بامو به مناسبت جشن سیسالگی مدل محبوب و پرافتخار M3 خود مراسم ویژهای تدارک دیده است. بامو برای این مراسم چهار مهمان ویژه دعوت کرده است. چهار پروتوتایپ خاص که از عجیبترین نمونههای M3 بشمار میروند. این خودروها جهت شرکت در مراسم تولد سیسالگی M3 از آرشیو بامو بیرون آورده شدهاند. اگر تابهحال آرزوی دیدن وانت M3 را داشتهاید، دو نمونه از آن در این مجموعهٔ عجیب وجود دارد؛ اما اگر یک M3 معمولیتر را ترجیح میدهید، یک استیشن عملکرد بالا و یک هاچبک داغ نیز در بین این M3های منحصربهفرد حضور دارند. در ادامهٔ به معرفی این چهار مهمان ویژه میپردازیم.
بامو M3 در ابتدا صرفاً برای مسابقات ساخته شد اما تنها دلیلی که باعث شد به خیابانها راه پیدا کند، مقررات مسابقات بود که طبق آن باید از خودروهای شرکتکننده از طریق قانونی ۵ هزار دستگاه ظرف ۱۲ ماه فروخته میشد؛ بنابراین بامو مجبور شد M3 را برای فروش به عموم مردم تولید و عرضه کند؛ اما مهندسین بامو موتوراسپرت جهت تبلیغات برای افزایش فروش M3 ایدهای دیوانهوار ارائه کردند: ساخت یک M3 وانت! بدین منظور آنها یک سری ۳ کانورتیبل را به کارخانه برده و در قسمت پشت آن یک فضای بار نصب کردند. برای این وانت اسپرت در ابتدا از یک موتور ۲ لیتری استفاده شد اما تیم بعداً موتور ۲.۳ لیتری M3 را روی آن نصب کردند و بدین ترتیب این وانت تبدیل به M3 وانت شد.
بخش M پاور بامو همیشه نسخههای عجیبوغریبی از M3 را برای تجربهٔ شخصی یا تبلیغات نمیساختند بلکه گاهی اوقات مهندسان با این کار قصد ارزیابی یک ایده برای تولید انبوه را داشتند. بهعنوانمثال سال ۱۹۹۶ یک M3 کامپکت ساخت شد و بهعنوان یک مدل با عملکرد بالا برای خریداران جوان مورد آزمایش قرار گرفت. تیم M پاور برای ساخت این خودرو از نسل دوم M3 استفاده کردند. بدین ترتیب یک هاچبک داغ و اسپرت با پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری شش سیلندر به قدرت ۳۲۰ اسب بخار متولد شد. این نمونه در بیرون عمدتاً با نسخهٔ کوپهٔ معمولی یکسان بود اما مثلاً میتوان به صندلیهای مسابقهای آن اشاره کرد که خاص خودش بود.
در سال ۲۰۰۰، بخش M پاور بامو یک M3 استیشن (تورینگ) ساختند. این خودرو یک رؤیا برای کسانی بود که خواهان ترکیبی از کاربردی بودن و قدرت بودند. بااینحال M3 استیشن یک کانسپت بود و تنها یک نمونه از آن ساخته شد. رئیس بخش ساخت پروتوتایپهای M پاور در رابطه با این خود گفته بود که این پروتوتایپ به ما نشان داد که حداقل صرفاً ازنظر فنی، ادغام یک سری ۳ استیشن استاندارد با یک M3 بهراحتی و بدون مشکل چندانی ممکن است.
و درنهایت آخرین مهمان ویژهٔ مراسم جشن تولد سیسالگی بامو M3، بازهم یک وانت M3 است که البته در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. بخش M پاور بامو در این سال دوباره به ایدهٔ ساخت یک وانت M3 بازگشتند. آنها مجدداً قصد ساخت یک وانت تبلیغاتی را داشتند. مهندسین بامو این وانت M3 را در ابتدا بهعنوان دروغ آوریل (همان دروغ ۱۳ خودمان) در نظر گرفته بودند و بدین منظور آنرا با پوششهای استتاری در پیست نوربرگرینگ به حرکت درآوردند تا توجهات را به خود جلب کنند. سپس بعد از مشخص شدن دروغ آوریل، پوششهای آنرا برداشته و این M3 وانت جدید را به نمایش درآوردند.
در ادامه نیز دعوت میکنیم بینندۀ تصاویر بیشتری از این گردهمایی جذاب باشید
امير رحيم پور
۷ مهر ۱۳۹۵شیطون بی ام دبلیو هستش به نظرم
خیلی دوسش دارم مخصوصا که m3 واسه خودش یه دریفتریه
تولدت مبارک کوچولی دوس داشتنی پر قدرت
reza
۷ مهر ۱۳۹۵خوش به حال اون گوسفندایی که بزارن عقب m3 وانت…
madjid911 GT2
۷ مهر ۱۳۹۵دنیایی از زیبایی.
حامد
۷ مهر ۱۳۹۵جاداره یادی هم بکنیم از E36 که ریسینگ داینامیکز تیون کرد.سال 1993 انجین V12 رو یه کوچولو تا 425 اسب تقویت کرد و گذاشت توسینه e36 هچبک! با اینکه پروتوتایپ کارخونه نبود ولی خیلی هیجان انگیزبود.
ارش
۷ مهر ۱۳۹۵سایپا ایرانخودرو بداموزی دارن این بی ام و هم وانت میسازه خخخخخخخ