افراد ناآگاه فکر میکنند خودروهای اسپرت سریعتر و پرشتابتر از موتورسیکلتها هستند ولی همهٔ ما میدانیم که این درست نیست خصوصاً وقتی موتورسیکلتی که با آن طرف هستیم سوپربایکی مثل دوکاتی پانیگال V4R باشد؛ اما خودروهایی که در اینجا در برابر این سوپراسپرت دوچرخ صفآرایی کردهاند هم خودروهای معمولی نیستند. اینها بامو M5 کامپتیشن و نیسان GT-R هستند که هردو در حالت استوک و استاندارد در کلاس خود بسیار وحشی و مورداحترام هستند و وقتی تیونینگ میشوند حتی وحشیتر هم خواهند شد.
حال کارواو این سه هیولا را در برابر هم قرار داده است اما پیش از تماشای ویدئوی این رقابت بهتر است نگاهی به اعداد داشته باشیم. بامو M5 کامپتیشنی که در این رقابت حضور دارد توسط Evolve تیونینگ شده و خروجی پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آن به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. نیسان GT-R اما حتی از این هم قویتر است زیرا تیونر خروجی موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی آنرا به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است و درواقع یک موشک روی چرخ محسوب میشود.
از سوی دیگر، پانیگال V4R به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری V4 مجهز است که با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن متر گشتاور، روی کاغذ در برابر رقبای چهارچرخ دوپینگی هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما توجه داشته باشید که این سوپربایک با تنها ۱۹۳ کیلوگرم وزن (بهاستثنای وزن راکب)، فوقالعاده سبکتر از خودروها است. این در حالی است که بامو ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن و نیسان ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارند. با توجه به این اعداد، فکر میکنید کدامیک از این وسایل نقلیه در مسابقهٔ درگ پیروز میشود؟ البته لازم به ذکر است که در این رقابت نیسان GT-R با مشکلی در گیربکس مواجه شد و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.
[دانلود ویدئو]
MASIHA
۱۵ مهر ۱۳۹۹صدای m5???
عشق است این سوپر سدان سوپراسپرت کُش?
عالی عمل کرد.
Mazda3
۱۵ مهر ۱۳۹۹دقیقا از یه سدان همچین عملکردی شاهکاره و این ارزش داره چون ماشینای جی تی و اسپرت ارتفاع پایینی دارن و واسه استفاده همه منظوره تقریبا قابل استفاده نیستن ولی m5 همه فن حریف شده تو گرند تور تایم پیستش دوثانیه از هوندا ان اس اکس سریعتر بود کلا عملکرد سوپر اسپرتی داره.
OMID
۱۵ مهر ۱۳۹۹واسه من جذابیت اصلی ویدیو اون gtr بود
توی رولینگ اول مثل هیولا رفت با این که توی دنده مشکل دار بود و حتی از دوکاتی پانیگاله هم برد
توی درگ ریس هم دنده دوش از بین رفت کلا
ولی صاحبش خیلی باحال بود
گفت ماشینو واسه حال کردن میخوایم نه این که بزاریم تو گاراژ اگه قراره خراب بشه بزار خراب بشه
علت علاقه خیلیا به gtr همین تیون پذیری هست
مثلا همین ماشینو حجم موتورشو برده بودن رو ۴.۱ لیتر
M5 هم لانچ و پاسخ گازش فوقالعاده بود
Audi s8
۱۵ مهر ۱۳۹۹نیسان جی تی ار لایک
بی ام و دیسلایک
مهراد
۱۵ مهر ۱۳۹۹آقا امید عزیز
باید بگم تفاوت یه هایپرکار مثل همین ۹۱۸ که گذاشتی پروفایلت با یه ماشین من درآوردی تا خشتک تیونینگ مثل همین جی تی آر حاضر در درگ اینجا مشخص میشه
۹۱۸ با استفاده درست یه عمر کار میکنه مثل ساعت سوییسی ولی این ماشینای الکی خفن در یدونه درگ هم گیربکس خورد میکنن
در آخر بگم که نیسان جی تی آر استوک هیولاس
و اینکه بی ام و اوج مهندسی آلمانیه
M.us
۱۵ مهر ۱۳۹۹تیونیگ فقط انجین نیست که تیونیگ شامل کلاچ و گیربکس و حتی دیفرانسیل هم میشه دلیل اینکه گیربکس خورد کرد اینکه جعبه دندش قادر نیست اون قدرتو تحمل کنه بعضی از ماشینا میل گاردان میبرن چون نمیتونه اون گشتاور رو تحمل کنه شما درست و حسابی تیونینگ کنی مشکلی پیش نمیاد . من خودم عاشق ماشین های تیونینگم مخصوصا اونایی که انجین های v8 دارن .
