۲۴۶۰ کیلوگرم! این عدد نشان دهندهی وزن بامو X7 M50d است. با خودروی اسپورتی طرف نیستیم اما در ویدئویی که تماشا خواهید نمود این خودرو کاملاً توانا و قلدر نشان میدهد. این پرچمدار دیزلی که در آمریکا عرضه نمیشود به اتوبانی در آلمان سر زده تا بتواند تست سرعت و شتاب خود را انجام دهد. کانال یوتیوب AutoTopNL که به خاطر چنین تستهایی شناخته میشود این بار هیولای لوکس و فول سایز باواریایی ها را روانهی اتوبانهای آلمان کرده است.
پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری با چهار توربوشارژر در قلب X7 M50d قرار گرفته و قدرت ۳۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه حدود ۳ سال پیش معرفی شده اما خبرهای منتشر شده نشان میدهد این نیروگاه آهنین آیندهای نخواهد داشت زیرا بامو ادعا میکند بهروزرسانی این پیشرانه به منظور پاس کردن قوانین آلایندگی جدید کاملاً هزینهبر و پیچیده میباشد.
نگاه به برگه مشخصات فنی نشان میدهد پرچمدار قدبلند بامو ظرف مدت ۵.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد اما رکورد رانندهی حاضر در ویدئو برابر با ۵.۵۸ ثانیه بوده است. همچنین ۱۷.۷ ثانیه طول میکشد تا سرعت خودرو از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد؛ به عبارت دیگر شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۲۳.۲۸ ثانیه بوده و در پسزمینهی ویدئو هم میتوانیم صدای جذابی را بشنویم.
نهایتاً سرعت خودرو به ۲۶۰ کیلومتر در ساعت میرسد که کمی بیشتر از ادعای بامو یعنی سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر د ساعت میباشد. البته همه میدانیم که سرعت شمارهای مدرن در مقایسه با واقعیت اعداد بیشتری را نشان میدهند.
بامو X7 M50d تنها شاسیبلند لوکس و بزرگ با پیشرانهی دیزلی نیست زیرا گروه فولکسواگن نیروگاهی بزرگتر دارد که از نوع ۸ سیلندر ۴ لیتری با خروجی ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری است. این پیشرانه در مدلهایی همچون آئودی SQ7 و SQ8، بنتلی بنتایگا دیزلی و… ارائه شده است.
شاید استفاده از پیشرانهی دیزلی پس از رسانهای شدن دیزل گیت فولکس ایدهی بدی باشد اما هنوز هم تقاضای خوبی برای این دست از خودروها وجود دارد. بامو میگوید پیشرانههای دیزلی حداقل ۲۰ سال دیگر هم تولید خواهند شد. برای خودروهای بزرگ و سنگینی همچون X7، پیشرانهی دیزلی همچنین توجیهپذیر است زیرا گشتاور بالایی را در دورهای پایین ارائه کرده ولی خب میدانیم که قوای محرکهی الکتریکی شده نهایتاً جایگزین این نیروگاههای محبوب خواهند شد.
ایمان
۱۱ مرداد ۱۳۹۸سری ۷ و X۷ قیافشون به پرچمدارهای BMW میخوره ??
Bilbo
۱۱ مرداد ۱۳۹۸چقدر ابهت داره این ایمیل
ایکس ۷ از اون دست ماشینهایی هست که به من اثبات کرد، یه طراحی میتونه بعد از گذشت زمان زیبا بشه در نظرم، زیباتر از چیزی که فکرش رو میکردم.
حالا آلپینا چه خوابی دیده برای ایکس۷؟ برید عکسهای جاسوسیش رو ببینید، زیر پوشش های استتاری هم فوق العاده شده، یه چیز کاملا رویایی
MAHDI
۱۱ مرداد ۱۳۹۸مجله MOTOR 1 در زمان تست X7 میگه کیفیت کابین X7 رو در خودروی غیر از بنتلی و رولزرویس قبلا حس نکرده بودیم.جالب اینجاست که میگه ما GLS جدید رو تست کرده ایم که خیلی خوش ساخت است اما X7 کیفیت بهتری هم دارد!!!!(((فقط بحث کیفیت کابین.تنها خودروهایی که در زمینه کیفیت کابین از این مجله امتیاز 10 رو گرفتن X7 و رولزرویس کولیان وبنتلی بنتایگا هستش!!!!
در مورد لذت رانندگی وهندلینگ هم میگه X7 بهترین هندلینگ وپرفومنس در این کلاس رو داره!!!
((مطلب کامل این تست وبررسی رو چندروز پیش در پست بررسی کادیلاک XT6 نوشتم واسه دوستان)))
من چندتا فیلم تست X7 رو دانلود کردم که در فیلم خیلی جذاب تره ونظر همشون در موردش کاملا مثبت هستش.نمیگم بهترین در این کلاسه اما یک رقیب بسیار قدرتمند هستش واسه رقبا.تاالانم چندرقابت داشته که چندباراول شده ویکبار دوم.بایدمنتظر موند که چندمجله دیگه هم رقابت هاشو انجام بدن.
MAHDI
۱۱ مرداد ۱۳۹۸سرعت 260 کیلومتر واسه همچین جسه ای خیلی خیلی خوبه اونم در حالی که این ماشین قدرت زیادی نداره وفقط 395 اسب بخار قدرت داره!!!! در مدل بنزینی X7 50i که 456 اسب بخار و700نیوتن گشتاور داره شتاب وسرعت بیشتری هم داره!!!!
واما باید منتظر X7 آلپینا بودکه چه سرعتی خواهد داشت.در مدل سری7 آلپینا 330کیلومتر سرعت داره حالا اگه مدل X7آلپینا حتی 300 کیلومتریا حتی 280 کیلومتر هم باشه باز دیوانوار سریعه!!!!!!
کوروش
۱۱ مرداد ۱۳۹۸سرعت در این کلاس اخرین خواسته هر خریداری اما برای خودرو های غیر از بیمر هست ، وقتی یک خریدار x7 را انتخاب می کند در کنار خودرویی اشرافی برعکس انتظار عملکرد در حد یک خودرو پرفورمنس را دارد که البته بیمر بخوبی پاسخ این خواسته را داده
کوروش
۱۱ مرداد ۱۳۹۸فوقالعاده است شتابگیری یه شاسی لوکس واقعی شایسته ترین برای تنها رقبای واقعیش gls و q8 هستش و بنظر من برترین خودرو توی این کلاس x7 هست
M
۱۱ مرداد ۱۳۹۸Q8 ?
دوربین مخفیه ؟
عزیزم Q8 که رقیب X6 و یه دو ردیفه کوپس اینا سه ردیفه غیر کوپه و در یک سطح بالاتر از لوکس بودن هستن آئودی و پورشه هیچکدوم در این کلاس نماینده ندارن این دو بزرگوار که فرمودین میرن واسه شاخ به شاخ شدن با کادیلاک و لینکلن !