هنگامیکه بامو خاتمهٔ تولید مدل سری ۳ گرن توریزمو را اعلام کرد، از آنها پرسیده شد آیا این اتفاق برای مدلهای دیگری هم روی خواهد داد؟ در آن زمان این سؤال بیپاسخ ماند اما حالا گزارش جدیدی منتشر شده که میگوید ممکن است بامو تعدادی از مدلهای خود که برای طرفدارانش بسیار محبوب و جذاب هستند را کنار بگذارد. به گفتهٔ اتومبیل مگزین، این شرکت آلمانی قصد دارد تعدادی از کابریولتهای خود شامل سری ۲، سری ۸ و حتی Z4 که تازه معرفی شده را از سبد محصولات خود حذف کند. البته این خودروها بهیکباره کنار نمیروند اما وقتی عمر نسل فعلی آنها به پایان برسد، نسل جدیدی در کار نخواهد بود.
اما این خودروهای روباز تنها محصولاتی نیستند که به تاریخ بامو خواهند پیوست زیرا انتظار میرود سری ۸ کوپه هم کنار گذاشته شود اما سری ۸ گرن کوپه میتواند به زندگی خود ادامه دهد. علاوه بر این، گفته شده در نسل آیندهٔ سری ۷ نیز خبری از نسخهٔ استاندارد (فاصله محوری کوتاه) نخواهد بود. البته این موضوع چندان عجیب نیست زیرا بیشتر فروش این خودرو متعلق به نسخهٔ کشیده است تا جایی که حتی بامو نسخهٔ استاندارد سری ۷ را در ایالاتمتحده عرضه نمیکند.
خبرهای بد برای طرفداران بامو اما در همینجا پایان نمیپذیرد زیرا احتمالاً سری ۶ گرن توریزمو هم در سال ۲۰۲۴ از سبد محصولات این شرکت حذف خواهد شد. در همین حال، کراساوور X2 نیز علیرغم اینکه در اروپا بسیار محبوب شده و سال گذشته بیش از ۳۶ هزار دستگاه فروش داشته، آیندهٔ نامعلومی دارد زیرا هرچند فروش X2 هرگز پایین نیست اما در مقایسه با فروش ۱۱۱ هزار دستگاهی X1 طی سال ۲۰۱۸ در اروپا، رقم اندکی بهحساب میآید.
از سوی دیگر اما هرچند شاید بسیاری از محصولات بامو کنار گذاشته شوند اما ساخت خودروهای جدیدی هم در برنامهٔ این شرکت باواریایی وجود دارد که مهمترین آنها کراساوور اسپرت و برجستهای بنام X8 است. برخلاف X4 و X6، این مدل نسخهٔ کوپهٔ X7 نخواهد بود بلکه طبق گزارشها، شاسیبلند منحصربهفردی است که صرفاً در نسخههای M ارائه خواهد شد. X8 همچنین به سیستم پلاگینهیبریدی M Power هم مجهز خواهد بود که شامل یک پکیج باطری ۶۰ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور میشود. در همین حال، بامو در حال کار روی مدلهای الکتریکی و پلاگینهیبریدی جدیدی مثل iX3، i4 و iNext هم هست.
MAHDI
۱۲ مرداد ۱۳۹۸خدارو شکر که X2 قراره حذف بشه اما انگار فروش خیلی خوبی داشته.منکه دوسش ندارم. اما خودروهای کوپه واقعا زیباهستن.حیف نیست کوپه ها حذف بشن اونم سری8 یا Z4!!!!
البته قبلا هم این خبرو از مرسدس وآیودی در مورد کوپه های کابریولت شنیدی از چندتا از محصولاتشون وحالا هم از BMW
انگارقراره فقط سدان ها وSUV ها بمونن!!!!!
پس نسل آینده سری8 کوپه وZ4 احتمالا دیگه قرار نیست ادامه پیداکنه!!!! افسوس
MAHDI
۱۲ مرداد ۱۳۹۸مرسدس SL و مرسدس SLC و آئودی TTامسال جزو کم فروش ترین خودروهای سال بودن و احتمالا واسه این خبر اومد که احتمال داره متوقف بشن.اما Z4 فروش خوبی داشته حتی در نسل قبل وقابل قبول بوده!!!
بهترین کلاس خودرویی سدان ها هستن که امیدوارم هیچوقت خبری از حذفشون شنیده نشه حداقل اونایی که ارزشمند بودن وهستن!!!