یاس ی
۱۶ مهر ۱۳۹۹قطعا کسی که موتور ماشین را به 1600 اسب میرسونه گیربکس را هم عوض میکنه، کمتر گیربکس کارخونه ای تاب تحمل این توان را داره.
AMG
۱۵ مهر ۱۳۹۹درگ کاملا مزخرفی بود این مجری بی مزش به جای برگزار کردن درگ خیلی ضر میزنه
Maserati
۱۵ مهر ۱۳۹۹اره باو ویدیو رو اب بندی میکنه
ALI
۱۵ مهر ۱۳۹۹من عاشق این دوکاتی شدم با موتور خورجینی عجب چیزی شده! انتخابم همینه.
M5 هم با این لانچ توپی که داره اگه 1600 یا 2000 اسب بشه چی میشه ! همه رو لوله میکنه.
SF90 STRADALE
۱۵ مهر ۱۳۹۹دوکاتی پانیگال V4R باید با BMW M1000 RR مسابقه بده
قطعاً درگ هیجان انگیزی میشه
ولی درباره GT_R هم باید بگم خدای تیون هست
بهترین تیونر برای این گودزیلا AMS Performance هست
تیون های دیوانه کننده ای داره با رکوردهای خارق العاده
پروژه آلفا ۱۲ این تیونر توی درگ رولینگ فراری ۴۵۸ ایتالیا رو محو کرد و بوگاتی رو با وجود آوانس اولیه درست و حسابی شرمنده کرد
فکرشو بکنید پروژه آلفا ۲۲ با قدرت ۲۲۰۰ اسب بخار چه عملکردی میتونه داشته باشه
M5 کامپتیشن هم گرگ سدان هاست ولی غول مرحله آخر سدان ها M5 CS هست که همه منتظرش هستن
البته AMG GT73 هم رقیب بسیار تا بسیار خطرناکی هست در بحث پرفورمنس ??
Maserati
۱۵ مهر ۱۳۹۹خخخخ الان ندیدم میگم دوکاتی
Mf1
۱۵ مهر ۱۳۹۹کلا نیسان خوراک تیونرهاست بخصوص نیسان پاترولی که با ۹۱۸ ریچار هموند مسابقه درگ انجام دادن
Aryan kia
۱۵ مهر ۱۳۹۹کاوازاکی ninja h2r لایک
دوکاتی پایگال دیس لایک
SRT
۱۵ مهر ۱۳۹۹نه دیگه،این خوبه ولی در اون حدم نیست
امین
۱۵ مهر ۱۳۹۹رقیب h2r اگه راست میگی ducati gp بگو دیگه چرا پانیگال؟! آخه اینا رقیبن؟
Carbonado Aventador
۱۶ مهر ۱۳۹۹اگه کاوازاکیحرفی واسه گفتن داشت ، تو موتو جی پی شرکت میکرد..
وگرنه توربو گذاشتن رو موتور و تیونینگ تا خشتک رو چینی ها هم بلدن..
.
هنر یعنی موتور تفس طبیعی دوکاتی
نه موتور توربو شارژ h2r
.
