سال ۱۹۹۴، شرکت بامو از شرکت هوافضای بریتانیا بهمنظور دستیابی به شرکت لندروور، مبلغ ۸۰۰ میلیون پوند را پیشنهاد کرد. باوجود اینکه گروه روور افزایش فروش ۳۵ درصدی را در ۸ ماه گذشته تجربه کرده بودند، ولی کمپانی در حال سقوط بود. زمان طولانی نگذشت که مشکل آنها با آمار غلط فروش، تولید اندک و کیفیت متوسط محصولات؛ شرکت بامو را متحمل ضرر کرد. خانواده Quandt که صاحب ۴۶ درصد از سهام شرکت Rover بودند، کمکم خطر از دست دادن سرمایه را احساس میکردند بهطوری که نزدیک به ۱ میلیون پوند ضرر مالی روزانه گزارش شد. این زیان دهی خیلی طول نکشید و حضور مثبت بامو در طولانیمدت موجب شد تا به آنها کمک کند تا اولین خودروی اسپرت شاسیبلند تاریخ خود را که E53 X5 نام داشت را تولید کنند. این خودرو در نمایشگاه دیترویت در سال ۱۹۹۹ به معرض نمایش در آمد.
X5 یک خودروی چهار چرخ محرک بود که ۶۲ درصد از تورک را به محور عقب انتقال میداد که تا حدی میتوانست یادآور خودروهای دیفرانسیل عقب شرکت بامو باشد. این خودرو سواری نرمی داشت بهطوری که X5 در بازار بهعنوان خودرو Sport Activity Vehicle یا SAV شناخته میشد چون که با رفتاری که در جاده از خودرو شاهد بودیم بیشتر به خودروهای کلاس SAV شبیه بود تا SUV . بامو مدتها قبل از تصاحب گروه روور، قصد داشت خودروی لوکس SUV خود را وارد بازار کند ولی این پروژه تنها بعد از مشارکت با روور محقق شد.اکثر قطعات و طراحی X5 بهطور مستقیم از خودروی لندروور L322 برداشته شده بود مانند سیستم کنترل خودرو در سر بالایی (Heal Descent System)، مدیریت موتور احتراقی در جادههای آفرود و اگزوز دوگانه. در واقع شرکت بامو بسیاری از تکنولوژیها و افراد متخصص گروه روور به علاوه کارمندان خود را در تولید خودروی SUV کمک گرفت.
شرکت بامو برای فروش ۲۵ هزار مدل از خودروی X5 در آمریکا در سال ۲۰۰۰ برنامهریزی کرده بود، هرچند که خودرو مورد انتقاد کارشناسان قرار داشت. ظاهر خودرو محکم، قوی البته تاریخ گذشته به نظر میرسید و قابلیتهای آفرود این خودرو بسیار محدود بود.
با وجود تمام این مشکلات، ممکن است این سؤال مطرح شود که خودروی X5 مناسب بازار کدام کشور بود؟
با وجود بالا بودن انتقادات نسبت به این خودرو، بامو تصمیم گرفت تا بیشتر زمان برای ارتقاء این خودرو صرف کند. بالاخره در سال ۲۰۰۲ مدل اسپرت X5 به بازار عرضه شد. بامو در این خودرو از موتور بنزینی V8 با حجم ۴.۶ لیتر استفاده کرده بود که باعث شد تا این خودرو پر سرعتترین SUV روی کره زمین شود. در سال ۲۰۰۳ مدل X5 تغییرات ظاهری را متحمل شده بود و موتور ۴.۶ لیتری سابق را به موتور ۴.۸ لیتری N62 ارتقاء داده بودند. در گذر زمان این خودرو جای خود را در دل خریداران خودرو باز کرد و محبوبیت مناسبی را بهدست آورد. بامو بیشتر از ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو را سالیانه به فروش میرساند و برچسب بهترین SUV لوکس را بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ در استرالیا یدک میکشید. در پی کسب موفقهای قابل قبول در X5، بامو تصمیم به گسترش سری X خودروهای خود گرفت. X3 بر اساس سری ۳ بود و در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد و در سال ۲۰۰۴ برای فروش به بازارهای جهانی راه یافت. X3 در حقیقت یک کراس اوور جمعوجور محسوب میشد و به سواری خشک، فضای داخلی نه چندان مطلوب، نبود قابلیت آفرود مورد انتظار و قیمت بالا مشهور شده بود. هرچند مانند X5 با گذشت هر سال، بامو این خودرو را ارتقاء میداد. اولین نسل X3 بیش به ۶۰۰ هزار دستگاه در سراسر دنیا فروخته شد. این خودرو اولین SAV بود که به فناوری xDrive مشهور بامو مجهز گشته بود.
