جدیدترین نسل بامو M5 نیازی به توصیف ندارد زیرا بیشازپیش درخشیده و همه از تواناییهای آن آگاه هستند. این ماشین درعینحالی که برای خانوادهها یک سدان است، برای راننده مثل یک سوپراسپرت میماند. از سوی دیگر، نیسان GT-R علیرغم افزایش سن هنوز هم خودروی بسیار قابلاحترامی است. به همین دلیل، یک مسابقهٔ درگ بین این دو خودرو میتواند بسیار هیجانانگیز باشد.
این درگ توسط کانال DizzyRiders بلغارستانی در یوتیوب منتشر شده است و به دلیل نداشتن زیرنویس متأسفانه نمیتوان متوجه صحبتهای گویندهٔ آن شد. در قسمت اول این ویدئو اطلاعات مفصلی در مورد دو خودرو عنوان میشود و با توجه به اینکه رقابت واقعی از دقیقهٔ ۱۳ آغاز میشود میتوانید از آن عبور کنید. شایانذکر است که M5 و GT-R این درگ هردو لاستیکهای زمستانی را روی رینگهای خود دارند.
در درگ اول که لانچ کنترل هردو خودرو غیرفعال است، M5 بهراحتی پیش میافتد و ظرف ۱۱.۴۲ ثانیه از خط پایان عبور میکند درحالیکه GT-R با زمان ۱۱.۶۵ ثانیه عقب میماند. شتاب صفرتاصد دو خودرو نیز به ترتیب ۳.۶ ثانیه و ۳.۸ ثانیه ثبت میشود. سپس یک بار دیگر همین درگ برگزار میشود و تایمهای کمی بهتری به ثبت میرسند اما نتیجه تغییری ندارد.
برای درگ بعدی لانچ کنترل دو خودرو فعال میشود و طبیعی است که تایمها بسیار بهتر میشوند بهگونهای که M5 ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۰.۸۲ ثانیه طی میکند. درنهایت نیز یک مسابقهٔ رولینگ در سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت بین دو ماشین برگزار میشود که میتوانید نتیجهٔ آنرا در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
بامو M5 کامپتیشن | نیسان GT-R | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۶۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۶۵ کیلوگرم | ۱۷۵۲ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۰,۹۹۵ دلار | ۱۱۵,۳۳۵ دلار |
[دانلود ویدئو]
امیر
۵ بهمن ۱۳۹۸راننده نیسان کمی ناشیانه شروع میکرد!
Enzo
۵ بهمن ۱۳۹۸وقتی که عقل و قلب با هم میجنگن .ب ام و این همه محصول داره
ولی m5بنظرم از همشون سرتره .پشت این ماشین بشینی واقعا دیگه چی میخوای یعنی پیش هیچ احدی شرمندت نمیکنه.حالا GTR .ماشینیه که با این همه سن هنوزم میبینیش انگار آدرنالین خونت شروع میکنه زیاد شدن .هنوزم قلدره.لاتو جنگیه.شاید پیر شده باشه وای باج نمیده. من راستش نمیتونم راحت انتخاب کنم بین این دوتا.جفتشون معرکه ان.ولی با تمام احترام وعشقی که برای GTR قایلم .انتخابم m5
محمدهادی
۷ بهمن ۱۳۹۸جاییزه انتخابت ۶۰تا لایک بود رفیق??
Just bentley continental
۵ بهمن ۱۳۹۸گودزیلا پیر شده نیسان یه کاری کن .
دلم میگیره میبینم جی تی ار تو درگ از همه سوپر کارا شکست می خوره
m5 هم که نیاز به تعریف نداره سریع ترین سدان دنیا خودشه.
Abbas.Lambo
۵ بهمن ۱۳۹۸جی تی آر یه اسطوره ی تکرار نشدنیه ولی منکر پیر بودنش نمیشه شد،منم باشم قطعا M5 رو انتخاب میکنم،لامصب هیچ نقصی نداره یه ماشین همه کارس
Farzad
۵ بهمن ۱۳۹۸دو تا عشق ❤♥️
parvaz
۵ بهمن ۱۳۹۸بیمر به راحتی میتونه یه سوپر کار درست کنه ولی نمیکنه دلایل خاص خودشو داره حتما، همین M5 کلی اضافه وزن داره چون یه سدان خانوادگی هستش کاش M5 هم یه نسخه GTS داشت مثل M4 میدیدیم چجوری تو پیست میترکونه
MAHDI
۵ بهمن ۱۳۹۸شتاب 2.8 یا 2.9 ثانیه M5 اونم نه در آسفالت پیست درگ بلکه در پیست های معمولی و مسیر 400 متر در زمان 10.8 ثانیه واقعا شگفت انگیز هستش برای این خودرو اونم در حالی که موتور درون سوز داره و گشتاور کمتری از رقبا داره.
