با اینکه اکثر پیست های مدرن اتوموبیلرانی با حداکثر ایمنی ساخته می شوند، اما هنوز هم موتوراسپرت یکی از خطرناکترین رشته های ورزشی است. پیست های FIA که مسابقات فرمول در آنها برگزار می شود، معمولا شاهد بخش هایی ازجمله سطح چمن اطراف جاده، حاشیه های شنی برای کاستن از سرعت، دیواره های تایری و … هستیم تا در صورت حادثه احتمالی هم به راننده و هم به تماشاچیان کمترین صدمه ممکن وارد شود.
اما در این میان قضیه نیوبرگ رینگ از همه پیست ها جداست! این پیست که در ۱۲۰ کیلومتری شمال فرانکفورت واقع شده، یکی از بدترین، خطرناک ترین و مرگبارترین پیست های موجود در جهان است طوریکه سال ۲۰۰۴ جرمی کلارکسون گفته بود در طول تاریخ این پیست بیش از ۲۰۰ نفر جانشان را از دست داده اند. شاید به همین دلیل است که به آن Green Hell یا جهنم سبز می گویند.
در کلیپ امروز شاهد سانحه ای هستیم که برای یک دستگاه M3 RS در نیوبرگ رینگ رخ داده؛ این باواریایی به لطف عدم وجود هیچگونه لایه ایمنی در اطراف مسیرش تنها چند سانتیمتر تا واژگونی کامل فاصله داشت! خوشبختانه هیچ آسیبی به راننده آن نرسید . . .
[jwplayer mediaid=”۷۲۰۹۸″]
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳وای وای وای! به خیر گذشت.BMW هستش دیگه!
این پیست قاتل راننده های مغرور و پرادعا هست.
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا شاهین جان
کم مونده بود بره رو هوا
با دیدن این صحنه یاد شوماخر بازیای خودم افتادم
البته برای من خیلی بدتر از این شد ولی برای منم به خیر گذشت
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳هممون تجربه ی مشترک داریم ها!
منم یه تجربه ای داشتم که حدود 500 تومن واسم اب خورد!
کلا الان خیلی عاقل شدم.قدیما چندباری تصادف کردم ولی الان سرم خورده به سنگ!
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی من هنوز آدم نشدم
نه بابا برای من اونقدر وضعیت خراب بود مجبور شدم ماشینو بفروشم
ASTON MARTin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چی بود ماشین جفتتون؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳من با سمند،پراید،پژو و… تصادف کردم.الان الحمدلله دیگه یواش میرونم و با احتیاط. مگر اینکه یک جوانی بخواد سر به سرم بذاره!!!
رضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین که به […]رفت……
باید دریفتشو ادامه میداد ولی فرمونو چرخوند و ترمز کرد..
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳الان سه نقطه میشه کامنتت! :)
سرعتش خیلی خیلی بالا بود.
رضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مجبور بودم بگم !
آخه بهترین واژه واسه توصیف صحنه بود! :-)
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳کارت درسته داداش.
مسی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا رضا
بیام موهامو بزنی :)
overvlovk
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی پیست خطر ناکیه مخصوصا دیوار اون پل وسط پیست
مصطفی فقط MP4-12C
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳می گم چرا تو شیفت اینقدر نیوبر رینگ رد کردنش سخته.
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳اطلاعات مفید درباره ی این رینگ:
“در کشور آلمان 68 کیلومتری جنوب کلن پیستی است که بهترین زمان فرمول یک آن همچنان متعلق به مایکل شوماخر مربوط به سال 2004 و برترین Lap یعنی طی کردن یک دور پیست آن به نام سوپر اسپرت Redical SR8 LM با رانندگی مایکل ورگس با زمان 6 دقیقه و 48 ثانیه ثبت شده است. اما این پیست بزرگ که مبدل به حایگاهی برای غرش سوپر اسپرت های معروف دنیا شده،در یک پروژه ی دو ساله بین سالهای 1925 تا 27 توسط 25.000 نیروی کارگر ماهر با هزینه ای حدود 40.000.000 دلار کنونی در دو بخش nord schliefe (پیست شمالی) وبه طول 22.8km و Sud schliefe (پیست جنوبی) به طول 7.7km ساخته شد.که البته پیست شمالی با کمی اصلاحات طولش به 20.7km تقلیل یافت. وبخشی از پیست جنوبی که به Neue nurberg ring F1 معروف است از سال 1980 به مسابقات F1 اختصاص داده شد. این پیست در تمام ایام سال به غیر از روزهایی که قرار است در آن آزمایش و مسابقه برگزار شود با ورودیه 23 یورویی باز است. در سال 1983 اشتفن بیلاف به پورشه 956 و با سرعت 202km در 6 دقیقه و 58 ثانیه و 13 صدم ثانیه بهترین زمان پیست را در بخش 20.7km به ثبت رساند . نوربرگ رینگ سالیانه بر طبق آمار 12 کشته میدهد. این پیست 450 تا 650 متر از سطح دریا بالاتر است تا برای موتورهای اتمسفر یک و تنفس طبیعی از نظر باز دهی مشکلی پیش نیاید. در این پیست اگر بی مبالاتی کرده و بد رانندگی کنید وبه دیگران و پیست آسیب بزنید هم از حضور در نوربرگ رینگ محروم میشوید و هم 15.000 یورو بابت وارد کردن خسارت به پیست جریمه خواهید شد. نکته ی جالب تر اینکه تا کنون بازیهای کامپیوتری زیادی برای پلی استیشن و Xbox از روی پیست نوربرگ طراحی شده است و در کنار این جلوه های بصری همیشه نوربرگ برای کارخانجات و رسیدن به فروش بالا موثر واقع شده است . ودر سال 1999 بود که کمپانی پورشه ادعا کرد مدل جدید GT3 میتواند در عرض 8 دقیقه طی کند این پیست که از 172 پیچ تشکیل شده است حتی برای آنان که خودرو ندارند یا به هر دلیلی نمیخواهند با خودروی شخصی رانندگی کنند تعدادی تاکسی طراحی کرده که با پرداخت مبلغ 180 یورو کل مسیر پیست را طی کرده و ساعات پر هیجانی را برای شما رقم میزند!”
