خرید نسخه پایه از یک خودرو به معنی عدم هیجان در تجربه سرعتهای بالا نخواهد بود. بله قطعاً دیدن شتاب گیری سوپرکارها و دستیابی به سرعتهای بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت جذاب است اما پس تکلیف خودروهای کند چه میشود؟ خودروهای کند سقف سرعت محدودی دارند و اگرچه سرعتشان بسیار پایینتر از سرعت سوپرکارهای مدرن است اما شاید بهتر باشد تست شتاب و سرعت بامو سری ۱ را در اتوبان تماشا کنید و بهتر بتوانید در این باره به نتیجه برسید.
بامو 118i کد F40 که در این ویدئو مشاهده میشود خودرویی برای تست شتاب روزمره نیست. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتریای است که در اکثر محصولات مینی و تریم های پایینتر محصولات بامو بکار رفته است. این پیشرانه کوچک و توربو قدرت ۱۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری دارد.
این هاچبک نسبتاً سبکوزن (۱۲۹۰ کیلوگرم) شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۸ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۱۳ کیلومتر در ساعتی دارد. دستیابی به سرعت فراتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت با این خودرو برخلاف پیشرانه کمحجم آن به راحتی صورت میگیرد. حتی در شرایط آب و هوایی نه چندان مساعد و حضور دو نفر در خودرو، بامو 118i بدون هرگونه زحمتی به سقف سرعت خود میرسد.
همهچیز بسیار احساسبرانگیز به نظر میرسد اما زمانی که یک پورشه کاین ظاهر میشود وضعیت تغییر میکند. از آنجایی که راننده بامو به دنبال تست سرعت حداکثری است بنابراین کاین به راحتی راه خود را ادامه داده و پرفورمنس خود را به رخ خودروهای ضعیفتر میکشد!
در اتوبان برنده و بازندهای وجود ندارد زیرا هر فردی که بهصورت قانونی بتواند به سقف سرعت خودروی خود برسد برنده است. ما تاکنون تست سرعت اکثر سوپرکارها را دیدهایم اما تماشای شتاب گیری خودرویی که در دسترس افراد بیشتری است جذابیت دیگری دارد.
[دانلود ویدئو]
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹خوبه خوبه دو سیلندرش هم بسازین دیگه
پدر خودرو سازی جهان
۵ اسفند ۱۳۹۹حجم پیشرانه فینگیلی (فیدلیتی) با اون هیکل هم اندازه اینه ????
RezaRs
۵ اسفند ۱۳۹۹کاملا کافیه شما گودرت می خوای سر کیسه رو شل کن m8 گرن کوپه بخر
Saeed
۵ اسفند ۱۳۹۹جالبه بعضیا هنوز درگیر تعداد سیلندر هستن!!!!انگار مسابقه کارت بازیه.مهم قدرت و گشتاوریه که میده و مصرف سوخت و پاس کردن قوانین آلایندگی.والا تعداد سیلندر اهمیتی نداره.دنیا داره هی پیشرفت میکنه ساعت به ساعت بعد ما قشنگیه دهه عقبیم.
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹درست میکه Saeed
اما نمیگه بخاطر همین حداکثر قدرتی که از موتور میگیرند ، باعث میشه bmwها یکبار مصرف باشند و هزینهی استهلاکشون در جهان اول باشه و باعث میشه موتورهای bmw در اکثر اوقات به روغن ریزی بیوفتند !
اما اینقدر متعصب داره این برند که پوشش میگذاره به حقیقت !
bmw حقیقتاً نهایت قدرت را از موتورهاش میکشه بیرون و خیلی هم خوبه اما نه برای ما ایرانیها که حداقل استفادمون از یک خودرو ۵ سال میباشد !
خیلی دوست دارم پدال یه مقاله پیدا کنه و تجرمه کنه از این که چه شرکتهایی بیشترین لیز کردنها را در اروپا یا آمریکا دارند ، مطمئناً bmw در صدر هست !