حالا نظرتون در مورد زمان گیری در پیست بین ب ام و M5 و
آئودی RS7 جدید و مرسدس GT4 63 S و ب ام و M8 کامپتیشن چطور!!!!! دو مجله معتبر این رقابت هارو انجام دادن که زمانشون رو تویه پست دیگه میذارم.
مجله CARWOW هم درگی انجام داده بین پورشه 911 کرراS و
آئودی R8 V10 پرفومنس و مرسدس GT4 63 S و تسلا مدل X و
ب ام و M8 کامپتیشن… خودروها به شدت جذاب هستن اما درگ چندان جالبی از کار درنیومده چون بخاطر اشتباهات بارها تکرار و جالب نشده درکل. احتمالا پدال مطلبش رو بزاره.
Shirko
۵ بهمن ۱۳۹۸لطفا لینکشو بزار آقا مهدی
MAHDI
۵ بهمن ۱۳۹۸رقابت بصورت فیلم هستش ازمجله auto bild sportscars و همینطور از مجله SPORT AUTO که رقابت اول خودروها در یک کلیپ زمان گیری هاشون گذاشته شده و رقابت مجله SPORT AUTO بصورت جداگانه که فعلا فیلم زمان گیری M8 کامپتیشن و M5 کامپتیشن و آئودی RS7 جدید گذاشته شده و احتمالا فیلم زمان گیری GT4 63 s امشب یا فرداشب گذاشته میشه اما زمان همشون در قسمت مشخصات کلیپ در کانال این مجله گذاشته شده.
اگه یوتیوب دارید این SPORT AUTO رو سرچ کن و بعد وارد کانالش شو وتک تک زمان گیری ها و بررسی های این مجله رو میتونی ببینی.
اما من سعی میکنم فردار زمان های ثبت شدشون رو بزارم اما دیدن زمان گیری ها خودش لذت بخشه.
Shirko
۵ بهمن ۱۳۹۸????
M3csl
۵ بهمن ۱۳۹۸M5″ شکارچی گودزیلا.
محمدهادی
۷ بهمن ۱۳۹۸ههههه????
حسین
۵ بهمن ۱۳۹۸تفاوت دقیقا تو چندین سال اختلاف نسل ها هست
گیربکس قدیمی .. سیستم دیفرانسیل و چهارچرخ .. موتور قدیمی … و اضافه وزن زیاد به نسبت ابعاد و آیرودینامیک جلو پنجره .
همه باعث میشن گودزیلا عقب بمونه.. باید نسل جدید معرفی بشه .
