توجه ویژه ژرمنها به تولید فیبرکربن، بهزودی نتایج مثبتی برای این کامپوزیت بسیار مقاوم و سبکوزن را به همراه خواهد داشت. BMW همراه با آئودی قصد دارند ظرف شش سال آینده هزینه تولید فیبر کربن را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.
کمکهای مالی دولت آلمان همراه با کنسرسیومی از ۸۶ شریک دیگر از جمله ایرباس و ZF شامل ۱۰۲ میلیون دلار هزینه تحقیقاتی میشود. بنابراین امید میرود تا سال ۲۰۲۰ به طور گسترده ای تولید قطعات فیبرکربنی را بتوان با هزینه پایینتری انجام داد. در حال حاضر قیمت فیبر کربن خام در هر کیلوگرم ۲۰ دلار است که در مقایسه با قیمت ۱ دلاری برای فولاد بسیار گرانتر میباشد. BMW برای بدنه خودروهای الکتریکی و هیبریدی I3 و i8 خود از فیبرکربن استفاده میکند. ساخت فیبرکربن فرآیندی نسبتاً زمان بر است. الیاف و پارچه فیبر کربنی در قالب قرار میگیرند و لایههای رزین یا پلیمر رو و مابین لایهها را میپوشاند. سپس قطعات باید در اتوکلاو صنعتی قرار گرفته تا پخته شوند. این فرآیند در نهایت با پرداخت نهایی قطعه پایان مییابد. اما از آنجا که ساخت هر قطعه زمان زیادی میبرد و نیاز به نیروی انسانی ماهر و ظرافت و دقت دارد، تولید انبوه را با دشواری بسیاری مواجه مینماید. با ارزانتر شدن روشهای تولید قطعات فیبرکربنی یا قیمت مواد خام الیاف، میتوان در آینده، خودروهای الکتریکی، اسپرت و سوپراسپرت را با قیمت مناسبتری خریداری نمود.۲۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
reza amg
۶ آبان ۱۳۹۳باز هم آلمان ها در صدر همه تکنولوژی ها!!!
محمد علی
۶ آبان ۱۳۹۳در بهترین ها همیشه آلمان ها بالاتر از بقیه بودند bmw هم جزء نواور ترین برند های جهانه
در مورد i8 هم شنیدم g power داره رو ارتقاء موتور تا 450 اسب بخار کار میکنه که اگه عملی بشه و موتور تحمل کنه بقیه باید حالا حالا ها بدون تا به سلطان باواریا برسند
Metal Storm
۶ آبان ۱۳۹۳فیبر کربن ذات صنعت رو دگرگون کرد
از صنایع هوا فضا گرفته تا انواع لوازم ورزشی ، پره های توربین بادی و …..
واقعا امریکایی ها و اروپایی ها ارزش علم و زمان رو میدونن
e36
۶ آبان ۱۳۹۳انگار قراره بزرگترین خدمات به صنعت خودرو رو همیشه آلمانیها بکنند همانطور که تا الان کرده اند و خواهند کرد .
parseh net30
۶ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز همیشه تو المان صنعت جلوتر از باقی کشور هاست.حتی المان تو صنعت واسه خودش استانداردی جدا داره.
ASTON MARTin
۶ آبان ۱۳۹۳واقعا این آلمان ها چه جور موجوداتین که اینقدر خدایی میکنن…
خداییش دیگه دارم ایمان میارم که ای کیو به مسئله ی نژاد هم مرتبطه!
واقعا ما اگه ای کیوی اینارو داشتیم با این نفت الان خدایی میکردیم
بسازید .. بسازید که شما نسازید کسی نمیسازه :|
sj
۶ آبان ۱۳۹۳اگه نمیدونستی بدون ما هم با اونا هم نژادیم به مدیریت درست ربط داره نه ب نژاد
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۶ آبان ۱۳۹۳من که تو کتم نمیره اینا با ما هم نژادن…….والا!
ASTON MARTin
۷ آبان ۱۳۹۳نخیر ما با این ها هم نژاد نیستیم!
عنوان ” ما نژاد آریایی داریم؟ ” رو توی گوگل سرچ کن میفهمی
ضریب هوشی به نژاد هم بستگی داره و اکثریت مردم ایران در قیاس به المان از ضریب هوشی کمتری برخوردارن
مدیریت هم بی تاثیر نیست …
رامکال
۶ آبان ۱۳۹۳این یکی از همون مقالاتیه که من درخواستش رو به پدال داده بودم.دمت گرم پدال جان.