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹اصلاح میکنم :
تجرمه = ترجمه
کلاً باید یه گوشی هفت اینج بخرم تا مشکل سریع تایپ کردنمون و اشتباه کردن لُپی حل بشه !
یه استادی داشتیم که اپل باز بود و تا آیفون معرفی میکرد ، سریع میخرید ، چند روز پیش که باهاش در تماس بودم ، ناراحت بود و میگفت تو کف آیفون ۱۲ جدید هستم که قیمتش بالاست نمیتونم بخرم در حالی که گوشی الانش آیفون ۱۱ هست و با حقتدریس میگفت ماهی ۵ تا ۷ میلیون درآمد داره با تدریس در موسسات و دانشگاه ، گفتم هنوز آیفون ۱۱ بهترین هست اما چون این استاد ما عشق تکنولوژی هست ، انگاری مَرَضِ عوض کردن و به روز رسانی داره ، باید حتماً بخره تحت هر شرایطی حتی اگر وام و قرض بگیره? !
جدی میگم ، اصلاً شوخی نمیکنم و احتمالاً شما هم دیدین کسانی را که کلاً خودشون را حاضرند بکشند ولی گوشی به روز داشته باشند و انگاری ارضاء میشوند با این کار !
خب لامصب چرا ، اصلاً سرمایهدار هم باشی ، چرا واقعاً ، مریض هستینا !
جداً الان ۵ سالی میشه گوشی عوض نکردم و برخی اوقات میزنه به سرم که برم بخرم اما وقتی میبینم واقعاً همین گوشیای که داریم کارم را راه میندازه و فقط 5G ساپورت نمیکنه ، چه دلیل داره گوشی جدید بخرم !
واقعاً غیر از اینه که یا باید مثل استاد عزیزم مَریضِ تکنولوژی و هرسال نو کردن گوشی داشته باشم یا برای اینکه پُز بدم که مثلاً خیلی خفن هستم و گوشی جدید بخرم !
البته که پرچمدار باید خرید و به قیمتشان میارزند مثل سامسونگ سری S که حقیقتاً بینظیرند در تمام مدلها ، اما واقعاً لازم هست که هر سال موبایل نو بخریم !
من که میگم خیر ، مگر اینکه مجبور شویم یا مثلاً روزی 5G در ایران همگانی بشه ، به نظرم ارزش داره و اگر نه که با همین سرعت 4.5G بسیار راضی هستیم و البته دیگه باید یواش یواش فکر یه گوشی بین ۶ تا ۷ اینچی باشیم !
البته همون وقتی هم که گوشی گرفتم ، بود بزرگترش اما مدل فِلَت در جیب جا میشد که خریدیم و بسیار راضی بودم اما دیگه داره یواش یواش واجب میشه یه صفحه بزرگترش را بگیریم چون سال به سال داره استفادهها بالاتر میره از موبایل و البته چشمها ضعیفتر و مجبوریم شلواری بگیریم که جیبش بزرگتر باشه و موبایل بزرگتر توش جا بشه و چارهای نیست مثل اینکه ، متاسفانه !
البته باور کنید اگر مجبور به استفاده از نسل حاضر گوشیها نبودم و جایی کاری چیزی نداشتم یا بازنشسته بودم ، یه ۱۱۰۰ میگرفتم دستم و بیخیال از همه جای دنیا زندگیم را میکردم !
ولی خب ، با ۱۱۰۰ که به پدال نمیشه آمد که !
پس این تئوری هم از پایه مردوده !
اما باور کنید دلم برای اون زمانها که ۱۱۰۰ بود یا ۶۶۰۰ تنگ شده ، شدیداً هم تنگ شده !
2646
۵ اسفند ۱۳۹۹روغن ریزی؟
بالا رفتن ضریب تراکم موتور و استفاده از توربو، باعث ناک زدن و مشکلات سوپاپ و شاتون ها میشه!
روغن ریزی رو از کجا پیدا کردی …
واقعا فروم های بیمر تو رو کم دارن!
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹اگر از لاک تعصب و نقش بازی کردن بیای بیرون ، متوجه میشی که خیلی واضح گفتم چرا روغن ریزی دارند !
