به نظر شما از میان M3 سدان یا ماکان توربو، کدام می تواند سریع تر از دیگری یک خانواده چهار نفره را به یک چهارم مایل برساند؟! سوال عجیبی است نه؟ ولی EVO عاشق جواب دادن به اینگونه سوال هاست . . . !
سریع ترین عضو خانواده سری۳ را برای یک رقابت دوستانه با گران ترین عضو خانواده ماکان فراخوانده شده؛ M3 F80 برخلاف M3 E90 که انجین V8 تنفس طبیعی داشت، مجهز به انجین ۶ سیلندر با توربوهای دوقلوست.M3 F80 | Macan Turbo | |
۰ تا ۴۸ کیلومتربرساعت | ۲.0sec | ۱.7sec |
۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت | ۴.1sec | ۴.5sec |
۰ تا ۱۶۰ کیلومتربرساعت | ۸.6sec | ۱۱.1sec |
چهارصد متر | ۱۲.4sec | ۱۳.1sec |
هزار متر | ۲۲.1sec | ۲۳.9sec |
M3 F80 | Macan Turbo | |
پیشرانه | I-6 TwinPower Turbo | V6 TwinTurbo |
حجم انجین | ۳.0L | ۳.6L |
قدرت | 431hp | 400hp |
گشتاور | 550nm | 550nm |
وزن | 1523kg | 1925kg |
شتاب | ۴.1sec | ۴.8sec |
حداکثر سرعت | 280km/h | 265km/h |
قیمت (معادل) در انگلیس | ۹۳,۰۰۰$ | ۹۸,۲۰۰$ |
امیر. فقط ایتالیا. فقط لامبورگینی
۴ شهریور ۱۳۹۳بسمه تعالی
درود
مسابقه خوبی بود ولی از اول مسابقه معلوم بود کهbmw پورشه رو میبره ولی این عادل نیست بی ام وه یک ماشین سواری بود ولی پورشه شاسی بلند بود خوب معلوم بود که وزن پورشه زیاد تر از بی ام وه بود.
کیا
۴ شهریور ۱۳۹۳به نظرم بگبم عادلانه نیس خیلیم درس نیس ، حداقل شاید از لحاظ انجین و حجم موتور بتونیم بگیم مقایسه جالبی بود چون هم سیلندر یکی داشتن هم جفتشون توربو دوقلو (همون تووین ، اگه ترجمه درستی باشه )
ولی من خودم کلا طرفدار پروپاقرص بی ام و هستم
ولی یه چیز محصولات پورشه هستش که به شدت می پسندم ، کابین و طراحی داخلی و نحوه چیدمان پورشه و خیلی دوس دارم ، یکم حس فراتر از ماشین و به آدم میده ، مخصوصا یه کابینی مثه پانامرا .
شاید اگه ایکس 4 بی ام و بود خیلی دیدنی تر بود
ممنون از پدال
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۳از تو عکیم پیداست جایگاه سرنشینان خیلی جالب و خاصه به ارتفاع کم داشبورد و محل و شیب نشیمن ها ، کنسول میانی و… توجه کنید برا من که خیلی جالب بود
میثم "سوبارو"
۴ شهریور ۱۳۹۳ولی اصلا از ارزش پورشه کم نشد که هیچ، اضافه هم شد، چون آنقدر قویه که میان شاسی بلنداشو با سواریها درگ میندازن چون سواریهاش تقریبا بی رقیبن. ضمنا همون خانواده 4 نفره اگر بخوان بزنن به طبیعت پورشه خیلی کاربردی تره.
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۳نتیجه ای که بدست اومد کاملا بدیهی بود، فقط یه خواهش از پدال دارم اگر امکانش باشه توی این جور تست ها به جز مشخصات فنی منحنی گشتاور خودروها رو هم بذارید تا بدونیم توی چه دور موتوری و چه گشتاوری بدست میاد تا بشه کامل اون رو تحلیل کرد و در موردش با دوستان بحث های خوبی بوجود میاد
mehran911
۴ شهریور ۱۳۹۳حرف شما درسته اما بهتر بود میگفتی منحنی کامل توان چون امروزه در اکثر خودرو های اسپرت بیشینه گشتاور در بازه ی دور موتور بدست میاد نه در نقطه ی مشخص بعنوان مثال در پورشه GT2 RS بیشینه گشتاور در بازه ی دور موتور 2500 تا 5500 بدست میاد حالا اگه این رو با دور موتور بیشینه اسب بررسی و تحلیل کنیم به آمار و اطلاعات خوبی خواهیم رسید دوستان عزیز اگر سوالی در این مورد داشتن بپرسن
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۳بله مهران عزیز حرف شما کاملا درسته، باید صحبتم رو تصحیح کنم که توی متن قبلی امکانش نیست
امیر. فقط ایتالیا. فقط لامبورگینی
۴ شهریور ۱۳۹۳ببخشید یادم رفت که بگم اگر بی ام وه از این پورشه می باخت باید خودشو میکشد ولی من نمی گم که پورشه بده من خودم شخصا این پورشه رو دوست دارم.
