هرساله، نشریه Motor Authority بهترین، سریعترین و لوکسترین خودروهای موجود در دنیا را آزمایش میکند تا بهترین آنها را به مردم معرفی کند.
امسال مدلهای شگفتانگیز زیادی در بازار وجود داشتند. آکورا NSX بازگشته است، و همینطور آئودی R۸، و درنهایت ما این شانس را داشتیم که فورد فوکوس RS را خریداری کنیم.
کدامیک با توجه به بودجه شما میتواند بهترین انتخاب برایتان باشد؟
بهترین خودرو برای خرید در سال ۲۰۱۷ به انتخاب ما بامو M۲ است.
M۲ مدرکی است دال بر اینکه علیرغم شاسی بلندهای محبوب، مدلهای پلاگین هیبریدی و مدل الکتریکی i۳، بامو میداند که چگونه باید یک خودروی ایدهآل برای رانندگان قوی بسازد. خودرویی که التماس میکند تا آن را به چالش بکشید. خودرویی که مجبورتان میکند برای شنیدن صدای زیبای موتور شش سیلندر خطیاش تا حداکثر دور موتور با آن گاز بدهید.
کمپانی بامو مدل پایه سری ۲ خود را برای تولید M۲ در هر بخشی که به ذهنتان خطور میکند تغییر داده است، ولی مواردی که در بخش پرفورمنس این خودرو تأثیری ندارند در این خودرو خیلی دیده نمیشوند. از موارد قابلتوجه میتوان به عدم وجود آینههای M، سقف فیبر کربنی و صندلیهای ویژه اشاره کرد. گلگیرهای برجسته، تایرهای پهن و چهار سر اگزوز همگی بدون نیاز به موارد ظاهری میتوانند پیام این خودرو را بهخوبی برسانند. داشبورد خودرو همانی است که در مدلهای معمولی سری ۲ دیدهایم، ولی صندلیهای اسپرت و دوخت ویژه آنها مواردی هستند که نشان از پرفورمنس بودن این مدل دارند.
یک موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری همراه با یک توربو دوقلو ۳۶۵ اسب بخار نیرو را در اختیار چرخهای عقب خودرو قرار میدهد که به تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت مجهز شدهاند.
بامو یک گیربکس دو کلاچه نیز برای این خودرو ارائه کرده، ولی من اگر جای شما بودم آن را نادیده گرفته و از تعویض دنده با M۲ لذت میبردم.
پرفورمنس فوقالعاده این خودرو چیزی است که باعث شده در این سگمنت M۲ سری بین سرها دربیاورد. M۲ با گیربکس دستی در ۴.۴ ثانیه و با گیربکس دو کلاچه در ۴.۲ ثانیه صفر تا صد را پر میکند. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، ولی دستیابی به چنین سرعتی نیز کار هر کسی نیست. مگر اینکه داخل پیست باشید.
دکمه استارت را فشار داده و دنده را در یک قرار دهید، و خواهید دید که M۲ چگونه آسفالت را گاز میزند! حرکت نمایید، توربوشارژرهای آن را گرم کنید و دور موتور آن را به ۷۰۰۰ دور در دقیقه برسانید، خواهید دید که چرا بامو بیشتر اعتبار خود را مدیون ساخت موتورهای فوقالعاده خود است.
هندلینگ M۲ در خیابان و پیست تفاوت زیادی با هم دارد. این خودرو برای ارائه یک کیفیت سواری کمنظیر بههیچوجه نیازی به کمکفنرهای گرانقیمت سازگار شونده ندارد. فرمان آن عالی نیست، کمی سنگین میباشد و گیج میزند، ولی کاملاً مستقیم و قابل پیشبینی است. ترمزهای بزرگ این خودرو به معنای واقعی کلمه فوقالعاده هستند و عملکرد خوبی هم در جاده و هم در پیست دارند.
ساده بخواهیم بگوییم، M۲ مجموعهای از کنترلهای پرفورمنس گیجکننده ندارد. فشار یک دکمه سیستم فرمان، شتابگیری و کنترل پایداری را در حالتهای کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس تغییر میدهد. هرچقدر که در بین این حالتها بالاتر میروید رانندگی با خودرو لذتبخشتر میشود.
اگرچه این خودرو صندوقعقب بزرگی دارد، ولی صندلیهای عقب خیلی جادار نیستند. آپشنهای زیادی نیز برای این خودرو وجود ندارند. ولی تمامی اینها مواردی جزئی میباشند.
قیمتگذاری M۲ از ۵۲ هزار دلار آغاز میشود، و با این قیمت مواردی مثل نویگیشن، کنترلر iDrive بامو، کروز کنترل سازگار شونده و سیستم هشدار تصادف از جلو بهصورت استاندارد عرضه میشوند. یک پکیج ۱۴۰۰ دلاری مواردی مانند دوربین دید عقب، شارژ تلفن همراه بیسیم، هات اسپات وایفای و دستیار پارک عقب را به خودرو اضافه میکند.
بامو در چند سال اخیر خودروهای پرزرقوبرقی مانند i۸ و سری ۷ را تولید کرده است. آنها خودروهای خوبی هستند، ولی M۲ یک خودروی پرزرقوبرق نیست. M۲ سخت در تلاش است تا در عین ارائه پرفورمنس قوی سادگی خود را حفظ کند.
elemento
۲۹ آذر ۱۳۹۵هر جا میری اسمی از m2 هست.
