سری ۸ برای اولین بار بهعنوان کوپهای لوکس توسط بامو در سال ۱۹۸۹ معرفی شد. خودرویی که با چراغهای مخفی خود چهرهای متفاوت از یک بامو را به نمایش گذاشته بود. برای این خودرو موتورهای مختلف V8 و V12 ارائه شد و تولید آن تا سال ۱۹۹۹ ادامه یافت و پس از ساخت تنها ۳۱ هزار دستگاه بدون معرفی جانشین از خط تولید کنار گذاشته شد.
حال بهتازگی زمزمههایی مبنی بر بازگشت احتمالی سری ۸ به گوش میرسد. طبق گزارش تازهٔ نشریهٔ آلمانی «Automobilwoch» سری ۸ جدید درواقع یک خانواده از مدلهای مختلف خواهد بود که شامل یک نسخهٔ V12 و مدل پرچمدار M8 میشود؛ اما قبل از اینکه در این مورد بیشازحد هیجانزده شوید باید گفت که هنوز هیچ تأیید رسمی از سوی بامو در مورد این گزارشها ارائه نشده است. بااینحال گزارش قبلی BMWBlog نشان داد که چرا بامو قصد احیای سری ۸ را دارد.
علت این امر رقابت مستقیم با مرسدس بنز S کلاس کوپه است یعنی کاری که هماکنون سری ۶ در آن شکست خورده است چراکه این خودرو بهاندازهٔ کافی بزرگ و لوکس نیست که توانایی رقابت با S کلاس کوپه را داشته باشد. هدف احیای طرح سری ۸ حداقل با توجه به این گزارش، پر کردن شکاف میان بامو سری ۷ و رولزرویس گوست است. نسل جدید این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شده، در سال ۲۰۱۹ نسخهٔ کانورتیبل آن ارائه خواهد شد و بهزودی بعدازآن مدل اسپرت و پرچمدار M8 راهی میدان میشود.
همچنین این گزارش جدید نامهای تجاری مربوط به سری ۸ جدید را هم منتشر کرده است که عبارتاند از ۸۲۵، ۸۳۰، ۸۳۵، ۸۴۵، ۸۵۰، ۸۶۰، M850 و البته M8. بااینحال بدیهی است که هنوز تا زمان تأیید یا تکذیب بامو نمیتوان این گزارش را کاملاً درست و واقعی دانست. هرچند که زمزمههای بازگشت احتمالی سری ۸ از منابع مختلف در حال رشد است اما بامو اگر واقعاً قصد ساخت این خودرو را دارد باید هرچه زودتر رسماً آنرا اعلام کند. درهرحال اگر خبر بازگشت سری ۸ صحت داشته باشد شاهد رقابت جذابی میان سه کوپهٔ لوکس آلمانی یعنی مرسدس بنز S کلاس کوپه، خودروی آیندهٔ آئودی A9 و بامو سری ۸ جدید خواهیم بود.
منبع: TopSpeed
Bavaria
۱۰ آبان ۱۳۹۵اس کلاس کوپه فوق العادست،رقابت خیلی سختی پیش روشه
البته از اونجا که اس کلاس سلطان کلاس خودشه و حرف اول رو میزنه، ب ام و باید تمام زورشو بزنه
mohsen
۱۰ آبان ۱۳۹۵واقعا توپ میشه این سری رو تولید کنه و سری 6 رو برای دست کردن به رده ی لانه ی زنبور یعنی رقابت 911 اماده کنه
در ضمن همین جوریشم سری 6 از نظر من بهتر از S کوپس اسپورت بودن در عین لوکس بودن رو سری 6 بهتر القا میکنه
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵آره.
BMW و بنز نداشتی و نداشتم تا بدونی سری 6 بهتره یا CLS !
با خرجی که یک سال BMW سری 7 داره میشه همه ی آپشن های S class رو سفارش داد.
جیب آدم رو تا خالی نکنه ول کن نیست
Benz هم قطعاتش فوق العاده گرونه ولی اگر مواظب باشی مثل تویوتا کم خرجه.
اما BMW چه مواظب باشی چه نباشی ..
فرشاد سجادیان
۱۰ آبان ۱۳۹۵تولید شدن سری هشت کوپه هم پرستیژ و اعتبار ب ام و رو بالا میبره و هم باعث پیشرفت رقبا میشه. بنز اس کوپه نیاز به یه رقیب قوی تو رنج قیمتی خودش داره تا بیش از پیش آقایی کنه. فقط امیدوارم طرح نهایی چراغ عقبش این نباشه. البته چراغ عقب اس کوپه هم طرح ایدهآلی نداره، زیادی باریکه.