در پانزدهمین سالگرد تولد بامو X5، کمپانی در مورد xDrive گفته که: “پاسخگویی بسیار سریع، کنترل الکترونیکی کلاچهای چندگانه داخل جعبه انتقال توان و همکاری مناسب با سیستم کنترل پایداری خودرو از جمله خصوصیات کنونی این سیستم انتقال قدرت است.”
xDrive هماکنون به شکل آپشن بر روی X1 و X3 نیز قابل نصب است و بر روی X5 و X6 به شکل استاندارد وجود دارد.
پس از تولید X3، بامو تمرکز خود را بر روی گسترش سری X بیشتر کرد که با ارائه نسل دوم X5 در سال ۲۰۰۷ و X6 در سال ۲۰۰۸ نشان داد که قصد ارتقاء و گسترش این سری از محصولات خود را دارد. خودروی X5 نسل جدید باوجود سواری مطلوب، ظاهری لوکس و استفاده از تکنولوژیهای مناسب رانندگی برنده جوایز زیادی شد. مجله AutoBild این خودرو را “مبارز ارزشمند سال” در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ معرفی کرده بود و IIHS (موسسه ایمنی بزرگراهی آمریکا) بهعنوان یک خودروی ایمن از آن یاد میکرد. در سال ۲۰۱۰ تولید X5 به یک میلیون در خط تولید BMW رسید. از طرف دیگر X6 بهعنوان اولین کوپه اسپرت Sport Activity Coup یا SAC شناخته شد چونکه عملکرد SUV را با طراحی کوپه درهمآمیخته بود. با وجود اینکه منتقدان کمی نسبت به X6 مردد بودند ولی در منطقه خاورمیانه، چین و روسیه به جایگاه مناسبی از لحاظ محبوبیت دست یافت. بنا بر اظهارنظر کارشناسان در سایت BMWBLOG خودروی X6 به مشتری این امکان را میدهد که از خودرو هم انتظار یک خودروی قدرتمند با عملکرد عالی داشته باشد و هم خودرویی که قابلیت آفرود مناسبی دارد. این خودرو یک خودروی لوکس و زیبا در عین حال مناسب برای سفرهای طولانی است.” اولین نسل X6 بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه در سراسر دنیا فروش داشت و دومین نسل این خودروی بامو در نمایشگاه سال ۲۰۱۴ در پاریس به معرض نمایش گذاشته شد. بهعلاوه اینکه، با نگاهی به روند موفقیتآمیزی که X5 و X6 داشتهاند و پتانسیل سری X شرکت بامو ، خودروساز آلمانی تصمیم گرفت که یک قابلیت ویژه به این سری خودروهای با عملکرد بالای اسپرتی خود با همکاری BMW M GmbH در سال ۲۰۰۹ اضافه کند. خودروها به توربوشارژ دوقلو سری M مجهز شدند که موتور V8 را به تولید ۵۵۵ اسب بخار وادار میکرد. شتابگیری ۰ تا صد کیلومتر در ساعت در ۴.۷ ثانیه محقق میشد و حداکثر سرعت به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میل میکرد. شرکت بامو همواره اظهار داشت که بدون وجود پارامترهای سری M هیچگاه مشخصات یک خودروی اسپرتی فوقالعاده نمیتوانست در یک خودروی SUV خلاصه گردد. موفقیت سری X مدیون همین استراتژی کمپانی بامو است. سال ۲۰۱۰ مدل X1 بهعنوان یک کراس اوور جمعوجور در بازار عرضه شد و اساس سری یک کمپانی بامو ساخته شده بود. بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رفته است و این فروش بالا را تنها میتوان مدیون طراحی بی عیب و ایراد و حس رانندگی پویا و فعال در این خودرو دانست. این خودرو در بسیاری از کشورها موفق بوده و موجب شده تا مشتریان جدیدی به جمع مشتریان قدیمی این شرکت با وجود عرضه X1 اضافه شوند. در سال ۲۰۱۱ دومین نسل X3 معرفی شد و عنوان خودروی آفرود سال ۲۰۱۱ را در مجله آلمانی آفرود به خود اختصاص داد. فروش این خودرو در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۲ به میزان ۵۹ درصد رشد داشت. پس از گذشت سالیان دراز، کمپانی بامو تصمیم به ادامه گسترش سری X از محصولاتش را دارد. سومین نسل X5 سال گذشته فروش خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ نمونه ارتقاء یافته X6 در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. البته نباید فراموش کرد که بامو یک خودروی SAC دیگر به نام X4 را در خط تولید خود دارد. BMW بهزودی خودروی سایز بزرگ و لوکس X7 و همچنین یک کراس اوور کوچک را معرفی خواهد نمود. امروزه از هر چهار خودرویی که بامو میفروشد یک از آنها از سری X است و این نشانه موفقیت بزرگ این شرکت در عرضه سری X است. این سری یک شیب ملایم ولی سراسر موفقیتآمیز را از ابتدا تا هماکنون طی کرده است.