این مشکل اکثر موتور گیربکس bmwها هست که پس از مدتی شایع و عادی میشه !
در ضمن ، شما نگران چی هستی که به تکاپو افتادی ، اونی که داره میخره و اونی هم که نداره یا نگاه میکنه یا تلاشی برای خریدنش !
2646
۵ اسفند ۱۳۹۹بله، کاملا درسته! نگفته بودی مثل همیشه استناد کردی به پیج اینستاگرامی اصغر مکانیک، برای همین فکر کردم برای اولین بار بدون منبع حرف زدی!
اون تیکه که تاکید داشتی خیلی واضح هم توضیح دادی، عالی بود. چون نهایت قدرت رو گرفته، ماشین روغن ریزی پیدا کرده. با همین استدلال یوسین بولت هم داىم اسهال داره…
دنیای زیبایی داری. خوش به حالت :))
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹آخ تو چه باتلاقی گیر کردی داری دستوپا میزنی !
همیشه میگن آدمهایی که چیزی برای گفتن ندارن ، مسخره میکنن چون چارهای ندارند !
پیج اینستایی اصغر آقا دوست داره !
خدا قسمت کنه از منابع سرشار شما درس بگیریم که چرا bmw پراستهلاک هست یا چرا یکبارمصرف ساخته میشه که پس از مدتی معروف میشه به سرطان متحرک !
این تو پیج اصغر مکانیک نبود ، تو حقیقتی بود که عرق سرد به پیشانی تعصبتان چسبانده? !
MohammadE9
۵ اسفند ۱۳۹۹مرد حسابی برات لینک گذاشتم که بی ام و استهلاک کمتری نسبت به رقبای خودش داره بعد به ما میگی متعصب؟؟!
مشکلت چیه شما؟
بی ام و یک بار مصرفه؟؟ این حرفت رو حتی شوخی هم نمیشه به حساب آورد بنده ی خدا
بخدا جی دی پاور و کانسومر ریپورتز به تازگی لیست قابلیت اطمینان برند ها رو منتشر کردند , مطالعه کردی؟
جای اینکه پدال مقاله ای برای شما پیدا کنه یک لطف بزرگی در حق افراد حاضر در این سایت و طرفداران بی ام و بکنید این لینکو که پایین میفرستم بخونید
https://www.experian.com/blogs/ask-experian/what-are-the-most-commonly-leased-vehicles/
این لیست مربوط به خودروهای لیزینگی در کوارتر دوم 2020 میشه
یه نگاه به قسمت Most-Leased Brands بنداز , بی ام و اون آخراست که , مگر نباید بر اساس گفته ی شما صدر نشین میشد؟!
حتی در لیست بهترین معاملات لیزینگی فبریه ی 2021 هم بی ام ویی وجود نداره(در بازار آمریکا) لینک پایین
https://cars.usnews.com/cars-trucks/best-car-deals/car-lease-deals
من احساس میکنم که اصلا بحث فهمیدن نیست بحث اینه که شما صرفا میخوای یک بحثی راه بندازی و یک وقتی بگذرونی برای خودت
وگرنه هیچ منطقی سخنان شما رو یاری نمیکنه
منم اگر جواب میدم به دلیل اون عده ی زیادی از افراد نوجوانی هست که ممکنه سایت پدال رو دنبال کنند و اطلاعات کافی ندارند و وقتی که سخنان غلط امثال شما رو میبینند , اطلاعات غلط و بدون مدرکی دریافت میکنند و همین روند دائما تکرار میشه
2646
۵ اسفند ۱۳۹۹محمد جان
این لینک ها ذره ای ارزش ندارن! این لینک ها و نتایج جی دی پاور و کانسومر ریپورتز توسط گروه مافیایی متعصبان BMW (ملغب به Spectre) تغییر داده شده ولی نوید (james bond) و اصغر مکانیک (Q) در آخر ما متعصبین رو شکست میدن!