محسن
۴ شهریور ۱۳۹۳فکر میکردم m3 برنده ی میدون باشه اما دیگه نه با این همه اختلاف! گشتاور دوتا ماشین هم برابر بود و تو سرعت بالا این همه اختلاف عجیب بود.
MoahmmadTSR
۴ شهریور ۱۳۹۳چرا ام 3برنده نشد؟
RainCityCars
۴ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان از ویدیو Audi RS5 Avant در ایران دیدن کنید
http://www.aparat.com/rastcars
Ferrari
۴ شهریور ۱۳۹۳کسی که این مسابقه راه انداخته.
۱ خوشی زده زیر دلش یا.
۲ متسفانه نمی تونم این جمله تو پدال بگم.
درگ جالبی و همین طور کاملا نا منطقی مقایسه یه SUV با یه سدان واقعا کار عجیبیه و فقط یک دیوانه می تونه این درگ راه بندازه. راستی evo چه کمپانی؟
ESI
۴ شهریور ۱۳۹۳ایول M3
hadi
۴ شهریور ۱۳۹۳وزن سنگین چه بر سر ماکان آورد
e36
۴ شهریور ۱۳۹۳لهش کرد…
M3 خیلی گنده تر از اینارو به چالش میکشه ماکان عددی نیست واقعا براش
mehran911
۴ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز نتیجه این درگ از قبل معلوم بود و همین که ماکان تو لانچ M3 رو گرفت کار بزرگی کرد و همین ماکان که میگی عددی نیست رکورد بی ام و Z4 رو در پیست nurburgring رو زده
علی
۴ شهریور ۱۳۹۳کلا انگلیسیا میونه خوبی با محصولاته پورشه ندارن هر چند که در کل به همه محصولات آلمانی حسودیشون میشه البته به جز شرکت بی ام وه که کارخانه مینی ماینر انگلیسو خرید و تحت تملک خودش در آورد اون هم با اکراه و اجبار به خاطر مسایل مالی و منافع اقتصادی ازش حمایت میکنن.اگر به اکثر کلیپایی که تو سایت پدال میزارن نگاه کنی بیشتریشون ساخت انگلیسه و طوری ساختن که با اون موزیکهای مسخره که روش میزارن حس بدی تو دلتون نسبت به ماشینهایی که میخوان خرابشون کنن تو دل مخاطب ایجاد میکنه و ی جورای به قول ما ایرانیها تو سر طرف زدنه.خواهشا دوستان ی کمی عمقی تر مسایل اطراف رو تجزیه تحلیل کنین و حرفه ای برخورد کنین .ما دیگه جهان سومی یا مستعمره نیستیم که ی شاسی بلندو با ی سواری مقایسه کنند و در آخر بازنده شاسی بلنده بشه خنده داره باور کنید.
Alpha
۴ شهریور ۱۳۹۳من کلا طرفدار پورش یا ب ام و نیستم اما وقتی نیسان اومد ام 5 رو زد یه سری گفتن انگلیسیا از ب ام و (کلا آلمان) بدشون میاد الان ب ام و اینبار پورش رو زده میگن از پورش بدش میاد ! عجیبه !
مرتضی
۵ شهریور ۱۳۹۳این پورش چی هست؟؟ زیر مجموعه پورشست؟؟؟
Alpha
۴ شهریور ۱۳۹۳402 کیلو اختلاف وزن
31 اسب اختلاف قدرت
گشتاور یکسان
مسلما هندلینگ سدان هم از SUV بهتره
نتیجه مشخصه دیگه .
علی
۴ شهریور ۱۳۹۳خوبه خودت جواب خودتو به خوبی دادی. حالا اگر بیشتر عمقی فکر کنی شاید به چیزایی که الان گفتم یک روزی برسی ولی دیگه دیر شده باشه.
