در چندین سال گذشته،BMW جای خالی مدلهای مختلف را با عناوین مختلف پر کرده است. مدل سری ۱،۲،۴ به مدلهای با قدمت سری ۳،۵،۶ و ۷ پیوستهاند. حتی در یک زمان صحبت از یک مدل پیشرو با نام سری ۹ وجود داشت.
جای خالی یک عدد یا بهتر بگوییم یک سری در میان اعداد بالا خالی است! بله درست حدس زدید! سری ۸. BMW سری ۸ تا سال ۱۹۹۹ در خط تولید بود و پس از آن به تاریخ پیوست.
به سال ۱۹۸۹ میرویم، کمپانی این خودروی ۲ در را در فرانکفورت اتو شو معرفی کرد. البته سری ۸ در زمان معرفی سروصدای زیادی به پا نکرد. این خودرو دارای یک موتور ۱۲ سیلندر بود که با ۵ لیتر حجم در مدل 850i، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این نیروی تولیدی به وسیلهٔ یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک به کف آسفالت انتقال مییافت. سیستم مانند کنترل خودکار پایداری و کشش (ASC+T)، فرمان حساس به سرعت و… به عنوان آپشن در بهار سال ۱۹۹۰ معرفی شدند که در میان سایر جزئیات خاص BMW، سری ۸ را به ماشینی با هویت خاص و مشخص بدل نمود. در سال ۱۹۹۳ حجم موتور ۱۲ سیلندر به ۵.۶ لیتر رسید و در مدل ۸۵۰ CSi دارای قدرت خروجی ۳۸۱ اسب بخاری بود. مدل ۸۵۰ Ci نیز دارای موتور ۵.۴ لیتری و ۳۲۶ اسب بخاری بود. همچنین یک مدل نیز به نام ۸۴۰ Ci بعداً اضافه گردید که دارای موتور ۸ سیلندر بود. قدرت این موتور کمتر از مدلهای دیگر و ۲۸۶ اسب بخار بود.
برای بزرگداشت ۲۵ سال تولد سری ۸، علاقه این خودروی ۲+۲ لوکس به همراه کلوپ E31 یک گردهمایی را در آلمان ترتیب دادند.۲۶۰ شرکتکننده از ۲۰ کشور مختلف در این رویداد حضور داشتند. دومین نکتهٔ برجستهٔ این مراسم، دور هم جمع شدن اعضای کلوپ به همراه خودروهایشان در موزهٔ BMW و در بخش ” چهار سیلندرها” در مونیخ بود.
اینکه همه چیز بی ام دبلیو عالیه درش شکی نیست. ولی دوستان تو چند تا از بی ام دبلیوهای کارکرده اون هم نه سالیان دور همین 2011 با چشمای خودم یه موردی دیدم که متاسفانه تو ذوق آدم میزنه.اون هم اینکه نوشته ها و علام روی داشبوردش مثلا مربوط به ایر کاندیشن رنگشون رفته. تو سری 5 و 3 بیشتر دیدم.
ممنون از لطف دوستان باور کنین تعصبی از نظر نوع خودرو و انتخاب نوع اون ندارم فقط چون بیشتر BMW رو دوست دارم به همین خاطر این موضوع به چشم میاد. احسان جان در مورد طولانی بودن میترسم نتیجه ی عکس بده و با خوندنش حوصله تون سر بره.اکثر مطالبی که مینویسم خبری هستن.ولی چشم مطلب طولانی تر هم مینویسم.ارادتمندم
آقا یه اعترافی بکنم! الان رفتم دیدم 90 درصد مطالبی که میخوام آماده کنم از BMW هستش! خودمم نفهمیدم چطوری شد اینطوری شد! قول میدم بعد از این سری از BMW ننویسم! :D فقط BMW زده نشین!
