بامو M5 کامپتیشن و پورشه پانامرا توربو هردو از سریعترین و قویترین سدانهای بازار هستند اما برای اینکه مشخص شود کدامیک از آنها سریعتر است، Full Throttle World آنها را طی یک مسابقهٔ درگ در یک باند فرودگاه خالی در برابر هم قرار داده است. M5 کامپتیشنی که در این درگ حضور دارد از نوع پیش از فیسلیفت است اما از لحاظ پیشرانه با نمونههای جدید تفاوت ندارد و زیر کاپوت آن همان نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.
این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود و به گفتهٔ بامو، خودرو را ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. از سوی دیگر، پانامرا توربو از لحاظ قدرت مغلوب رقیب مونیخی میشود اما در گشتاور برتری دارد. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پانامرا هم از نوع پیش از فیسلیفت است که در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ اخیر با مدل توربو S جایگزین شده که ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور آن تغییری نکرده است.
با شروع مسابقه، بامو سریعاً برتری پیدا میکند و با افزایش سرعت از پورشه دور میشود. نگاهی به تایمهای ثبتشده نیز تأیید میکند که M5 برتری آشکاری بر رقیب اشتوتگارتی دارد زیرا درحالیکه پانامرا توربو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۳ ثانیه طی میکند، M5 کامپتیشن ظرف تنها ۳.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه طی میکند؛ بنابراین امیدواریم بهزودی شاهد رقابت پانامرا توربو S جدید با M5 کامپتیشن باشیم زیرا آن رقابت بسیار نزدیکتر خواهد بود.
مشخصات فنی
بامو M5 کامپتیشن | پورشه پانامرا توربو | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۶۵ کیلوگرم | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۰۴,۶۹۵ دلار | ۱۵۴,۳۵۰ دلار |
سهند
۱۱ مهر ۱۳۹۹چرا پورشه گرانتر هست ؟ چه چیزی دارد که بی ام و ندارد؟
OMID
۱۱ مهر ۱۳۹۹پورشه است …
Mohamad
۱۱ مهر ۱۳۹۹آره بی ام و واقا بهتره
MAF
۱۱ مهر ۱۳۹۹خو قیمتا فرق دارن
ماکان
۱۱ مهر ۱۳۹۹سلام . انشاالله که بی ام و M5 در نسل بعدی اش طبق برخی از خبر ها و موارد احتمالی یک نسخه اش به صورت پلاگین هیبرید و یک نسخه اش تمام الکتریکی باشد . در ضمن در نسل بعدی بی ام و سری ۷ نسخه ی اصلی M7 را هم بسازند و تولید انبوه کنند .
Kf
۱۱ مهر ۱۳۹۹سری ۷، M تولید بشه؟؟؟!!!!
مثل این که کسی بخواد با رولزرویس یا Sclass بره پیست نوربرگ رینگ کسی که بخواد سری 7 بخره باید بره صندلی عقب و راننده شخصی داشته باشه و در کلام آرامش از مسیر لذت ببره حالا اگه من باشم B7 رو ترجیح میدم
ماکان
۱۱ مهر ۱۳۹۹علیک سلام . این را باید همه در نظر بگیرند و بدانند که هیچ خودرویی بطور کامل نمی تواند برای تمام افراد جهان جذاب باشد . پس گناهی هم محسوب نمی شود اگر که همه نوع خودرویی مانند همین بی ام و M7 تولید شود . در ضمن یکی از افرادی که دوست دارد ماشین خودش بطور مساوی هم لوکس باشد هم اسپرت خود بنده هستم .
Kf
۱۱ مهر ۱۳۹۹منم هیچ مشکلی ندارم مردم می تونن برن سری 7 بخرن که لوکس باشه هم میتونن تیون کنند که قدرتمند تر هم باشه اما این که تولید انبوه بشه اونم M7 کاملاً میشه گفت غیر ممکنه اگر چنین چیزی کسی بخواد باید بره سراغ AMG که S class رو هم پوشش میده
new reventon
۱۱ مهر ۱۳۹۹یه حسی بم میگه تو همون نت قدیمی…
که عاشق زیباترین ماشین دنیا (آزرا) بود….
MehdiTurbo
۱۲ مهر ۱۳۹۹حاجی خدایی کامنتات دیگه داره میره رو مخ بسکه زیر هر پست اینو نوشتی
انشالله بی ام و … همین زیر هر پست کپی پیست میکنی حیف که پدال حذف میکنه وگرنه میخواستم بگم دهنمون صاف کردی انشالله میشه زیر هر پست که نمیاد بگند مودبانش گفتم حذف نشه.
اونا کار خودشون میکنند انشالله فقط تو حرف واسه ما ایرانیا.
ماکان
۱۲ مهر ۱۳۹۹علیک سلام . شماها بعضی هایتان متاسفانه ظرفیت مدام شنیدن و مدام دیدن کلمه ی مقدس انشاالله را ندارید و برخی هایتان جوری رفتار می کنید که انگار دور از جون آسیبی از لحاظ فیزیکی و مادی خدایی نکرده به زندگی تان وارد کرده است .
