علیرغم محبوبیت کراساوورها، اروپاییها هنوز هم علاقهٔ زیادی به استیشنها دارند و خودروسازان هم در پاسخ به این نیاز، استیشنهای متنوعی را روانهٔ بازار قارهٔ سبز کردهاند. به همین دلیل کارواو در جدیدترین ویدئوی خود تصمیم گرفته سه استیشن را در برابر هم قرار دهد. هرکدام از استیشنهای حاضر در این رقابت یعنی بامو M340i تورینگ، آئودی S4 آوانت و ولوو V60 T8 پیشرانهٔ منحصربهفرد و متفاوتی دارند.
عجیبترین قوای محرکهٔ این جمع متعلق به ولوو است زیرا این استیشن سوئدی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین شارژر (توربوشارژ و سوپرشارژ) به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. در سینهٔ بامو یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است و آئودی هم از یک موتور ۳ لیتری V6 دیزلی استفاده میکند که ۳۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه استیشن از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار هستند.
در اولین مسابقه که درگ از حالت ایستاده است، بامو پیروز میشود و ظرف ۱۲.۴ ثانیه از خط پایان مسافت ۴۰۰ متر عبور میکند. این یک ثانیهٔ کامل نسبت به ولوو که با زمان ۱۳.۴ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت سریع است درحالیکه آئودی هم خیلی عقب نمانده و زمان ۱۳.۵ ثانیه را ثبت میکند. مسابقهٔ بعدی رولینگ با تنظیمات اتوماتیک خودروها بود که بازهم بامو پیروز شد اما آئودی و ولوو رقابت شانهبهشانهای باهم داشتند. مسابقهٔ رولینگ بعدی در حالت دستی هم همین نتایج را به دنبال داشت.
آخرین رقابت کارواو هم طبق معمول آزمایش ترمز بود که در اینجا آئودی پیروز و در کمترین مسافت متوقف شد. بامو و ولوو هم به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتند. این در حالی است که ولوو به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است. هرچند چنین رقابتهایی هیچگاه نمیتوانند نشانگر بهتر بودن یک خودرو باشند اما جالب است که ببینیم خودروسازان با چه روشهای متفاوتی قدرتهای نزدیک به همی را ارائه میکنند.
مشخصات فنی
ولوو V60 T8 | بامو M340i تورینگ | آئودی S4 آوانت | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توئین شارژر هیبریدی | ۳ لیتری I6 توربو | ۳ لیتری V6 توربودیزل |
قدرت | ۳۸۷ اسب بخار | ۳۷۴ اسب بخار | ۳۴۷ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۹۹۰ کیلوگرم | ۱۷۴۵ کیلوگرم | ۱۸۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰,۹۰۵ پوند | ۵۰,۵۷۰ پوند | ۴۷,۴۰۵ پوند |
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۳۹۹همون همیشگی ….
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۵ آبان ۱۳۹۹بی ام و
OMID
۲۵ آبان ۱۳۹۹Car wow یه درگ جالب دیروز گذاشته
درگ 488pista و 911 turbo s و هوراکان پرفورمانته
درگ جالبیه اگر میشه توی پدال بگذارینش
Aria
۲۵ آبان ۱۳۹۹فقط340?
افشار
۲۵ آبان ۱۳۹۹درگ نعش کشها!!!
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۵ آبان ۱۳۹۹آره ??????????
Me
۲۵ آبان ۱۳۹۹ای بی سلیقه
افشار
۲۵ آبان ۱۳۹۹انصافاً هر سه تاشون خیلی زیبا هستن ولی دست خودم نیست استیشن که میبینم یاد نعش کش می افتم ؛ نه تنها من خیلیهای دیگه هم همینطوری هستن
REZA
۲۶ آبان ۱۳۹۹تا حالا این مدل استیشهنارو ا نزدیک دیدی داداش من اینا هم مصرف کننده وعلاقه مندای خودشون رو دارن توی اروپا بجای خرید دوتا ماشین مخصوصا خانواده های بچه دار جای دوتا ماشین بخوان بخرن یه استیشن میخرن
ho3in
۲۵ آبان ۱۳۹۹یه سوال از افرادی که طرفدار این ماشین ها هستن
به چه دلیل طرفدار این ماشین هستین؟؟
و برای چه استفاده ای خوبه این سری؟؟
آرمان
۲۵ آبان ۱۳۹۹برای استفاده خانگی و مسافرت های جاده ای مخصوص اروپایی ها
farid
۲۷ آبان ۱۳۹۹دوبرابر سدان صندوق عقبش حجم داره. تازه صندلی های ردیف دوم میخوابه و یه فضای یکدست ایجاد میشه. دو نفر راحت میتونه عقبش بخوابه شب. برا همین خیلیا باهاش مسافرت میرن. کلا جادار مطمئن زیبا هستش.