منبع: bmwblog
ali ayat
۲۱ دی ۱۳۹۴پر طرفدارترین برند در ایستاگرام بی ام و بوده امسال هم بین اونهایی که ماشین باز بودن ندیدم کسی تو هیچ زمینه ای از بی ام و بد بگه سری ایکس که گفته شد از پرفرازو نشیب ترین سری بی ام و بود بعضی از مدل هاش مانند ایکس تری نسل قدیم خرابی های خیلی زیادی در زمینه دیفرانسیل داشت و هر یک از سری های دیگرش مشکلاتی داشتند ولی اینقدر خوب بودند که باز هم هیچ کس نتوانست ایرادات از این سری بگیرد و نشانه آلمان را بر پیشانی خود زد به احتمال زیاد در سال جاری بتونه به بنز نزدیک تر بشه و از لحاظ فروش جهانی بر اون غلبه کنه به امید روزی که همه مردم ایران این سری ایکس رو با قیمت واقعی خریداری کنند
احمد
۲۱ دی ۱۳۹۴در جواب شما باید بگم که اولا :
الان چند ساله که بی ام دبلیو پرفروشترین لوکس ساز در صنعت خودروسازی است
حالا نمیدونم بر اساس کدوم امار شما ارزو کردی بی ام دبلیو توی فروش به بنز نزدیک بشه!!!!
باز هم بر خلاف نظر شما
با وجود اینکه سری ایکس بسیار در فروش موفق بود ولی بسیاری از صاحب نظران حرفه ای خودرو در مجلات معتبر انتقاد های بسیار سختی رو به اون وارد میکنند
چه در مجلات معتبر و هم در برنامه هایی تلویزیونی
من با این جمله شما هم اصلا موافق نیستم :
“”مدل هاش مانند ایکس تری نسل قدیم خرابی های خیلی زیادی در زمینه دیفرانسیل داشت و هر یک از سری های دیگرش مشکلاتی داشتند ولی اینقدر خوب بودند که باز هم هیچ کس نتوانست ایرادات از این سری بگیرد “””
ایکس تری هیچ وقت تا این حد خرابی نداشته .