حمید
۱۱ مهر ۱۳۹۹درسته بی ام دبلیو رو دوست داریم ولی پورشه یک چیز دیگست
MAHDI
۱۱ مهر ۱۳۹۹اگه یکم وقت بزارید و مجلات مختلف خودرویی رو بررسی کنید قطعا به این نتیجه میرسی که کامل ترین سدان پرفومنس بازار چه خودرویی هستش.
******************************************
آخرین رقابتی که M5 کامپتیشن قبل از فیس لیفت داشت رو مجله CAR MAGAZINE انجام داده که M5 کامپتیشن رو در مقابل پورشه تایکان توربوS و تسلا S پرفومنس و پولستار 1 قرار داده که در اون رقابت هم M5 در جایگاه اول و تایکان توربواس در جایگاه دوم و تسلا S پرفومنس در جایگاه سوم و پولستار 1 هم در جایگاه آخر قرار گرفت. اگه خواستید تا لینک این رقابت رو بفرستم?
h!$@\/\/
۱۱ مهر ۱۳۹۹مثل همیشه?????
the beast…
SF90 STRADALE
۱۱ مهر ۱۳۹۹دارم فکر میکنم M5 CS چی میتونه باشه ؟؟؟؟
گرگ سدان ها و صیاد سوپر اسپرت ها
ماکان
۱۱ مهر ۱۳۹۹خدمت جناب Kf و سایر دوستان عرض کنم که هر شرکت خودروسازی ای وقتی که یک مدل جدید یا یک نسخه ای جدید از یکی از مدل های برند اون شرکت می سازد و تولید انبوه می کند می تواند اگر که دید خدایی نکرده میزان فروش آن نسخه یا مدل از خودرو جدیدش در حد انتظارش فروش نرفته تا حد اقل یکی دوسالی را تولید آن مدل یا نسخه را متوقف کند و بعد که به اندازه ی لازم تمام یا اکثر خودرو هایی که در بازار و انبار مانده است فروخته شد آنوقت دوباره تولید آن مدل یا نسخه ی جدید را آغاز کند . و از یک طرف هم خود بنده تا بشه دوست ندارم که وقتی یک خودرویی را می خرم آن را بابت اینکه قدرتمندتر بشه آن را تیونینگ یا اینکه کلاً دستکاری اش کنم و می خواهم جوری باشد که از همان اول که از بازار تحویل می گیرم همان چیزی باشد که کم و زیاد انتظارش را داشتم .
ماکان
۱۲ مهر ۱۳۹۹در ضمن بعضی از مواردی که از بی ام و سری 7 بنده را جذب خودش کرده مرسدس بنز کلاس S نمی تواند بنده را در حد آن جذب خودش کند ، البته مرسدس بنز کلاس S را هم تا حد زیادی دوست دارم هرچند برای بنده باز هم به اندازه ی بی ام و سری 7 نمی تواند بنده را جذب خودش کند .
حسین دهمرد
۱۲ مهر ۱۳۹۹میدونم مونیخ بهتره ولی اشتوتگارت رو بیشتر میپسندم
ماکان
۱۲ مهر ۱۳۹۹اگر منظورتان با بنده هستش باید بگویم که هر فردی سلیقه ی شخصی خودش را دارد و بنده قصد ندارم که خدایی نکرده سلیقه ی خودم را به دیگران تحمیل کنم . بنده فقط دوست دارم آن نسخه ای که خیلی ازش خوشم میاد تولید شود .
حسین دهمرد
۱۲ مهر ۱۳۹۹جان؟ شما؟ :/
ماکان
۱۲ مهر ۱۳۹۹بنده منظور بدی نداشتم و نگفتم که شما صد در صد با بنده بودید . و یکی هم اینکه اگر یکی از صحبت های قبلی شما درباره ی یکی از صحبت های بنده نبود ببخشید که اشتباهی متوجه شده بودم .
محمدهادی
۱۲ مهر ۱۳۹۹تنها به گفته ی دوست عزیزمون بسنده میکنم و بس…
گرگ سدان ها
و
صیاد ابر خودروها
♥️M5♥️
ماکان
۱۲ مهر ۱۳۹۹شماهه دوستان هرکدام تان هر خودرویی را که از هر لحاظی بیشتر دوست دارید برای خودتان ، بنده هم بدانید که هیچ چیزی جای بی ام و را برایم نمی گیرد و هیچ چیزی برایم بطور کامل نمی تواند جذابیت داشته باشد .
ماکان
۱۲ مهر ۱۳۹۹ببخشید کلمه ی شماها در کامنت قبلی اشتباه نوشته شد .
ماکان
۱۲ مهر ۱۳۹۹از یک طرف هم باید بگویم که ساختن هیچ خودرویی یا اینکه خیلی از انواع خودرو ها و تولید انبوه آنها ممکن است و تا ابد غیر ممکن نیست .