در اوایل سپتامبر ۲۰۱۹ بامو با معرفی نسخهٔ ویژهٔ i8 Ultimate Sophisto بیسروصدا خبر از خاتمهٔ تولید این سوپراسپرت پلاگینهیبریدی داد. البته باواریاییها هیچوقت تاریخ دقیقی برای این اتفاق ذکر نکردند اما اوایل امسال گزارشی توسط اتوکار منتشر شد که ادعا میکرد i8 در ماه آوریل با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. حال رسماً بامو اعلام کرده است که در تا اواسط آوریل به تولید این خودرو پایان خواهد داد.
i8 حدود شش سال پیش به بازار عرضه شد و در دسامبر ۲۰۱۹ با تولید ۲۰ هزار دستگاه به نقطهٔ عطف مهمی رسید. به ادعای بامو با در نظر گرفتن آمار فروش هردو نسخهٔ کوپه و رودستر i8، این ماشین پرفروشترین خودروی اسپرت هیبریدی دنیا محسوب میشود. این در حالی است که این خودرو با قیمت ۱۴۷,۵۰۰ دلار برای نسخهٔ کوپه و ۱۶۳,۳۰۰ دلار برای نسخهٔ رودستر، یکی از گرانترین محصولات بامو محسوب میشود.
بامو برای اولین بار با معرفی کانسپتی بنام Vision EfficientDynamics در سال ۲۰۰۹ پیشنمایش i8 را ارائه کرد. این کانسپت به یک پیشرانهٔ سه سیلندر توربودیزل به همراه یک موتور الکتریکی برای هر محور مجهز شده بود که مجموع خروجی آن ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور بود. نسخهٔ تولیدی خودرو اما با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی در سال ۲۰۱۴ ارائه شد و ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه شد.
i8 در سال ۲۰۱۸ مورد بهروزرسانی قرار گرفت و قدرت آن به ۳۷۰ اسب بخار افزایش یافت درحالیکه ظرفیت پکیج باطریهای آن نیز از ۷.۱ کیلووات ساعت به ۱۱.۶ کیلووات ساعت رسید. آخرین نسخهٔ این اسپرت آلمانی هم نسخهٔ Ultimate Sophisto است که با ویژگیهای ظاهری جزئی تنها در ۲۰۰ دستگاه تولید میشود و در هردو نسخهٔ کوپه و رودستر ارائه خواهد شد.
Milad AMG
۲۴ اسفند ۱۳۹۸چرا!!!!
یکی از جذاب ترین ماشینای حال حاضر بی ام و
امیدوارم جانشینش بهتر از این باشه
GERMANY
۲۴ اسفند ۱۳۹۸به نظرم حیف شد. ولی حتما یه جانشین براش میاد
ممد ژانگولر
۲۴ اسفند ۱۳۹۸قیمتش از اول مضحک بود
با این پول ۸ تا تویوتا کمری هیبرید میدن
یا
۴ تا تسلا کاملا برقی با اتو پایلوت مدل ۳ که وقتی سوارش میشی همه از حسودی فحشت بدن
parvaz
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ممد جان مطمئنی وقتی یه تسلا کنار i8 باشه کسی به تسلا نگاه میکنه اصلا؟؟ خدایی برو کابینشو ببین سفینه اس، آدم عقل از هوشش میپره… اولا تو خوب بودن تسلا هیچ شکی نیست دوما اینا تو یه کلاس نیستند… سوما inext داره تبدیل میشه به i4 سنگ محک تسلا تو راهه عجله نکنیم، بیمر خیلی وقت گذاشته براش, i8 دست گرمی بیمر بود برای تحقیق و توسعه اصلی تو راهه!!
