در سال ۲۰۱۶، عمر کمپانی خودروسازی بامو به یک قرن می رسد و در جشن یک صد سالگی، مدلی ویژه از پرچمدار این شرکت یعنی i8 رونمایی خواهد شد.
این نقطه عطفی برای این شرکت معروف است. حضوی مداوم در سطح بالای بازار خودرودر طول حیات، نشانه پشتکار، مدیریت و درایت مونیخی هاست. حالا به نوشته مجله CAR یک خودروی ویژه برای این مناسبت آماده می شود. نسخه ای از i8 با قدرت بیشتر با کد M100 که توسط روبرتو فدلی (Roberto Fedeli) که به تازگی از فراری به بامو پیوسته، آماده می شود. این کوپه اسپرت هیبریدی همچنان از فیبر کربن و آلومینیوم در ساختار اصلی خود سود خواهد برد. با این وجود اصلاحات بیشتر در سایر بخشها خواهند بود. از جمله گفته می شود که صندلی های عقب که برای بزرگسالان هم بسیار تنگ می باشد، حذف می شوند و این فضا برای توشه استفاده خواهد شد. پیکره بندی پیشرانه و نیرومحرکه تغییری نمی کند. یک موتور الکتریکی روی محور جلو و یک پیشرانه بنزینی روی محور عقب اعمال نیرو می کنند. بنا به گزارشها، مجموع نیروی تولیدی این پیشرانه حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود که ۱۵۰ واحد بیش از مدل عادی i8 می باشد. دو ترکیب از نیرو محرکه برای این خودرو پیشنهاد شده اند. اولی با موتور بنزینی از نوع چهار سیلندر ۲.۰ لیری با توربوشارژر دوقلو است که خروجی آن حدود ۳۲۰ اسب بخار می باشد. نیروی موتور الکتریکی نیز ۲۰۴ اسب بخار خواهد بود. دومین ترکیب هم از یک موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربو ۴۸۰ اسبی با یک موتور الکتریکی ۱۰۹ اسبی شکل می گیرد. سیستم تعلیق این خودرو به صورت قابل تنظیم خواهد بود. بعلاوه سیستم ترمز نیز ارتقا یافته و آئرودینامیک خودرو نیز برای ایجاد نیروی داون فورس یا چسبندگی به جاده بیشتر، بهبود می یابد. بدین ترتیب شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه ای که ۰.۵ ثانیه از مدل عادی بهتر است مورد انتظار خواهد بود.۴۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
M Power///
۹ آذر ۱۳۹۳سلطان ماشین های هایبریدی همین i8 و برادر کوچک ترش i3 است. بی شک و شبه.
جی تی ار
۹ آذر ۱۳۹۳اینجا باید گفت که بی ام و سلطان خودروسازی هست…..
حالا کمپانی های دیگه بدوند تا به تکنولوژی های این مدل وبرادر کوچکترش صرفا برای تقلید واستفاده از آنها برسند….:-)
me84
۹ آذر ۱۳۹۳خیلی وقته که رسیدند جی تی آر جان، شایدم رد شده باشند. فولکس واگن پاسات و گلف پلاگین هیبرید صدی 1.5 مصرف میکنن، XL1 فولکس هم که کمتر از یک لیتر مصرفشه.
آئودی TT هیبرید هم که تازه معرفی شده خیلی خوشگل و کم مصرفه با کلی امکانات جور واجور.
مرسدس S500 پلاگین هم همینطور.
ولی احترام بی ام و هم واجبه.