مطمئن باشید اگه اینقدر خرابی داشت اینقدر فروشش بالا نبود
به نظرمیاد صحبت های شما بیشتر مبتنی بر گفته و شنیده هاست تا مستندات معتبر تخصصی
ali ayat
۲۱ دی ۱۳۹۴کلا حرفات درست و به جا خب صبر کن صبر کن همون قسمت اول پرفروش ترین لوکس ساز چند سال در جهان خب آمار فروش سه سالشو بصورت مدرکی کامل و جامع بیار من باقی حرفاتو قبول میکنم ممنون میشم
احمد
۲۱ دی ۱۳۹۴سال 2014 :
http://www.motorauthority.com/news/1096204_bmw-is-most-successful-luxury-car-brand-in-2014-with-1-8-million-sales
http://www.statista.com/statistics/287682/luxury-vehicle-sales-by-brand/
البته این دومی پولی هست ولی بی ام و که اوله رو میتونی ببینی و مرسدس که سومه لازم به ذکره این سایت معتبر ترین سایت اماد بین المللی هست
http://www.carscoops.com/2015/01/bmw-remains-worlds-no-1-luxury-brand-in.html
سال 2013 :
http://luxurysociety.com/articles/2014/01/record-sales-for-luxury-car-brands-in-2013
http://www.best-selling-cars.com/germany/2013-full-year-china-worldwide-german-luxury-car-sales/
سال 2015 هنوز رسما منتشر نشده اما باز هم بی ام و اول بخواهد شد
من نمیدونم چرا اصرار داریم اطلاعاتی رو که بیشتر منبع کوچه بازاری دارند رو تایید کنیم و با اصرار سعی در درست جلوه دادن اون کنیم
متاسفانه خیلی وقت نداشتم
امار سال های قبل 2013 هم تامل انگیز و جالبه
ali ayat
۲۱ دی ۱۳۹۴درسته قبول البته جالبی کار مویی کار کردن این دو برند هست که الان در آخر سال مرسدس با کاهش فروش یک پله پایین اومد و به پله 12رسید ولی واقعا فروش آئودی خیلی جای تامل داشت در کل سال ها
جی تی ار
۲۱ دی ۱۳۹۴بی ام و تو فروش به بنز برسه????!!!!! خرابی دیفرانسیل????!!!! الآن شما می خواستی یه عنایتی به برند بی ام و کنی در حالیکه بنز رو بالتر از اون جلوه بدی???!!! دوست من احساساتی نشو. این آرزوهارو برای برند مورد علاقه ات بکن. فروشش تو آمریکا از لکسوس هم پایین تر شد….
ali ayat
۲۱ دی ۱۳۹۴آمار جهانی رو نگاه کن بعد کسی رو محکوم کن شاخص های بورسیش در جهان مشخصه میتونید اول مطالعه کنید بعدم کسی قصد تخریب بی ام و رو نداشت هرچی واقعیت بود راجب شرکت گفته شد
mohsen
۲۱ دی ۱۳۹۴خب اگر فرو ش بنز از بی ام وه زیاد باشه(که اطلاعی من ازش ندارم و شنیدم که بی ام وه بالاتره حالا ن خیلی فاحش) خیلی کار غیر عقلانی نیس چون بنز هر روز یه مدل میده بیرون و تنوعش زیاد تر هستش ولی در مقایسه ها حالا نمیگم یه سرو گردن ولی بی ام وه بهتر هستش مخصوصا تو شاسی بلندش و در بعضی مواقع هم سلیقه ای هست مثل سری 7 و S Class که بنظرم در ظاهر میگن هر دو ل.کس هست چون سری 7 لوکس متمایل به اسپورت تا لوکس خالص
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۱ دی ۱۳۹۴http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-10/mercedes-beats-audi-to-take-second-place-in-luxury-car-sales
http://www.motorauthority.com/news/1096204_bmw-is-most-successful-luxury-car-brand-in-2014-with-1-8-million-sales
فروش ب ام و در سال 2014 بیشتر از آودی و بنز بوده.
اون یکی خبر حاکی از اونه که مدتی بعد بنز جایگاه دوم رو به دست آورده و هم چنان ب ام و در صدر قرار داره.
آمار اینه قضاوت با دوستان.
shahab
۲۲ دی ۱۳۹۴عاشق X6ام واقعا شاهکاره
(*مهرداد*)
۲۱ دی ۱۳۹۴X6 ….x4 ….فوق العاددددده هستن
sina
۲۱ دی ۱۳۹۴دقیقا
حميد
۲۱ دی ۱۳۹۴چقدر این x6 دوست داشتنیه
دست طراح و سازندگانش درد نکنه
مسعود
۲۱ دی ۱۳۹۴x1 جدید خیلی قشنگ شده
اونایی که میخوان ماشین خارجی بخرن ، x1 جدید رو مهمترین کاندید قرار بدن
پویان
۲۱ دی ۱۳۹۴این بی ام و هم دیگه شورشو در اورده. یه سپر و چراغ و جلو پنجره رو روی همه اتاقا میزاره. نسل قبل x6 خیلی قشنگتر از نسل جدیدش بود
احسان آرسنالی
۲۱ دی ۱۳۹۴پیشنهادم اینکه قبل از ارائه نظرات پرمغر و کارشناسان ه خودتون کمی مطالعه بکنید.
