شاسی بلندهای کوپه را دوست داشته باشیم یا نه اما باید اذعان کنیم که این خودروها بازار خوبی داشته و بامو نیز آغاز کننده این کلاس خودرویی عجیب بوده و هماکنون سه مدل X2، X4 و X6 را عرضه میکند. این خودروها اگرچه سرها را به سمت خود برمیگردانند اما ضرورتاً روشی خوب برای جذب خریدار نیستند زیرا بسیاری از مردم از زمان عرضه شاسی بلندهای کوپه جدید انتقاداتی را به آنها داشتهاند.
یکی از برجستهترین و البته بزرگترین شاسی بلندهای کوپه بامو مثال بارزی از این رویه بوده و تیونرها نیز توجه بیشتری به X6 نشان دادهاند. یکی از این تیونرها شرکت روسی تاپ کار است که کار خود را با نسخه سفیدرنگ استاندارد آغاز کرده و آن را با بدنه پهن دستپخت لوما دیزاین و رنگ بدنه آمتیست متالیک برگرفته از محصولات پورشه ترکیب کرده و نمونهای فوقالعاده را آماده کرده است.
متخصصان تاپ کار محدودیتها را کنار گذاشته و رینگهای کارخانهای را با نمونههای عظیم ۲۲ اینچی جایگزین کرده است. همچنین اسپویلرهای اضافی نیز در جلو و عقب این خودرو نصب شده است. پشت X6 پذیرای چهار خروجی اگزوز مشابه شورولت کوروت بوده اما خروجیهای بیرونی سیستم اگزوز همانند هوندا سیویک تایپ R کمی بزرگتر هستند.
همچنین برخی موارد را نمیتوانیم ببینیم زیرا زیر رنگ بنفش بدنه قطعات فیبر کربنی بکار رفته و البته قدرت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربوی X6 M افزایش یافته است. تاپ کار قدرت ۷۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۸۰ نیوتون متری را به دست آورده که باعث شده حداکثر شتاب شاسیبلند کوپهی بامو به بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بدین ترتیب X6 M تاپ کار سرعت و شتابی در حد لامبورگینی اوروس که اولین سوپر شاسیبلند جهان نامیده میشود دارد.
Khan
۱۱ بهمن ۱۳۹۶احسنت. عالی شده
مهدی
۱۱ بهمن ۱۳۹۶خیلی خوبه منهارت هم یه تیونینگ فوق العاده انجام داده بود روش به نظرتون کدوم بهتره ؟
امیر رضا
۱۱ بهمن ۱۳۹۶طراحی اعضای زوج سری X واقعا عالی بودن و هستن.مخصوصا اوایل ورودشون…
این X6 هم که فوق العاده شده…مخصوصا اگزوز های دایره ای شکل و رنگش که هر کسی شاید نپسنده ولی بازم بهش میاد.
اگه از اجزایی با رنگ زرد بیشتر به کار میبرد یا رنگ سفید چاشنیش میکرد بهتر بود.
از قدرت و سرعت هم که دیگه چیزی نمیگم…
حمید فورد
۱۱ بهمن ۱۳۹۶خروجی اگزوزش خفنه
Ss
۱۱ بهمن ۱۳۹۶همه چی عالیه ولی رینگاش کوچیکه(تو عکس چهارم مشخصه)
Wrx
۱۱ بهمن ۱۳۹۶همیشه عاشق این x6 بودم هیکلی وعضلانی ?صداشم قشنگه با اون هیکلش ولی چابک و تیزه ??
amin MA
۱۱ بهمن ۱۳۹۶سلام دوستان. یه سوال:
چرا خود شرکت های سازنده، موتور رو به حداکثر توان نمی رسونند که تیونر ها بیایند و این کار رو بکنند؟
شاهین
۱۱ بهمن ۱۳۹۶سلام
بنظر من مهمترین بحث قابلیت اطمینان و در واقع طول عمر مفیدتری هستش که یه کارخونه واسه محصولش در نظر میگیره. طبیعتا گرفتن خروجی بیشتر از یه خودرو توسط سازنده کار خیلی راحتی هستش اما همونطور که عرض کردم بحث دوام مطرحه.
یه تیونر شاید بتونه از یه پیشرانه 4 لیتری تا 1200 اسب بخار هم قدرت بگیره اما اینکه اون پیشرانه بعد دو تا درگ زدن بازهم سر پا بمونه یه بحث دیگه اس!
ارادت
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶یکیش بحث قیمته یکیش بحث دوام و استهلاک قطعات ماشینه که البته اصل مطلب همین دومیه به نظر بیشتر خریدار ماشین های این شرکت ها یه موتور 400 اسب بخاری که 10 سال بی عیب کار کنه خیلی بهتر از موتوریه که 700 اسب داشته باشه اما به زور یه سال بی ایراد کار کنه آخه این تیونینگ ها خیلی به قطعات ماشین فشار میارن
amin MA
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ممنون به خاطر پاسختون….
امیر
۱۱ بهمن ۱۳۹۶خوشکل من زیباتر و خشن تر شده