به قول ریچارد هموند چیزی که باعث میشه این ماشین از همه بهتر باشه اینکه با یک کلید چراغهاش میاد بیرون ! ولی یکی از زیباترین ها و بهترین ها در زمان خودش بوده و باز هم به قول هموند با اینکه سالها از عمرش گذشته ولی هنوز مجلل و گرونقیمت بودن خودش رو حفظ کرده سپاس شاهین جان
دستتون درد نکنه واقعا.این چه حرفیه دوست عزیز.از این به بعد من نمی نویسم تا سلیقه ای عمل نشه. خب هر کسی توی یه حوزه ای دوست داره مطلب کار کنه.همین الان داشتم یه مطلب راجع به موستانگ می نوشتم ولی کلا بی خیال…
صادق جون میدونم.البته شاید منم یه کم زیاد از BMW مینویسم ولی خداییش خودت بگو از دوج ننوشتم؟ از لکسوس ننوشتم؟ از بنز،فراری و… مطلب ننوشتم؟ خب من وقت گذاشتم تا برندی که دوست دارمو بیشتر به دوستان معرفی کنم و کاری کنم که اونا هم خوششون بیاد. مگه پدال شرایطی رو فراهم نکرده که همه بتونن بنویسن؟ خب دوستان هم راجع به ماشین امریکایی بنویسن.مگه محمد از پژو نمینویسه؟ میلاد از بنز نمینویسه؟ تو از فراری مگه ننوشتی؟
خب بذار راجع به کامنتت که هنوز رفته واسه بررسی ولی من دیدم بگم:
من هیچ موقع ادعا نکردم که یه نویسنده هستم یا چیز دیگه.همیشه هم با کمال تواضع گفتم که چیزی از خودرو نمیدونم و اومدم اینجا که از شما یاد بگیرم.اگه هم دقت کنی بالا سمت چپ نوشتم علاقه مند دنیای خودرو. در مورد خبری که گفتی مال یه ماه پیشه،من دو روز قبل دیدمش و ایرادی بر من وارد نیست.در مورد مطالب مهمتر هم اگه دقت کرده باشی جند تا مطلب کوتاه کار کردم.(بخوانید ترجمه)
من کی با کسی برخورد بدی داشتم که الان شما رو نوب فرض کنم؟! چرا باید همچین کاری بکنم؟! من فن بازی در نیاوردم.در مورد هر خودرویی سعی کردم در نهایت انصاف برخورد کنم.حتی چندین بار خواستم اواتار ماشین بذارم ولی بعدش منصرف شدم.نخواستم که دوستان پیش زمینه ای در مورد ماشینی که دوست دارم داشته باشن.در مورد کدوم ماشین فن بازی دراوردم؟ تا حالا یه کلمه حرف اضافی دیدی که من بنویسم؟ نهایت ادب رو داشتم.نه اینکه اینا مزیت باشه ها،نه.وظیفه ی منه که با ادب باشم. از وقتم میزنم تا دو کلمه ترجمه کنم و هم خودم یه چیزی یاد بگیرم و هم دوستان لذت ببرن.انتظار تشویق و ایول گفتن کسی رو هم ندارم.ولی انتظارم نداشتم که بهم بگن فن بازی در میاری.هیچ منتی هم نیست.تازه دست دوستان رو هم نیبوسم که مطالب منو میخونن.
در اخر هم میگم نیازی به رفتن شما نیست.من صحنه رو ترک میکنم تا دیگه پدال بی روح و سلیقه ای نباشه. در آخر هم اگه از مطالبی که “ترجمه” کردم راضی نبودی به بزرگی خودت ببخش.
شاهین جان من که از مطالبت لذت میبرم ، دوستان توجه داشته باشند که همه جور سلیقه ای در سایت وجود داره اگر اینطور باشه من هم باید از آقای امامی خرده بگیرم که چرا در مورد 17 ماشین امریکایی مطلب گذاشتی ، و چرا در مورد 17 ماشین آلمانی نگذاشتی ، این که نمیشه
زیگما به خدا هستم ولی کامنتی که رفته واسه بررسی بذار تایید بشه.من گفتم که یه کم زیاده روی کردم در نوشته های راجع به BMW ولی انصافا این حرفا آدمو ناراحت نمیکنه؟ خداییش تو خودت بگو من فن بازی در میارم؟ اگه منظورش از فن بازی و… زیاد حرف زدن و فعال بودنه که اوکی من کمتر نظر میدم. بچه که نیستم زیگما.بعضیا تا چیزی میگن من تا ته حرفو میخونم.همیشه سعی کردم با روی خوش جواب بدم به همه. بازم میگم من انتقاد پذیر هستم ولی انتشار مطلب دست من نیست که. مطلب من قبل از ترجمه باید توسط سردبیر تایید شه.تایید میشه که من ترجمه میکنم و میاد رو سایت.
کافر جان قرار نیست منو شما به نویسنده بگیم چی بنویسه و چی ننویسه به نظر من اگه هر نویسنده مطالب یک برندی رو که بهش علاقه داره رو بر عهده بگیره شاهد جذابیت اون مطلب خواهیم بود چون اون نویسنده می تونه اطلاعات خودش هم به اون مطلب اضافه کنه. در ضمن شما وقتی وارد سایت پدال میشید لیست مطالب گذاشته شده رو می بینید شما می تونید مطالبی که علاقه ندارید رو نخونید. اتفاقا از وقتی نویسنده ای مثل شاهین به پدال اومده مطالب از تنوع بیشتری برخوردار شدن. از شاهین جان عزیز به خاطر مطالب زیباش تشکر می کنم و ازش خواهش می کنم به مطالبی که میزاره ادامه بده.
خب راست میگه دیگه این بنده خدا از ده تا خبر که در مورد خودرو های امریکایی منتشر میشه به زور یکیش میاد رو سایت! تازه اونم به همت سردبیر! حالا از 10 تا خبر در مورد بقیه خودرو سازان 9 تاش ترجمه میشه اون یکی هم که نمیشه باعث داد و فریاد طرفداران میشه. بررسی کنید ببینید در بین نویسنده ها چند تا علاقه مند به خودرو های امریکایی داریم راستش خودم که کسی رو نمیشناسم یک بنده خدایی رو میشناختم که ایشون هم فعالیت چندانی ندارن الان. این کم کاری رو از جانب مدیریت می بینیم.