بی ام دبیلیو 2 سال ه که هم از نظر میزان فروش و هم از نظر ارزش برند با اختلاف جزئی از بنز بالاتر هست. هرچند که خودم شخصا بنز رو بیشتر دوست دارم مخصوصا سری c قدیم و e جدید رو ببشتر.تنها قسمتی که بی ام دبیلیو نتونسته به بنز برسه سری خودروهای سوپر لوکس هستش که تو بنز میشه اس500 و بالاتر و تو بی ام دبیلیو میشه سری 7 و مشتقاتش.
AHMADREZA
۲۱ دی ۱۳۹۴خیلی جالبه کجان اون دوستانی که می گفتند ب ام و نمیتونه آفرود بره و شاسی بلنداش توانایی آفرود رو ندارن و بنز بهترینه توی شاسی بلندا و بقیه کجان چرا دیگه نمی گن سری x ب ام و به پای سری gl بنز نمیرسه
American and japan
۲۲ دی ۱۳۹۴دوست عزیز معلومه که توی آفرود به پای بنز نمیرسه.بنز با سری جی کلاسش مخصوصا جی 63 معلومه از این آفرودش سر تره.تو میتونی روی بی ام و x6 بدنه رو سوراخ کنی و اسنورکل بزاری؟؟؟؟تو میتونی سپرشو عوض کنی و وینچ بزاری؟اصن اومدیمو این کارا رو دلت اومد انجام بدی.کیت ارتفاع بزاری و… .تو میتونی تا نصف شیشه کنار بی ام و رو بزنی تو آب؟تو میتونی چقدر بهش فشار بیاری؟میتونی بری باهاش مسابقات آفرود؟این کارا رو اگر کسی کرده باشه شاید به تعداد انگشتای دست هم نرسه ولی بنز چی؟هر موقع بی ام و تونست کامیون بزنه تریلی بسازه یونیماگ بسازه وانت بسازه.ماشین کاری بسازه بعد برند ها رو با هم مقایسه کنید.از لحاظ برند به نظرم قابل مقایسه نیستن و بنز رو نمیشه با بی ام و مقایسه کرد ولی مدل هاشون رو چرا.خوب کامیون های 50 سال پیش بنز جلوی چشممون هستن و میبینیم هنوز رو دست ندارن.بعدشم میخواین قبول کنید میخواین رگ تعصبتون بزنه بالا و فحشم بدید بی ام و استهلاکش بالاست.البته نمیگم بنز هم کمه ولی کلا بنز و بی ام و و آءوی هزینه ی نگه داریشون بالاست
كوروش
۲۱ دی ۱۳۹۴می دونم ربطی نداره ولی دوستان شبکه افق یک مستند گذاشته بنام تهران تقاطع سئول خیلی جالبه درباره صنعت خودرو سازی ایران و کره است که همزمان شروع کردند با اینکه خیلی هاش رو می دونستم اما نکات جالبی می گه اکثر چیز های هم که گفته سرچ کردم دیدم درسته مثلاً اینکه اکثر تمام خودرو سازی ها بعد انقلاب رو بازرگان مصادره کردو دولتی واسه اینکه انقلابیون مصادرش نکنن!!!!!!!!!! یا اینکه تو سال ۵۳ زمانی که کره رفت تا مستقل بشه ایران دنبال خرید سهام خودرو ساز های خارجی یا سفارش ماشین های خاص (g class) برای ایجاد علاقه مندی شرکت ها بود که اکثراً شکست خورد چون مثلاً دولت المان اجازه نمی داد سهام بنز رو شاه ایران بخره این رو هم تو as press گشتم واقعی بود
عبدالله
۲۱ دی ۱۳۹۴هر گاه سخن از خودر به میان می آید ایرانی جماعت به طور سنتی از قدیم الایام عاشق دو کلمه هستند: 1-بی ام و 2-شاسی بلند.
خودرهای سری ایکس شرکت بی ام دبلیو واقعا می تواند رویای هر ایرانی را به واقعیت تبدیل کند به شرطی که شر دو شرکت خودرو سازداخلی خائن به وطن و گمرک بی رحمانه و ناجوانمردانه خوردهای خارجی ازشر ایران و ایرانی برداشته شود.
