بسیاری از شاسی بلندهای مدرن حاضر در بازار تواناییهای زیادی دارند. ما فقط دربارهی سوپر شاسی بلندهایی همچون لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا صحبت نمیکنیم بلکه خودروسازان رده میانیتری همچون مرسدس بنز و بامو نیز دارای محصولاتی فربه و بزرگ هستند که میتوانند زیر ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند.
به همین خاطر است که ما تماشای مسابقات درگ شاسی بلندهای قدرتمند برندهای گوناگون را دوست داریم؛ و امروز نیز دو نمونه از سریعترین قدبلندهای دنیا یعنی بامو X7 M50i و مرسدس-ای ام جی G63 در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند.
همانگونه که میبینید این دو خودرو تفاوتهای زیادی باهم دارند و حتی این موضوع در نگاه اول نیز مشخص است. البته هر دو شاسیبلند یاد شده به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی بزرگ و سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده و حداقل از این نظر میتوان شباهتهایی را یافت.
باواریایی ها در نسخه پرچمدار X7 نیروگاه ۴.۴ لیتری با قدرت ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر را نصب کردهاند که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای میشود.
G63 هم از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری با خروجی ۵۷۷ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری سود برده و شتاب مشابه ۴.۵ ثانیهای را ثبت میکند. به این ترتیب شاید رقابتی بسیار فشرده را باهم تماشا کنیم.
متأسفانه درگ منتشر شده توسط کانال یوتیوب تراک دی از حالت سکون شروع نمیشود اما خب این به معنی عدم وجود هیجان نیست. شما میتوانید درگ این شاسی بلندهای بزرگ از سرعتهای ۴۸ و ۹۶ کیلومتر در ساعت را تماشا کنید که نقش قدرت و گشتاور تولیدی در دورهای میانی را به ما گوشزد میکند.
[دانلود ویدئو]
msh_ferrari
۲۰ مهر ۱۳۹۹هردو فوق العاده هستن.
زیزیگولو
۲۰ مهر ۱۳۹۹من ب ام و X7 M50i رو ترجیح میدم
سهند
۲۰ مهر ۱۳۹۹من هم بی ام و را ترجیح میدم
بنز کلاس جی برای آفرود خوبه
Reza
۲۰ مهر ۱۳۹۹بنظر خودت با ماشین ۱۰۰ هزار دلاری میرن افرود؟ خیلی از کسایی که این ماشین رو دارن تا حالًا افرود نرفتن باهاش اصلا !
جمشید
۲۰ مهر ۱۳۹۹از کجا میدونی اونایی که این ماشین رو دارن نمیرن آفرود !!؟ مگه با اونایی که این ماشینو دارن رفت و آمد داری یا باهاشون زندگی میکنی ؟؟؟؟ یا نکنه باهاشون رفیق صمیمی هستی ؟؟؟
Hadi
۲۰ مهر ۱۳۹۹بهتر بود GLS63 رو میوردن…
ولی در هر صورت انتخابم x7 هست…
مهراد
۲۰ مهر ۱۳۹۹هردو سوپر شاسی بلند آلمانی طراز اول هستن
ولی سلیقه شخصی من هم بیشتر متمایل به بی ام و هست ، چون سرعت و عملکرد و طراحی کابین و همه چیش فوق العادس
Kf
۲۰ مهر ۱۳۹۹با احترام به G class من انتخابم x7 هستش اما اگر تو برنامه هام آفرود بود G class حتما انتخاب اول همه آفرود بازا بود اما اینجا لوکس بودن رو ترجیح میدم
Ramiin
۲۰ مهر ۱۳۹۹هیچ آفرود بازی انتخاب اولش یه ماشین 200 هزار دلاری نیست
Kf
۲۰ مهر ۱۳۹۹حق با شماست آخه کی با ماشین 200 هزار تایی میره آفرود حالا این خوبه کولیان و بنتایگا چی
فکر کنم جیپ رانگلر بهترین گزینه باشه بعد جیمنی?
جمشید
۲۰ مهر ۱۳۹۹حالا چرا عکس نِیگان رو با لوسیل گذاشتی رو پروفایلت ؟؟
Reza
۲۰ مهر ۱۳۹۹جی کلاس پادشاه شاسی بلندها ?? معنای واقعی کلمه ابهت
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ مهر ۱۳۹۹البته وزن G63 هم بیشتر بود.
و علاوه بر اون باید به این توجه داشت که
G واگن در اصل یک آفرودره و ضریب
آیرودینامیک اون بیشتر به آجر شبیه هست :)
ماکان
۲۰ مهر ۱۳۹۹سلام .انشاالله که در این نسل از بی ام و X7 یا اقلاً در نسل بعدی آن قوی ترین نسخه از بی ام و X7 را یک نسخه پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل 800 اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند .
سهند
۲۰ مهر ۱۳۹۹همه ی کامنت های تو تکراریه
انشاءالله قویترین نسخه فلان ماشین را پلاگین هیبرید و حداقل ۸۰۰ اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند
بسته خسته شدیم من قبل از اینکه کامنت هایت را بخوانم دیسلایک میدم
ماکان
۲۰ مهر ۱۳۹۹شماها هرچقدر هم که کامنت های بنده برایتان خسته کننده باشد بنده باز هم هیچ تغییری نمی کنم .
سهند
۲۰ مهر ۱۳۹۹من هم دیسلایک دادن را تغییر نمیدم
ماکان
۲۱ مهر ۱۳۹۹می خواهی دیسلایک دادن را ادامه بدی که مهم نیست ادامه بده . خیال کردی بنده خیلی محتاج لایک گرفتنم . در صورتی که اصلاً اینطوری نیست. در ضمن اینکه فکر کردی با دیسلایک دادن می توانی بنده را ناراحت کنی باید بگویم که خواب دیدی خیر باشه .
Mahdi911Turbos
۲۰ مهر ۱۳۹۹از کی تا حالا بنز و بی ام و شدن خودروساز رده میانی ??
♤Angus_812♤
۲۰ مهر ۱۳۹۹از نظر پرفورمنس به پا لامبورگینی
و از لحاظ پرستیژ به پا بنتلی نمیرسن
ولی در سطح خودشون بهترینن
x7 لوکستر و کاربردی تره
ولی ابهت g غیر قابل انکاره
با احترام به بی ام و انتخابم خداوند آفرود لاکچری
♡g class♡
NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350
۲۰ مهر ۱۳۹۹آخه اینا چه میدونن بنز چیه؟
کسی که بنز سوار میشه شخصیتش با کسی که بی ام و سوار میشه زمین تا آسمون فرق داره
فقط یه ستاره تو آسمون میدرخشه اونم ستاره ی سه پره مرسدس بنزه
ارشیاSVJ
۲۰ مهر ۱۳۹۹از بین اینا ب ام و
ولی با پوله اینا میشه سه تا ترک هاوک یا دورانگو هلکت خرید
اوروس هم که نیاز به گفتن نداره که اونو میخرم!!!!!!????
NISSAN GTR SOLTAN
۲۰ مهر ۱۳۹۹g کلاس برای کار دیگه ای ساخته شده وحرفشو توی آفرود میزنه
پادشاه شاسی ها فقط g کلاس
گنگ و ابهتی که g کلاس داره می ارزه به کل هیکل بی ام و
محمدهادی
۲۰ مهر ۱۳۹۹مشتی آخه کی نظر مشابه تورو داره؟
چه گنگی داره این جی کلاس مستطیلی؟؟
دست بردار از اینهمه تعصب مشتی
انصافا بی ام و خوش استایل تره
اصفهونی
۲۰ مهر ۱۳۹۹خودم جی کلاس رو برمیدارم. حتی شکست بخوره. حتی از همه عقب بمونه. چون این برا افروده.
یادم یه مستند بودد میگفت خیلی از کسایی که جی کلاس میخرن باهاش افرود نمیرن. یادمه با رنج روور مقایسه میکرد. اونجا جی کلاس برنده شد.
اما من اگه پول و ماشینو داشتم میرفتم از یه جزیره ی ناشناخته تابعیت میخریدم ( خداییش هیچ حسی نسبت به ایرانی بودن ندارم. حاظرم تابعیت هی کشور افریقایی رو بگیرم به خدا راست میگم. ) بعدش یه جی کلاس میخریدم خفن درستش میکردم باهاش میرفتم کشورای دنیا رو میگشتم. درامد در حین سفر رو بهش فکر کردم. یه لپ تاپ اپل مک بوک پرو میخریدم بعدم مستند میساختم میفروختم.حیف حیف که مملکت ما خر تو خره. حق کپی رایت نداریم. میشناسم طرف هزینه کرده ۵۰۰ دلار نرم افزار خریده ۳۰۰۰ دلار لپ تاپ اپل خریده موزیک کار میکنه( نمیدونم چیکار میکنه. از دوستای قدیمیه) اما میگه حداقل ۱۰ تا از ترکهایی که ساخته تو البوم خواننده های مختلف استفاده شده اما یه قرون از پول فروش البومها رو بهش ندادن. روی هر ترک حداقل ۱ هفته وقت میزاره.