هرچند چندی پیش بامو رسماً اعلام کرده که در ماه آوریل به تولید i8 خاتمه خواهد داد اما این بدان معنا نیست که این سوپراسپرت هیبریدی توانایی رقابت با رقبا را از دست داده است. i8 پرفروشترین خودروی کلاس خود است و هنوز هم از پرفورمنس قابلتوجهی برخوردار است؛ اما این اسپرت هیبریدی آلمانی در برابر اسپرتهای جدیدتر بازار چگونه عمل خواهد کرد؟ برای پاسخ به این سؤال، کانال یوتیوب Auto Motor & Sport، یک i8 رودستر را در برابر پورشه ۹۱۱ کاررا و پولستار وان قرار داده است.
پیش از تماشای ویدئوی این درگ، بهتر است ابتدا به اعداد ارقام نگاهی داشته باشیم تا ببینیم این سه ماشین روی کاغذ چه ویژگیها و تواناییهایی دارند. i8 از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
قوای محرکهٔ پولستار وان هم مثل بامو از نوع هیبریدی است اما این سیستم از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین شارژر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این موتورها رویهم ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند و آنرا از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ میرسانند. هرچند این کوپهٔ سوئدی از رقیب آلمانی قویتر است اما باید توجه داشت که بیش از ۷۰۰ کیلوگرم از i8 سنگینتر است.
تنها عضو بنزینی خالص این جمع پورشه ۹۱۱ کاررا است که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. در ۹۱۱ همچنین برخلاف دو رقیب دیگر نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. حال برای اینکه بفهمید کدامیک از این سه ماشین در دنیای واقعی سریعتر است، ویدئوی زیر را از دقیقهٔ ۷ به بعد تماشا کنید.
مشخصات فنی
بامو i8 | پولستار وان | پورشه ۹۱۱ کاررا | |
پیشرانه | ۱.۳ لیتری ۳ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۳ لیتری ۶ سیلندر تخت |
تنفس | توربو+۲ موتور الکتریکی | توربو+۲ موتور الکتریکی | توئین توربو |
قدرت | ۳۷۴ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار | ۳۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۲۳۴۵ کیلوگرم | ۱۵۸۰ کیلوگرم |
[دانلود ویدئو]
رزیتا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸اسم پولستار وان بین دوتا اصیل به اسمای پورشه و بی ام و اصلا به چشم نمیاد
GERMANY
۲۸ اسفند ۱۳۹۸اره دقیقا. به نظر من: طراحی بیمر
شتاب و سرعت پورشه(که البته طراحیش هم زیبا هست ولی من i8 رو ترجیح میدم.)
پولستار وان هم چیز خاصی در موردش نمیدونم ولی خیلی باش حال نمی کنم. هرچند به نظرم قابل احترام هست.
Zonda R
۲۸ اسفند ۱۳۹۸I8 دقیقا کجاش اصیله؟؟
درگ کاملا غیر حرفه ای و مبتدی بود
یه دقت کوچیک میتونه نشون بده پولسار به علت عدم مهارت راننده درگ رو حیف کرد
قطعا اگر درگ رو یه سایت حرفه ای برگزار میکرد نتیجه فرق میکرد
اما پورشه بنظرم بی حاشیه ترین خودروی اسپرت تاریخ هست
MAHDI
۲۸ اسفند ۱۳۹۸درگ رو مجله auto motor sport انجام داده که یکی از معتبر ترین مجلات خودرویی دنیاست.اینو از سبک و کیفیت فیلم برداری و دقت صداگذاری کاملا میشه حس کرد تا درگ هایی که طرف با گوشی موبایل گرفتن.
