تا به حال درگ های بسیار زیادی را خدمت شما عزیزان تقدیم کرده ایم و در اکثر این مسابقات، خودروهای حاضر نزدیکیهایی با یکدیگر داشتهاند؛ اما این بار قضیه فرق میکند ولی همچون همیشه هیجان زیادی وجود خواهد داشت.
دستاندرکاران مجله اتوکار یک مقایسهی کاملاً غیرعادی را در نظر گرفتهاند. این مسابقه درگ شامل پورشه ۹۱۱ توربو S (یکی از بهترین خودروهای کارخانهای برای مسابقات درگ)، نسل جدید بامو M5 (یکی از سریعترین سدان های روی زمین) و نیسان GT-R تیون شده توسط لیچ فیلد میباشد. این خودروها چه وجه اشتراکی با یکدیگر دارند؟ خب هر سه دارای چهار چرخ بوده و میتوانند جلو و عقب بروند و پیشرانههای پرفورمنس آنها قدرتی در حدود ۶۰۰ اسب بخار دارد.
شاید همین وجه اشتراک آخری باشد که باعث شده شاهد صفآرایی آنها در خط درگ باشیم. M5 قدرت ۵۹۱ اسبی داشته درحالیکه توربو S با پیشرانهای ۵۷۲ اسبی در میدان حاضر شده است. GT-R تیون شده قویترین خودروی این مسابقه بوده و خروجی ۶۳۱ اسبی دارد. هر سه خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و از دو توربو و گیربکسهای اتوماتیک سود میبرند.
البته نتایج به دست آمده واقعاً سورپرایز کننده نیستند. بزرگترین و سنگینترین خودرو در این درگ بامو M5 است که به وضوح کندترین خودرو بوده اما ۹۱۱ توربو S و GT-R جنگ نزدیکی دارند. فاصلهی بین دو خودرو در حد کم بوده و پورشه تنها در ۶.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت میرسد که دودهم ثانیه سریعتر از GT-R میباشد. البته پورشه مسافت ۸۰۰ متر را در ۱۶.۹ ثانیه طی میکند درحالیکه این رکورد برای نیسان برابر با ۱۷.۱ ثانیه میباشد.
دو چیز بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار داد. اول اینکه M5 سنگینوزن تنها حدود ۱ ثانیه کندتر از برندهی مسابقه در تست ۸۰۰ متر بود. دومین نکته هم اینکه ۹۱۱ توربو S استاندارد در عین اینکه قدرت کمتری دارد اما از GT-R تیون شده سریعتر است.
Reza
۱۵ شهریور ۱۳۹۷گودزیلا خوب مبارزه کرد ، تنها امید آسیایی ها
دردو بلا تون بخوره تو سر خودرو سازای ما
King 918
۱۵ شهریور ۱۳۹۷. دومین نکته هم اینکه 911 توربو S استاندارد در عین اینکه قدرت کمتری دارد اما از GT-R تیون شده سریعتر است..
پادشاه مهندسی پورشه
توی یه برنامه دیدم 911 توربو لس با اونتادور درگ داشت درگ رو هم پورشه برد مجری میگفت من نمیفهمم پورشه وزنش بیشتره قدرتش کمتره گشتاور کمتره اما پیروز میشه تو چی هستی پورشه
مهدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۷این درگ روچند روز پیش دیدم.پورشه۹۱۱توربوs به نظر من بهترین سوپراسپرت دنیاست.چه کیفیت فوق العاده اش.چه مهندسی خیره کننده اش وچه پرفومنس عجیبش وهمینطور اصالت موندگارش .واماm5که سلطان کلاس خودشه
مانی
۱۶ شهریور ۱۳۹۷بنظر من بهترین سوپر اسپرت حال حاضر اونتادور اس وی جی هست
هرچند قیمت خیلی زیادی داره
حسّن
۱۶ شهریور ۱۳۹۷البته این رو در نظر داشته باشیم که نیسان GTR کلا قدیمی تر از پورشه ست از نظر مهندسی موتوری و شاسی و ایرودینامیک و چیزای دیگه
الان مقایسه 911 با GTR درست نیست تا زمانی که نسل جدید GTR بیاد
طرفداری هم نکردم فقط منطقی تر دیدم!
مهدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۷این توان واقعی m5نبود.توی تمام درگ های m5که توی پدال هم هستشون m5فاصله ۴۰۰متر رودر۱۱/۱ویادراکثردرگ هاش در۱۱/۲رفته اما اینجا۱۱/۶بود زمانش که نشون میده راننده اش خوب نتونسته باهاش کارکنه.البته حتی اگه۱۱/۱هم بود بازهمین نتیجه بود.ولی درکل m5توی تمام درگ ها این مسیر رودر۱۱/۱وکندترینش در۱۱/۲ بوده
mahdy
۱۵ شهریور ۱۳۹۷آره بهتر از این تایم زده ولی خب به قول تو بهتر از این هم میزد نمیرسید
درسته M5 تو خط صاف گرگ بارون دیده و خطر ناکیه اما دیگه نه تا این حد ولی بازم ما طرفدارای بیمر باید خوشحال باشیم M5 رو تو درگ با این هیولا ها شرکت میدن
مهدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۷آخرین باری که نیسان gtrدر کنار یه سدان مسابقه درگ داشت کناربنزE63Sبود وهمینطورآئودی rs7 که پیروز رقابت باز gtrبود.البته اون مدلgtrقدرتش ۵۶۲اسب بخار و۴۷۰پوند گشتاور داشت.اما این نسخه تیون شدهgtrهستش باقدرت۶۳۰اسب بخار و۶۰۰پوند گشتاور.فیلم اون درگ روهم پدال داره
mehran911
۱۵ شهریور ۱۳۹۷با اینکه نیسان تیون شده بود و ۶۳۰ اسب قدرت داشت و توربواس ۵۷۰ اسب اما پورشه باید بهتر از این کار می کرد انتظار ۱۰.۶ میرفت
.
تصاویر زیادی از نسل جدید ۹۱۱ منتشر شده
پورشه در سری ۹۹۲ تمرکز بیشتری روی پیست خواهد داشت
از اخباری که از فروم های معتبر مثل پورشه کلاب و صفحه ی افراد نزدیک به پورشه و سایتهای تخصصی پورشه دیده میشه نسل جدید ۹۱۱ بنچمارک جدیدی کلاس خودروهای GT ثبت خواهد و طبق معمول کلاس درس خوبی برای بقیه خودروسازها در این کلاس خواهد بود
.
در چند ماه اخیر تقریبا هر روز ی خبر جدید از وایساخ به گوش میرسه که اگر بشه خیلی دوست دارم در موردشون و در پست های پورشه صحبت کنم
محمد مهدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۷به نظر من که واقعاً حق پورش بود که اول شه چون دو تا ماشین دیگه اصلاً باپورشه 911 توربو اس قابل مقایسه نبودند
محمد مهدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۷و همچنین m5 اصلاً برای این درگ مناسب نبود
amin MA
۱۵ شهریور ۱۳۹۷سلام دوستان
با عرض معذرت برای سوال بی ربط …
اینکه گفته میشه یه ماشین مثلا نیسان 300zx برای دریفت مناسبه، چه ویژگی ای داره که ماشین رو برای این کار مناسب می کنه؟
یا یه ماشین مثل نیسان gtr چه ویژگی ای داره که برای تیونینگ مناسبه؟
محمد
۱۵ شهریور ۱۳۹۷چرا قدرت m5 رو یه بار 600 میزنن یه بار 591 نفهمیدم اخر؟
SAEED Z
۲۶ شهریور ۱۳۹۷بخاطر واحد های مختلف سنجش قدرت مثل HP, BHP, CV یا…
shirko
۱۵ شهریور ۱۳۹۷شتاب پورش خیلی درخور توجه بود ، ولی جی تی ار از اون جلو تر بود نمی دونم چطور یک دهم ثانیه صفر تا صدش کمتر بود ، ام ۵ هم مثل اینکه زیاد اماده نبود .
datsun
۱۵ شهریور ۱۳۹۷هر دو اینها جزء بهترینهای کلاس خودشونن با تاریخچه طولانی، Gtr وزن بیشتری داره ولی بازم خوب عمل کرد ۹۱۱ به اندازه یک ماشین هم کمتر جلو افتاد
این مدل نیسمو نبود مدل ترک ادیشن بود که تقویت شده مدل نیسمو بود عملکرد بهتری داشت