قدرت‌نمایی ب‌ام‌و M760Li در اتوبان، غرش نیروگاه 12 سیلندر!

شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
BMW-M760Li-V12
اگرچه از گفتن این سخن ناراحتیم اما دیر یا زود باید با پیشرانه‌های 12 سیلندر خداحافظی کنیم. ما در عصری زندگی می‌کنیم که پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر...
تبلیغات

اگرچه از گفتن این سخن ناراحتیم اما دیر یا زود باید با پیشرانه‌های 12 سیلندر خداحافظی کنیم. ما در عصری زندگی می‌کنیم که پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر کم‌حجم به یک قاعده جدید تبدیل شده‌اند و نیروگاه‌های 8 و 12 سیلندر هیجان‌انگیز قبلی کمتر از هر زمان دیگری دیده می‌شوند. دلایل زیادی برای دوست داشتن پیشرانه‌های 12 سیلندر وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها پرفورمنس چنین نیروگاه‌های آهنینی می‌باشد.

یکی از معدود خودروهای 12 سیلندر این روزها ب‌ام‌و سری 7 و نسخه M760Li xDrive است. این خودرو از پیشرانه 6.6 لیتری توئین توربو، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سود می‌برد.

قدرت این پیشرانه در روی کاغذ خیلی زیاد نیست. منظور ما این است که قدرت 585 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری این پیشرانه در دنیایی که برخی خودروهای الکتریکی با خروجی فراتر از 1000 اسب بخار جولان می‌دهند خیلی به چشم نمی‌آید؛ اما نباید تصور کرد با خودروی کندی روبرو هستیم چراکه ویدئوی پایان نوشتار به خوبی پرفورمنس M760Li را نشان خواهد داد.

در ویدئوی جدید AutoTopNL تست شتاب و سرعت این هیولا در بخش‌های بدون محدودیت سرعت اتوبان‌های آلمان را می‌بینیم. همان‌گونه که خواهید دید این سدان لوکس و بزرگ به راحتی ادعاهای ب‌ام‌و را به واقعیت بدل کرده و این برای خودرویی با جثه و وزن سری 7 واقعاً احساس‌برانگیز است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.91 ثانیه‌ای و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت 13.54 ثانیه‌ای نشان دهنده عملکرد بسیار خوب M760Li هستند.

بیشترین سرعتی که روی پشت آمپرها نقش می‌بندد عدد 304 کیلومتر در ساعت است که حداکثر سرعت M760Li نیست چراکه قبلاً شاهد رسیدن این خودرو به سرعت 316 کیلومتر در ساعت نیز بوده‌ایم.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.