خودت تو خط اول کامنتت تکذیب میکنی و میگی ادامه نمیدم و نمینویسم(بخوانید شیرینگ و ترجمه) ولی در خط دوم کامنت حرف از دوست داشتن مییاد! نمونه بارزـه پارادوکس . . . .
قلمت جاوید شاهین جان شیرین و شیوا و خودمونی و خارج از کلیشه! هنوز پوستر این هیولای زیبارو دارم و کنار CL مرسدس کنار هم گذاشتم! راستی از اون یدونه که آورده بودن ایران خبر دارین؟یادمه پلاک شده بود!
مطلب جالبی بود! ماشین فوقالعاده ای بود جاش خالیه بین ماشینای امروزی من مطلب در مورد بهترین اتومبیل های جهان رو ترجیح میدم به مطلب درباره ماشین های یوغور و بی ریخت و پر مصرف امریکایی که وافعا سلیقه های خاص از این اهن پاره های چندش خوششون میاد و البته به خودشون ربط داره!! ولی این که کی از چی بنویسه اصلا به اونا ربط نداره!!
دوستان عزیز تو رو خدا دیگه از اسم مجهول و بی هویت بی ام دبیلو و دابلیو!!!!!!!! دست بردارین والله بالله غلطه غلطه انگلیس و امریکا و مستعمره های!!!! اونها میگن بی ام دبلیو به خدا این نشان دهنده باسوادی نیستا!!!! ما هم مستعمره نیستیم از روز اول ورود بی ام و چون گذشتگانمون سواد لازم رو داشتند و زبونمون این توانایی رو داشته بی ام وی رو به زیبایی میگفتیم بی ام و حالا نمیفهمم چرا یارو سه هفته میره کلاس زبان بی ام و میشه بی ام دبیلو!! پورشه میشه پورش!!!!!! اخه اونی که میگه پورش نمیفهمه این یه فامیلیه معروف در سطح جهانه؟؟؟؟ یه دفعه ایران رو هم بگین آیران!!! کوپه رو هم بگین کوپ!!! اون موقع یه جایگزین برای موقعی که میگن طرف کوپ کرد پیدا کنین!!!
فقط از دوستانی ک از ما ایراد میگیرن خواهش دارم پایین ـه اسم نویسنده رو بخونن .
آیا فقط علاقه مند دنیای خودرو ملاک و برتری ست بر نویسنده شدن؟!!!!
اینجوری باشه همه میتونن ک نویسنده باشن!
اگه دست من باشه که مطالبی میزنم ک همشون منبع شون کتاب ها و مجله ها های TopSecret ـه GM هستن . . . .
نمونه ش 17ماهــــــه دارم راجع ب Ford Pnatera تحقیق میکنم سرجمع 9خطشو تونستم ب فارسی بازسازی کنم و بقیه مطالب و خودروهایی ک مطئنم اسمش رو هم نشنیدید . فوردپَنترایی ک رفتو شد پاگانی وکتوری ک شد رفت لامبورگینی و از این دست موارد زیاده که بخوام بگم . . . .
منظورمم از تحقیق در خط اول این نیست ک مثل خیلی ها برم نت دنبالش بگردم و بیام ترجمه کنم!
درضمن اون بالا هم گفتم خبرهای از این مهم تری حتی تو همین 2روز گذشته هم بوده نمونه ش Corvete PinninFarina که با اینکه دهه 70 میلادی ساخته شد یک دستگاه ازش اما تا ب امروز(دیروز) کسی ازش هیچ تصویری ندیده بود . .
بخوایم نتیجه بگیریم . برای مطلب زدن یا باید سطخ توقع ـه مخاطب پایین باشه(که اکثر موقع ها اینطوری ـه ) یا امثال همین مطالب . . . .
خوب کافر مقدس عزیز ، چرا خود شما مطلب نمینویسید ، ممکنه تو خبری رو بهش بربخوری که دیگران ندیده باشند حتی نویسنده های پدال ، یا لااقل میتونی بهشون اشاره کنی همانطور که بعضی از دوستان این کار رو میکنند
در مورد اینکه گفتید شاهین زیر اسمش نوشته علاقه مند به دنیای خودرو و بعد نوشتید ” آیا فقط علاقه مند دنیای خودرو ملاک و برتری ست بر نویسنده شدن؟!!!! ” من فکر میکنم این نوشته شاهین دقیقا معنیش بر عکس اون چیزیست که شما نوشتید ، به نظرم شاهین با این جمله خواسته نشون بده که ادعایی نداره و در مورد خبری که گفتید دیروز منتشر شده خوب اگر هم یکی از نویسندگان سایت این خبر رو دیده باشه تا خبر ترجمه بشه و بعد ویراستاری بشه و بعد توسط سردبیر تایید به نظرت زمان نمیبره تا این خبر در سایت قرار بگیره ، مثل همون خبر کانسپت استون مارتین من خبرش رو تقریبا 8 روز قبل از اینکه در پدال قرار بگیره خونده بودم ولی منتظر موندم تا ببینم ایا خبرش درج میشه یا نه ، که اگر درج نمیشد من بهش اشاره میکردم ولی به نظرم اون چیزی که باعث شد این جدل ها صورت بگیره اون کامنت اول شماست ، شما اولش رو خوب شروع کردید ولی در یک جمله تمام کلمات قبلیتون رو که نشانه ای دوستانه و خیر خواهانه داشت خراب کردید این جمله ” از روزی ک پدال افتاد دسته نویسنده هایی ک با سلیقه عمل میکنن بی روح شد دیگه ” هر گونه بخواهیم حساب کنیم تمام نویسنده های این سایت بالاخره طرفدار یک برند هستند ( البته ممکنه تک و توکی نباشند که احتمالش کمه ) خوب به طبع اون فرد ممکنه از برند مورد علاقش مطلب بیشتری بگذاره ، مثلا الان خود شما تمام مثال هایی که زدید از فورد بود و یا حتی موضوع تحقیقتون هم از فورد بود ، ولی من نمیتونم از شما خرده بگیرم چون جزو علایق فردی شماست ولی به نظرم شما میتوانستید دوستانه این نکته رو که از ماشین های امریکایی بیشتر مطلب بگذارید رو بیان کنید ، یا مستقیم رو به سردبیر میگفتید ببخشید اگر من هم در بعضی کامنت هام تند گفتم و امیدوارم همیشه موفق باشید دوست عزیز و گرامی
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۱۶ تیر ۱۳۹۳ممنون اقا شاهین اطلاعات که در موردش دادید عالی بود
صادق
۱۶ تیر ۱۳۹۳آخ، آخ، آخ
سری 8، وای که عاشق این سری بودم (و هستم)
ماشینای این سری و چند ماشین دیگه، جزء اولین ماشینایی بودن که من باهاشون آشنا شدم و عاشق دنیای خودرو شدم
پسر عموم هم اسباب بازی یکی از مدل هاشو داشت، همیشه باهاش بازی میکردیم، یادش بخیر
شاهین جان، دمت گرم داداش، ما رو بردی به اون دوران
حسين
۲۳ تیر ۱۳۹۳آره صادق جون. پسر عموت هنوزم تو همون کیفه تو کمد نگهش داشته
آرش
۱۶ تیر ۱۳۹۳اینکه همه چیز بی ام دبلیو عالیه درش شکی نیست. ولی دوستان تو چند تا از بی ام دبلیوهای کارکرده اون هم نه سالیان دور همین 2011 با چشمای خودم یه موردی دیدم که متاسفانه تو ذوق آدم میزنه.اون هم اینکه نوشته ها و علام روی داشبوردش مثلا مربوط به ایر کاندیشن رنگشون رفته. تو سری 5 و 3 بیشتر دیدم.
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳بله آرش این مطلبو توی مجله هم اشاره کرده بودن.در مورد نسل قبل سری 5 گفته بود که نوشته ها و طرح روی کلیدهای بالابر پاک شده بود.
Zonda R
۱۶ تیر ۱۳۹۳@.F
شاهین عزیز
امیدوارم یه bmw m بخری
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳مخلصم داداش زوندا اما…
بماند…
احسان آرسنالی
۱۶ تیر ۱۳۹۳شاهین دیگه کم کم هرچی مطلب در مورد بی ام دبلیو میبینم حدس میزنم کار تو باشه میام و مطمئن میشم فقط لطفا مطالب طولانی تری بنویس مرسی کلی.
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳ممنون از لطف دوستان
باور کنین تعصبی از نظر نوع خودرو و انتخاب نوع اون ندارم فقط چون بیشتر BMW رو دوست دارم به همین خاطر این موضوع به چشم میاد.
احسان جان در مورد طولانی بودن میترسم نتیجه ی عکس بده و با خوندنش حوصله تون سر بره.اکثر مطالبی که مینویسم خبری هستن.ولی چشم مطلب طولانی تر هم مینویسم.ارادتمندم
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳آقا یه اعترافی بکنم! الان رفتم دیدم 90 درصد مطالبی که میخوام آماده کنم از BMW هستش! خودمم نفهمیدم چطوری شد اینطوری شد! قول میدم بعد از این سری از BMW ننویسم! :D
فقط BMW زده نشین!
احمدرضا بی ام و
۱۶ تیر ۱۳۹۳این ببین عالیههههههه
Ehsan
۱۶ تیر ۱۳۹۳به قول ریچارد هموند چیزی که باعث میشه این ماشین از همه بهتر باشه اینکه با یک کلید چراغهاش میاد بیرون !
ولی یکی از زیباترین ها و بهترین ها در زمان خودش بوده و باز هم به قول هموند با اینکه سالها از عمرش گذشته ولی هنوز مجلل و گرونقیمت بودن خودش رو حفظ کرده
سپاس شاهین جان
کافر مقدس
۱۶ تیر ۱۳۹۳یعنی آرزو ب دل موندیم چشن 50سالگی فلان آمریکایی(کاپریس -کوروت-گرند پریکس و….) و جشن 40سالگی فلان بریتانیایی و جشن 30سالگی فلان ایتالیایی روهم مطلبش رو بزنید . . .
