با دو واژه میتوان جلوپنجرهی جدید بامو سری ۷ فیس لیفت را توصیف کرد: بزرگ و دوقطبی. تصمیم باواریایی ها برای بزرگ کردن ابعاد جلوپنجره کلیوی شکل این سدان پرچمدار با استقبال همهی افراد روبرو نشده است. جنس واکنشها به این بخش از خودرو درست مشابه زمانی است که تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ رونمایی شد، برخی از آن خوششان آمد و برخی هم نه!
اما بهتر است به سخنان الکسی خزا که یکی از طراحان بامو میباشد هم گوش کنیم. او در مصاحبه با BMW بلاگ به ویژگیهای طراحی این خودرو اشاره داشته است.
بنا به گفتهی خزا، جلوپنجرهی حجیم و بزرگ سری ۷ به این خاطر طراحی شده که هماهنگی و ارتباط بسیار بهتری با کلیه محصولات این خودروساز داشته باشد. این قطعه همچنین با ابعاد خود میخواهد موقعیت سری ۷ در سبد محصولات بامو را نشان دهد. بهطور خلاصه باید گفت سدان بزرگتر با جلوپنجرهای بزرگتر. این ویژگی را میتوان در بامو X5 و X7 جدید هم دید. بزرگترین شاسیبلند بامو نیز جلوپنجرهی بزرگی دارد.
خزا همچنین خاطرنشان ساخته جلوپنجرهی بزرگتر به تیم طراحی شرکت اجازه داده طراحی یکدستتری ایجاد شود و بامو همچنین از طرح نسخهی قبلی نیز خلاص شده است. استایل سپر عقب هم عملکردی بوده چراکه پانل همرنگ بدنه هوا را به کیسههای هوای در نظر گرفته شده برای بهبود آئرودینامیک این سدان هدایت میکند. در واقع قطعهای که موردعلاقهی برخی افراد نیست واقعاً هدفمند طراحی شده و تنها یک سنگ محک برای تشخیص طرفداران واقعی این برند نیست!
اگرچه بامو زودتر از اینها میتوانست تصمیم خود برای استفاده از جلوپنجره بزرگتر را تشریح کند اما خزا از این روند کاملاً راضی بوده و به آن امیدوار است.
احمدرضا
۲۱ اسفند ۱۳۹۷به نظرم خیلی به افزایش ابهت و جذبه ی هرسه خودرو کمک کرده
Amirferrari
۲۱ اسفند ۱۳۹۷چه گیری دادن به جلو پنجره سری ۷! دیدن هیچ جوره نمیتونن از این ماشین ایراد بگیرن هی تاس میریزن رو جلو پنجره…
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷الان چندتاعکس از مدل آلپیناb7 وM760 وسری3 جدید براتون میفرستم
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-G20-3-SERIES-MELBOURNE-RED-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-05.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-07.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Melbourne-Rot-Sport-Line-320d-04.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/2019-BMW-3er-G20-Farben-Varianten-Gruppe-Gruppenfoto-09.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/Genf-2019-BMW-M760Li-G12-Facelift-LCI-Individual-Frozen-Cashmere-Live-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/Genf-2019-BMW-M760Li-G12-Facelift-LCI-Individual-Frozen-Cashmere-Live-17.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/03/Genf-2019-BMW-330e-G20-Limousine-Live-16.jpg
سعید(تهران)
۲۱ اسفند ۱۳۹۷اتفاقا بنظرم خیلی هم عالیه باعث شده سری ۷ بزرگتر و با ابهت تر بنظر بیاد…
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/ALPINA-B7-facelift-blue-27.jpg
https://cnet2.cbsistatic.com/img/8Qioy6Zh7O2lsSkPfQHQrrnCAFM=/2019/03/06/bdd2e3bf-36e7-4fba-97f4-29832296e6eb/alpina-b7-ogi.jpg
http://media.autoblog.md/2019/03/bmw-alpina-b7.jpg
https://images.carscoops.com/2019/02/98fa2434-alpina-b7-lwb-awd-8.jpg
https://images.carscoops.com/2019/02/01f6ce8d-alpina-b7-lwb-awd-18.jpg
https://www.evo.co.uk/news/22415/2019-alpina-b7-revealed-pictures#1
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/ALPINA-B7-facelift-blue-26-1.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/ALPINA-B7-facelift-blue-27.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Live-photos-22.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Live-photos-30.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Live-photos-8.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-19.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-18.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-16.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-Alpina-B7-Facelift-G12-LCI-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-Alpina-B7-Facelift-G12-LCI-04.jpg
