آیا نسل جدید بامو M4 میتواند در رقابت درگ بر رقبای اصلی خود از مرسدس بنز و آئودی غلبه کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم کارواو رقابتی را بین M4 جدید با مرسدس C63 S و آئودی RS5 ترتیب داده است. خب پادشاه جدید درگ کوپههای پرفورمنس آلمانی کیست؟ در ادامه خواهیم فهمید اما پیش از آن بهتر است نگاهی به اعداد روی کاغذ داشته باشیم.
نسل جدید M4 به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز شده که در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در این نسل گیربکس دوکلاچهٔ قبلی حالا با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF جایگزین شده است که دلیل این تغییر بهبود قابلیت رانندگی در ترددهای روزانه و کنترل گشتاور چشمگیر پیشرانه بوده است؛ بنابراین هرچند ظاهر M4 جدید بحثبرانگیز است اما پرفورمنس آن جای هیچ حرفی باقی نمیگذارد.
از سوی دیگر، مرسدس C63 S AMG که یکی از زیباترین کوپههای بازار است و طراحی خیرهکنندهای دارد، مثل رقیب باواریایی ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما این قدرت را از طریق یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به دست میآورد. هرچند این موتور هشت سیلندر قدرت یکسانی با پیشرانهٔ شش سیلندر بامو دارد اما گشتاور آن بیشتر بوده و برابر با ۷۰۰ نیوتن متر است. نیروی موتور هم در C63 توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک مثل M4 صرفاً به چرخهای عقب منتقل میشود.
آئودی RS5 اما در این رقابت کار سختی پیش رو دارد زیرا با استفاده از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، روی کاغذ از دو رقیب هموطن خود ضعیفتر است. البته برخلاف دو کوپهٔ دیگر، آئودی به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است که همه از تواناییهای فوقالعادهٔ آن در انتقال قدرت به مسیر خبر داریم. خب با توجه به مواردی که بیان شد، کدامیک از این سه کوپهٔ آلمانی در مسافت ۴۰۰ متر سریعتر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
بامو M4 کامپتیشن | آئودی RS5 | مرسدس C63 S AMG | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۷۱۵ کیلوگرم | ۱۷۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۷۶,۰۵۵ پوند | ۶۷,۵۰۵ پوند | ۷۷,۰۰۰ پوند |
MahyarMAR
۱۶ فروردین ۱۴۰۰واقعا ائودی حرفی نزاشت ولی بین بی ام و و بنز اووووومممم بازم ائودی رو انتخاب میکنم خخخخخخخ
بنز لایک
بی ام و دیسلایک
MAHDI
۱۶ فروردین ۱۴۰۰یه جوری گفتی آئودی حرفی نذاشت انگار نه انگار حتی از نسخه محرک عقب M4 شکست خورد دیگه وای بحال نسخه چهار چرخ محور M4
M4 محرک عقب مسیر 400 متر رو در 11.7 ثانیه ثبت کرد که دیوانه کننده است.
در درگ رولینگ که در مقابل M4 مثل شوخی هستن.
MahyarM.A.R
۱۶ فروردین ۱۴۰۰من هم قیافه ی آئودی رو ترجیح میدم و هم دوست دارم با 10 هزار دلار تو جیبم یه ماشین چهار چرخ متحرک داشته باشم و تو درگ همیشه برنده باشم مشکلی نمیبینم این وسط
Hadi
۱۶ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من C63s ?
هیولاییه واسه خودش ?…
ATa
۱۶ فروردین ۱۴۰۰C63 S AMG یا M4 قیمت حدود 105 هزار دلار!! HUMMER کوه تکنولوژی 100 هزار دلار بالاترین نسخش
علی turbo s
۱۶ فروردین ۱۴۰۰تو که فقط به سیستم الکتریکی میگی تکنولوژی خودت قضاوت کن لایق جواب دادنی .
سیستم تعلیق و سیستم ترمز و…..که تکنولوژی محسوب نمیشه چون مال 100سال پیشه.
باید بهت بگم که ابنا هم تکنولوژی چون هرسال بهتر میشه و کاررو راحت تر میکنه.
علی turbo s
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اون سیستم تعلیق ائودی چی یا برای بنز وbmw البته چهار چرخشون اینا هم تکنولوژی نیست؟!
یعنی تکنولوژی فقط یه مانیتور وسط داشبورد .
