بی ام و

تست گوزن ب‌ام‌و M5 با لاستیک‌های فرسوده

عدم عملکرد درخشان ب‌ام‌و M5 جدید در تست چالشی گوزن به خوبی اهمیت استفاده از لاستیک‌های مناسب و جدید را به ما گوشزد می‌کند. این تست که به منظور تخمین توانایی خودرو در تغییر مسیر ناگهانی به منظور پیشگیری از تصادفات طراحی شده روشی بسیار خوب به منظور بررسی قابلیت مانور پذیری ناگهانی خودروها می‌باشد. ویدئوی جدید منتشر شده نشان می‌دهد که ب‌ام‌و M5 با لاستیک‌های ساییده شده و فرسوده در این تست حضور یافته است.


نتیجه کار کاملاً اهمیت لاستیک‌ها را نشان می‌دهد. ب‌ام‌و با سه سرعت گوناگون ۷۴، ۷۶ و ۷۸ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و نتیجه به دست آمده کاملاً برجسته است. تست ۷۴ کیلومتر در ساعت نشان می‌دهد که ب‌ام‌و M5 تنها با یکی از مخروط‌ها برخورد می‌کند؛ اما در تست سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت اوضاع به سرعت فرق کرده و اولین مانور به خوبی صورت می‌گیرد اما راننده نمی‌تواند به راه اصلی بازگردد و از تصحیح مسیر و بازگشت به خط صحیح بازمی‌ماند.


تست نهایی ۷۸ کیلومتر در ساعت نیز به کلی شکست می‌خورد زیرا راننده تلاش می‌کند در همان اول مسیر خودرو را در خط صحیح قرار دهد که این‌گونه نمی‌شود.


ب‌ام‌و M5 از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری با قدرت ۶۰۰ اسب بخار استفاده کرده و می‌تواند در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. البته اگر از لاستیک‌های بد استفاده شود هیچ‌یک از این فاکتورها مهم نخواهد بود؛ و اگر یک مانع پیش روی خود ببینید و بخواهید مسیرتان را تغییر دهید اوضاع خیلی جالب نخواهد بود. مانور امن با خودرو در شرایط اضطراری کاملاً نیازمند تجهیزات امن و مناسب است؛ بنابراین لاستیک‌ها همواره باید در وضعیت ایده آلی باشند.

تست گوزن یک روش استثنایی به منظور تست هندلینگ خودروهاست. هیچ مهم نیست که خودرو چقدر قوی، گران یا منحصربه‌فرد باشد زیرا این هندلینگ بالاست که در شرایط اضطراری می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    تو این تست به عنوان سنگ محک بوده
    شاهکار باواریایی
    سلطان کلاس خودش

  2. مهدی

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قدرتمندترین هندلینگ روبین رقبا داره.اینم تست دورپیست توسط یک راننده در یک زمان دور پیست
    ۱.۱۰.۶ زمانm5
    1.11.3 زمان e63s
    1.11.5 زمان پانامرا توربو s
    ۱.۱۲.۶ زمان کادیلاک cts v

    1. mahdy

      ۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      این عکس رو برای شونصدمین باره که تو پدال میزاری
      باشه بخدا قبول کردیم
      با این که خودم دیوانه وار عاشق بی ام وم ولی انقدری که تو مقایسه میکنی دارم زده میشم
      الان کسی حرف از E63 زده ؟ کسی چیزی از رقابت گفته ؟
      الان فقط M5 رو به عنوان یک ماشین فوق العاده برای سنگ محک آوردن که بگن تاثیر لاستیک خیلی زیاده چه ربطی داره آخه؟

  3. مهدی

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینم یه تست دیگه ازauto bildدور پیست دیگه بین m5 وe63s
    1.31.06 زمانM5
    1.31.46 زمان e63s

  4. مهدی

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ببخشید طولانی شد.فیلم این تست ها توآپارات هست

  5. مهدی

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    توی فیلم هندلینگش فوق العاده دیده میشه بااین وزن ولی انگار راننده توان کنترل رونداره

  6. shirko

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    تو کلاس خودش در صدر جدوله

  7. aston martin

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    لاستیکای خارجی خوب گرون شدن ایرانیم مفت نمی ارزه مجبوریم چینی بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا