بامو قرار است نسل جدید کراساوور X5 خود را برای اولین بار در ماه اکتبر در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درآورَد درحالیکه رونمایی آنلاین آن نیز در اوایل تابستان صورت خواهد گرفت اما حالا اولین تصاویر رسمی از این خودرو افشا شده است. نسل جدید X5 استایل بیرونی آشنایی دارد و رویکردی تکاملی را در پیش گرفته درحالیکه در آن ترکیبی از عناصر ظاهری نسل جدید X3 و همینطور مدل آیندهٔ X7 هم بکار رفته است. البته این بدان معنا نیست که مونیخیها در X5 جدید ویژگیهای ظاهری جدیدی را ارائه نکردهاند زیرا بهعنوانمثال چراغهای عقب X5 فرم کاملاً نو و تازهای دارند.
رویکرد تکاملی در کابین نسل جدید X5 هم دیده میشود بهگونهای که در اینجا هم شاهد همان داشبوردهای آشنای بامو هستیم. درهرحال در اینجا یک نمایشگر بهعنوان صفحه آمپر دیجیتالی در روبروی راننده قرار گرفته درحالیکه در سمت راست آنهم صفحهنمایش لمسی بزرگی برای کنترل تمامی قسمتهای اطلاعاتی و سرگرمی خودرو تعبیه شده است. در زیر این صفحهنمایش مرکزی نیز مجموعهای از کنترلرهای سیستم تهویه و سایر دکمهها کنترلی قرار گرفتهاند.
اما از طراحی که بگذریم، نسل جدید X5 که با کد G05 شناخته میشود، روی پلتفرم جدید بامو بنام CLAR ساخته شده که برای اولین بار در نسل جدید سری ۷ بکار رفت. این ماشین همچنین به سیستم تعلیق جدیدی هم مجهز شده است. بر اساس اطلاعات اولیهای که به همراه تصاویر منتشر شده است، X5 جدید ۴.۹۴ متر طول، ۲.۰۰ متر عرض و ۱.۷۹ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ محوری آن نیز برابر با ۲.۹۷ متر است.
بنابراین نسل جدید این کراساوور لوکس ۳.۶ سانتیمتر کشیدهتر، ۶.۶ سانتیمتر عریضتر و ۱.۹ سانتیمتر بلندتر از نسل قبلی خود بوده و فاصلهٔ محوری آنهم ۴.۲ سانتیمتر بیشتر شده است. با وجود رشد ابعاد نسل جدید X5 که موجب افزایش فضای بار و همینطور فضای سرنشینان ردیف دوم و سوم شده است، انتظار میرود این ماشین نسبت به نسل قبلی سبکتر شده باشد تا جایی که برخی گزارشها کاهش وزنی بیش از ۲۰۰ کیلوگرم را برای نسل جدید X5 اعلام کردهاند.
X5 جدید پیشرانههای خود را از نسل جدید سری ۵ قرض خواهد گرفت که شامل نمونههای ۲ لیتری چهار سیلندر، ۳ لیتری شش سیلندر خطی و ۴.۴ لیتری هشت سیلندر بنزینی به همراه ۲ لیتری چهار سیلندر و ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی میشود. موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بنزینی که ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد، در مدل ۴۰i XDrive ارائه میشود درحالیکه مدل ۵۰i XDrive به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 بایتوربو با ۴۶۲ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود.
موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل با ۲۶۲ اسب بخار قدرت نیز در سینهٔ مدل ۳۰d XDrive قرار خواهد گرفت. قدرتمندترین عضو خانوادهٔ این خودرو یعنی X5 M نیز به همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی M5 جدید مجهز خواهد بود که ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال برای تأیید رسمی این اطلاعات و همینطور کسب اطلاعات و جزئیات بیشتری از نسل جدید بامو X5 باید تا اوایل تابستان صبر کنیم.
مهرزاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۷عالی ، بهترین در نوع خودش
???????
- A M I R -
۱۶ خرداد ۱۳۹۷درسته که قشنگه ، اما اصالت یه X5 رو نداره ، مثلا چراغای عقب X3 کاملا الگوی نسلای قبل این ماشینو رعایت کرده بودن ! اما این نه ؛ وقتی عکس عقب ماشین رو دارید میبینید گوشی رو بچرخونید و به طراحی برعکس چراغا دقت کنید که چقدر زیباتر از حالت عادی میشه …
علی
۱۶ خرداد ۱۳۹۷تو روحت bmw X5 .
حالم بد شد با این اوضاع احوال تا کی باید حسرت بخوریم .