ATa
۱۶ فروردین ۱۴۰۰یک بار جواب می دم: همین Matt اروپا فن مطلق با TESLA S سال 2019 زمانی که زد: TESLA 10.8s سریع ترین چهارچرخ کوپه پرفووورمنس آلمانی امروز M power با اون جلو پنجره زمانی که زد 11.7s این یعنی اگر از همون اتوبان کناری یک تسلا ی 80 هزار دلاری می اومد با سدان خانوادگی تولید 2 سال پیشش کل صنعت خودرو آلمان رو به سخره می گرفت که حتی رخ چراغای جلوش رو هم نمی تونستن ببینن داستان عوض شده حالا هر جور می خوای حساب کن.
Benz SLR
۱۶ فروردین ۱۴۰۰باشه تسلا خوبه
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰درگ نمیزارن که فقط مسخره بازی می کنند.اصلا هم قشنگ نیست و بیشتر خزه این خیارشور بازیا!به جای اینکه 12 دقیقه مسخره بازی دربیارید یکی دوتا درگ اصولی و با چند شرایط بگیرید
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰به به ماهان خوشحالم برگشتی به کامنت ها
باز هم صدای فیک بی ام و
از اسپیکر ها صدا رو پخش میکنن
مثل ماستنگ دو لیتری توربو
به خدا زشت هست یعنی نمیتونن یه صدای بهتر درست کنن
به خدا صدای کامارو RS از این ها خیلی بهتر هست
بابا از AMG یاد بگیرید که واقعا سلطانی هست در تولید صدا
از مهندسان آمریکایی یاد بگیرید در صدا
از مهندسان صدای LFA یاد بگیرید
یا از مهندسان DODGE یا بگیرید در صدا
خیلی سخت هست ؟؟؟؟؟
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰قربانت محمد جان.واقعا بی ام و امسال خیلی ضعیف عمل کرده!برعکس جنرال موتورز که امسال ترکونده بی ام و هم از طراحی افت کرده هم از انجین سازی وگرنه سالها پیش اکثرا برنده بود.مثلا نسل قبل ام3 هیولا بود!
MAHDI
۱۶ فروردین ۱۴۰۰این حرفایی که داری میزنی شوخی میکنی یا جدی میگی? ب ام و از نظر انجین افت کرده!؟!؟! اینو از کجا شنیدی، طراحی هم افت نکرده بلکه متفاوته و فروشش نشون میده که خوب بوده یا نه.
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰مهدی جان باید قبول کنیم.اون انجین های افسانه ای و سنگینی که تو ام ها بود رو دیگه نمیزاره و همیشه تو این نسل ها از رقبا جلوتر بود اینکه میگم ضعیف تر شده نه از لحاظ مکانیکی بلکه نسبت به رقبا ضعیفتر عمل کرده .بعدش تو سوار یه ام4 میشی نباید یک صدای دلنشین بده؟ بعد به قولت طراحی متفاوت رو خیلیا نمی پسندند.من خودم حاظر نیستم ایکس فور 2017م رو بدم یک ایکس ای جدید بگیرم.طراحی ها قبلی دلنشین و سنگین بودند راستش الان شبیه خوک شده و خود بی ام و و تیونر ها هم فهمیدن!به اطلاعات برسونم من خودم بیمر فن هستم و خوشم نمیاد بگم ماشین زیرپام بدرد نمیخوره و بده!من واقعیت رو گفتم.
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ممنونم محمد جان.درسته امسال برخلاف جنرال موتورز بی ام و هم از نظر انجین ها و هم طراحی افت کرده.همین مقایسه رو در نسل قبلی میدیدیم بی ام و بی چون و چرا برنده میشد.حتی ام 3 نسل قبلی نسبت به ام4 الان هیولا محسوب میشه!
علی turbo s
۱۶ فروردین ۱۴۰۰پاسخ به ata.
اره مثل همون قضیه که تایکان باقدرت کمتر ووزن بیشتر تسلا sرونابودکرد.
همون m تو پیست چقدر بهتر وسریع تر بوده.