مانی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸البته با پولسار صفر تأ صد رو ۴.۴ زده که فکر کنم باید بهتر باشه
GERMANY
۲۸ اسفند ۱۳۹۸پَ نَ پَ.. اون پاگانی که اسمش رو گذاشتی اسمت اصیله. داداش گلم اون نگفت که i8. گفت شرکت های بی ام دبلیو و پورشه
NOTHING
۸ فروردین ۱۳۹۹اما قدرتش به چشم میاد
MPNobel
۲۸ اسفند ۱۳۹۸پولستار با این قدرتش واقعا شتاب افتضاحی داره…من ندیده فهمیدم پورشه اول میشه
Milad AMG
۲۸ اسفند ۱۳۹۸این درگ نشون داد هنوز دوره . دوره بنزینیاس
اره
ممد ژانگولر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸طرفدارای i8 تحویل بگیرن?
MAHDI
۲۸ اسفند ۱۳۹۸یه جوری میگی انگار ب ام و i8 قرار بوده مسیر 400 متر رو در 10 ثانیه بره و الان اونو ثبت نکرده. این ماشین کمترین گشتاور رو داره و محور عقب هستش و چندسال از زمان توسعه اش داره میگذره و همیشه مسیر 400 متر رو در 12.2 ثانیه میره و برای نسخه صقف بازش این زمان چنددهم ثانیه کندتره که اینجا استفاده شده.
در این درگ اگه M2 کامپتیشن قرار میگرفت میتونست حتی پورشه 911 کررا رو به چالش بکشه با زمان 12.2 ثانیه خودش چون پورشه هم این زمان رو ثبت کرد، دیگه پولستار وان بماند. اونم با 400 اسب قدرت و محور عقب بودنش.
ممد ژانگولر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸همه اینا که گفتی کاملا درست و موافقم
ولی i8 باید جمع کنه بره تا همینجاشم با وجود تسلا خیلی تحملش کردیم
MAHDI
۲۸ اسفند ۱۳۹۸تسلا خخخخخخخخخ دیدی چقدر جذابن طراحی تسلا ها!!!!!
ممد ژانگولر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸مهدی جون داداش بخند اشکال نداره ولی قول میدم بیاد ایران با چک بانکی نفر اول دم در شرکت و حتی شاید داری با بقیه دعوا میکنی میگی بابا من از صبح دستشویی نرفتم امدم اینجا ??
Hadi
۲۸ اسفند ۱۳۹۸۹۱۱کررا همشون رو لوله کرد…
MAHDI
۲۸ اسفند ۱۳۹۸911 که در شتاب گیری نسبت به رقبای خودش خیره کننده است.
پولستار وان با قدرت 600 اسب بخار و 1000 نیوتن گشتاور عملکرد چندان قابل قبولی نداشت تا جایی که اگه بجای i8 مدل M4 بود پولستار وان در جایگاه آخر قرار میگرفت چون زمان 12.4 ثانیه در مسیر 400 متر برای چنین قدرت و گشتاوری قابل قبول نیست!!!!
و اما ب ام و I8 با طراحی دیوانه کننده جذاب و دلربا که هیچوقت ادعایی در رقابت هایی درگ نداشته و چندسال از معرفیش داره میگذره و اینجا در مجموع کمترین قدرت رو داره و البته برخلاف پورشه 911 و پولستار وان که چهار چرخ محور بودن اما I8 محور عقب بود اما بازهم عملکرد خوبی رو داشت.
هنوزم که هنوزه I8 حس آینده رو داره و خیلی خیلی جذابه!!!!
Amir Machine
۲۸ اسفند ۱۳۹۸i8 چهارچرخ محرکه، موتور الکتریکیش روی محور جلو نصبه، پورشه هم کاررای معمولی بود نه کاررا 4، پس دیفرانسیل عقبه
یه نگاه به جدول مینداختی بد نبود
?Mashin?
۲۸ اسفند ۱۳۹۸فقط درگ کامارو با پورشه
ارشیا
۴ فروردین ۱۳۹۹به نظرم پولستار باید خیلی بهتر از اینا باشه قدرتش از یه گالاردو هم بیشتره