بی ام و

تصادف M3 در نیوبرگ رینگ [ویدئو]

با اینکه اکثر پیست های مدرن اتوموبیلرانی با حداکثر ایمنی ساخته می شوند، اما هنوز هم موتوراسپرت یکی از خطرناکترین رشته های ورزشی است. پیست های FIA که مسابقات فرمول در آنها برگزار می شود، معمولا شاهد بخش هایی ازجمله سطح چمن اطراف جاده، حاشیه های شنی برای کاستن از سرعت، دیواره های تایری و … هستیم تا در صورت حادثه احتمالی هم به راننده و هم به تماشاچیان کمترین صدمه ممکن وارد شود.

اما در این میان قضیه نیوبرگ رینگ از همه پیست ها جداست! این پیست که در ۱۲۰ کیلومتری شمال فرانکفورت واقع شده، یکی از بدترین، خطرناک ترین و مرگبارترین پیست های موجود در جهان است طوریکه سال ۲۰۰۴ جرمی کلارکسون گفته بود در طول تاریخ این پیست بیش از ۲۰۰ نفر جانشان را از دست داده اند. شاید به همین دلیل است که به آن Green Hell یا جهنم سبز می گویند.

Nuerburgring Automotive GmbH
Nuerburgring Automotive GmbH

در کلیپ امروز شاهد سانحه ای هستیم که برای یک دستگاه M3 RS در نیوبرگ رینگ رخ داده؛ این باواریایی به لطف عدم وجود هیچگونه لایه ایمنی در اطراف مسیرش تنها چند سانتیمتر تا واژگونی کامل فاصله داشت! خوشبختانه هیچ آسیبی به راننده آن نرسید . . .

[jwplayer mediaid=”۷۲۰۹۸″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. نیهاش آنتونیو تابارز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    وای وای وای! به خیر گذشت.BMW هستش دیگه!
    این پیست قاتل راننده های مغرور و پرادعا هست.

    1. PEUGEOT

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      دقیقا شاهین جان
      کم مونده بود بره رو هوا
      با دیدن این صحنه یاد شوماخر بازیای خودم افتادم
      البته برای من خیلی بدتر از این شد ولی برای منم به خیر گذشت

      1. نیهاش آنتونیو تابارز

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        هممون تجربه ی مشترک داریم ها!
        منم یه تجربه ای داشتم که حدود 500 تومن واسم اب خورد!
        کلا الان خیلی عاقل شدم.قدیما چندباری تصادف کردم ولی الان سرم خورده به سنگ!

        1. PEUGEOT

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          ولی من هنوز آدم نشدم
          نه بابا برای من اونقدر وضعیت خراب بود مجبور شدم ماشینو بفروشم

        2. ASTON MARTin

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (17 ديدگاه)

          چی بود ماشین جفتتون؟

        3. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          من با سمند،پراید،پژو و… تصادف کردم.الان الحمدلله دیگه یواش میرونم و با احتیاط. مگر اینکه یک جوانی بخواد سر به سرم بذاره!!!

  2. رضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    ماشین که به […]رفت……
    باید دریفتشو ادامه میداد ولی فرمونو چرخوند و ترمز کرد..

    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      الان سه نقطه میشه کامنتت! :)
      سرعتش خیلی خیلی بالا بود.

      1. رضا

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        مجبور بودم بگم !
        آخه بهترین واژه واسه توصیف صحنه بود! :-)

        1. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          کارت درسته داداش.

    2. مسی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (269 ديدگاه)

      آقا رضا
      بیام موهامو بزنی :)

  3. overvlovk

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خیلی پیست خطر ناکیه مخصوصا دیوار اون پل وسط پیست

  4. مصطفی فقط MP4-12C

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    می گم چرا تو شیفت اینقدر نیوبر رینگ رد کردنش سخته.