جی تی ار
۱۰ آذر ۱۳۹۳آره داداش.من منظورم مصرف سوخت یا امکانات وآپشن های رایج نیست.نوآوری های فراوان این دو خودر منظورمه.این خودرو ب مخصوصا باطراحی اش یک دنیای جدیدرو تو خودروها آورده.مثلا همین پاساتی که گفتی و خیلی هایی که نگفتی هیبریدی اندوشاید تنها تفاوتشان با مدل بنزینیشان همین ویژگی شان باشد.البته که اینها باز هم خودروی الکتریکی محسوب نمی شوند.مثلا تسلا s رادر نظر بگیر.یک سدان لوکس الکتریکی.این خودرو که دربرخی مجلات عنوان بهترین خودروی سال 2013انتخاب شد,درچارچوب طراحی های امروزی والبته بادقت بسیار درنکات ظریف آن وتکنولوژی های ارتقا یافته طراحی وساخته شده است.اما این دو خودروی i بی ام و گویی برای صدسال دیگرندواینکه کمپانی بیایدپای این خودروهارا به خیابان هاباز کند کاری است که خیلی ازکمپانی های بزرگ فکرآنرا هم نکرده اند.وقتی این ماشین به بازار راه یافت,به شخصه خیلی روی آن حساب نکردم.اما وقتی از قابلیت های دینامیکی وفنی وکیفیت شگفت انگیزش خواندم واقعا شگفت زده شدم.شما بزرگترین درگ 2014را مشاهده بکنید.ببینید که این خودرو درجمع اسپرت ها وسوپر کارها که سال ها روی توانایی های فنی و دینامیکی شان کارکرده وآزمایش های فراوان پس داده اند حضور داردوببینید به عنوان یک خودروی الکتریکی ازچه خود
جی تی ار
۱۰ آذر ۱۳۹۳ادامه…
ببینیدبه عنوان خودروی الکتریکی از چه خودرو های جلو می زند,آنوقت می فهمید که من جو گیر نشده ام وو
MAFIA
۹ آذر ۱۳۹۳سلطان ماشین هیبریدی 918 هست گیرم که مسافت کمی رو هم طی کنه
M Power///
۹ آذر ۱۳۹۳سلام، حرف شما درست نیست. ۹۱۸ هایپرکار است یعنی سوپر اسپرت هایبرید. ولی i8 سوپر اسپرت نیست و یک ماشین اسپورت به تمام معناست که هایبرید هم هست.
فریا
۹ آذر ۱۳۹۳پـ تسلا مدل S ، P85D برگ چغندره ؟؟ شتاب صفرتاصد اون 3.2 ثانیه س ! :-)
M Power///
۹ آذر ۱۳۹۳نه تسلا فراموش نشده است. ولی باید قبول کنی. I8 بالاتر و بهتر از تسلا s-p85d هست. اصلا بی خیال. سلطان کوپه های هایبرید i8. سلطان چهاردر های هایبرید s-p85d.
فریا
۹ آذر ۱۳۹۳به هیچ وجه بهتر و بالاتر نیست . هر کدوم تو کلاس خودشون از بهترین ها هستن !
سلطان کوپه های هیبرید با اجازه تون کادی ELR :-)
M Power///
۹ آذر ۱۳۹۳من الان هر چی بگم باز حرف خودت رو میگی. باش حرفت رو قبول می کنم.
شروین
۱۰ آذر ۱۳۹۳منم حرف فریا رو تایید میکنم
ali g35
۱۰ آذر ۱۳۹۳آقای فریا تسلا رو خوب اومدی .
احسان آرسنالی
۹ آذر ۱۳۹۳ام پاور جان کسی به توانایی های بی ام دبیلیو شک نداره ولی فکر کنم شما هوندا nsx رو کشک محسوب کردید آیا؟
AndromedA
۹ آذر ۱۳۹۳نمیدونم چرا همیشه از پایین شروع به خوندن میکنم!
اول عکساشو میبینم، بعد تیکه تیکه میام بالا تا برسم به اول متن!
من فقط این مشکلو دارم یا شمام اینطوری یین ؟
me84
۹ آذر ۱۳۹۳من اول عکسهارو یه نگاه کلی میندازم ولی برمیگردم و متنو از اول میخونم.
ضمنا اینکه من و شما اول عکسها رو نگاه میکنیم هیچ ایرادی نداره. بدلیل اینکه ما ذهنمون بیشتر تصویریه. امثال من و شما خیلی هستن و معمولا قدرت تجسم این افراد خیلی زیاده.
مصطفی
۹ آذر ۱۳۹۳به نظرتون سایپا واسه جشن100سالگیش چه ماشینیو رونمایی میکنه؟
رضا.2272
۹ آذر ۱۳۹۳سایپا 100
درواقع پراید هیبریدی :D
فرید
۹ آذر ۱۳۹۳نمیدونم چرا بعضیا اینقدر جوگیرن تو هر پست میان میگن سلطان فلان i8خوب هست اما بهترین نبست چون قیمتش خیلی بالاس
M Power///
۹ آذر ۱۳۹۳I8 واقعا سلطان است. اگه می تونی یک ماشین اسپرت نام ببر که هایبرید باشه و بتونه با I8 رقابت کنه. در مورد قیمت هم، فیبرکربن گران است. و نسبت به مقدار استفاده شده در I8 ,I3 قیمت منصفانه ای دارن.
farzam
۹ آذر ۱۳۹۳منتظرم تا هوندا ان اس اکس جدید بیرون بیاد تا یه بار دیگه بترکونه. البته اونم مثله آی ۸ هایبرید هستشولی مدل پایش ضعیف تر از این مدل ولی قوی تر از آی ۸ معمولی هست و چون قیمت آی ۸ رو نمی دونم درباره قیمت بحث نمیکنم
چاکر همه
M Power///
۹ آذر ۱۳۹۳درواقع وقت فیبر کربن باعث گران بودن ماشین نیست، هزینه های مطالعاتی که برای تولید این و تکنولوژی های استفاده شده باعث قیمت بالا شده. که ارزش خرید هم خیلی خیلی خیلی خیلی داره.
