با سختتر شدن قوانین آلایندگی، چندین خودروساز مشهور جهانی در حال حذف محصولات دیزلی خود هستند.
جدیدترین این شرکتها بامو است که دیگر سری ۲ کوپه و کانورتیبل را با پیشرانههای دیزلی در بریتانیا عرضه نخواهد کرد.
به این ترتیب محصولات ساب کامپکت و دو درب بامو فقط با پیشرانههای بنزینی در دسترس خواهند بود. سخنگوی این خودروساز آلمانی میگوید سری ۲ هماکنون در نسخه 218i با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری در دسترس بوده و پرچمدار خانواده هم مدل M240i است که به پیشرانه ۳ لیتری مجهز میباشد.
سری ۲ دیفرانسیل عقب تنها محصول بامو نیست که به چنین سرنوشتی دچار شده زیرا نسخههای دیزلی M50d از مدلهای X5، X6 و X7 نیز در اروپا عرضه نخواهند شد. حذف پیشرانه ۳ لیتری کواد توربوی این مدلها که قدرت ۳۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری تولید میکند خبر تلخی است. این نیروگاه باعث میشود X5 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد. همین چند ماه پیش بود که بامو برای وداع با این پیشرانه نسخه سفارشی فاینال ادیشن را معرفی کرد هرچند در حرکتی سورپرایز کننده اعلام شد این خودرو فقط مختص بازار رومانی خواهد بود.
نهایتاً هم باید گفت مینی نیز پیش سفارش کانتری من را متوقف کرده است. البته کوپر D با استانداردهای جدید همخوانی داشته و پیشرانه آن بهروز شده است هرچند تصمیم به حذف کانتری من احتمالاً به فروش ضعیف آن مربوط میشود. سخنگوی مینی گفته که سبد محصولات این شرکت بر پایه سلایق مشتریان بهروز خواهد شد.
مازیار
۶ آذر ۱۳۹۹واقعا حیف میشه
برتری پیشرانه دیزل نسبت به بنزین سوز خیلی زیاده بجز همین آلودگی که از قضا این روزها فاکتور خیلی مهمی هست
SF90 STRADALE
۶ آذر ۱۳۹۹حیف شد واقعاً ….
حالا که تولید نمیشن ، همین از رده خارج شده ها رو بدین به ما ایرانی ها ????
[—{^AMIN_MC20^}—]
۶ آذر ۱۳۹۹اره خیلی خوبه صدای بلندی هم دارن
??Amin_sto??
۶ آذر ۱۳۹۹جرمی کلارکسون تو قسمت 1 از فصل اول گرند تور گفت بی ام و m2 بهترین محصول m پاور بی ام و ست
Hadi
۶ آذر ۱۳۹۹خداروشکر……
R@min
۶ آذر ۱۳۹۹با این طراحیشونم بعید نیست آغاز پایان خود بی ام و رو هم ببینیم
MASIHA
۶ آذر ۱۳۹۹??
سری ۵ و ۸ رو چطور دلت میاد پایانشونو ببینی
R@min
۶ آذر ۱۳۹۹اینا دیگه آخرینشونه
Sina
۶ آذر ۱۳۹۹تنها ماشین های بدرد و بخور و زیبای بامو سری ۳ و ۵ و۸ و ۲ کوپه هستن .
یه زمانی همه ی بامو ها یکی از یکی بهتر بودن ولی الان…
معلوم نیست بامو داره چه بلایی سر خودش میاره ، شاید در آینده به جایگاه میتسوبیشی هم رسید….
اگه یه ماشین قیمت ارزونی داشته باشه ، پرفومنس بی رقیب تو کلاسش داشته باشه ولی طراحی ضعیفی داشته باشه ، کسی اونو دوشت نداره…
R@min
۶ آذر ۱۳۹۹حیف واقعا
Ahmadreza2002
۶ آذر ۱۳۹۹درسته این زبان جدید رو اکثر ماسیناش جالب نیست ولی خدایی شاسی بلنداش خیلی بهتر از سابق دارن میشن
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۶ آذر ۱۳۹۹آخیش بی ام و سر عقل اومد
دیزل بدرد نمیخوره
??Amin_sto??
۶ آذر ۱۳۹۹اما دیزلی ها که نسبت به بنزینی ها آلودگی کمتری تولیدمیکنند، ماشین های دیزلی یک مایع دارن به نام ادبلو که آلودگی رو کاهش میده
مازیار
۶ آذر ۱۳۹۹بزرگترین عامل آلایندگی موتورهای دیزل “ذرات معلق” هست که چندین برابر موتورهای بنزینیه
Ahmadreza2002
۶ آذر ۱۳۹۹اکسید های نیتروژن مهمترین نقطه ضعفشونه
فرشاد
۶ آذر ۱۳۹۹حیف
الپینا های دیزلی به معنای کلمه معرکه بودن اونا دیگه اخراشون نباشه
فرشاد
۶ آذر ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%85-%d9%88/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a2%d9%84%d9%be%db%8c%d9%86%d8%a7-d3-s-2021/