از روزی ک پدال افتاد دسته نویسنده هایی ک با سلیقه عمل میکنن بی روح شد دیگه . . . . . . . .
ماشینی که 15ساله تولید نمیشه چه جشنی آخه! اینجوری باشه باید بره خیلی خا جشن 200سالگی گرفت . .
camaro
۱۶ تیر ۱۳۹۳با این که BMW کارش حرف نداره ولی ماشینای آمریکایی مثل جیپ و شورولت رو خیلی بیشتر قبول دارم.
از بی ام و مدل M6 خوبه به نظرم.
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳دستتون درد نکنه واقعا.این چه حرفیه دوست عزیز.از این به بعد من نمی نویسم تا سلیقه ای عمل نشه.
خب هر کسی توی یه حوزه ای دوست داره مطلب کار کنه.همین الان داشتم یه مطلب راجع به موستانگ می نوشتم ولی کلا بی خیال…
صادق
۱۶ تیر ۱۳۹۳شاهین، این چه حرفیه داداش!
مطمئن باش، کافر جان هم منظوری نداشت
بعدشم اگه فقط یه نفر هم توی این سایت از مطلبت استفاده کنه، بازم با ارزشه
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳صادق جون میدونم.البته شاید منم یه کم زیاد از BMW مینویسم ولی خداییش خودت بگو از دوج ننوشتم؟ از لکسوس ننوشتم؟ از بنز،فراری و… مطلب ننوشتم؟
خب من وقت گذاشتم تا برندی که دوست دارمو بیشتر به دوستان معرفی کنم و کاری کنم که اونا هم خوششون بیاد.
مگه پدال شرایطی رو فراهم نکرده که همه بتونن بنویسن؟ خب دوستان هم راجع به ماشین امریکایی بنویسن.مگه محمد از پژو نمینویسه؟ میلاد از بنز نمینویسه؟ تو از فراری مگه ننوشتی؟
صادق
۱۶ تیر ۱۳۹۳درسته شاهین جون
انصافا هم شاهین راست میگه، غیر از bmw، از برندای دیگه هم نوشته
اگه هم روی آواتارش، اون بالا کلیک کنید، گویای این قضیه است
خلاصه شاهین، حتی اگه از آب و هوا هم بنویسی بازم مطالبتو دوست دارم و میخونم، چه برسه به این که دیگه از عشقم بود
camaro
۱۶ تیر ۱۳۹۳نه بابا آقا شاهین این چه حرفیه.شما هر مطلبی بزاری برا ما ارزش داره.
در این که بی ام و ماشیناش فوق العاده اند شکی نیست.
به قول ارسطو شما هم حساس نشو!
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳خب بذار راجع به کامنتت که هنوز رفته واسه بررسی ولی من دیدم بگم:
من هیچ موقع ادعا نکردم که یه نویسنده هستم یا چیز دیگه.همیشه هم با کمال تواضع گفتم که چیزی از خودرو نمیدونم و اومدم اینجا که از شما یاد بگیرم.اگه هم دقت کنی بالا سمت چپ نوشتم علاقه مند دنیای خودرو.
در مورد خبری که گفتی مال یه ماه پیشه،من دو روز قبل دیدمش و ایرادی بر من وارد نیست.در مورد مطالب مهمتر هم اگه دقت کرده باشی جند تا مطلب کوتاه کار کردم.(بخوانید ترجمه)
من کی با کسی برخورد بدی داشتم که الان شما رو نوب فرض کنم؟! چرا باید همچین کاری بکنم؟! من فن بازی در نیاوردم.در مورد هر خودرویی سعی کردم در نهایت انصاف برخورد کنم.حتی چندین بار خواستم اواتار ماشین بذارم ولی بعدش منصرف شدم.نخواستم که دوستان پیش زمینه ای در مورد ماشینی که دوست دارم داشته باشن.در مورد کدوم ماشین فن بازی دراوردم؟ تا حالا یه کلمه حرف اضافی دیدی که من بنویسم؟ نهایت ادب رو داشتم.نه اینکه اینا مزیت باشه ها،نه.وظیفه ی منه که با ادب باشم.
از وقتم میزنم تا دو کلمه ترجمه کنم و هم خودم یه چیزی یاد بگیرم و هم دوستان لذت ببرن.انتظار تشویق و ایول گفتن کسی رو هم ندارم.ولی انتظارم نداشتم که بهم بگن فن بازی در میاری.هیچ منتی هم نیست.تازه دست دوستان رو هم نیبوسم که مطالب منو میخونن.
در اخر هم میگم نیازی به رفتن شما نیست.من صحنه رو ترک میکنم تا دیگه پدال بی روح و سلیقه ای نباشه.
در آخر هم اگه از مطالبی که “ترجمه” کردم راضی نبودی به بزرگی خودت ببخش.