پر فروشترین سوپر بایکدنیا هم پانیگاله هست!!
.
تو ژاپنی ها فقط یاماها هست که میتونه حریف دوکاتی بشه
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹توربو نداره کاوازاکی سوپرشارژ داره
Aryan kia
۱۵ مهر ۱۳۹۹کاوازاکی ninja h2r لایک
دوکاتی پانیگال دیس لایک
NISSAN GTR SOLTAN
۱۵ مهر ۱۳۹۹عشق است GTR ماشین رویایی من
برند نیسان برای من بینهایت ارزش داره حتی بیشتر از مرسدس بنز کبیر
این gtr خیلی ناشیانه تیون شده بود و گیربکسش کلا مشکل داشت ولی خب توی رولینگ اول که مشکلی تو دنده نداشت نشون داد چه هیولاییه
واسه اطلاع دوستان بگم که رکورد ۴۰۰ متر دنیا برای ماشین های چهارچرخ دست NISSAN GTR ETS
سری های آلفا 12و 16 و آلفا G و آلفا QUEEN هم فوق العاده هستن و همیشه رکورد دار بودن
حتی نیسان gtr های p700 و p800 switzer هستن که فقط با 700 اسب توی زمین معمولی تایم 10.2 میزنن!!!!
در حال حاضر کمتر ماشینایی هستن که پتانسیل تیون اندازه ی gtr و سوپرا داشته باشند
در کل ویدیو فانی بود
درباره ی موتور هم زیاد فن دوکاتی نیستم فقط و فقط کاوازاکی مخصوصا نینجا h2r
ارشیاSVJ
۱۵ مهر ۱۳۹۹منهای دوکاتی که معلوم بود میبره
و gtr که ۱۶۰۰ اسب بخار(بوگاتی شیرون!!)قدرت داشت
وایسا ببینم
فقط ب ام و موند
پس نتیجه میگیریم درگ به درد نخور بود!!???
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹بی ام و اضافی بود
محمدهادی
۱۵ مهر ۱۳۹۹بنظرم بهترین و کارامد ترین نوع تیونینگ
اول کاهش حداکثری وزنه
تاحدی که بشه تمام بدنه ماشینو کامل از جنسی مثل آلمینیوم یا کربن ساخت
یه ارتقاء مسابقه یی
بقیه داستان هم مربوط میشه به تعویض بخشهای سنگین خودرو مثل سرسیلندر و پوسته موتور و پوسته گیربکس با نمونه های مهندسی شده ای از جنس منیزیم یا آلمینیم
ود در مراحل بعد نصب توربو شارژر ها و افزایش قدرت
میتونه تکمیل کننده ی موضوع کاهش وزن و افزایش هندلینگ باشه
درواقع بهترین نوع تیونینگ همون کاریه که در خودروهای مسابقه ای اتفاق میوفته
Hadi
۱۶ مهر ۱۳۹۹گودزیلای تیونینگ شده…
یا خدا…
حسین
۱۷ مهر ۱۳۹۹خدای من!!!
ژاپن
۲۳ مهر ۱۳۹۹جی تی آر نیسمو فابریک هم بی ام و رو جر میده نیاز به تقویت نداشت
GERMANY
۱۷ دی ۱۴۰۱و بی ام و ام ۵ سی اس هم جی تی ار نیسمو رو جر میده نیاز به تقویت نیست
GERMANY
۱۷ دی ۱۴۰۱والاه توی ایران پارس رو هم تقویت کردن شتاب ۱.۲ ثانیه ای زده 🤣🤣🤣🤣 جی تی آر با این همه تقویت باز از ام ۵ توی شتاب اولیه جا میمونه اخیرا هم خبر رسیده دارن با بی وای دی موتور مشترک میسازن 😂😂 فقط اونایی که محصولات آشغال ژاپنی رو با محصولات با کیفیت المانی مقایسه میکنن قیافشون الان خنده داره