  5. نیهاش آنتونیو تابارز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    اطلاعات مفید درباره ی این رینگ:

    “در کشور آلمان 68 کیلومتری جنوب کلن پیستی است که بهترین زمان فرمول یک آن همچنان متعلق به مایکل شوماخر مربوط به سال 2004 و برترین Lap یعنی طی کردن یک دور پیست آن به نام سوپر اسپرت Redical SR8 LM با رانندگی مایکل ورگس با زمان 6 دقیقه و 48 ثانیه ثبت شده است. اما این پیست بزرگ که مبدل به حایگاهی برای غرش سوپر اسپرت های معروف دنیا شده،در یک پروژه ی دو ساله بین سالهای 1925 تا 27 توسط 25.000 نیروی کارگر ماهر با هزینه ای حدود 40.000.000 دلار کنونی در دو بخش nord schliefe (پیست شمالی) وبه طول 22.8km و Sud schliefe (پیست جنوبی) به طول 7.7km ساخته شد.که البته پیست شمالی با کمی اصلاحات طولش به 20.7km تقلیل یافت. وبخشی از پیست جنوبی که به Neue nurberg ring F1 معروف است از سال 1980 به مسابقات F1 اختصاص داده شد. این پیست در تمام ایام سال به غیر از روزهایی که قرار است در آن آزمایش و مسابقه برگزار شود با ورودیه 23 یورویی باز است. در سال 1983 اشتفن بیلاف به پورشه 956 و با سرعت 202km در 6 دقیقه و 58 ثانیه و 13 صدم ثانیه بهترین زمان پیست را در بخش 20.7km به ثبت رساند . نوربرگ رینگ سالیانه بر طبق آمار 12 کشته میدهد. این پیست 450 تا 650 متر از سطح دریا بالاتر است تا برای موتورهای اتمسفر یک و تنفس طبیعی از نظر باز دهی مشکلی پیش نیاید. در این پیست اگر بی مبالاتی کرده و بد رانندگی کنید وبه دیگران و پیست آسیب بزنید هم از حضور در نوربرگ رینگ محروم میشوید و هم 15.000 یورو بابت وارد کردن خسارت به پیست جریمه خواهید شد. نکته ی جالب تر اینکه تا کنون بازیهای کامپیوتری زیادی برای پلی استیشن و Xbox از روی پیست نوربرگ طراحی شده است و در کنار این جلوه های بصری همیشه نوربرگ برای کارخانجات و رسیدن به فروش بالا موثر واقع شده است . ودر سال 1999 بود که کمپانی پورشه ادعا کرد مدل جدید GT3 میتواند در عرض 8 دقیقه طی کند این پیست که از 172 پیچ تشکیل شده است حتی برای آنان که خودرو ندارند یا به هر دلیلی نمیخواهند با خودروی شخصی رانندگی کنند تعدادی تاکسی طراحی کرده که با پرداخت مبلغ 180 یورو کل مسیر پیست را طی کرده و ساعات پر هیجانی را برای شما رقم میزند!”

    1. slr722

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      مرسی داداشم خیلی خوب کامل گفتی…

      واقعا بهترین پیست دنیاست…

      البته احتیاج به اسفالت ریزی شدید داره…

      من چند کلیپ از این پیست دیدم که بدجور اسفالت پیست خراب شده…

      1. نیهاش آنتونیو تابارز

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سلام اقای slr.اقا ممنون که کامنت منو جواب دادی.
        اقا تعریف ها از شما خیلی زیاده ها! خواهش میکنم بازم کامنت بذار توی پدال.ارادتمندم.

        1. carbonado aventador

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          Slr یادته با slr زدی به من کلی عقب افتادم?????ولی انصافا بهت رسیدما!!!!!!!

        2. slr722

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1347 ديدگاه)

          فدا مدا…

      2. carbonado aventador

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        من خیلی تو أین مسیر بازی کردم!!!!!با lp560-4 Gallardo خیلی قهرمانی به دست آوردم یاد nfs shift بخیر!!!!!!!