Ehsan
۱۶ تیر ۱۳۹۳شاهین جان من که از مطالبت لذت میبرم ، دوستان توجه داشته باشند که همه جور سلیقه ای در سایت وجود داره
اگر اینطور باشه من هم باید از آقای امامی خرده بگیرم که چرا در مورد 17 ماشین امریکایی مطلب گذاشتی ، و چرا در مورد 17 ماشین آلمانی نگذاشتی ، این که نمیشه
زیگما
۱۷ تیر ۱۳۹۳انتقاد پذیر باش یکم شاهین.
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳زیگما به خدا هستم ولی کامنتی که رفته واسه بررسی بذار تایید بشه.من گفتم که یه کم زیاده روی کردم در نوشته های راجع به BMW ولی انصافا این حرفا آدمو ناراحت نمیکنه؟ خداییش تو خودت بگو من فن بازی در میارم؟ اگه منظورش از فن بازی و… زیاد حرف زدن و فعال بودنه که اوکی من کمتر نظر میدم.
بچه که نیستم زیگما.بعضیا تا چیزی میگن من تا ته حرفو میخونم.همیشه سعی کردم با روی خوش جواب بدم به همه.
بازم میگم من انتقاد پذیر هستم ولی انتشار مطلب دست من نیست که.
مطلب من قبل از ترجمه باید توسط سردبیر تایید شه.تایید میشه که من ترجمه میکنم و میاد رو سایت.
زیگما
۱۷ تیر ۱۳۹۳هیچ طوری نیست هر کس هر چیزی گفت شما اونو به عنوان یک نصیحت دوستانه در نظر بگیر و بگو “باشه”…..
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳باشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ تیر ۱۳۹۳درود بر دوستان اللخصوص کافر جان عزیز .
حرف شما متینه . ولی من از شما میخوام که خود شما هم دست به قلم بشی .
خودم خواستم از امریکایی مطلب بذارم ، دیدم چیزی ازشون نمیدونم . یک موقع
اگر کاربری هم ازم سوال بپرسه ، من جواب درستی ندارم . اما خب یک تنه به
طرف قاضی هم رفتن درست نیست . من از پدال عزیز هم میخوام که روی مطالب
امریکایی هم کار بکنه . اما من دروغی ندارم بگم ، بیشتر انگیزم روی
محصولات بنزه . در مورد انتقادتون هم من به شخصه سعی میکنم مطالب
امریکایی پیدا کنم . اینقدر هم مثل من زود رنج نباش . بخند و بمون .
اما خداییش شاهین یکی از کاربر هایی هست که بی عیبه . همینجا هم از
دوستان میخوام که دنباله ی بحث و نگیریم از همه برند ها بنویسیم .
PEUGEOT
۱۷ تیر ۱۳۹۳کافر جان قرار نیست منو شما به نویسنده بگیم چی بنویسه و چی ننویسه
به نظر من اگه هر نویسنده مطالب یک برندی رو که بهش علاقه داره رو بر عهده بگیره شاهد جذابیت اون مطلب خواهیم بود چون اون نویسنده می تونه اطلاعات خودش هم به اون مطلب اضافه کنه.
در ضمن شما وقتی وارد سایت پدال میشید لیست مطالب گذاشته شده رو می بینید
شما می تونید مطالبی که علاقه ندارید رو نخونید.
اتفاقا از وقتی نویسنده ای مثل شاهین به پدال اومده مطالب از تنوع بیشتری برخوردار شدن.
از شاهین جان عزیز به خاطر مطالب زیباش تشکر می کنم و ازش خواهش می کنم به مطالبی که میزاره ادامه بده.
رامین شهیدی
۱۷ تیر ۱۳۹۳خب راست میگه دیگه این بنده خدا
از ده تا خبر که در مورد خودرو های امریکایی منتشر میشه به زور یکیش میاد رو سایت! تازه اونم به همت سردبیر!
حالا از 10 تا خبر در مورد بقیه خودرو سازان 9 تاش ترجمه میشه اون یکی هم که نمیشه باعث داد و فریاد طرفداران میشه.
بررسی کنید ببینید در بین نویسنده ها چند تا علاقه مند به خودرو های امریکایی داریم
راستش خودم که کسی رو نمیشناسم
یک بنده خدایی رو میشناختم که ایشون هم فعالیت چندانی ندارن الان.
این کم کاری رو از جانب مدیریت می بینیم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ تیر ۱۳۹۳درود . خود شما هم مطلب بنویس .
PEUGEOT
۱۷ تیر ۱۳۹۳بله میلاد جان راست میگن
آقای شهیدی چرا خودت نمی نویسی؟!!!!!
با آواتاری که داری فکر کنم به ماشین آمریکایی ها علاقه داری.
این کم کاری خودت رو نشون میده.
Saeed
۱۶ تیر ۱۳۹۳چراغهاش وقتی بسته بود با اون جلو پنجره معروف واقعا چشم آدم رو نوازش میداد
Ehsan
۱۶ تیر ۱۳۹۳دوستان لایک و دیسلایک فقط از من نشون نمیده یا از شما هم همینطوره ؟
چون کلا گزینش محو شده
صادق
۱۶ تیر ۱۳۹۳احسان، با یه مرورگر دیگه امتحان کن، احتمالا درست بشه
بشه
hero
۱۶ تیر ۱۳۹۳من از بچگی عاشق این ماشین بودم
یه اسباب بازی هم ازش دارم
کافر مقدس
۱۶ تیر ۱۳۹۳چرا دقیقا مطالب سلیقه ای هست . . .