Alpha
۴ شهریور ۱۳۹۳الان اگه پورشه ب ام و رو میزد بازم میگفتی انگلیسیها میخوان ب ام و رو خراب کنن ! کلا بعضیا توهم توطعه دارن !
امیررضا
۴ شهریور ۱۳۹۳این جور مقایسه ها فقط میخواد یه چیز کاملا بدیهی رو دوباره تکرار کنه تا بتونه یه تاثیر عمیق روی ذهن مردم بذاره. که مثلا ما بگیم آآآآآآ پورشه چقد داغونه. وگرنه به قول دوستان نتیجه مشخص بود. حتما کسی که این ویدئو رو میسازه یه اهداف شخصی هم داره دیگه.
ولی جدا از این حرفا شتاب اولیه ی پورشه رو دیدین؟!!!!
امیررضا
۴ شهریور ۱۳۹۳فقط یه کشف مهم هم کردم و اون اینه که صحنه ای که دوتا ماشین شروع به حرکت میکنن با ادامه ش یکی نیس. چطوری بگم؟ آخه یخورده بیانش سخته!! چون توی اون تصویر دوربین رو ماشینا نصب نیست اما در ادامه خیلی یهویی دوربینا به ماشین وصله! خسته نباشم خیلی کشف مهمی بود.
لاکی استریک
۴ شهریور ۱۳۹۳چه ربطی داشتن این دوتا باهم؟!؟!؟!؟!؟
یاسین
۴ شهریور ۱۳۹۳من که از اینجور درگا خوشم نمیاد لاقر اینو با کررا میزاشتین
مصطفی
۴ شهریور ۱۳۹۳یا با کیمن.
امید
۴ شهریور ۱۳۹۳بسیاری از خودروهای وارداتی، استاندارد تصادفشان از پراید کمتر است
به گزارش دنیای خودرو ، معاون مهندسی سایپا گفت: خودرو پراید تست تصادفات (کرش) را در شرکتهایی که مرسدس تست می شود انجام داده و پاس کرده است. در شرایط تست کرش، این خودرو از زانتیا بهتر است زیرا طراحی مجدد آن بعد از زانتیا صورت گرفت و مطابق با استانداردهای روز دنیا اصلاح شد.
به گزارش سایپا نیوز، مرتضی شفیعی، معاون مهندسی سایپا در برنامه مناظره که با موضوع علل بالای تلفات در جادههای کشور و با حضور کارشناسان از شبکه یک سیما پخش شد گفت: پیش از اینکه صحبت کنیم مقصر کیست باید فرآیند اتفاق را بررسی کنیم تا ریشه اشکال را بشناسیم، متاسفانه قبل از اینکه تحلیل کنیم که مشکل اصلی کجاست قضاوت زود هنگام انجام میدهیم و مشکلات روی زمین میماند.
وی اضافه کرد: باید ریشه اصلی مشکلات را شناخت که در این زمینه ضعف داریم. همچنین مشکل دیگر ما این است که حوزه مسوولیتها، نقشها و اختیارات مشخص نیست و اینکه چه کسی گزارش تهیه کند، چهطور باید منتشر شود و چه اقدام اصلاحی باید صورت گیرد. لذا همه تقصیر را به گردن هم میاندازند و مشکل حل نمیشود.
معاون مهندسی سایپا ادامه داد: در سال ۸۴ تا ۹۳ میزان تلفات جادهای کشور رو به کاهش داشته است که باید سوال کرد چه شد این اتفاق در حالی که خودروها دو تا سه برابر شدهاند و تعداد مسافرتها هم افزایش یافت صورت گرفت. عامل اصلی پیش از توسعه فیزیکی، توسعه فکری یعنی عامل انسانی و فرهنگ رانندگی است. لذا آمار اصلی، عدم توسعه فکری و نهادینه شدن فرهنگ رانندگی است.
شفیعی در ادامه به نیاز اصلاح تصور مردم و تغییر تصور صحیح مردم از موضوع ایمنی اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه تأثیر ایربگ و اثر آن در کاهش تلفات معادل ۵ تا ۱۰درصد است و کمربند ایمنی ۷۰ تا ۸۰درصد در کاهش تلفات اثرگذار است ولی این موضوع به صورت عکس برای مردم جا افتاده است.