محمدهادی
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا تو این درگ واقعا چسبیدن به مسابقه دادن و مت واتسون و گروهش دل دادن به کار
چیزی حدود ۶،۷ تا مسابقه پشت سر هم انجام دادن که مقتدرانه بیمر بالای جدول وایستاد
من فقط میدونم بگم پسر این ام ۴ جدید از نظر پرفورمنس چقد عالی و جون دار ساخته شده
فوق العادست
حتی بین رقبای قدرتمن سنتیش
عالی عااالی
برای بی ام و انگار فاکتورهای اساسی معنایی نداره
کلا باید برنده باشه
نه وزن
نه سیستم محور های محرک
نه گشتاور و تراکشن
کلا میاد میزنه میکوبه میره
پرچمت بالا سلطان اسپرتی سازای جهان
مرسدسم ماشین فوق العاده زیبا و با پرستیژی ساخته تو این نسل سی کوپه
آئودی هم شتاب اولیش قشنگه واقعا
ناسلامتی هرسه تاشون رقیب های چند ده ساله همن دیگه
عالی عالی بود
مرسی پدال
زیزیگولو
۱۶ فروردین ۱۴۰۰کلاً آلمانیا خوراکشون درگ هستش و حریفای خیلی بزرگی رو تو درگ تونستن شکست بدن
MahyarMAR
۱۶ فروردین ۱۴۰۰احساس میکنم یکی لایک رو دست کاری کرده تو دو دقیقه ۳۰ تا لایک یا رای به بنز و ۲ دیس رای به بی ام و یک بار دیگر نظر سنجی میزام لعنت بر کسی که لایک و دیس لایک رو دست کاری کنه
لایک بنز
دیس بی ام و
taha malek
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اگر دنبال مسخره ترین درگ های جهان هستید
دنبال درگ هایی که راننده هایشان از رانندگی هیچی نمیدانند
مت واتسون جوابه
porsche
۱۶ فروردین ۱۴۰۰عشق فقط یک کلام لاو کارز و وسلام
GT
۱۶ فروردین ۱۴۰۰آقای دهقان سلام
لطفا یه مقاله در مورد میزان فروش AMG و M پاور در سال ٢٠٢٠ در کل دنیا قرار بدید اگه میشه
MAHDI
۱۶ فروردین ۱۴۰۰مطلبشو گذاشتن. که M با اختلاف زیادی فروش بیشتری داشت.
MAHDI
۱۶ فروردین ۱۴۰۰در سال 2020 ب ام و M تعداد 144.218 دستگاه فروش داشته و مرسدس AMG تعداد 125.129 دستگاه فروش داشته!!!
در سال ۲۰۱۹ هم بخش M ب ام و تعداد ۱۳۵.۸۲۶ دستگاه فروش داشته و بخش AMG مرسدس تعداد ۱۳۲.۱۳۶ دستگاه فروش داشته!!!!
GT
۱۶ فروردین ۱۴۰۰طراحی c63 ❤️
امیررضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۰عشق است بیامو. کامنت هارو ول کنید. مسخره بازی درمیارن مردم.
هم بیامو هم بنز هم آئودی عشقن. مردم باید اگه طرفدار یه برند هستن برند های رقیب رو تشویق کنن تا ماشین های بهتری بسازه تا برند مورد علاقشون رو به چالش بکشه تا این رقابت جذابتر بشه
R@m!n
۱۶ فروردین ۱۴۰۰آئودی و بنزو همه جوره ترجیح میدم مخصوصا بنز که دیگه آخرین موتور 8 سیلندر و ظاهر زیبا داره.
Kf
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ظاهر که سلیقه ای هستش اما موتور 8 سیلندری ک بازده خیلی بدی رو داره چرا باید انتخاب کرد که قدرتش از نسل قبل m4 شیش سیلندر هم بیشتره اما کند تر؟؟ به جز صدا ک من طرفدار صدای ای ام جی هستم خیلی خشن میزنه
R@m!n
۱۶ فروردین ۱۴۰۰حالا یه ثانیه کندتر باشه مگه هر روز میخوای بری درگ !!! حالا آنچنان ضعیف تر نیست این موضوع واسه خیلیام مهم نیست، نمی خوام پرفورمنس بی ام و رو نادیده بگیرم چون خودم طرفدارشم اما با تمام وجود از طراحی جدیدش متنفرم.
بنز و آئودی ظاهر لوکس و اسپرت رو همزمان دارن و بسیار باوقارن.
Kf
۱۶ فروردین ۱۴۰۰تقریباً با حرفت موافقم
ماکان
۱۶ فروردین ۱۴۰۰سلام . من با اینکه خیلی از برند های خودروسازی دنیا را دوست دارم ، اما تحت هیچ شرایطی نمی توانم برند دیگری را بطور کامل جایگزین بی ام و کنم .
مرسدس فن
۱۶ فروردین ۱۴۰۰فقط رخ مرسدس رو حال کنین!
این آئودی جدیدا عجب جونوری شده!
بد جور به آئودی علاقه پیدا کردم گرچه آئودی هم بنز نمیشه!
مرسدس فن
۱۶ فروردین ۱۴۰۰فقط رخ مرسدس رو حال کنین!
این آئودی جدیدا عجب جونوری شده!
بد جور به آئودی علاقه پیدا کردم گرچه آئودی هم بنز نمیشه!
به هیچ وجه!