Saied
۱۰ آبان ۱۳۹۵S کلاس خیلی شاخه
ولی کانسپت بی ام و رو دیدم. خیلی خوشگل طراحی شده. احتمال موفقیتش زیاده
آرش
۱۰ آبان ۱۳۹۵پرچم بی ام و بالاست لامصب در شخصیتی ترین مدلش هم اسپرت بودن موج میزنه
نویدی
۱۰ آبان ۱۳۹۵جناب elemento توی این یک سال که بی ام و سری ۷ داری چند تومن خرجش کردی؟!میشه بیاریش ماهم باهاش یه بوق بزنیم؟!آخه اینطور که شما از استهلاک بی ام و نالیدی انگار یک ساله داری باهاش زندگی میکنی!
چند وقته بنز داری؟
شنیدن کی بود مانند دیدن….اول بخر،یک سال سوار شو،بعد ایراد بگیر.
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵خودم گفتم نداشتم.
پس ادعایی ندارم.
زیاد شنیدم و دیدم از ماشین های دوستام. زیاد شنیدم از تعمیرکار ها. زیاد شنیدم از ماشین فروش ها.
اینقدر برام تکرار شده که مسلم شده.
BMW در ایران دقیقا مثل گوشی اپل میمونه.
چیزی میدونم که میگم.
جای توضیح دادن بیشتر نیست. چون وقتش نیست.
من عاشق ماشین های آلمانی هستم
ایراد الکی نمیگیرم.
من تا وقتی بنز و BMW و Audi و Porsche نمایندگی مستقیم در ایران نزنن ماشین آلمانی رو توصیه نمیکنم.
گرون ترین و بهترین ماشینی که با خریدش در ایران موافقم Lexus LX570 هست.یا RX350 یا انواع و اقسام تویوتا و هوندا…
درسته خیلی گرون میدن… ولی خیلی کم خرجن…
TRX
۱۰ آبان ۱۳۹۵المنتو جان با اکثر حرف هات تا حالا موافق بودم اما این یکی یکم با منطق من جور در نمیاد البته چون از نزدیک یه تجربه ی 328 داشتم میدونم که اگر یکبار طعمشو بچشی دیگه معتادش میشی و اینکه اگر مراقب نباشی هم خرج داره کاملا غلطه!
Elemento
۱۰ آبان ۱۳۹۵دوست عزیزم
من تجربه ها و شنیده های خودم رو عرض کردم.
کاملا احتمالش هست که شما بهتر از ماشین مراقبت کرده باشین و تجربه ی خوبی از مالکیت سلطان باواریا برای شما مونده باشه.
اگه BMW با کیفیت باشه چه بهتر.
یک دلخوشی دیگه برای دنیای ماشین ها دارم.
سیاوش
۱۰ آبان ۱۳۹۵کسی که یک میلیاردو دویست میده برا lx570 به نظرم خیییلیییی اشتباه کرده به چند دلیل
اول اینکه عمرا حتی یک بار هم باهاش آفرود نمیره پس قابلیت آفرودش خط خورد
دوم با این جثه بزرگش تو خیابونای ایران با این فرهنگ رانندگی و جای پارک کم یک نقطه ضعف بوجود میاره
سوم افت قیمت شدید بازار دست دوم بهمراه داره
چهارم شما وقتی به یکی که از ماشین چیزی حالیش نباشه هم بگی یک میلیارد دادم لکسوس خریدم بهت چی میگه؟؟؟؟ افرین میگه خوب میرفتی مازرتتیو پورشه و بنزو ب ام و میخریدی دیگه چه برسه بع ادمایی که ماشین شناسن
حتی تو خارج از ایرانم کسی لکسوسو به عنوان ماشین لاکچری خفن قبول نداره
Elemento
۱۱ آبان ۱۳۹۵درسته.
من فقط از نظر قیمتی و کیفیت گفتم.
وگرنه درست میگی.
احمد باقری
۱۰ آبان ۱۳۹۵بی ام و هم عالیه، ولی مرسدس یه چیز دیگه هست.
TRX
۱۰ آبان ۱۳۹۵بستگی داره بخوای مثل یه راننده ی معمولی رانندگی کنی یا مثل یه حرفه ای!
این فرق رانندگی تو ماشین های هم کلاس این بنز و بی ام و هست
بنز دوست داشتنیه اما اگر بخوای لذت رانندگی بچشی بی ام و فقط ا-ر-ض-ا-ت میکنه
TRX
۱۰ آبان ۱۳۹۵البته من بیشتر منظور حرفم بین سری ۵ وe-class و سری ۳ و c-class هست
مثلا بنز هم توی amg Gt سنگ تموم گذاشته