واقعا این خودروهای شاسی بلند بی ام و بی نظیر و عالی هستند.
AHMADREZA
۲۲ دی ۱۳۹۴اتفاقا مردم ایران بیشتر به بنز علاقه دارند هرچی میشه میگن عجب بنزی
عین بنز کار میکنه و….
احمد باقری
۲۱ دی ۱۳۹۴مدلهای بنز بهترن و امتحان خودصون رو پس دادن.
maha
۲۱ دی ۱۳۹۴نکنه بقیه نشستن بنز امتحانشو پس بده. اومدی یه نظر بدی…..
احمد باقری
۲۱ دی ۱۳۹۴می بینم برای اینکه معروف بشی، اومدی یه حرفی بزنی و بری، حداقل اول خوب نگاه کن بعد بیخودی نظر بده. گفتم به نظر من مدلهای بنز بهترن(نگفتم که بی ام دبلیو رو دوست ندارم یا به درد نخوره و از این حرفها). هر دو خودروساز از نظر من، جزو بهترین خودروسازها هستند، حالا ممکنه من کمی بیشتر به مرسدس علاقه مند باشم، شما به بی ام دبلیو یکی دیگه به یک شرکت دیگه. به نظرم یکبار دیگه متنی که نوشتی رو مرور کن، امیدوارم متوجه بشی که اصلا کامنتت هیچ ربطی به حرف من نداره، حالا خوبه من متنهای خودم رو به زبان فارسی می نویسم، اگه بخوام انگلیسی بنویسم، دیگه معلوم نیست جناب MAHA چی میخواد جواب بده.
mohsen
۲۲ دی ۱۳۹۴پست اول شما(مدلهای بنز بهترن و امتحان خودصون رو پس دادن)
پست دوم شما(گفتم به نظر من مدلهای بنز بهترن) !!!!!!
در ضمن شما بررسی بین دو شاسی بلند هم رنج بنز و بی ام وه ارائه بدبد که بنز برتری داشته باشه!
ali
۲۱ دی ۱۳۹۴بین s500 2015 و x6 2015 تو منطقه ازاد کدومش بهتره؟
میدونم این دو خودرو در یک کلاس نیستن !
برای یه خانواده 5 نفره کلان تو ایران با این وضع خیابان و سرعت گیر های افتضاح اس500 بدرد میخوره ؟
اگه شما بودید کدوم رو انتخاب میکردید ؟
mohsen
۲۲ دی ۱۳۹۴خوب دوست عزیز به نظرم کارایی X6 بهتره تو مسافت های دور و خانوادگی ولی چون منطقه ازاد میگید خیلی نمیشه مسافرت کرد باهاش در ضمن هریک از این ماشین ها برای مصرف مداوم روزانه گزینه خوبی نیستن و بیشتر جنبه ی تفریحی دارن که بعضی وقتا باهاشو یه دوری بزنی ولی تو مناطق ازاد هم فکر نکنم الان اینارو بشه سفارش داد چون حجم موتورشون بالاس ولی اگه تونستی چشتو ببند یه X6 M مشکی بخر حالشو ببر
ali
۲۱ دی ۱۳۹۴. بین s500 2015 و x6 2015 تو منطقه ازاد کدومش بهتره؟
میدونم این دو خودرو در یک کلاس نیستن !
