بامو i3 اولین خودروی ساخت بامو بوده که واقعاً تلاش داشته تا بهطور کامل مدلی اقتصادی و دوستدار محیطزیست باشد. برای تولید این خودرو ریسکهای فوقالعادهای پذیرفته شد تا کل فرایند تولید تا حد ممکن “سبز” باشد. از خود خودرو گرفته تا منابعی که برای شارژ دوبارهی باتری استفاده میشوند.
با فروش ۶۰ هزار دستگاهی از سال ۲۰۱۳ تاکنون، i3 شاید نمودارهای فروش را فتح نکرده باشد اما موج جدیدی از مشتریان تازه را برای این برند به ارمغان آورده است، مشتریانی که پیش از این شاید علاقهای به مدلهای سنتی بامو نداشتهاند؛ و درحالیکه برخی افراد ادعا میکنند آیندهی این خودرو در هالهای از ابهام قرار دارد اما مدیر پروژهی بامو i3 اخیراً در مصاحبه با اتوموتیونیوز سخنان متفاوتی را بر زبان آورده است.
Schwackhoefer که دربارهی نسل دوم این خودرو صحبت میکرد گفت:
من قویاً انتظار نسل دوم این خودرو را دارم. این هدفی نیست که کمپانی آن را نادیده بگیرد. اصلاً اینطور نیست.
سخنان مدیر پروژه i3 به این معناست که ما نسل جدید و بهبودیافتهی این خودرو را در حدود ۳ یا ۴ سال دیگر و یا شاید هم زودتر خواهیم دید. امسال این خودرو سومین سالگرد تولید خود را جشن میگیرد و فیس لیفتی نسبتاً محدود روی آن صورت گرفته و باتری جدیدی به منظور بهبود محدودهی حرکتی بر روی آن نصب شده است.
برای دانستن اینکه نسل جدید این خودرو چه چیزی را به همراه داشت بسیار زود است. البته احتمال بالایی برای استفاده از مجموعه باتریهای جدیدتر وجود دارد اما باید منتظر تغییراتی در طراحی خودرو بسته به تصمیمات مقامات ردهبالای بامو باشیم. بامو i3 کنونی در نگاه اول بسیار دوقطبی بوده و برخی آنها عاشق آن شده و برخی نیز از آن دوری میکنند؛ اما موضوع قطعی اینکه همین فرایند تولید حفظ خواهد شد و از منابع انرژی تجدید پذیر برای تمامی مراحل ساخت سود برده خواهد شد.
منبع: bmwblog
بنزما
۱۹ آبان ۱۳۹۵چرا در مقابل تسلا موفق نبوده
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵ازین بیشتر ؟
Bavaria
۱۹ آبان ۱۳۹۵ب ام و الکتریکی به از تسلا
منتظرم غول های خودرو سازی ،سدان برقیشونو بسازن اونوقت باید تسلا رو محک زد
البته تسلا فوق العادست و همینطور ماسک و خدمت بزرگی به صنعت خودروسازی کرد و خواهد کرد.اما ب ام و ی چیز دگست
احمد باقری
۱۹ آبان ۱۳۹۵البته مرسدس بنز رو هم نباید از یاد برد که داره اضافه میشه.