slr722
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مرسی داداشم خیلی خوب کامل گفتی…
واقعا بهترین پیست دنیاست…
البته احتیاج به اسفالت ریزی شدید داره…
من چند کلیپ از این پیست دیدم که بدجور اسفالت پیست خراب شده…
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام اقای slr.اقا ممنون که کامنت منو جواب دادی.
اقا تعریف ها از شما خیلی زیاده ها! خواهش میکنم بازم کامنت بذار توی پدال.ارادتمندم.
carbonado aventador
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳Slr یادته با slr زدی به من کلی عقب افتادم?????ولی انصافا بهت رسیدما!!!!!!!
slr722
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فدا مدا…
carbonado aventador
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳من خیلی تو أین مسیر بازی کردم!!!!!با lp560-4 Gallardo خیلی قهرمانی به دست آوردم یاد nfs shift بخیر!!!!!!!
Metalhead
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳به فنا رفت
چاپلو
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه.
وای عجب سرعتی داشت خدا رحم کرد. ولی ماشینم محکم بودا
sajad
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ساختار ماشین وایرودینامیک به این میگن حالا سمند یا پارس رو فرض کن جای این بود چی میشد……
یه پسل باهوش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه این اتفاق واسه پراید می افتاد چیزی از ماشین نمی موند
البت دوستان در جریان هستند که تو دفترچه راهنمای پراید های جدید به این نکته مهم اشاره شده که کیسه هوا خطرناک است
حالا هر چه شرط بلاغ بود من گفتم
( انسان لجن شده دیگه خاکی نیس )
sadegh
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پسل جان، دارن زمینه چینی میکنن که همین یه ایربگ رو هم از روش بردارن!!! :)
saed
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط ایمنی ماشینو داشته باش چپ نشد
ASTON MARTin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳این ماشینا مگه داخلشون میله های ایمنی نصب نیست؟
چپ کنن هم طوری نیس نمیشه ک]!!
sadegh
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳با این سرعت و با این وضع که چند ثانیه رو یکی از چرخای جلو میرفت، خیلی حرفیه که چپ نشد، بابا ایول BMW با پایداری ماشیناش!
جیلی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان چند روز پیش یه تصادف دیدم یه ال90 زده بود پشت یه پراید پراید سپرش تقریبا از بدنه جدا شده بود در صندوقشم دیگه بسته نمیشد ولی ال90 چیزیش نشده بود
Ehsan
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳اگر اشتباه نکنم جدا شدن سپر ها در هنگام تصادف یک امر عادیست و حتی خودروهای فرمول وان رو به گونه ای میسازند که در اثر تصادف متاشی شوند ( برداشت بد نکنید منظورم اینه که به چند قطعه تقشیم بشوند ) که ضربه حاصل از تصادف را بگیرند
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نه جیلی جان همیشه عقب ماشین از جلو نرم تره
یعنی هر دوتا ماشینی که از عقب یا جلو به هم بزنن عقبیه کمتر خراب میشه فک کنم واسه اینه فشاری که از تصادف عقب به ماشین وارد میشه از فشاری که از تصادف جلو وارد میشه کمتره
اما از عقب باید ضربه بیشتر جذب بشه آخه آدم تصادف از جلو رو مبینه و میتونه خودشو محکم بگیره اما شما اونی که از عقب بهت میزنه رو نمیبینی و بی هوا بهت ضربه وارد میشه که اگه ضربه خیلی شدید باشه میتونه سطون فقرات رو خورد کنه
saied
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳خدا رحم کرد ! ا
امید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳چه گاردریل های محکمی داشت حیف اون بی ام و
حمید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳میدونی فرق شما با راننده های مسابقه چیه؟ د نمیدونید. اونا با هزارتا تجهیزات و ماشینای آنچنانی تازه تو پیست استاندارد تیک اف میکنن آماااااااااا شما….. تو خیابونا وسط هزار هزار ماشین و جمعیت تازه با یه ماشین متعلق به عهد تیرکمون میرزا که به تازگی روش ایربگ نصب شده و بدون تجهیزات ایمنی کارهای بس خطرناکتر از رانندهای مسابقه انجام میدین. بابا کارتون خیلی درسته خدایی….! ای ول به جوونای مملکتمون ماشالا به دستفرموناتون… همه رانندگیاتون در حد بنزه ! بنزای نعش کشو میگمااااا. دیدین تا حالا؟؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳بسیار دریفت و لایی و دستی باید،تا پخته شود خامی!
SINA NASERI
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳با این سرعت بالا چپ نکرده این نشان دهنده ی قدرت BMW است.