واقعا برای کی رفرانس و دلیل میاری؟ نوشته موتور گیربکس به روغن ریزی می افته! در مورد موتور که فقط یه اصطلاح روغن ریزی رو بلد بود، انداخت ولی حتی نمی دونه گیربکس های BMW رو شرکت ZF ساخته که تامین کننده گیربکس نصف محصولات بالارده جهان هست. فردا احتمالا میگه باطری Varta ماشین های BMW زودتر می خوابن!
ولی باید بگردیم ببینیم این لیز کردن رو از کدوم کانال اینستاگرام یاد گرفته، قبلا بلد نبود از این کلمه ها، احتمالا کانال جدیدی رو فالو کرده …
2646
۵ اسفند ۱۳۹۹عالی بود نوید.
:)))))))))))
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۹همین که فهمیدی عالی بود ، یعنی از خواب غفلت بیدار شدی !
mahan
۷ اسفند ۱۳۹۹والا با داشتن اکثر مدل های بی ام و .تا حالا شاید مشکلاتی داشته باشم ولی هیچ وقت روغن ریزی نداشتم
Porsche
۵ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوبه پیشرانه ۱.۵ سه سیلندر بالاتر از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
?Ali Hossein?
۵ اسفند ۱۳۹۹خوبه خیلی خوبه.
محمد
۵ اسفند ۱۳۹۹قیمتش چقدره
SRT
۵ اسفند ۱۳۹۹راستش قیمت دلاریشو نمیدونم ولی تو ایران بین یکو نیم تا دو میلیارد هست
Farzad
۵ اسفند ۱۳۹۹BMW سلطان انجین سازیه البته بعد از Ferrari
( نظر شخصی )
R@m!n
۵ اسفند ۱۳۹۹سلاطین زیادن فرزاد جان
فورد
بنز
لامبورگینی
مزدا
و….
Mahyar.M.A.R
۵ اسفند ۱۳۹۹نیسان
کوییگ زگ که با سه سیلندر ۶۰۰ اسب داره
تویوتا جدیدا یاریس با ۳ سیلندر و سوپرا
نیسان برای ساخت موتور جی تی ار و مدل زد
مکلارن و همه خوبن از یه لحاظ
پدر خودرو سازی جهان
۵ اسفند ۱۳۹۹از نطر صدا شاید خیلی خوب باشه، ولی سلطان ساخت انجین پورشه و مرسدس و کوئنیگ زگ هستند!
پورشه: ۶۵۰ اسب بخار از پیشرانه ۳.۹ لیتری شش سیلندر تخت!
مرسدس : ۴۲۰ اسب بخار از پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر!!
کوئنیگ زگ: ۶۰۰ اسب بخار از پیشرانه ۳ سیلندر!!!
به اینا میگن نهایت مهندسی!!!
RezaRs
۵ اسفند ۱۳۹۹مرسدس amg با گریه
Am i joke to you
T.C.B.K
۵ اسفند ۱۳۹۹1.5 لیتری 3 سیلندر توربو
140 اسب….
200 نیوتون…
با وزن 1290 کیلوگرم.
شتاب 8.2 ثانیه…
قیمت 35 هزار یورو
????? خیلی دلم میخواد آمار فروششو ببین
R@m!n
۵ اسفند ۱۳۹۹اصرار بی ام و به تولید ماشینای زشتو و دفرمه رو نمی فهمم
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹فرم عقب ماشین باز خوبه …
اما فیس جلوش … واقعا تاسف باره …
R@m!n
۵ اسفند ۱۳۹۹تهوع آور بهتره
2646
۵ اسفند ۱۳۹۹ای کاش فقط زشت و دفرمه بود!