وی ادامه داد: متأسفانه وقتی یک ایراد سیستماتیک در موضوعی وجود دارد دعوا بر سر انداختن مسوولیت اشتباهات بر دوش یکدیگر آغاز میشود در حالی که باید به صورت علمی به موضوعات نگریست و گزارشهای علمی از علل وقایع منتشر کرد.
مرتضی شفیعی معاون مهندسی سایپا عنوان کرد: پراید خودرویی با پنج هزار دلار است، در کجای دنیا خودرویی با این قیمت، این استانداردها را داراست؟ این خودرو تست کرش را در شرکتهایی که مرسدس تست میشود انجام داده و پاس کرده است. در شرایط تست کرش، این خودرو از زانتیا بهتر است زیرا طراحی مجدد آن بعد از زانتیا صورت گرفت و مطابق با استانداردهای روز دنیا اصلاح شد.
معاون مهندسی سایپا با اشاره به اینکه هم اکنون ۷ تا ۸ هزار خودروی عمومی فاقد استاندارد در جادههای کشور حرکت میکنند، افزود: در چنین شرایطی وقتی یک راننده ماشین جلو و پشت سرش هیچ استانداردی نداشته باشد چگونه میتواند احساس امنیت کند. باید توجه داشت که بحث خودرو با خودروساز متفاوت است، خودرو در طول زمان دچار فرسودگی شده و ممکن است ایجاد مشکل کند.
شفیعی در ادامه با اشاره به ملاقات چندسال گذشته خود با یکی از مدیران کمپانی مرسدس بنز آلمان گفت: در ملاقاتی که چندسال گذشته با یکی از مدیران کمپانی مرسدس بنز داشتم وی عنوان میکرد که در کشور آلمان درصد بالایی از تصادفات به خودروهای بنز و بیامو اختصاص دارد که سهم بالای این دو کمپانی به دلیل تعداد بالای تولیداتشان و وجود عدم محدودیت سرعت در برخی مناطق این کشور است؛ این مدیر میگفت که برای مشخص شدن دلیل متقن تصادفات با پلیس آلمان، کمیتهای را تشکیل دادهاند که بنا شده در وقوع هر تصادف یک کمیته متشکل از نماینده پلیس و خودروساز سر صحنه تصادف حاضر شوند و گزارشات مربوط را تهیه کنند؛ لذا من نیز پیشنهاد چنین موضوعی را به سردار مؤمنی منتقل کردم اما علیرغم استقبال وی، این موضوع هیچگاه اجرایی نشد.
وی با انتقاد از برخی رسانهها و با اشاره به هماهنگی کمپانی سایپا با مسوولان سازمان استاندارد در ارتقای استاندارد محصولاتش گفت: ما به دنبال خواست سازمان استاندارد ایران، استاندارد خودروهای در حال تولید خود را تغییر دادیم تا مجوز شمارهگذاری را دریافت کنیم.
معاون مهندسی سایپا با انتقاد از عدم گزارشدهی پلیس درخصوص تصادفات به شرکت سایپا گفت: با توجه به اینکه ما از سال ۸۹ پلتفرم خودرو پراید را کاملاً تغییر دادیم به پلیس اعلام کردیم که گزارش دقیقی از علت تصادفات خودرو پراید را به ما ارائه دهد تا متوجه شویم که مشکل از کجا نشأت میگیرد ولی متأسفانه این گزارشها به دست ما نرسید.
وی تعیین استانداردها را متناسب با قدرت خرید مردم عنوان کرد و گفت: در کشور هند شاهدیم که با توجه به قدرت خرید پایین مردم این کشور، خودروی دو هزار دلاری تولید شد که هیچیک از استانداردهای خودروها را ندارد، ولی سیاستگذاران آن کشور برای اینکه تعداد موتورسواران آنها کاسته شود این خودرو را فقط برای اینکه یک پله ایمنتر از موتورسیکلت بود تولید کردند.
شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر توان خرید مردم در حد پایینترین استانداردهای خودروسازی قرار دارد، گفت: ما در حال حاضر شاهدیم که موضوع پایین آمدن قیمت خودرو بحث روز محافل مختلف است و در حالی که قیمت تمامی کالاها افزایش یافته، مردم توقع ارزان شدن قیمت خودرو را دارند و این بدان معناست که مردم قدرت خرید خودروهای فعلی را نیز ندارند، لذا اگر بخواهیم استانداردها را ارتقاء دهیم باید قیمتها نیز افزایش یابد.