توچرا اینقدر خوبی BMW ؟؟
peyman
۲۹ آذر ۱۳۹۵دوست داشتنی دست نیافتی برای من
mehran911
۲۹ آذر ۱۳۹۵چون
بی ام و ترین بی ام و است
.
اگه به تاریخ خودروهای bmw نگاه کنی به نظر من بهترین تعریف از bmw در عصر حاضر m2 هستش
.
مدل هایی مثل m3 سال ۱۹۷۷ و یا m3 کوپه سال ۱۹۹۲ و یا مدل m3 GT سال ۱۹۹۴ ( که خودم عاشقشم ) رو در عصر حاضر میشه m2 تعریف کرد
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آذر ۱۳۹۵موافقم.
گل گفتی داداش مهران.
Bavaria
۲۹ آذر ۱۳۹۵این M2 جانشین شایسته همون ۲۰۰۲ افسانه ایه
اگه تا حالا شک داشتم دیگه مطمئن شدم
کاری رو که آکورا نتونست بکنه،ب ام و ب بهترین شکل انجام داد
كوروش
۲۹ آذر ۱۳۹۵10 دقیقه نشد توی اون پست گفتم بفرما شد بهترین گزینه بی خود ما حرف نمی زنیم
????
حسین
۲۹ آذر ۱۳۹۵در آشفته بازار واردات خودرو که اتفاقاتی همچون واردات خودروهای ساخته شده در آمریکا علیرغم برخی ابهامات قانونی در آن افتاده، دو شرکت نیز بهطور همزمان مدعی اخذ نمایندگی فروش خودروهای اسپانیایی سئات در ایران شدهاند.
به گزارش کارنت به نقل از ایسنا، سئات یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت فولکس واگن است که محصولات آن در اسپانیا تولید میشود.
در این زمینه دو شرکت داخلی همزمان مدعی اخذ نمایندگی فروش محصولات این شرکت در ایران شدهاند. نکته قابل توجه این است که در سایت مربوطه در ایران اسم یکی از این شرکتها و در سایت جهانی شرکت سئات، اسم شرکت دیگر به عنوان نماینده در ایران قید شده است!
نگاهی به سایت جهانی شرکت سئات اسپانیا نشان میدهد که “معین موتور” نماینده رسمی این شرکت در ایران است (تصویر پایین صفحه) اما در سایت ایرانیان اصناف که سایت رسمی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور بوده و نام تمام نمایندگیهای شرکتهای خارجی در ایران در آن قید میشود (در سایت ایرانیان اصناف آمده است که هیأت عالی نظارت بر سازمانهای کشور به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل جلسه میدهد و دبیرخانه آن در این وزرتخانه مستقر است. بنابراین این سایت به نوعی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و مورد تائید این وزارتخانه است.) اگر نام برند سئات جستوجو شود نام شرکت “کیهان موتور آرین” به عنوان نماینده شرکت سئات در ایران دیده میشود.
در این زمینه در این سایت آمده است:” نمایندگی شرکت کیهان موتور آرین (شماره ملی: ۱۰۳۲۰۸۹۷۷۱۶) از شرکت خارجی Iberia Auto LLC کشور گرجستان با برند Seat از تاریخ صدور گواهی مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ متعبر میباشد”.
بنابراین اگر سایت جهانی شرکت سئات اسپانیا مبنا قرار گیرد یک شرکت و اگر سایت ایرانی مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنا قرار گیرد، شرکت دیگری نماینده سئات در ایران است! این وضعیت در حالی است که هر دو سایت یاد شده (سایت جهانی سئات و سایت ایرانیان اصناف) معتبر و رسمی بوده و بهطور بدیهی میتوان و باید مطالب درج شده در هر دو آنها را رسمی و معتبر تلقی کرد.
در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت باید توضیح دهد که چرا فرایند واردات خودرو به ایران در چنان آشفتگی به سر میبرد که همزمان دو شرکت مدعی کسب نمایندگی یک خودروساز خارجی در ایران میشوند و بدتر از آن اسناد موجود در این زمینه نیز هر دو شرکت را محق نشان میدهد، در حالیکه به طور منطقی و قانونی تنها یکی از این شرکتها میتواند نماینده رسمی و انحصاری سئات در ایران باشد.
kurdishlambo
۲۹ آذر ۱۳۹۵اونتادور اس معرفی شده و هنوز مقاله ش تو سایت نیست…..
740hp
mans
۲۹ آذر ۱۳۹۵یعنی تو هر لیستی این ماشین پایه ثابته آخه چرا خدا این ماشین اینقدر خوبه
احمد باقری
۲۹ آذر ۱۳۹۵این ماشین، خیلی عالیه.
sadegh
۲۹ آذر ۱۳۹۵اصلا از زمانی که سری دو معرفی شد،حس بسیار خوبی بهش داشتم….
GOD BLESS AMERICA
۲۹ آذر ۱۳۹۵تنها چیزی که برام مهمه اینه که احتمالا بزرگترین بازار فروش ام2 در تمام مدت تولیدش ایالات متحده آمریکا خواهد بود و پولی که باید برای خرید کوروت صرف میشد و باعث توسعه و بقاش، میره تو جیب بی ام و .
همین کارها کوروت رو به توسعه نسل هشتم به صورت موتور وسط سوق داده.
اما از اونجایی که بی ام و کارش درسته و آمریکا هم کشور آزادی هاست زیاد نمیشه خورده گرفت.
اما من اگه 52.000$ پول داشتم که خرج کنم (با فرض محال شهروند آمریکا بودن) گاراژ خونم پذیرای یک کوروت C7 میشد.