ممد ژانگولر
۲۴ اسفند ۱۳۹۸parvaz جان
باور کن ۱۸۰۰۰۰ دلار خیلی پوله
در اینکه bmw برند خیلی محبوبیه هیچ شکی نیست ولی میبینی که آمریکا ( تسلا) چه رکبی زد به هیبریدیا یعنی علنا ثابت کرد با خرید هیبریدی پولتو دور ریختی
بعدشم با همین پول یک پورشه پانامرا هیبرید فول بهت نمیدن که وقتی میشینی توش ۳ برابر این i8 جا داره با کلی امکانات خاص و همچنین پیشینیه برند پورشه که لوکستر از برند bmw هست؟!!
parvaz
۲۴ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز دارم میبینم شما هیچ اعتقادی به کلاس بندی نداری، پورشه پانامرا هیبرید چه ربطی به i8 داره در مورد فضای کابین صحبت میکنی برادر؟؟ این کوپه لوکس دو نفره اس اون سدان لوکس خانواده اس!! پورش بیمر بنز آئودی لوکس ساز محسوب میشن!! هیبرید جای خود رو داره همان طور که تو اروپا خیلی طرفدار داره الکتریکی جای خود داره همان طور که تو آمریکا خواهان داره، در آخر بگم i8 تو کلاسی تولید میشه که تقریبا رقیب مستقیمی نداره که بگیم آره من اونو به این ترجیح میدم، قطعا ارزش تک تک دلار های پرداختی رو i8 هنوزم داره، حتی تسلا، اینا تو کلاس خودشون عالی هستن، و تایکان هم به نظرم عالی هست و داره تجربه کسب میکنه.
ممد ژانگولر
۲۴ اسفند ۱۳۹۸parvaz جون داداش
درست میگی راجب کلاس بندی ولی هر چی بود تموم شد رفت
با هم کشتی کج هم بگیریم بر نمیگرده
ولی پورشه پانامرا ی چیز دیگست قبول کن داداش
parvaz
۲۴ اسفند ۱۳۹۸باشه داداش باشه فقط پانامرا :)
ممد ژانگولر
۲۴ اسفند ۱۳۹۸خیلی مردی ?
علیرضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۸خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور … ولی اثری که باید میذاشتی رو گذاشتی . الگویی شد برای bmw و سایر شرکتها که میشه در دنیای برقی ها هم لذت برد
Bilbo
۲۴ اسفند ۱۳۹۸طراحی به قدری جذابه که حالا و بعد از گذشت 6 سال از معرفی خودرو، هنوز حتی ذره ای غبار کهنگی رو نمیشه تو هیچ کجای این خودرو دید.
یک شاهکار تمام عیار که قطعا از آزمون زمان با سربلندی بیرون میاد.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ اسفند ۱۳۹۸یادتون میاد زمانی که رونمائیش کردند و گفتند تولید میشه همه فکر میکردند دروغ ماه آوریلِ از بس که طراحی فضایی و کانسپتی داره ، خیلی خوبه این طراحی .
هنوز کم و بیش میبینمش بوی تازگی میده ، قدیمی نمیشه ، فقط نمیدونم خراب بشه و نیاز به تعمییرات داشته باشه در ایران چطوری و با چه هزینه ای تعمیر میشه .
bmw باید جایگزینی براش پیدا کنه چون هیفه بخواد بره تو خاطرات .
Hadi
۲۴ اسفند ۱۳۹۸هنوز جا داشت تا چن سال دیگه تولید شه
خیلی حیف شد…
احتمال زیاد جایگزینش تمام الکتریکی خواهد بود…
و بسیار قدرتمند تر…
Khosrow
۲۴ اسفند ۱۳۹۸طراحی تعریفی داره که این تو مختصاتش نبود / دوستان به این میگن شاهکار 0 به سری 8 میگن شاهکار – به جلوپنجره جدید میگن شاهکار و … / کلا فاز مشخصی دنبال نمیشه اینجا / i8 اصلا زیبا نیست ..
Bilbo
۲۴ اسفند ۱۳۹۸مختصات تعریف طراحی چیه و بر چه اساسی این طراحی توش نمیگنجه؟
ارتباط i8 با سری هشت و جلو پنجره بزرگ دقیقا چه چیزی هست که نشه برای هر کدومش جداگونه واژه شاهکار رو بکار برد؟
مگه وقتی میگیم پدرخوانده شاهکار هست نمیتونیم بگیم ارباب حلقه ها هم شاهکار هست؟ یا مثلا نمیتونیم بگیم بازی آنتونی هاپکینز تو سکوت بره ها شاهکاره؟ (بعنوان یه جزء از یه کل مثل جلوپنجره)