پاش به ایران برسه بالای ۱۰ میلیارد تومان قیمت پیدا میکنه .
پیش به سوی ونزوئلا ???
با تاسف
عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر
۱۶ خرداد ۱۳۹۷درود
فکر نکنم دیگه “افشا” باشه . بررسی خودرو هم اومده . هم فضای داخلی هم خارجی . یه سرچ تو یوتیوب بزنید میاره .
در مورد نسل جدید آئودی هم بررسی ویدیوییاش اومده .
ولی x5 جدید تو ویدیوها عالیه .
به چند عکس اکتفا نکنید .
واقعا عالی شده .تنها نکته منفی اش اینه که زیر آرنجی ردیف عقب وقتی باز میشه احساس پلاستیکی بودن داره !!!
بقیه موارد همه بهش مثبت دادن .
با تشکر
Just bentley continental
۱۶ خرداد ۱۳۹۷زیباست
Bmw واقعا ماشیناش یه زیبایی خاصی دارن.
این برند فوقالعادست
BehNam
۱۶ خرداد ۱۳۹۷فوقالعاده شده ????
رقیباش باید فکری بحالشون کنن…
Kian70
۱۶ خرداد ۱۳۹۷فوق العاده س بی ام
علی
۱۶ خرداد ۱۳۹۷چراغ عقبش دقیقا کپ چراغ عقبای سورنتو مدل ۲۰۱۰ شده درست میگم دوستان؟!!
با تچکر
محمد
۱۶ خرداد ۱۳۹۷یه سرچ کن تو گوگل ببین شبیش هست یا نه.
2010 کجا این کجا چراغاشو برو ببین
علی
۱۷ خرداد ۱۳۹۷دوست عزیز شماها چقدر ملا لغتی هستین . منظورم فیس لیف ۲۰۱۵ بود .
ضمنا منظورم کپی (کپ) تو اون سبک بوده نه کاملا کپی
با تچکر
مهدی
۱۷ خرداد ۱۳۹۷لطفا دیگه تراوشات ذهن مبارک رو به اشتراک نزارید
از پستای قیمی سایت پدال در مو رد سورنتو 2010 :
https://www.pedal.ir/%DA%A9%DB%8C%D8%A7/%DA%A9%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%AA%D9%88-2010/
سر جدت اینا کجاشون به هم میخوره
محمد
۱۶ خرداد ۱۳۹۷چراغا و کلا طراحی نسل جدیدx5 خیلی قشنگ تر و بالغانه تره نسبت به نسل جدید X3
sina
۱۶ خرداد ۱۳۹۷به به
خعلی از نسل جدید x3 بهتر شده.
بی ام و چه فنی و چه طراحی روز ب روز داره پیشرفت میکنه و به زودی پرفروش ترین لوکس ساز دنیا میشه.
Alireza
۱۶ خرداد ۱۳۹۷عقبش آئودی!!!!داشبوردم که تو کل بی ام و ها تکراریه ولی باقیش خوشکل شده
shirko
۱۶ خرداد ۱۳۹۷فک نکنم چیزی از ماشین سر در بیاری !!!!
مهران
۱۶ خرداد ۱۳۹۷چقد خوشکل شده مخصوصا داخلش
امیر
۱۶ خرداد ۱۳۹۷چقدر جذاب!
دوست دارم هرچه زودتر مشخصات کاملشو ببینم
فقط چرا بی ام و از گیربکس دو کلاچه استفاده کرده؟توی عکس ها ببینید شاید هم من اشتباه می کنم
mohsen
۱۶ خرداد ۱۳۹۷لامصب!
MjM
۱۶ خرداد ۱۳۹۷طراحی داخلی یه تکونی خورده عالی شده. چراغ عقب ها رو هم بی ام و داره باریک میکنه مثل بنز ولی تو بی ام و بهتر ب نظر میرسه!
hosseinbimmer
۱۶ خرداد ۱۳۹۷خیلی خوب شده مخصوصا طراحی داخلیش خیلی بهتر شده. فقط چراغ پشتش بنظرم bmw نیست?
hosseinbimmer
۱۶ خرداد ۱۳۹۷الان یکی از دوستان میاد میگه از اون گودی های زیر چراغ خوشم نمیاد?