خودت تو خط اول کامنتت تکذیب میکنی و میگی ادامه نمیدم و نمینویسم(بخوانید شیرینگ و ترجمه) ولی در خط دوم کامنت حرف از دوست داشتن مییاد! نمونه بارزـه پارادوکس . . . .
خبر هم برای بیش از 1ماهــــــــه پیش ــــه
http://www.carbuzz.com/news/2014/6/7/BMW-Throws-the-8-Series-a-Parade-for-its-25th-Birthday-7720743/
http://www.autobytel.com/bmw/news/happy-25th-birthday-bmw-8-series-124608/
تو این 1ماه اخیر خبرهای ب مراتب مهمتر از این هم بود
اگه اینگونه میخواید ادامه بدید (که دارن میدن ) بگید حداقل ما صحنه را ترک کنیم . . اینقدر مخاطب رو noob فرض نکنید ب خاطرــه Fan بودن و….خودتون!
کافر مقدس
۱۶ تیر ۱۳۹۳با این شواهد مطلبی ننویسید بهتره . . .
همچنان کامنت های ما تایید نمیشه همانند اون یکی مطلب . . .
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۳چشم دیگه نمینویسم(ترجمه نمیکنم.)
اگه از من مطلبی منتشر شد بدونین که تا قبل از امروز به دست سردبیر رسیده.
ارادت
Ehsan
۱۷ تیر ۱۳۹۳شاهین ، تو مطالبت رو بنویس ، هر کی هم نخواست بخونه کسی مجبورش نکرده
واروژ
۱۶ تیر ۱۳۹۳قلمت جاوید شاهین جان
شیرین و شیوا و خودمونی و خارج از کلیشه!
هنوز پوستر این هیولای زیبارو دارم و کنار CL مرسدس کنار هم گذاشتم!
راستی از اون یدونه که آورده بودن ایران خبر دارین؟یادمه پلاک شده بود!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ تیر ۱۳۹۳درود . بله یک دستگاه ازین مدل در ایران با رنگ قرمز رنگ موجوده .
مهدی ف
۱۶ تیر ۱۳۹۳داشبورد و کلا جلو داشبوردش واقعا زیباست چقدر دوست داشتنی هست این بی ام و
مجتبی(ساروی )
۱۶ تیر ۱۳۹۳زیگما کجایی دلمون واسه نظرات تند و تیزت تنگ شده میلاد جان شمام کم کار شدی نمیخوای با زیگما بزنبن تو سرو کله ی هم ؟یه کم هیجان نیاز داریم
زیگما
۱۷ تیر ۱۳۹۳من اینجا در پس پرده نشستم و نظاره میکنم…..
محمد
۱۷ تیر ۱۳۹۳آقا شاهین دس مریضار
دوستانی هم که میگن ننویسه و… سلیقه هر شخصی محترمه
مطلب به این ارزنده ای ترجمه و قلم زده این بجای تشکرتونه؟
سلایق مختلفه بیاین به سلایق هم دیگه احترام بزاریم
اینکه چی بنوسین یا ننویسن سلیقه ای هستش و هرکس تو زمینه ای که دوست داره میاد مطالعه میکنه یا مقاله مینوسه چه آلمانی آمریکایی و…
یا حق
مرتضی
۱۷ تیر ۱۳۹۳مطلب جالبی بود! ماشین فوقالعاده ای بود جاش خالیه بین ماشینای امروزی من مطلب در مورد بهترین اتومبیل های جهان رو ترجیح میدم به مطلب درباره ماشین های یوغور و بی ریخت و پر مصرف امریکایی که وافعا سلیقه های خاص از این اهن پاره های چندش خوششون میاد و البته به خودشون ربط داره!! ولی این که کی از چی بنویسه اصلا به اونا ربط نداره!!
مرتضی
۱۷ تیر ۱۳۹۳https://www.youtube.com/results?search_query=BMW+850CSi
اولیش رو نگاه کنین بخصوص 0 تا 300 رو ببینین
مرتضی
۱۷ تیر ۱۳۹۳دوستان عزیز تو رو خدا دیگه از اسم مجهول و بی هویت بی ام دبیلو و دابلیو!!!!!!!! دست بردارین والله بالله غلطه غلطه انگلیس و امریکا و مستعمره های!!!! اونها میگن بی ام دبلیو به خدا این نشان دهنده باسوادی نیستا!!!! ما هم مستعمره نیستیم از روز اول ورود بی ام و چون گذشتگانمون سواد لازم رو داشتند و زبونمون این توانایی رو داشته بی ام وی رو به زیبایی میگفتیم بی ام و حالا نمیفهمم چرا یارو سه هفته میره کلاس زبان بی ام و میشه بی ام دبیلو!! پورشه میشه پورش!!!!!! اخه اونی که میگه پورش نمیفهمه این یه فامیلیه معروف در سطح جهانه؟؟؟؟ یه دفعه ایران رو هم بگین آیران!!! کوپه رو هم بگین کوپ!!! اون موقع یه جایگزین برای موقعی که میگن طرف کوپ کرد پیدا کنین!!!