فریا
۹ آذر ۱۳۹۳تسلا مدل اس P85D همونطور که بالا هم گفتم ، البته i8 کوپه ست و تسلا سدان لوکس !
mohammad.b
۹ آذر ۱۳۹۳ایول عجب چیزی ساختن. ماشالله به بی ام و و i8 دوست داشتنی 500 اسبی. شتاب 3.5 ثانیه است. بزنم به تخته.قدرت در دستان بی ام و هست.
صادق
۹ آذر ۱۳۹۳بی ام و i8 برای این شرکت یه اسطوره شد، درواقع BMW برای تولید i3 و i8 ریسک خیلی زیادی رو متقبل شد و اگه به بار نمی نشست با ضرر وحشتناکی روبرو میشد ولی نتیجه ای که از این 2 تا ماشین گرفتن حتی از چیزی که پیش بینی کرده بودن هم بهتر بود و شاید به همین دلیل باشه که BMW اومده i8 رو برای مراسم 100 سالگیش انتخاب کرده
در مورد فدلی (مدیر ارشد اسبق بخش تکنولوژی فراری) هم بگم که توی پروژه های زیادی کار کرده که یکی از مهمتریناش هم لافراری بوده و میشه گفت کار درسته
واقعا برای فراری دیگه دارم نگران میشم، مارکیونه آدم خیلی با اطلاعات و کاربلدی هستش ولی فقط امیدوارم بدونه داره چه غلطی میکنه…! (نصف تیمی که طی سالیان متمادی با هم مچ شده بودن و کرده بیرون!!!!!!!!!!!!)
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۹ آذر ۱۳۹۳به به داداش صادق گل.چطوری؟ :D
نگران فراری نباش داداش.فراری همیشه فراری میمونه.البته منم یکم ناراحت شدم خصوصاً به خاطر این که مارکیونه میخواد تعداد تولیدات رو بالا ببره.
راجع به i8 باید بگم محشره از هر لحاظ.با این که به نظرم ب ام و ماشیناش از یک مشخصه ی خاص در طراحی خودشون استفاده میکنن(جلو پنجره)و اندکی شبیه هم اند اما اصالت تو طراحیشون موج میزنه و این که همیشه طراحی خودروهای این کمپانی برام جذاب بوده.شاهین جان تبریک داداش.تا چند سال پیش اصلاً طراحی ماشینای ب ام و رو دوست نداشتم.ولی کم کم با دیدن مدل M6 نظرم به کلی تغییر کرد.
خاوری
۹ آذر ۱۳۹۳ارادتمند داداش صادق گلم و دم همه شرکتا و آدمای حامی محیط زیست گرم…
صادق
۹ آذر ۱۳۹۳به به به، داداشای گل و بی نظیر خودم،
چطوری باربد جان، خوبی داداش؟؟
ارادت ویژه هم نسبت به استاد خاوری داریم، چه خبر داداش؟؟
1000 تایی شدنت هم مبارک، به امید 1000 تایی شدن باربد ;)
باربد جان در مورد کامنتت هم باید بگم کاملا باهات موافقم، البته توی مورد آخر با هم اختلاف نظر داریم ;) :)
راستش سری 3 برای من یه خودروی بی همتاس، یه جورایی جزء فانتزی هام حساب میشه ;)
ارادتمند همتونم
محمدرضا ♥BMW♥
۹ آذر ۱۳۹۳بی ام دبلیو: تاج پادشاهی آلمان در دنیای خودرو…
نيما
۹ آذر ۱۳۹۳100 ساله سراسر افتخار و غرور
پاینده باد بی ام و
حسین
۹ آذر ۱۳۹۳عجب این آی 8 تو ایران اگه بیاد چی میشه
ali g35
۹ آذر ۱۳۹۳خیلی وقته که میخوام سوالاتی از طرفدارای bmw و ماشینای اروپایی بپرسم ولی یادم میرفت . الان همتا یادم نرفته میخوام بپرسم : حدودا 2 یا3 سال پیش بود که تویوتا و bmw توافقنامه ای درباره خودروهای هیبرید یا هایبرید و فیبرکربن امضا کردن . حالا من میخواستم بدونم کار این توافقنامه به کجا رسیده ؟ آیا این توافقنامه فسخ شده یا همکاری تویوتا و bmw ادامه داره ؟ و در انتها توی این توافقنامه و همکاری آیا این دو خودروساز تصمیم دارن از پلتفرمهای همدیگه برای تولید خودرو استفاده کنن یا نه ؟ اگه توضیح بدید ممنون میشم .