ماشینای نعش کش هم این شکلی نیستن در اصل. ماشینای نعکش کشی که تو اروپا و کلا کشورای دیگه استفاده میشه یکم بزرگتر و کشیده تر هستن. اما تو ایران یه سری بنز استیشن اوردن برا نعکش کش استفاده کردن تو ذهن همه اینطور جا افتاده که استیشن پس نعش کش. اینا نعش کش نیستن. هیچوقت با اینا نعکش نمیکشن مگه تو ایران
Ahmadreza2002
۲۵ آبان ۱۳۹۹خدایی چقد خوشتیپن اینا
حیف که اخرین تجربه من از سوتری بر استیشن همون چهارصد و پنج خودمون بود
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹خارجی ها با اینا میخوان بار جابهجا کنن؟چجوری دلشون میاد
MAHDI
۲۵ آبان ۱۳۹۹یه دوستانی میگفتن چطور M340 با قدرت کمتر رقبارو شکست داده!!!
مجله CARWOW درگ ب ام و M340 و آئودی S4 و مرسدس E53 AMG کوپه و ولوو S60 رو انجام داد که هم در رقابت درگ و هم درگ رولینگ M340 با اختلاف پیروز شد.
مجله THROTTLE HOUSE همین اواخر درگ M340 و مرسدس C43 و آئودی S4 رو انجام داد که M340 هم در رقابت درگ و درگ رولینگ پیروز شد.
که بعضی از دوستان میگفتن چطور ممکنه!!!!
اینم از این درگ از CARWOW که نتیجه دیده میشه!!!!!!!!!!
\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۵ آبان ۱۳۹۹بیا یکم علمی بررسی کنیم
بی ام و با قدرت و گشتاور کمتر ببره حالا چه کاروو و هر سایت دیگه ای….
یه کاسه ای زیر نیم کاسس یعنی عجیبه……
MohammadE9
۲۵ آبان ۱۳۹۹درود به AMG عزیز
وزن ، آیرودینامیک و ضریب درگ ، گیربکس و ضریب دنده ، نقطه ی ثقل ، لانچ کنترل و سیستم های داینامیکی ، نوع تایر و…
و خیلی موارد دیگه که در سریعتر بودن یک اتومبیل موثر هستن
دوست من موضوع اینه که خودروسازی ساده گرفته میشه و خیلی دیده میشه که افراد صرفا با در نظر گرفتن اعداد اعلامی قدرت و گشتاور برای سریعتر بودن یک خودرو در مقابل دیگری به نتیجه میرسن
و این اشتباهه…
خودروسازی خیلی پیشرفته تر و غیر قابل پیشبینی تر از چیزیه که تصور میشه
حتی اگر قصد باز کردن مواردی که در بالا نام بردم رو داشته باشیم مدت ها باید مطالعه کرد و تجربه کسب کرد تا نظری نسبی بشه داد
برای مثال مکانیک سیالات و ایرودینامیک خودش یه دنیاست و محاسبات وحشتناکی داره …
در کل خواستم این منظور رو برسونم که میشه خودرویی ضعیفتر باشه و سریعتر
و این صرفا خطاب به شما نیست بلکه همست
MAHDI
۲۵ آبان ۱۳۹۹کاسه ای زیر نیمکاسه نیست. قدرت و گشتاور مهمه اما فقط هماهنگی کامل تر موتور و گیربگس خودش به تنهایی میتونه خیلی از معادلات رو بهم بزنه. حالا چیزای دیگه بماند.
مهرداد كمال
۲۵ آبان ۱۳۹۹خب ممکنه یا ماشین بخاطر ایرودینامیک بد، گیربکس و دیفرانسیل ناکارامد، وزن بالا، اجرام غیرفنربندی سنگین، لاستیک نامناسب وووو علیرغم قدرت بالای موتور ضعیف عمل کنه و موضوع مشکوک دیگه اینه دیدیم بعضی شرکت ها قدرت موتورشونو از قدرت واقعی کمتر اعلام میکنند
MAHDI
۲۵ آبان ۱۳۹۹ب ام و هرچقدر قدرت داشته باشه معمولا نسبت به رقبا قدرت و گشتاور کمتری دارن در مجموع
محمد
۲۵ آبان ۱۳۹۹یه ماشین خانوادگی و جادار دلیلش
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۵ آبان ۱۳۹۹شاید ب ام و درگ رو برده باشه.
ولی هنر استیشن ساختن نزد ولوو و آئودی هست و بس!
بین این 3 تا هم ولوو بد دلبری میکنه، نتیجه تست ترمز هم با اختلاف وزن بیشتر ارتباط داره.
MASIHA
۲۵ آبان ۱۳۹۹bimmer❤❤❤
مهرداد كمال
۲۵ آبان ۱۳۹۹Bmw برا دومی ساخته نشده
ارشیاsvj
۲۵ آبان ۱۳۹۹ولوو
فقط ولوو
از همه بیشتر دوسش دارم.
Siawest
۲۶ آبان ۱۳۹۹وقتی میگن ب ام و بهترین انجین سازدنیاست به همین خاطر هست