05 میلیارد دلار ذکر شده که در واقع این عدد سود عملیاتی این شرکت هست وگرنه بازارهای سهام به کوچکترین جزییات مالی دسترسی دارند و نمیشه به این راحتی قیمت سهام را افزایش داد.
كوروش
۱۶ مرداد ۱۳۹۵واقعا باید یه تغییری به داشبودش بده دیگه خیلی قدیمی شده درسته بسیار ارگونومیکه و خب واقعا قدیمی بنظر میرسه
بنتلی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵تغییر داده داداش،مدل جدیداش از سری هفت جدید الگو گرفتن ک واقعا طراحی داخلی فوق العاده ای داره
علی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵همین مطلب توی سایت زومیت گذاشته شده ?
شاهین
۱۶ مرداد ۱۳۹۵اینو به شما قول میدم که پدال تنها رسانه ای هستش که حتی یک کلمه رو هم از سایت های دیگه کپی برداری نمیکنه.
اتفاقا ما الان به شدت با سرقت مطالبمون و منتشر شدنشون با اسم های دیگه درگیریم.متاسفانه کپی رایت وجود نداره وگرنه الان مطالب اختصاصی ما فقط توی همین پدال دیده می شد.
ارادتمندم
بنتلی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵داداش حرفتون درسته ولی موضوع اصلی اینجاس ک زومیت با این ک مجله فناوری هس و کار تخصصیش اخبار خودرو نیس بعضی خبرا رو کامل تر و سریع تر پوشش میده!
محمد زمانلو
۱۶ مرداد ۱۳۹۵به آقا شاهین گل تبریک می گم که تا به حال 3000 دیدگاه واسه پدال گذاشته . امیدوارم که این دیدگاه ها رو همچنان ادامه بدی و تنهامون نذاری…
با تشکر از آقا شاهین گل !
شاهین
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ممنون دوست عزیزم
ان شالله شاهد حضور پر رنگ شما هم در سایت باشیم.
مخلصم
فرهاد
۱۷ مرداد ۱۳۹۵من هم زیاد دیدم و الان از جواب شما تعجب کردم. یعنی بدون اجازه…
fara2001
۱۶ مرداد ۱۳۹۵دو برند پیش رو و فوق العاده .همیشه از دیدنشون لذت بردم
بنتلی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵احتمالا فروش بی ام و دوباره بیشتر از بنز میشه چون بنز سریعتر اقدام ب شروع نو سازی مدلاش کرده.نسل بعدی سری پنج،ایکس3 و سری 3 ک جز محصولات پر فروش بی ام و هستن در حال تست هستن و سری پنج جدید حدود یه ماه دیگه معرفی میشه. وقتی یک نسل خودرویی ب آخرای عمرش نزدیک میشه ب خاطر قدیمی شدن و ترجیه دادن خریدارا ب منتظر ماندن برا نسل جدید و یا خرید خودروهای دیگه، فروشش کم میشه.
ahkhz
۱۶ مرداد ۱۳۹۵به نظرم اول بنز بعد آوودی بعد ب ام و
فریبرز
۱۷ مرداد ۱۳۹۵اکثر میکانیک های ماهر و کار کشته بنز رو بهتر از ب ام و میدونن