به نظر میرسد آنقدر بازار برای کراساوورهای کوپه وجود دارد که موجب شده بامو پس از X6 و X4 درصدد ساخت نمونهٔ سومی ازاینگونه خودروها با نام X2 برآید؛ بنابراین بامو قصد دارد با عرضهٔ عضو سوم خانوادهٔ کراساوورهای کوپهٔ خود با قیمتی کمتر و قابلدسترستر، بخش بیشتری از این بازار پر کشش را به خود اختصاص دهد. حال فعلاً بامو در نمایشگاه پاریس امسال نسخهٔ کانسپت X2 را معرفی کرده است. X2 حداقل در نمونهٔ کانسپت بسیار جذابتر از نسل دوم X1 است که بر اساس آن شکل گرفته و زبان طراحی متفاوتی را از برادران فعلی خود به نمایش گذاشته است. این خودرو در درجهٔ اول مخاطبان جوان را هدف قرار داده است.
X2 کانسپت در قسمت جلو با چراغهای باریک، فرمی جدید از جلوپنجرهٔ سنتی کلیوی شکل و ورودیهای هوای عظیم درون سپر نمایی بسیار تهاجمی دارد. استفاده از تکنولوژی لامپهای لیزری در چراغهای جلو موجب طراحی چراغهایی بسیار کشیده و باریک شده که X2 را بیشتر از X1 متمایز میکند. استفاده از رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی بزرگ در زیر گلگیرهایی برجسته، نمایی جسورانه به این کراساوور کوپهٔ کوچک بخشیده است. قاب آینههای جانبی باریک بوده و فقدان دستگیرهٔ معمولی درها موجب ایجاد فضایی صاف و یکدست در قسمت جانبی خودرو شده درحالیکه ستون C نیز با لوگوی زیبای بامو تزئین شده است.
به قسمت پشت خودرو که نگاه میکنیم دو سر اگزوز دایره شکل بزرگ در بخشی دیفیوزر مانند بیش از همه جلبتوجه میکنند. همچنین چراغهای عقبِ بسیار کشیده هم قابلتوجه هستند درحالیکه به دلیل تغییر فرم سقف و جهت ایجاد نمایی اسپرت، درِ صندوق زاویهٔ بیشتری پیدا کرده است.
بامو هیچگونه اطلاعاتی از نسخهٔ تولیدی X2 ارائه نکرده است اما انتظار میرود این خودرو در اواخر سال آینده یا اوایل ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده و با مرسدس بنز GLC کوپه به رقابت بپردازد. انتظار میرود بسیاری از ویژگیهای رادیکال کانسپت X2 در نمونهٔ تولیدی حذف شوند اما طرح پنجدر و سقف شیبدار حفظ خواهد شد.
نسخهٔ تولیدی X2 بر روی همان پلتفرم X1 یعنی پلتفرم دیفرانسیل جلوی UKL ساخته خواهد شد و به همین دلیل بسیاری از قطعات فنی خود را از X1 قرض خواهد گرفت ازجمله پیشرانههای سه و چهار سیلندر توربوشارژ. X2 همانند X1 در تیپ پایه بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میگردد درحالیکه نمونههای قویتر مجهز به سیستم چهارچرخ محرک XDrive خواهند بود.
همراه پدال باشید با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶
madjid911 GT2
۹ مهر ۱۳۹۵این فرم جدید چراغ های BMW رو خیلی دوست دارم.
آدم با خودش میگه بعد از این دیگه طرحی واسه چراغ جلو ندارن.
باز میبینه لامصب یک طرح زیباتر ارائه میکنه.
only bmw m series
۹ مهر ۱۳۹۵حرف دلمو زدی هر چی طراحی میکنن زیباست امسال رقابت بین المانی ها زیاد شده
Elring-aventador
۹ مهر ۱۳۹۵درود.
چراغای عقبش مثل ماشینای ژاپنی شده …. مثلا mx5
ولی درکل خیلی خوبه …
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/09/BMW-X2_Concept-2016-1024-03.jpg
ببینید چقدر طراحیش لطیفه .
طراحی بی ام دبلیو چند وقته داره میترکونه .
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵عجب طراحی داره
Daniel
۹ مهر ۱۳۹۵چند وقته داره می ترکونه؟؟
غیر از یک نسلش همه ی طراحیاش عالی بودن !!!!
Parvaz
۹ مهر ۱۳۹۵X1 که با نسل جدیدش ترکوند، کانسپت x2 هم که محشره ??نسل جدید سری ۲ و ۷ هم که در حال ترکوندنن ، سری ۵ جدید هم که تو راهه به امید نسل جدید سدان های سری ۳ و ۴ و ۶ ❤
Daniel
۹ مهر ۱۳۹۵خیلی خوشگله ولی دستگیره های درش کو؟؟
مثل پونتیاک GTO بدون دستگیره باز میشه؟
کامیاب
۹ مهر ۱۳۹۵کاش اینو به عنوان اولین شاسی بلند تمام الکتریکیش تولید کنه،ولی اون اگزوزای عقب چیز دیگه ای میگه.
madjid911 GT2
۹ مهر ۱۳۹۵برای من جالب تر این استادی BMW در حفظ اصالت جلو پنجره و چراغ جلو هست.
شما اگه BMW مال 80 سال قبل رو هم ببینی با یک نگاه میفهمی BMW هست
مگه چقدر میشه رو چراغ مانور داد ؟
به نظر من : دیگه نمیشه
به نظر BMW : بی نهایت !!
واقعا استاده bmw.
shahin
۹ مهر ۱۳۹۵حرف نداره.زنده باد ماشین المانی
Monster_alm
۹ مهر ۱۳۹۵عالیه…بهتر از این نمیشه.به این میگن طراحی ناب آلمانی
عایرضا
۹ مهر ۱۳۹۵طراحی جدید و خوبیه ولی زیبا نیست
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵زیبا به چی میگن؟؟؟؟؟
حميد
۹ مهر ۱۳۹۵چقدر زیبا
احمد
۹ مهر ۱۳۹۵سبک طراحی هیوندا زده توسان مانند چراغ های جلو و عقبفرم بدنه شمایلی از توسان
mojtabaaston
۹ مهر ۱۳۹۵اووووف ترکونده.اگه بخواد رده بندی کنه این بعد X6 و X4 و X5 قرار میگیره یا قبل؟
سیاوش
۹ مهر ۱۳۹۵باید ببینیم نمونه ی که به خط تولید میرسه چقدر به این مدل نزدیکه