اون طوری حداقل میشد تصور کرد بعضی از این گاف های طراحی مثل اون جلوپنجره دماغ خوکی مزخرف جنبه فنی دارن (توجیهات احمقانه طراحان BMW). با این حجم از کپی برداری های احمقانه اش چه می شود کرد؟ گرافیک داخل چراغ عقب که از لکسوس کپی شده، طراحی آمپرها رو از یه شرکت چینی (حتی نمی دونم اسم برند چینی هست) برداشته و …
وقتی مینی رو برای فروش تو این کلاس و سایز داری، چرا بی خودی برای طراحی ماشین های این کلاس سرمایه می گذاری؟ طراحی ات که اصلا نمیشینه رو این کلاس، فردا همین ماشین هایی که به خاطر قیمت پایین مجبوری کیفیت شون رو پایین بیاری، تو تست های ارزیابی میشن بلای جون امتیاز. جای پول گذاشتن روی این آت و آشغال ها، نسل جدید i8 رو می زدی، کیفیت و دقت خط تولید و انبارداری رو می بردی بالا که این قدر تو ماشین ها سوتی ندی!
واقعا تبریک به 2 رقیب دیرینه، Benz و BMW! حتی تو رقابت گند زدن هم همدیگه رو تنها نمی گذارین. احسنت …
R@m!n
۵ اسفند ۱۳۹۹با این طراحی مرسدس و بی ام و و دور شدن از اصالتشون خیلی زود بازارو از دست میدن شاید تو کمتر از 4 سال
2646
۵ اسفند ۱۳۹۹BMW چاره ای نداره، دیزاین خارجی و داخلی ماشین هاش دیگه بیش از اندازه تکراری شده و واقعا جای کار براشون نمونده؛ باید یه سبک طراحی جدید ایجاد می کردن که بتونن تو سال های بعد همچنان روش کار کنن اما برای این کار باید می رفتن سراغ یه آدم بزرگ. یکی که بتونه سبک طراحی ایجاد کنه مثل Thomas Ingenlath (طراح پولسار ولوو)، Marek Reichman (طراح استون مارتین) و یا گزینه مورد علاقه من Ikuo Maeda (طراح مزدا).
مرسدس بنز کارش خیلی آسون تر بود، چون اِشِل طراحی داخلی و خارجی بسته ای مثل BMW نداشت. بر خلاف BMW که به نظرم تو طراحی داخلی هم گند زده، بنز حداقل تو طراحی داخلی رفته رو موج تکنولوژی و شانس بیشتری برای هماهنگی آینده داره. ولی در هر صورت، جفت شون دارن خراب می کنن ناجور …
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹تذکرات شما را به سبب روابطی که دارم ، به گوش مسئولان والا مقام bmw رساندم و قرار شد به وقت اداری ایران ، رسیدگی به عمل رسانند !
با تشکر ، روابط عمومی مردمی پدال !
2646
۵ اسفند ۱۳۹۹به نظرت انداختن این تیکه های بی نمک، یه 20 سالی از سن من و تو نگذشته؟
ولی این تلاش تو برای ریپلای کردن کامنت های من به هر طریقی، جالبه!
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۹سن یه عدد دوست من !
دل باید شاد و بیریا باشه که هست !
2646
۵ اسفند ۱۳۹۹عقل هم باید به اندازه سن بدنی رشد کنه که ظاهرا برای بعضی ها، سن عقلی هم یه عدده فقط!
Audi s8
۵ اسفند ۱۳۹۹یه سوال داشتم بی ام و سری ۱ رقیب چه ماشینی است
زیزیگولو
۵ اسفند ۱۳۹۹جلو پنجره های کوچیک واسه ب ام و چقدر شیک تره
حسین دهمرد
۵ اسفند ۱۳۹۹جایی هست که مشخصات فنی موتورش رو نوشته باشه؟ قطر سیلندر و کورس پیستون؟
مهدی موتور
۵ اسفند ۱۳۹۹صدا نداره ؟
میثم
۵ اسفند ۱۳۹۹پیشرانه این با یاریس GR اشتراکاتی داره یا نه؟؟؟؟
البته اون 1.6 این 1.5
Benz309 1974
۵ اسفند ۱۳۹۹صد برابر از فرغون های داخلی بهتره .
مهدی موتور
۵ اسفند ۱۳۹۹مگه بده
که اینو میگی
۷۷۸۸
۵ اسفند ۱۳۹۹کل کل های بی مورد ناراحت کننده میباشد ول کنید رفقا