  6. Metalhead

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    به فنا رفت

  7. چاپلو

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    وای عجب سرعتی داشت خدا رحم کرد. ولی ماشینم محکم بودا

  8. sajad

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ساختار ماشین وایرودینامیک به این میگن حالا سمند یا پارس رو فرض کن جای این بود چی میشد……

  9. یه پسل باهوش

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    اگه این اتفاق واسه پراید می افتاد چیزی از ماشین نمی موند

    البت دوستان در جریان هستند که تو دفترچه راهنمای پراید های جدید به این نکته مهم اشاره شده که کیسه هوا خطرناک است

    حالا هر چه شرط بلاغ بود من گفتم

    ( انسان لجن شده دیگه خاکی نیس )

    1. sadegh

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      پسل جان، دارن زمینه چینی میکنن که همین یه ایربگ رو هم از روش بردارن!!! :)

  10. saed

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    فقط ایمنی ماشینو داشته باش چپ نشد

  11. ASTON MARTin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این ماشینا مگه داخلشون میله های ایمنی نصب نیست؟
    چپ کنن هم طوری نیس نمیشه ک]!!

  12. sadegh

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    با این سرعت و با این وضع که چند ثانیه رو یکی از چرخای جلو میرفت، خیلی حرفیه که چپ نشد، بابا ایول BMW با پایداری ماشیناش!

  13. جیلی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان چند روز پیش یه تصادف دیدم یه ال90 زده بود پشت یه پراید پراید سپرش تقریبا از بدنه جدا شده بود در صندوقشم دیگه بسته نمیشد ولی ال90 چیزیش نشده بود

    1. Ehsan

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم جدا شدن سپر ها در هنگام تصادف یک امر عادیست و حتی خودروهای فرمول وان رو به گونه ای میسازند که در اثر تصادف متاشی شوند ( برداشت بد نکنید منظورم اینه که به چند قطعه تقشیم بشوند ) که ضربه حاصل از تصادف را بگیرند

    2. علی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      نه جیلی جان همیشه عقب ماشین از جلو نرم تره
      یعنی هر دوتا ماشینی که از عقب یا جلو به هم بزنن عقبیه کمتر خراب میشه فک کنم واسه اینه فشاری که از تصادف عقب به ماشین وارد میشه از فشاری که از تصادف جلو وارد میشه کمتره
      اما از عقب باید ضربه بیشتر جذب بشه آخه آدم تصادف از جلو رو مبینه و میتونه خودشو محکم بگیره اما شما اونی که از عقب بهت میزنه رو نمیبینی و بی هوا بهت ضربه وارد میشه که اگه ضربه خیلی شدید باشه میتونه سطون فقرات رو خورد کنه

  14. saied

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خدا رحم کرد ! ا

  15. امید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    چه گاردریل های محکمی داشت حیف اون بی ام و

  16. حمید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    میدونی فرق شما با راننده های مسابقه چیه؟ د نمیدونید. اونا با هزارتا تجهیزات و ماشینای آنچنانی تازه تو پیست استاندارد تیک اف میکنن آماااااااااا شما….. تو خیابونا وسط هزار هزار ماشین و جمعیت تازه با یه ماشین متعلق به عهد تیرکمون میرزا که به تازگی روش ایربگ نصب شده و بدون تجهیزات ایمنی کارهای بس خطرناکتر از رانندهای مسابقه انجام میدین. بابا کارتون خیلی درسته خدایی….! ای ول به جوونای مملکتمون ماشالا به دستفرموناتون… همه رانندگیاتون در حد بنزه ! بنزای نعش کشو میگمااااا. دیدین تا حالا؟؟

    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      بسیار دریفت و لایی و دستی باید،تا پخته شود خامی!

  17. SINA NASERI

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این سرعت بالا چپ نکرده این نشان دهنده ی قدرت BMW است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا