از طراحی بحثبرانگیز که بگذریم، خانوادهٔ بامو سری ۴ قطعاً قابلتوجه است. قویترین عضو یا پرچمدار این خانواده، مدل M4 کامپتیشن است که پرفورمنس چشمگیری دارد. در همین حال، قویترین عضو غیر M هم در این جمع مدل M440i است. روی کاغذ، M4 کامپتیشن جدید باید از M440i کنونی و همینطور نسل قبلی M4 کامپتیشن سریعتر باشد؛ اما آیا در دنیای واقعی و روی مسیر ۴۰۰ متر هم M4 جدید سریعتر خواهد بود؟ کارواو در جدیدترین ویدئوی خود، با گردآوری این سه خودرو قصد دارد تفاوتهای میان آنها را نشان داده و به این سؤال پاسخ دهد.
هر سهٔ این خودروها از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی آشنای بامو استفاده میکنند اما این موتور در هردو نسل M4 از نوع توئین توربو است درحالیکه در M440i فقط یک توربوشارژر دارد. قویترین عضو این جمع، نسل جدید M4 کامپتیشن با ۵۱۰ اسب بخار قدرت است که به میزان قابلتوجهی از نسل قبلی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر است. البته از سوی دیگر، نسل قبلی M4 کامپتیشن با ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن، نسبت به نسل جدید بسیار سبکتر بوده و به گیربکس دوکلاچه هم مجهز است. M440i نیز با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۴۰ کیلوگرم وزن، ضعیفترین و سنگینترین عضو این گروه است.
با آغاز درگ، M440i با وجود قدرت کمتر، جلو میافتد که این به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و کشش بیشتر است. در ادامه اما M4 جدید با استفاده از قدرت بیشتر خود، از برادر ضعیفتر پیشی گرفته و پیروز میشود. نسل قبلی M4 کامپتیشن نیز پرفورمنس چشمگیری داشته و با اختلاف تنها یکدهم ثانیه نسبت به نسل جدید خود، دوم میشود. جالب اینجا است که M4 قدیمی به لطف گیربکس دوکلاچهٔ خود، در مسابقهٔ رولینگ نسل جدید را مغلوب میکند؛ بنابراین، بهعنوان نتیجهگیری میتوان گفت نسل جدید M4 در نسخهٔ چهارچرخ محرک که بهزودی به بازار خواهد آمد میتواند بسیار سریعتر از این باشد اما M4 قدیمی با گیربکس دوکلاچه و وزن کمتر، هنوز هم خودروی بسیار شایستهای است.
مشخصات فنی
بامو M4 کامپتیشن جدید | بامو M4 کامپتیشن قدیم | بامو M440i | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۳۷۴ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۵۹۰ کیلوگرم | ۱۷۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۷۶,۰۵۵ پوند | ۶۰,۰۰۰ پوند | ۵۲,۰۰۰ پوند |
R@m!n
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰چقدر M4 قدیم خوشگل بود، چقدر با ابهت بود واقعا
محمد رستمی نژاد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان میدونم بی ربطه
ولی یکی از دوستان در پست قبلی در مورد آن کامارو ZL1 که من در موردش کامنتی نوشتم سوال کرده بود
اینجا پاسخ میدهم که ببیند
شما سرچ کن برسی کاماروZL1 اهواز
سایت اروند پلاک خود ماشین رو بالا میاره که تست کردن
خود صفحه اول گوگل در آپارات فیلم صدای ماشین هست مربوط به همون ماشین
این رو بدونید که خود مالک یک هدرز درجه یک برای ماشین انداخته که من در واتساب به ایشون پیام دادم فیلم صدای ماشین رو برایم ارسال کردند که واقعا محشر است .
با یک دکمه صدای ماشین کلا
ساکت میشود و با یک دکمه صدایی درست میکند که یک شهرک مسکونی را میتوان به راحتی از خواب بیدار کرد
این هم آن کامنت من :
بچه ها یک خبر بد براتون دارم
البته شاید هم خودتون بدونید
در کل خوزستان یه کاماروzl1 بود
تمیز تمیز ، بدون رنگ ، کارکرد پایین
چند وقت پیش صاحب این ماشین
میخواست ماشین رو بفروشه
آگهی اش هم توی دیوار بود
خلاصه نگم براتون ماشین رو فروخت به یه بنگاه دار
این آقای بنگاه دار که توی عمرش ماشین ماسل کار چنین وحشی سوار نشده بود
در حال رفتن به باشگاه است که سرعت میرود و سر پیچ کنترل ماشین رو از دست میده
و میکوبه به دیوار
سپر داغون میشه
رینگ میشکنه
لاستیک پاره میشه
و خلاصه جلو ماشین فَنا میره
بعد همونطور تصادف کرده ماشین رو میفروشه به یه پسر پولدار جوان
این آقا پسر این قدر شیرین عقل است
میره برای ماشین که درستش کنه
لوازم کامارو شیش سیلندر میگیره
و ماشین رو طوری میکنه که راه بره
لاستیک غیر اصل میخره
و رینگ تقلبی
کلا خودش هم ماشین رو داغون میکنه
سپس ایشون هم که توی عمرشون سوار آمریکایی ماسل وحشی نشده
با ماشین سرعت میره
به یه مانه (دست انداز )میرسه
با سرعت زیاد از روی مانه میپره
و زیر ماشین هم به فَنا میره و داغون میشه
سپس هم ایشون اینقدر به ماشین فشار میاره که سوپر شارژر ماشین هم غیر فعالمیشه
و خلاصه این کاماروzl1 منطقه خوزستان هم به دیار باقی پیوست
و واقعا دیگهبه قول صاحب قبلی ماشین لاشه شد
صاحب ماشین به من گفتند که ماشین تا دست خودشون بوده
در حد کاملا صفر بوده و حتی بدون یک نقطه یا رنگ و هیچ فشاری به ماشین نیاوردند
این اطلاعات را بنده ، محمد رستمی نژاد ،شخصا تماس گرفتم با وارد کننده zl1 یعنی صاحب اصلی و از ایشون پرسیدم .