ستار
۱۶ خرداد ۱۳۹۷عالیه
ما که فقظ بیننده ایم ولی بازم لذت میبریم
ولی این مدل چراغ عقب تا به حال تو بی ام و نداشتیم
Omid622
۱۶ خرداد ۱۳۹۷عریضتر شدن X5
ابهت ماشین رو خیلی بالا برده
اما چراغ عقب میتونست بهتر باشه
shirko
۱۶ خرداد ۱۳۹۷شاهکار به تمام معنا ، خیلی سر تره از رقیباش با فاصله ی بسیار زیاد
محمود
۱۶ خرداد ۱۳۹۷از بنز که خوشگلتره …
TRX (تایماز)
۱۶ خرداد ۱۳۹۷خیلی دوست داشتم چراغ های جلوش شبیه سری 5 جدید میشد…
همونطور که میدونید سوپرایز این ماشین قدرت مانور در مسیر هایی ناهمواره پس ، هنوز چیزی از این نسل X5 نمیدونیم.
net
۱۶ خرداد ۱۳۹۷جلوپنجرش که مثل x7 بزرگ شده جالب نیست.اگر صندلیها به رنگ مشکی بود قشنگتر میشد تا رنگ قرمز.سپر جلو که خیلی سوراخ بزرگ شده و قسمتهای سوراخ شده که مشکی هست زشته.اگر سقف سانروف بزرگ مثل سقف سانروف بزرگ هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی براش میزاشت قشنگتر میشد
Bilbo
۱۶ خرداد ۱۳۹۷بازم هیوندای و بازم سانتافه، ما قبول داریم که هیوندای بهترین طراحی تاریخ خودروسازی رو داره، پس این نقص ها و مشکلات تو طراحی شرکت های پیش پا افتاده ای مثل بامو طبیعی هست، شما به حرمت سانتافه 2019 ببخش.
hosseinbimmer
۱۶ خرداد ۱۳۹۷بالاتر حدس زده بودم ازین کامنت های فضاییتو اینجا میبینیم ?
net
۱۶ خرداد ۱۳۹۷بی ام و بعد از ۲۰ سال چراغ عقب ماشینشو تغییر داد و قشنگ شده.چراغ جلوش هم قشنگه و به جلو پنجره نچسبیده خوبه
Bilbo
۱۶ خرداد ۱۳۹۷فوق العاده هست این نسل، فوق العاده.
تغییر کابین، خشم و ابهت سنگین فیس جلو، نمای جانبی بی نظیر، نمای پشتی به شدت زیبا (اما با ابهتی کمتر از فیس جلو) که در راستای باریک تر شدن چراغ عقب های کمپانی هست. ایکس 4، سری هشت، ام8گرنکوپه، سری سه جدید، زد4 همشون به ترتیب دارن از چراغ های باریک استفاده میکنن.
دیگه هنوز قابلیت های افرود، قدرت و شتابش، آخ آخ نسخه ایکس 5 ام و مشخصاتش مونده و باید بازم انتظار بکشیم.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ خرداد ۱۳۹۷بنظر من که رقیباش ، بخصوص آئودی Q8 بسیار زیباتر و بهتر از آب در اومدن
Bilbo
۱۶ خرداد ۱۳۹۷باشه، ولی کیو هشت رقیب این نیست.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ خرداد ۱۳۹۷سایز خودروهارو چِک بفرمایین
Kamran
۱۶ خرداد ۱۳۹۷عقب اِش رو از اسکودا کودیاک اسکی رفته
Bilbo
۱۶ خرداد ۱۳۹۷بینی و بین الله کجای این شبیه کودیاک هست؟ درسته چراغها باریک شدن اما اینکه هی بگیم شبیه این و اون شده بسیار ما رو کول نشون میده، درسته؟ یکی دیگه گفته بود چراغ عقبش مثل مدل 2010 کیا سورنتو هست. بابا آخه یه چیز بگین حداقل بگنجه.
shirko
۱۶ خرداد ۱۳۹۷دوست عزیز اینا چون که طرف دار ماشین های دیگن ، نمی دونن پیشرفت طرف مقابل رو چه جوری تخریب کنن ، اکثرشون هم زیاد از ماشین سر در نمیارن فقط نظر می دن !!!
Kamran
۱۶ خرداد ۱۳۹۷( اسکودا_کودیاک )
Emperor Lamborghini
۱۶ خرداد ۱۳۹۷#باشه
net
۱۶ خرداد ۱۳۹۷چراغ عقبش شبیه کودیاک نیست
فتنه گوساله سامری
۱۶ خرداد ۱۳۹۷دوستان یه سربه سایتbmw blog بزنید واز عکسهای خیلی بهتروبیشترx5لذت ببرید.اونجا مشخصه bmwچی ساخته