ASTON MARTin
۹ آذر ۱۳۹۳ولی قبول دارین بی ام دیرتراز خیلی از کمپانی ها متولد شد؟
نیما
۱۰ آذر ۱۳۹۳اولا نه دوما بی ام و تویه جنگهای جهانی واسه آلمان هواپیما جنگی تولید میکرد نشونشم هم تویه آرمش مشخصه بعد از جنگ به خاطر اینکه متفقین حرامزاده اجازه ساخت هواپیمای جنگی به آلمان ندادن شروع کرد به ساخت اتومبیل که از اون راه به پیروزی رسید کافیه یا بیشتر توضیح بدم
عادل
۱۱ آذر ۱۳۹۳دمت گرم آقا نیما حرف دل ما را زدی
ESI
۱۰ آذر ۱۳۹۳بی ام و باید مواظب باشه چون تسلا داره میاد
نیما
۱۰ آذر ۱۳۹۳تسلا هههه واقعا مزحکه/ مقایسه تسلا با بی ام و توهین به بشریته
behdad
۱۰ آذر ۱۳۹۳نه خیر نیما جان تسلا از بهترین ماشین های الکتریکی تاریخه اینو نمیدونی حالا بدون
نیما
۱۰ آذر ۱۳۹۳حالا دونستم/خیلی باحال گفتی دادا
behdad
۱۰ آذر ۱۳۹۳پدال چرا اپدیت نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟
مرتضی
۱۰ آذر ۱۳۹۳باید بی ام و رو بخاطر داشبورد و کلا کابین تحسین کرد اما حیف فقط دو نفر میتونند سوار این ماشین بشن!!
نوید (6*6)
۱۰ آذر ۱۳۹۳بیاد تو ایران زیر 500 میشه چون ماشین های هیبریدی گمرک ندارن
مثلا CT200h صدو هفتاده
مرتضی
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام هموطنان عزیز.کسی میدونه مصرف سوختش چنده؟
mahan
۱۰ آذر ۱۳۹۳تسلا که هایبرید نیست کامل برقیه
محمدMOHAMMAD
۱۰ آذر ۱۳۹۳کاش درباره قیمت و کشورهایی که این خودرو در آن عرضه شده و عمر باطری و مسافتی که بعد از یک بار شارژ طی میکند هم مطلبی گذاشته بودید
MOHAMMAD
۱۱ آذر ۱۳۹۳i8 the best and beautiful i3
سپهر
۱۳ آذر ۱۳۹۳این لامصب ماشینه؟یا سفینه؟
امیر
۲۵ دی ۱۳۹۳من یه ادمه بیماره ماشینم به نظرم کل این نظرا یه قرون نمی ارزه اصلا من خدای این ماشینه قاد دمن باشم چه فایده ای داره هان؟ حسرت پیکانش داره زجرمون میده حالا این abcdefghijklm…131 132 133 134 135 136 … 141 142 143 144 145 146 … ایناش که واسمون ارزو شده اینا هم همشونو میارن میزارن اینجور جاها با احساساتمون بازی میکنن من وقتی خیابون یه اپتیما جدید نمیگم e350 یا هر چیزی میبینم اتیش میگیرم یعنی واقعا 150 تومن پدرم کلیه هامم بفروشه نداریم چه برسه به اینکه 150 تومن پول ماشینو بدیم تو خیابونا با احساساته اینو اون بازی کنیم من25 سالمه از صب تا شب زبان فرانسه عربی انگلیسی میخونم اونم در سطح خیلی بالا تا پول در بیارم بازم میبینم دارم خودمو الاف میکنم با این پولا دو تا شلوارم نمیتونم واسه خودم بگیرم
حالا کی از من انتظار داره بیام بشینم پای کامپیوتر زجر بکشم و نظر بدم نه موتورش ای کاش 660تا اسب بخار بود و نمیدونم 12 لیتری بودو با بوقاتی کل میزاشتیم به چه دردم میخوره به خدا دیگه بریدم تو این وضعیت
از همتون معذرت میخام یکم اروم شدم
american muscle
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴یه غرور خاص تو چراغ جلو و به طور کلی جلو بندیش هست که هیچ ماشینی مثلش ندیدم.کلا بی ام و واسه باکلاساس.