اصل این موضوع رو در مجله ماشین خونده بودم.
در اونجا نوشته شده بود که شرکتی آلمانی به نام dsg (اگر اشتباه نکرده باشم) قرار است که با همکاری bmw این کار را انجام بدهد.جالبه که این شرکت میخواد برای شرکت سامسونگ هم قالب گوشی از جنس فیبر کربن تولید بکنه.
رامکال
۶ آبان ۱۳۹۳پدال جان دمت گرم در مورد اون خودرویی که با سوخت آب نمک میتونست تا مسافت 600 کیلومتر را پیمایش بکند هم بنویس.
چند تا دیگه هم هستند:
1_تولید قطات ارزان قیمت فیبر کربن در شرکت zf آلمان
2_تولید پلاگین هیبرید های انقلابی شرکت معظم zf آلمان
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۸ آبان ۱۳۹۳سوخت آب نمک ؟!؟!؟!؟!؟!
یه پسر
۶ آبان ۱۳۹۳دم آلمان گرم
فقط یه سوال فیبرکربن فقط بخاطر خاصیت سبک بودن و مقاومتش مورد توجه یا از لحاظ زیست محیطی هم بهتره ؟
منظورم اینه که یه ماده بازیافتی یا مثل فلز سنگ طبیعی ؟
هر چند فلز هم قابل بازیابی هست اما هزینه و آلایندگی داره
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۶ آبان ۱۳۹۳بازیافتی نیست بلکه به خاطر سبکتر بودن و مقاوم بودنشه
REZA . JUST HYUNDAI
۶ آبان ۱۳۹۳احساس خوبی نسبت به فیبرکربن ندارم همیشه فکر می کنم یه چیزی مثل پلاستیکه و مقاومت زیادی نداره
علی
۶ آبان ۱۳۹۳ام پاورعکس اواتارت خیلی قشنگه انصافا.
بهداد
۶ آبان ۱۳۹۳ایول اگه ارزون بشه خیلی خوب میشه
مصطفی
۶ آبان ۱۳۹۳زنده باد المان…
یاسین
۶ آبان ۱۳۹۳وباز هم GERMANY
عادل
۶ آبان ۱۳۹۳آلمانی دیگه جنس آلمانی یعنی بعد از صد سال که کارکنه آخ نگه و باز هم می شه بهش اعتماد کرد نه مثل این اجناس چینی آشغال که یک روزم کار نمیدن و ما بازهم میخریم
Alpha
۶ آبان ۱۳۹۳تصور کنید با وجود بدنه سبک فیبر کربنی حتی قدرت 200 اسب بخار میتونه از ماشین یه غول بسازه. مثلا آلفا رومئو 4C که به زودی قرار وارد ایران بشه (و احتمالا جای مزراتی رو بگیره ) با موتور 1800 سی سی توربو 240 اسب بخار قدرت داره یعنی 10 اسب بخار کمتر از هیوندای گرنجور(آزرا) ولی شتاب 0 تا 100 رو در 4.5 ثانیه (بعضی جاها گفتن 4.3 ثانیه ) ثبت میکنه ! دلیلش هم بدنه کاملا فیبر کربنی این ماشین هستش و فقط 895 کیلوگرم وزن داره ! یعنی شما پراید رو تصور کنید با 240 اسب بخار و 350 نیوتون متر گشتاور ! ببینید چی میشه ! جدا از اینا مصرفش فقط 6.8 لیتر هست !
با ارزون شدن فیبر کربن همه خودرو ساز ها میتونن همچین ماشین هایی بسازن و در آینده آدمهای بیشتری میتونن لذت سرعت و شتاب خوب و مصرف پایین رو بچشن .
behdad
۶ آبان ۱۳۹۳من خودم الفارومئو رو خیلی دوست دارم به خصوص 4c spyder
Ahmad..F12
۱۰ آبان ۱۳۹۳قیمت سوپر اسپرت ها رو خیلی کاهش میده
اصلاً چه بسا اگ قیمتش کم بشه خودروهای معمولی شهری هم برای کاهش مصرف سوخت دست به کار بشن و با فیبر کربن تولید بشن