کافر مقدس
۱۷ تیر ۱۳۹۳فقط از دوستانی ک از ما ایراد میگیرن خواهش دارم پایین ـه اسم نویسنده رو بخونن .
آیا فقط علاقه مند دنیای خودرو ملاک و برتری ست بر نویسنده شدن؟!!!!
اینجوری باشه همه میتونن ک نویسنده باشن!
اگه دست من باشه که مطالبی میزنم ک همشون منبع شون کتاب ها و مجله ها های TopSecret ـه GM هستن . . . .
نمونه ش 17ماهــــــه دارم راجع ب Ford Pnatera تحقیق میکنم سرجمع 9خطشو تونستم ب فارسی بازسازی کنم و بقیه مطالب و خودروهایی ک مطئنم اسمش رو هم نشنیدید . فوردپَنترایی ک رفتو شد پاگانی وکتوری ک شد رفت لامبورگینی و از این دست موارد زیاده که بخوام بگم . . . .
منظورمم از تحقیق در خط اول این نیست ک مثل خیلی ها برم نت دنبالش بگردم و بیام ترجمه کنم!
درضمن اون بالا هم گفتم خبرهای از این مهم تری حتی تو همین 2روز گذشته هم بوده نمونه ش Corvete PinninFarina که با اینکه دهه 70 میلادی ساخته شد یک دستگاه ازش اما تا ب امروز(دیروز) کسی ازش هیچ تصویری ندیده بود . .
بخوایم نتیجه بگیریم . برای مطلب زدن یا باید سطخ توقع ـه مخاطب پایین باشه(که اکثر موقع ها اینطوری ـه ) یا امثال همین مطالب . . . .
Ehsan
۱۷ تیر ۱۳۹۳خوب کافر مقدس عزیز ، چرا خود شما مطلب نمینویسید ، ممکنه تو خبری رو بهش بربخوری که دیگران ندیده باشند حتی نویسنده های پدال ، یا لااقل میتونی بهشون اشاره کنی همانطور که بعضی از دوستان این کار رو میکنند
در مورد اینکه گفتید شاهین زیر اسمش نوشته علاقه مند به دنیای خودرو و بعد نوشتید ” آیا فقط علاقه مند دنیای خودرو ملاک و برتری ست بر نویسنده شدن؟!!!! ” من فکر میکنم این نوشته شاهین دقیقا معنیش بر عکس اون چیزیست که شما نوشتید ، به نظرم شاهین با این جمله خواسته نشون بده که ادعایی نداره و در مورد خبری که گفتید دیروز منتشر شده خوب اگر هم یکی از نویسندگان سایت این خبر رو دیده باشه تا خبر ترجمه بشه و بعد ویراستاری بشه و بعد توسط سردبیر تایید به نظرت زمان نمیبره تا این خبر در سایت قرار بگیره ، مثل همون خبر کانسپت استون مارتین من خبرش رو تقریبا 8 روز قبل از اینکه در پدال قرار بگیره خونده بودم ولی منتظر موندم تا ببینم ایا خبرش درج میشه یا نه ، که اگر درج نمیشد من بهش اشاره میکردم
ولی به نظرم اون چیزی که باعث شد این جدل ها صورت بگیره اون کامنت اول شماست ، شما اولش رو خوب شروع کردید ولی در یک جمله تمام کلمات قبلیتون رو که نشانه ای دوستانه و خیر خواهانه داشت خراب کردید این جمله ” از روزی ک پدال افتاد دسته نویسنده هایی ک با سلیقه عمل میکنن بی روح شد دیگه ” هر گونه بخواهیم حساب کنیم تمام نویسنده های این سایت بالاخره طرفدار یک برند هستند ( البته ممکنه تک و توکی نباشند که احتمالش کمه ) خوب به طبع اون فرد ممکنه از برند مورد علاقش مطلب بیشتری بگذاره ، مثلا الان خود شما تمام مثال هایی که زدید از فورد بود و یا حتی موضوع تحقیقتون هم از فورد بود ، ولی من نمیتونم از شما خرده بگیرم چون جزو علایق فردی شماست
ولی به نظرم شما میتوانستید دوستانه این نکته رو که از ماشین های امریکایی بیشتر مطلب بگذارید رو بیان کنید ، یا مستقیم رو به سردبیر میگفتید
ببخشید اگر من هم در بعضی کامنت هام تند گفتم و امیدوارم همیشه موفق باشید دوست عزیز و گرامی
امید
۱۷ تیر ۱۳۹۳بی ام و عالیه
اینجا تولد چن سالگی پراید و دیگر گاریهای ایرانخودرو را هر سال میگیرن
و تا چند سال دیگر ادامه دارد؟!