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷فیس لیفت سری7 نسبت به قبل یه حس لوکس بودن بیشتری داره.یه جورایی باشکوه تره.امادر مدل آلپیناB7 بی نهایت جذابه
s.h
۲۱ اسفند ۱۳۹۷بی ام و هر کاری کنه حتی اگر یه ماشین بزنه قد کشتی و اپشنای فضا پیما باز نه کلاس دیپلماسی بنز میباخ رو داره نه اشرافیت رولس رویس و بنتلی نه همه پسندی ائودی
شما فرض کن یه ادم سیاسی با کدوم بهتر جلوه میکنه s650 یا یه سری 7؟؟
نه اینکه بد باشه یا هر چیز دیگه ای بلاخره نمیتونه هم زمان از اون ظاهر اسپرت یه ظاهر تشریفاتی هم در بیاره البته باز اون الپینا خیلی بهتر از نسخه استاندارده
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷پسره خوب اون روووووولزرویس که لوکس ترین واشرافی ترین خودروهای جهان رو میسازه مال خودهBMWاست. بله عزیز
ایمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۷بهترین و قاطع ترین جوابی که میشه داد ؛ دمت گرم
s.h
۲۱ اسفند ۱۳۹۷فقط شما میدونید ؟؟
خو چه ربطی داشت خیلی از بردام واسه فولکسه پس بگیم اگر خودش یه ماشین سوپر اسپرت بزنه شاید در حد لامبورگینی نباشه باید گفت این مال اونه؟؟؟؟ اخه این شد جواب ؟؟؟؟ بعد یه باهوش تر از خودتونم تایید کنه ؟؟؟
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷فرق BMW بافولکس واگن اینه که در رولزرویس موتور وتمام تکنولوژی های رولزرویس مال خوده BMWاست
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷BMW دوستان عزیزM5 رکوردسریع ترین سدان جهان درمسیر1/4مایل رو شکست.M5کامپتیشن تونست مسیر400متر رو در10/24 ثانیه وباسرعت 136.93 مایل تونسته این مسیر روطی کنه.
امیدوارم پدال این مطلب وفیلمش رو هم بیاره.
همینطور هم مجله اتواکسپرس در جدیدترین رقابتی که انجام داده سری5 و لکسوسES جدید وولووS90 رومقابل هم گذاشته که اینم جذابه اگه پدال مطلبش رو بزاره
یانکی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷دادا خوبی.
Hosseinbimmer
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ماشین استوک نبود
امیر
۲۱ اسفند ۱۳۹۷کیسه های هوا ایرودینامیک ؟!
Khosrow
۲۱ اسفند ۱۳۹۷تو عکس اول بد نیست – شاید عکاس خوب بوده / هرچی که هست هنرمندانه نیست / طراح خواسته بزنه زود بره خونه ..
a
۲۱ اسفند ۱۳۹۷استایل سپر عقب هم عملکردی بوده چراکه پانل همرنگ بدنه هوا را به کیسههای هوای در نظر گرفته شده برای بهبود آئرودینامیک این سدان هدایت میکند
این پاراگراف دقیقا چی گفت ؟؟؟؟
Sina
۲۱ اسفند ۱۳۹۷بنظرم مشکلش اینه که نسبت به چراغ هاش خیلی بزرگه، یعنی ابعاد جلوپنجره با چراغ هماهنگی نداره
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷به نظرمن طراحی فیس لیفت سری7 کاملا قابل قبوله وبهترشده نسبت به قبل.اما به نظر من زیباترین وباشکوه ترین طراحی بیرونی بین خودروهای این کلاس روآلپیناB7جدید داره.که به شکل عجیبی جذاب وباشکوهه.وبرای من طراحی آلپیناB7 خیلی از کلاسSو آئودی A8 جذاب تره
Alireza
۲۱ اسفند ۱۳۹۷اولا جلو پنجره بزرگ رو توی نسل قبلی هم میشه دید در مقایسه با سایر مدلاش خیلی بزرگ تر بود اما هماهنگی داشت ،همین دو قطبی که الان ایجاد شده یعنی این طرح موفق نبوده
شاهین
۲۲ اسفند ۱۳۹۷نظرات همه رو خوندم ولی واس شما منطقی تر بود یکم که فکر کردم دیدم درست میگین
و اینکه این موضوع به تعصب ربطی نداره با نگاه اول میشه فهمید ماشین طراحیش خوبه یا نه
طراحی هم سلیقه ای هستش درسته ولی خب وقتی میگن دو قطبی شده پس بقول شما موفق نبوده یعنی اونایی هم که بی ام و رو دوست دارن باهاش کنار نیومدن
رامتین
۲۱ اسفند ۱۳۹۷بهرحال طراحی بحث سلیقه ای هست و این مخالفتها طبیعیه. این جلوپنجره بزرگ از نظر من بد نیست، اما کلا زیبایی در محصولات جدید بی ام و گویا کمتر شده. سری3 جدید آنچنان دلربا نیست و یا z4 بهبود نسبت به نسل قبلش از نظر زیبایی نداشته. فقط سری8 طراحی اقواکننده ای داره. همچنان فکر میکنم سری4 که امسال معرفی میشه، سنت شکنی کنه و از طراحی بینظیر نسل قبلش بهتر بشه.