Amir
۱۶ فروردین ۱۴۰۰عملکرد بنز نسبت به موتور هشت سیلندرش واقعا نا امید کننده بود
حالا فیس ماشینارو در نظر نگیرید ، واقعا ب ام و حرف نداره و بهترینه
آئودی هم فقط تو استارت اولیه درگ به خاطر دو دف بودنش سریع بود و گرنه نسبت به بیمر دف عقب ، به خصوص تو شتاب های ثانویه کم میاورد
کلا از بنز همچین انتظاری نداشتم ، امیدوار بودم حداقل تو شتاب ثانویه ضعفشو جبران کنه ولی بیمر با اون موتور کوچیک تر بازم مغلوبش کرد و گشتاور زیاد بنز به کارش نیومد.
فقط خیلی برام عجیبه ب ام و با موتور خطی تا ۷ هزار تا دور میگیره!!
Sina10
۱۶ فروردین ۱۴۰۰رقابت عجیبیه:
بنز C63 زیبا و لوکس و قوی ، اما کند تر و گرون تر
بامو بسیار سریع و قوی ، اما بسیار زشت و گرون
آئودی زیبا و سریع و ارزون تر از بامو و بنز ، چهارچرخ متحرک ، کمی ضعیف تر
فکر میکنم پیروز این رقابت ، آئودی RS5 باشه ، که ماشین بی نظیریه!!
Kf
۱۶ فروردین ۱۴۰۰شما ظاهر ماشینی رو دوست ندارید دلیل نمیشه بقیه هم دوست نداشته باشند دوست عزیز
میثم
۱۶ فروردین ۱۴۰۰انبار اگزوز بی ام و رو
یه پا تیباست واسه خودش???
جلوش افتضاح
عقب ضایع
انتخاب من مرسدس
MAHDI
۱۶ فروردین ۱۴۰۰زمان 11.7 ثانیه M4 عملکرد خیره کننده این ماشین رو نشون داد اون هم در نسخه محرک عقب ? نسخه چهار چرخ محور M4 حداقل نیم ثانیه سریع تره.
آئودی با 4 چرخ محور زمان 12 ثانیه رو ثبت کرد،این همون زمانی هستش که M2CS با همین قدرت و گشتاور 550 تایی و محرک عقب بودنش همیشه ثبت کرده در این مجله.
C63s هم با قدرت مساوی با M4 ولی با گشتاور بیشتر و محرک عقب بودن اختلاف زمانی خیلی زیادی داشت.
درگ رولینگ M4 کامپتیشن رقیبی براش وجود نداره.
Amirreza
۱۶ فروردین ۱۴۰۰درسته که آئودی تونست فراتر از انتظار باشه ولی نمیتونم قدرت و گشتاور رو هم بیخیال شم ، من بنز رو انتخاب میکنم چون قیافشو خیلی دوست دارم و قدرت مناسبی هن داره
Porsche
۱۶ فروردین ۱۴۰۰هر سه رو دوست دارم و هیچ کدوم رو به دیگری ترجیح نمیدم
آئودی و سیستم کواترو
مرسدس با طراحی جذاب و ب ام و
با پرفورمنس عالیش
Moon
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اعودی رو به بی ام و و مرسدس ترجیح میدم چون واقعا از هر لحاظ بهتره و خیلی زیباست و عاشقشم
Ali_b
۱۶ فروردین ۱۴۰۰من از نظر طراحی آئودی رو ترجیح می دم ولی از توانایی های بی ام و نمی تونم چشم پوشی کنم.
behnam1012
۱۶ فروردین ۱۴۰۰بنظر یه بنده خدایی اینا چون سقفشون پاناروما نیست بدرد نمیخورن ?
ولی جدا از شوخی این M4 از نظر فنی عالیه ای کاش در ظاهرم عالی بود و این جلوپنجره جنجالی رو فقط روی مدل های الکتریکی میذاشتن
Hossein.Car.Lover
۱۷ فروردین ۱۴۰۰واقعا m4 خیلی خوب عمل کرد فکر میکردم برنده c63 باشه اما m4 واقعا عالی بود?❤
MAHDI
۱۷ فروردین ۱۴۰۰C63S حتی از نسل قبل M4 کامپتیشن هم شکست خورد. حالا دیگه M4CS نسل قبل بماندکه سریع تر از تمام رقبا بود.
اما M4 و M3 جدید بی نهایت عملکرد عالی دارن. فکر کنم هنوز نسخه های چهار چرخ محور نیومدن
مهدی
۱۸ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من ائودی هست چون بی ام و رو انتخاب نکردم دلیلشو میدونید
بنز رو به خاطر گرون بودن و کند بونش انتخاب نکردم