M
۱۲ مرداد ۱۳۹۸مهدی من احتمال میدم سری 8 کوپه واسه این داره کنار میره که چند سال بعد جاشو به یه سوپرکار یا حد اقل یه سوپر جی تی رده بالاتر بده
و این بیشتر منو به این فکر انداخت که گرن کوپه قراره حفظ بشه و فقط مدل کوپه و کانورتیبل کنار میرن
ناشناس
۱۲ مرداد ۱۳۹۸همچین گفتی خداروشکر x2 قراره حذف بشه که آدم فکر میکنه چند تاشو تو پارکینگ خونه تون پارک کردی و بلا استفاده مونه؟؟؟ تورو خدا یه خورده دوسش داشته باش… امیدوارم روزی برسه بتونی کنارش یه عکس بندازی
AMIR / ARMI
۱۲ مرداد ۱۳۹۸مشخص بود کوپه های بی ام و اینده روشنی ندارن
چرا که کوپه اسپورت باید ویژگی های منحصربفردی داشته باشن که مشتری رو وسوسه کنن برای خرید
مثل قیمت مناسب در کنار عملکرد فنی سطح بالا
هزینه های نگه داری کم و البته اسمی درخشان
اینجور که میبینم قرار فقط کوپه های آمریکایی او بازار بمونن
و فورد و جی ام میتونن از کوپه های شاخص خودشون ( موستانگ و کوروت و کامارو ) کوپه های لوکس بسازن واسه بازار با برند های کادیلاک و لینکلن و و کاهش فروش کوپه هاشون رو اینجوری تا حدودی جبران کنن
بی ام و و بنز بنظرم بهتر روی سدان ها و سدان های کوپه تمرکز کنن
رامتین
۱۲ مرداد ۱۳۹۸جالبه چند روز پیش گفتم اصلا فلسفه تولید سری8 کوپه چیه، وقتیکه مدل گرن کوپه هم داره؟ آخه انسان عاقل میره سمت کوپه؟ بله ممکنه یکی بیاد بگه، مدل کوپه طولش کمتره و جمع و جورتره، اما این ادعا در خودروهای سایز کوچیک مصداق داره (مانند سراتو) نه اینکه کوپه بی ام و طولش نزدیک 5 متره و عملا بسیار بزرگه و حال مدل گرن کوپش 25سانت بیشتر! مشکل فقط همین یک وجبه!
سری2 کابریولت هم جذاب نیست، چون اصلا جای نشستن نداره! کروک فقط در سری4 معقوله و m8 گرند.
Amir Amini
۱۲ مرداد ۱۳۹۸چه ربطی داره خیلیا دوس ندارن مدل گرن کوپه رو میرن سمت مدل کوپه نمیشه گفت ن نرید
ولی بدترین خبری بود که امروز شنیدم بعد از استون مارتین ونکوییش و دی بی اس و دی بی 11 خدایی سری 8 قشنگترین کوپه بود ولی چرا باید نسل بعدش فقط تو مدل گرن کوپه تولید شه
Seyed AMG
۱۲ مرداد ۱۳۹۸همونجور که مشخصه سری ۸ گرن کوپه ، رقیب مستقیم AMG GT4 Door ، پس باید برادر کوچکتر یعنی سری ۸ کوپه توان رقابت با gtc یا gtr رو داشته باشه که از عهده این نسخه خارج بود و با حذف S کوپه از سبد محصولات مرسدس ، سری ۸ ۲+۲ اصلی ترین رقیب خودش رو از دست میده پس ادامه تولیدش غیرقابل قبول .
بنظرم باید منتظر معرفی یک سوپر GT از طرف بی ام و به عنوان رقیب amg gtr باشیم ??
sajjad
۱۳ مرداد ۱۳۹۸البته مرسدس AMG GT 4door بر روی پلتفرم E کلاس ساخته شده و نه amg gt . بنابراین سری 8 کوپه رقیب AMG GT نیست . رقیب کاملا مستقیم s کلاس کوپه هم نیست چون s کلاس یک گرند تورر لوکس و سری 8 یک گرند تورر اسپرته . رقیب مستقیم سری 8 استون مارتین DB11 و لکسوس LC500 است .
و رقیب مستقیم S کلاس کوپه بنتلی کانتیننتال . اینطوری تفاوت هارو بهتر میشه متوجه شد
ولی همینطور که گفتید احتمال عرضه یک سوپر کار توسط بی ام و واقعا زیاد میشه با توقف تولید خودرو های اسپرتش