برای یه خانواده 5 نفره کلان تو ایران با این وضع خیابان و سرعت گیر های افتضاح اس500 بدرد میخوره ؟
اگه شما بودید کدوم رو انتخاب میکردید ؟
AHMADREZA
۲۲ دی ۱۳۹۴ازنظر امکانات که مسلما s بهتره چون توی کلاسه بالاتری از نظر امکانات هست من تاحالا درباره ی رانندگی x6 جدید نه تجربه ای دارم و نظری شنیدم
پویان
۲۲ دی ۱۳۹۴قطعا s500. سواری x6 بشدت خشکه. دوستم بنگاه ماشین داره و سوارش شدم. البته سوار s500 نشدم. سنگریزه های جاده رو هم حس میکنی با x6
saeed
۲۲ دی ۱۳۹۴بابا کلا قیمت ماشینا پلاک ملیشون با اونی که تو منطقه ازاده خیلی فرق داره.دایی من یه آئودی a3 2015 خریده 115 میلیون با موتور توربو در حالی که رامک خودرو قیمتشو 400میلیون حدود گذاشته اگه درست بگم تازه فاجعیه ای بعدی اینه که قیمت مازراتی گیبلی 275 میلیونه در حالی که تو تهران فکر کنم یک میلیاردو چهارصده بابا اینا میخوان سر هر ماشین چقدر بخورن
ali a.j.g
۲۲ دی ۱۳۹۴آقای طهوری دستتون درد نکنه بسیار عالی بود من که بیشتر از ای۵۳ خوشم میاد و دوستش دارم بسیار زیباست
OMID
۲۵ دی ۱۳۹۴Xها همیشه عالی اند
ابراهیم
۳۰ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان گلم به نظر بنده برای ماهایی که سوار شدن ماشینهای بی ام وی سری ایکس یا بنز در مدلها و کلاسهای بالا شده یه آرزو می تونه هر ماشینی جز ماشینهایی که ایران و چین تولید میکنند ماشینهای رویایی باشند.شما فقط این دو سه تا مارک و برندو می بینید در حالی که ماشینهای امریکایی و ماشینهای ایتالیایی وژاپنی هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند و به نظر بنده هر ماشینی که در درجه اول برای جان سرنشین نهایت امنیتو گذاشته بهترین ماشین هست و در مراحل بعدی لوکس بودن و ظاهر آن. در کشوری که ما زندگی می کنیم صاحب شدن یه پرایدیا پراید وانت(قاتل) یا ماشینهای آشغال دیگری که به قیمتهای انچنانی می فروشن به مردم ، برای خیلی ها شده رویا و شبها خواب آن را می بینند!!!! والا به قران هر کسی ماشین ساخت داخل یا حتی ماشین خارجی مونتاژ ایران سوار بشه به نظر من داره با جونش بازی می کنه چون حتی بلد نیستن مونتاژ هم بکنن.من خودم شخصا یه 405 83 فرانسه دارم به صد تا 405 ایران عوضش نمی کنم چون لااقل مطمنم خیانتی توش نشده و هر چه که هست کم یا زیاد همینه و مطمنم که درست کار می کنه و توش دزدی و خیانت نشده .من ماشینهای آنچنانی سوار نشدم فقط یه بار ایکس 1 سوارشدم واقعا ماشین خوبیه و به نظر من تمام ماشینهای خارجی خوب هستن و بدندارند و اونایی که میگن فلان ماشین خارجی خوب یا بد هست بهتر است اول یکسالی محصولات داخل ایران یا کشور چین را استفاده بکنن بعد برن به ماشینهای خارجی انتقاد کنن و ایراد بگیرن(به عنوان مثال آیا یک بنز یا بی ام وی یا تویوتای 30 سال پیش امنیتش و کیفیتش بیشتره یا همین ماشینهای صفر کیلومتری که ایران تولید می کنه ها خداییش کدومش بهتره؟پس تو را خدا تعصبو بذارین کنار و بیخود و بی جهت به ماشینهای خارجی ایراد نگیرین دوستان گلم اینکه فلان ماشین یه اپشنش کمتر ه یا بیشتر هست دلیل بر بد بودن یه خوب بودن نیست بلکه اونها هم سیاستهای خودشون را دارند که کاری بکنند که مدل بعدی بهتر فروش بره امیدوارم منظورمو فهمیده باشین ) امیدوارم یه روزی برسه که تولید کنندگان داخل وجدانشون بیدار بشه و برای جان سرنشین ارزش یه پرتقال را لااقل بذارن و فقط به فکر سود جیب خودشون نباشن .
مهدی
۹ فروردین ۱۴۰۳سلام دوستان
یه حرفی میزنم نمیگم قطعا درسته ولی بعید میدونم خیلی هم بیربط باشه
من و امثال من توی کف یه ماشین عادی که در مقایسه با پراید و سمند و اینا، نرم و محکم و سریع و کم مصرف باشه موندیم، بعد صبح تا شب مقالات و تصاویر و جداول خودروهای تاپ و سوپرتاپ رو میخونیم
گر دست نمیدهد وصالت
دست من و دامن خیالت