و باید شاهکار BMW رو هم ستایش کرد .. ی ماشین ۴ در که هیچ جا برات کم نمیذاره
رضا
۷ بهمن ۱۳۹۸آیرودینامیک نیسان یکی از بهترین هاست.*
سعید.ب
۶ بهمن ۱۳۹۸دیگه دوره ی قهرمانی جی تی آر گذشته و دیگه نام سریع ترین هایپرکار رو یدک نمیکشه متاسفانه
سعید.ب.58
۶ بهمن ۱۳۹۸دیگه دوره ی قهرمانی جی تی آر گذشته و دیگه نام سریع ترین هایپرکار رو یدک نمیکشه متاسفانه
سلام مرسی واقعا عالی بود
۷ بهمن ۱۳۹۸چرا ناعادلانه نا اگاهانه نظر میدید اخه BMW M5اخرین و پیشرفترین مدل شرکت هست اگراطلاع داشته باشید این اواخر GTRماشین جدیدی رو نمایی کرد کا مطمنا اگر با اون رقابت میکرد BMWشکست میخورد
شاهین رشیدپور
۷ بهمن ۱۳۹۸سلام به همگی شما من می خواستم یه چیز هایی رو معلوم کنم . شما ها با دیدن یک ویدیو کلا به طرف بی ام رفتین اما اشتباه میکنید . بعضی هاتون نوشته اید که بی ام سنگین و چهار در داره و چه میدونم و از این حرفا . ولی اگه توجه داشته باشید نیسان جی تی ار فقط شش سیلندر ولی بی ام هشت سیلندر اگه جی تی ار هشت سیلندر بود چه ماشینی که ازش درست نمیشد
شاهین رشیدپور
۷ بهمن ۱۳۹۸بعضی از شما ها نوشته اید که جی تی ار دیگه پیر شده . اگه یه بار دیگه فیلم بالا نگاه کنید معلومه که راننده نیسان جی تی ار از دنده فرمونی استفاده نمی کنه حالا شاید بعضی از شما ندونین چیه . شما اگه بیشتر مطالعه داشته بودید که این حرفا رو نمیزدید . برید سرچ کنید که ماشینی که رکورد شتاب و تا به امروز داشته مال چه ماشینی هست یا رکورد دریفت مال چه ماشینی است یا اصلا ماشینی که در جاده برف ها مشهور چه ماشینی است همه اینا مال جی تی ار حالا شما ها دلتون خوشه به بی ام هشت سیلندر
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۸دوست عزیز حتی در درگ موتورترند نیسان GTR اونم نسخه نیسمو مسیر 400 متر رو در 11.1 ثانیه و درگ سال دیگه از موتورترند مسیر 400 متر رودر 11.2 ثانیه ثبت کرد. ب ام و M5 معمولی در درگ موتورترند مسیر 400 متر رو در 11.1 ثانیه رفت در حالی که سرعت M5 در لحظه گذر از خط بیشتر بود.
تازه M5 معمولی شتاب 2.8 ثانیه و مسیر 400 متر رو در 10.9 ثانیه ثبت کرده اینبار در مجله کارانددرایو.و نسخه کامپتیشن سریع تر هم هست!!!
بحث اینه که شما به شتاب و زمان M5 در مسیر 400 متر دقت نکردیددر این کلیپ. این زمان رو خیلی از سوپر اسپرت هاهم نمیتونن ثبت کنن و یا به سختی ثبت میکنن!!!!
شاهین رشیدپور
۷ بهمن ۱۳۹۸بعد این شخصی که در فیلم اجرا میکنه آلمانی بعدش بی ام مال کجاست آلمان . توجه داشته باشید که به نفع ماشین کشور خودشون فیلم درست کردند . جی تی ار مدل 2016 نه 2018 ، تونسته شتاب لامبور گینی و بوگاتی رو بزنه حالا چه برسه به مدل 2018 جی تی ار . تازه اگه راست میگن این فیلم میداند دست یکی از همین ژاپنی ها ببینید چه میشه . بی ام نتونست سوپرا رو شکست بده حالا چه برسه به نیسان جی تی ار … ممنونم از همگی شما ولی یادتون نره اینایی که بهتون گفتم برید سرچ کنید خیلی ممنون خدا نگه دار همگی شما ها
شاهین رشیدپور
۷ بهمن ۱۳۹۸تازه بخاطر همین اسمش گودزیلا هستش
محمدهادی
۷ بهمن ۱۳۹۸نه داداش تو همه قوانین مورد قبول همه رو زیر پا گذاشتی
بی ام و اگه نتونست سوپرارو شکست بده چون سوپرا هم درواقع خودش یه بچه بی ام وست،قلب یک بی ام و زیر کاپوتش میتپه،غیرت داره،بعدشم اینجا تو این درگ بی ام و به راحتی یه ژاپنی پر افتخارو مغلوب کرد،چرا نتونه،با این مهندسی دقیق در تولید
من نمیگم جی تی آر بده،اتفاقا جی تی آر خیلی ماشین دوسداشتنیه اما خب اینجا نتیجه رو به سریع ترین سدان جهان واگذار کرد
هنوزم جی تی آر پوز خیلی سوپر اسپرتارو داره تو شتاب میزنه،دمشم گرم
اما دلیل نمیشه که بیمر یک هیولای مخوف نباشه در غالب یک ماشین خونوادگی