بهنام
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا محمد در مورد ماشین بقیه الکی شایعه سازی نکن
اون زد ال وان که میگی کاملا سالم و دست صاحب دومشه
کلا تا الان دو نفر مالکش بودن
احتمالا شما کامارو با فیس زد ال وان رو با اون اشتباه گرفتی یا بهت اطلاعات غلط دادن
محمد رستمی نژاد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰زیر کامنت هم در مورد آن zl1 اهواز نوشته در حال تایید
یکی از بچهها سوال کرده بود اینجا جوال دادم
??❤
GT
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا محمد انگار جوکر تلسمت کرده ???
هی الکی بهت دیس لایک میده
نباید با هاش بحث میکردی?
محمد رستمی نژاد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بابا این جوکر مارو وِل نمیکنه
دیگهباهاش بحث کردم یه اتوکلیکر مخصوص خودم (محمد رستمی )درست کرده فقط دنبال کامنت های من میگرده .
GT
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰خب خدا را شکر پدال لایک و دیس لایک ها را بست که دیگه کاری نتونه بکنه
JANGI
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اون f82 کجا و این دماغ گنده ی بی ریخت کجا
نسل قبل هنوز پرفورمنس خوبی داره که بجای نسل جدید انتخاب بشه
BenzSLR
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰برای چی تو نسل جدید ام ۴ فقط از گیربکس اتومات استفاده کردند؟
محمد رستمی نژاد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بنز slr جان
جواب سوالت رو دادم همینجا
کامنتم رفت واسه تایید .دوتا هم دادم مثل هم ولی هر رو رفتند واسه تایید
تایید شد بخون ❤
محمد رستمی نژاد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان سعی کنید این دیسلایک هارا رُند کنید
خودم یکی به خودم دادم شد 43 تا
از 38 پرید ۴۳
شما هم سعی کنید همیشه دیسلاک رند کُن باشید
مثل جوکر خان
Porsche
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا بی نظیره و نسل قدیم بی نظیر و زیبا بود پرفورمنس ها هم حرف نداره حتی M440i
BenzSLR جان ب ام و برای هر دو مدل M3 و M4 گیربکس ۶ سرعته دستی در نظر گرفته
ATa
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰m4 competition نسل قبل و جدید تست تایم نورمبرگ رینگش چقدر هست تفاوت زمانیش؟!
Philipp
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰عملا هیچ پیشرفتی نداشتن
گفته بودن با اینکه توی طراحی گند زدیم ولی تو پروفرمنس جبران می کنیم
که توی دوتا از چهارتا تست نسخه قدیمی برد
محمد رستمی نژاد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰کاملا موافق هستم
من نمیگمپرفورمنس بدی داره
نه خیلی هم خوبه
ولی بدون پیشرفت اصلا
حداقل انتظار ۳ ثانیه یا ۲.۸ داشتم
مثل نسل جدید پورشه ۹۱۱
که چند دهم ثانیه کاهش یافته شتابش
نا امید شدم
GODZILLA
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰دریغ از یه لایک
mm.y@rlou
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ادم نسل قبلی رو میبینه لذت میبره ولی حیف نسل جدید این پیشرانه عالی رو با یه ظاهر بی ریخت خراب کرده
پراید عشق است
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰سری۴ قدیمی به غیر از طراحیش،خیلی مضخرف بود.جرمی کلارکسون با قدیمیرو باپورشهی ۹۱۱ مقایسش کرد میگفت پورشه بهتره و تعجب میکرد که بیاموی چطور همچین ماشین مضخرفی ساخته.اما خب نسل جدید فنی و رانندگی و طراحی داخلیش خوبه ولی طراحی بیرونیش بحث برانگیزه.اما طراحیش بحث برانگیزش دلیل نمیشه که همه چیزش بدباشه.
Sina10
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف که این نسلش اینقدر زشت شد
فقط به M4 نسل قبل نگاه کنید واقعا زیبا و با ابهته
و بعدش به این نسل جدید نگاه کنید که انگار ترسو و ضعیف خودشو نشون میده و با اون جلوپنجره زشت وضع رو بدتر میکنه ، در حالی که زیر اون پرفورمنس فوق العاده ای داره
همچنین M4 قدیمی هنوز هم دست از مبارزه بر نمیداره و حتی با نسل جدیدش هم مبارزه میکنه!!
ایکاش نسل جدید M4 اینحور نمیشد…
FARAZ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰جدیدش تو همه چی پیشرفت داشته به جز جلو پنجره
بهنام
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰نسل قبل ???
Amirreza
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰من اصلا این درگ رو ندیدم ، و واقعا هم تا حدی برام فرق نمیکنه که نتیجش چی بشه چون انتخاب من بین این سه تا ام ۴ قدیمیه
شاهین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰امفور قدیمی رو میبینم آه میکشم به به حال و روز بی ام و
یکی این و یکی هم بنز سی63 نسل w204