علیرغم وجود پوششهای استتاری فراوان، خطوط زیبا و دینامیک بامو F90 M5 را به آسانی میتوان در جدیدترین تصاویر جاسوسی درک کرد. اولین بامو M5 چهار چرخ محرک که بر پایهی سری ۵ جدید شکل گرفته ترکیبی منحصربهفرد از شخصیت طراحی بخش M و اشرافیت و کلاس یک سدان تجاری را ارائه خواهد کرد.
اما طراحی تنها نیمی از داستان M5 جدید است. گفته شده که نسل جدید این خودرو از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بازنگری شده سود خواهد برد و خروجی آن حول و حوش ۶۰۰ اسب بخار تخمین زده میشود.
به منظور انتقال این قدرت به چرخها، نسل جدید M5 در واقع بجای نسخهی DCT که در اغلب خودروهای M دیده میشود، از گیربکس ۸ سرعته ی ساخت ZF سود خواهد برد. دلیل این کار عدم کارایی گیربکس DCT برای سیستم چهار چرخ محرک بوده و احتمالاً نمیتواند گشتاور زیاد پیشرانهی ۸ سیلندر را که بنا به شنیدهها در حدود ۷۰۰ نیوتون متر خواهد بود تحمل کند.
طبق گفتههای منابع نزدیک به بامو، نسل جدید M5 قدرتمندترین و پرشتابترین خودروی M تاریخ خواهد بود. البته صادقانه بگوییم که این موضوع چندان جای تعجب ندارد. M550i که یک خودروی M کامل نیست سریعتر از M5 F10 بوده و به اندازهی M4 با پکیج مسابقهای سریع است. M550i تنها قدرت ۴۵۶ اسب بخاری دارد. اگر M5 جدید خروجی ۶۰۰ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک داشته باشد پس باید انتظار یک راکت را بکشیم.
منابع داخلی شرکت گفتهاند که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت M5 جدید ۳.۵ ثانیه خواهد بود. بامو از F90 M5 تا پایان سال رونمایی خواهد کرد و از اوایل سال ۲۰۱۸ نیز شاهد عرضهی آن خواهیم بود.
امره Emrah
۲۷ فروردین ۱۳۹۶به نظر من اسپرت ترین و خشن ترین قیافه ممکن رو بی ام و داره واقعا
Parvaz
۲۷ فروردین ۱۳۹۶آدم به وجد میاااااد …. من بی صبرانه منتظر نسل جدید سری ۶ هستم، سری ۶ گرن کوپه رو خیلی دوست دارم اما مثل اینکه قراره در سال های آینده نسل جدیدش با بازطراحی ها و افزایش فاصله محورها به عنوان سری ۸ کوپه معرفی بشه!!
silver
۲۷ فروردین ۱۳۹۶M5 همیشه یکی از وزنه های سدان های پرفورمنس بوده و هست ،نمیشه بدون در نظر گرفتنش در بازار رقابتی ماشینی ارایه داد.
عاشقشم
سید علیرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۶.
خیلی خوبه
ولی هیچی mercedes e63 نمیشه
آریا
۲۷ فروردین ۱۳۹۶موافقم E63 بهتره
نه این که از لحاظ فنی M5 ضعیف تر باشه نه ولی E63 به معنای واقعی دو منظورس هم میشه تو پیست روندش و هم تو شهر سواری قابل قبولی داره
M5 تو پیست فوق العادس ولی تو شهر تمام ناهمواری آسفالتو به ستون فقرات راننده منتقل میکنه
( الان یکی از دوستان میگه از کجا میدونی مگه سوار شدی… نه ولی روزنامه نگارای خودرو سوار شدن و این حرف اوناس)
TRX
۲۷ فروردین ۱۳۹۶روزنامه نگارای خودرو سوار نسل جدید m5 شدن بعد به شما گفتن؟
عجججب!!!!
هر کسی قرار نیست m5 بخره کسی این ماشین و میخره که بهش ایمان داره
Daniel
۲۷ فروردین ۱۳۹۶آریا جان انتخاب بین این دو کاملا سلیقه ای هست .
کاملا بر هم منطبق هستن و دارای یک رقابت پایاپای. ولی پرفورمنس سری 5 مثال زدنیه. چه تو گروه M و چه پایه . این ادعا رو در نسل های قبلی هم میشه دید.
اگه میخوای زیاد عمر کنین باید BENZ سوار شین ولی
اگر میخوای ضربات قلبت بالا باشه باید BMW سوار شی… .
panamera,turbo
۲۷ فروردین ۱۳۹۶کار سختی رو پیش رو داره,رقباش خیلی قدرن,e63s amg به این راحتی ها شکست نمیخوره,ولی M5هم نباید تو ای سگمنت دست کم گرفت,اما اگه بخوام یه ماشین همه چیز تموم و خیلی قدرتمند داشته باشم قطعا انتخاب اول من پورشه پانامرا turbo s نسل جدید هستش با 680 اسب بخار و 850 نیوتون متر گشتاور!لعنتی هیچ حرفی باقی نمیزاره درست مثل برادر اعجوبش 918spyder.
SRT VIPER
۲۷ فروردین ۱۳۹۶داشتم با خودم فکر میکردم چرا بی ام دبلیو مثه eکلاس کوپه سری پنج کوپه نداره البته سری شیش هست
سهيل
۲۷ فروردین ۱۳۹۶پرشیا خودرو خیلی کم کاری می کنه الان فقط سری ۲ و ۷ و X1 میاره
TRX
۲۷ فروردین ۱۳۹۶واقعا تازگیا خیلی تنبل شدن فقط خودرو هایی که میدونن خیلی فروش داره رو میارن حیف نسل سه سدان که وارداتش خیلی وقته متوقف شده
shirko.merceds benz
۲۷ فروردین ۱۳۹۶پیر شدیم این ام ۵ هنوز نیومد .
نویدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۶M5 بهترین خودرو
BMW بهترین خودروساز
فرشاد سجادیان
۲۷ فروردین ۱۳۹۶جذابترین رقابتهای سال از نظر من:
M5 vs E63 S AMG
Chiron vs Regera
ب ام و سلطان
۲۷ فروردین ۱۳۹۶اشک و چشمام جمع شد سلطان تو امپراطوری تو خدایی
Saied
۲۷ فروردین ۱۳۹۶عاشقتم. عمرا مرسدس تو این کلاس بتونه به پر و باله بی ام دبلیو به پیچه. یه خودرویه واقعا اسپورت که در اینه حال پر از پرستیژه.