وی اضافه کرد: نباید با برندها بازی کنیم و با تشویش اذهان عمومی اثر جدی روی افرادی بگذاریم که از آن خودروها استفاده میکنند.
معاون مهندسی سایپا خاطرنشان کرد: بسیاری از خودروهای داخلی و وارداتی، استاندارد تصادفشان از خودروی پراید پایینتر است و من این را اثبات میکنم.
راس میگه تو له کردن سرنشیناش استاندارد داره
پول به ادم چه کارا که نمیکنه
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۳حقیقت من که حالشو نداشتم بخونم اما تست تصادف خیلی نگاه میکنم و معمولا دوس دارم با هم مقایسه کنم ، تو یه تبلیغ که تو تلوزیون پخش میشد تست تصادف پراید با پلتفرم X100 رو نشون میداد ینی میخواسم خودمو بزنم چیزی که تو تصویر دیده میشد از هرچی بنز و ب ام و وهیوندای بود مقاوم تر بود
من که به امنیت پراید ایمان اوردم
مجتبی (ساروی)
۶ شهریور ۱۳۹۳زانتیا نیم ستاره از موسسه استاندا رد اروپا داره و همه میدونن امنیتش افتضاحه
تو المان بیشتر بزرگراهاش محدودیت سرعت نداره فکر کن یه تابلو داره به عنوان پایان همه ی محدودیت ها یارو با 300تا سرعت رانندگی میکنه
اخه اگه یارو به 50تا سرعت با پراید تصادف کنه احتمال مرگش هسن تازه بر اثر خفگی ناشی از کمزیند ایمنی پراید
واقعا بعضی جاها باید واسه حرف مالیات گذاشته بشه تا اقایان خودشونو ول ندن هرچی دلشون خواست بگن
Amin
۴ شهریور ۱۳۹۳M3 واقعا تو درگ بی رقیبه ولی پورش ماکان هم انصافا دوست داشتنیه
Alpha
۴ شهریور ۱۳۹۳m3 تو درگ بی رقیبه ؟ جوک خوبی بود
datsun
۴ شهریور ۱۳۹۳درگ مسخره و ناعادلانه ی بود
مصطفی
۴ شهریور ۱۳۹۳نا عادلانه آره ولی مسخره نه.
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳جالب بود ممنون
فرهاد
۴ شهریور ۱۳۹۳من موندم بعضی از دوستان این اسم ها و این نطق ها چیه , جلب توجه هم حدی داره .
قلیدون. فقط فرغون فقط افغانستان
درود
سپاس
و
و
…
یا کامنت اول شدم . نفر آخر شدم .
اگه نظری دارین که میتونه قشنگ و قابل استفاده باشه بگین تا استفاده کنیم دیگه این نامرده اون …
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۳شاید درسته ولی یسری چیزا نشانۀ ادب و احترام به پیش کسوتا و بقیه بچه هاس اونم تو بخش نظرات این سایت که بیشتر اعضای قدیمی با هم رفیقن، ادارۀ بوق که نیست بخوان پاچه خاری رئیسو بکنن ولی قبول دارم یسری کارا دیگه بچه بازیه
کرمانشاه
۴ شهریور ۱۳۹۳عادلانه نیست
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۳وای باباچراپورشه دست ازاین طراحی زشت وکسل کننده جلوش برنمیداره…ازعهدقاجارتاالان جلوش هیچ تغییری نکرده جزتغیرای کوچیک
مرتضی
۵ شهریور ۱۳۹۳حالا یک چهارم مایل دقیقا چقدره؟؟
junior
۵ شهریور ۱۳۹۳هر مایل معادل 1.6 کیلومتر یا به عبارتی 1600 متر هستش.
یک چهارم مایل هم دقیقا میشه 450 متر.
امید
۵ شهریور ۱۳۹۳جفتشون تو کلاس خودشون عالین ادم نمیدونه کدومو انتخاب کنه دوست داره جفتشونو داشته باشه
احمدرضا
۵ شهریور ۱۳۹۳چه درگ مسخره ای
ER911
۱۶ شهریور ۱۳۹۳اولا که درگ به دلیل یکسان نبودن کلاس خودرو ها عادلانه نیست
دوما ماکان با این که شاسی بلند بود ولی باز هم خیلی خوب کار کرد
علیرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۳پورش ماکان به علت شاستی بلند بودن و به علت شتاب هجم کم موتور باخت