یک سدان چهار درب در برابر دو کوپهی تیون شده. نتیجه چیست؟!
CarWow تقریباً هر هفته درگ های جذابی را برگزار میکند و این بار هم به یکی از مسابقات جذاب آن رسیدهایم. اگرچه مسابقات درگ اکثراً بین خودروهایی با قدرت مشابه یا همکلاس برگزار میشود ولی این یکی قدری متفاوت است.
بامو M5 کامپتیشن این بار با دو کوپهی تیون شده روبرو شده است. یکی از رقبا خودروی پورشه ۹۱۱ توربو S با ۱۰ سال سن است که توسط ES موتور تقویت شده و دیگری هم نیسان GT-R با تیون لیچ فیلد میباشد. خب مسابقهی عجیبی است!
ظاهراً این خودروها از نظر قیمت در یک محدوده یعنی حدود ۱۰۰ هزار پوند (۱۲۸۹۶۰ دلار) قرار دارند. از آنجایی که در همهی مسابقات درگ نگاهی به مشخصات فنی خودروها میاندازیم پس این بار هم سری به اسبهای بخار میزنیم تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.
نیسان GT-R تراک پک تیون شده توسط لیچ فیلد قدرت ۶۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۳۰ نیوتون متری تولید میکند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک نیز سود برده و وزن ۱۷۵۰ کیلوگرمی دارد.
از طرف دیگر پورشه ۹۱۱ توربو S با وزن ۱۶۵۰ کیلویی سبکترین خودروی این مسابقه بوده و البته با قدرت ۷۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۱ نیوتون متری پرقدرتترین خودروی این مصاف نیز هست. عملکردی فوقالعاده برای خودرویی ۱۰ ساله!
حالا به اصل مطلب میرسیم. بامو M5 کامپتیشن یک سدان با چهار درب است که عجیبترین خودروی این مسابقه بوده و البته با وزن حدود ۱۹۵۰ کیلوگرمی سنگینترین خودرو نیز لقب میگیرد. قدرت ۶۲۵ اسب بخاری هم M5 کامپتیشن را به کمتوانترین این مسابقه تبدیل میکند.
اگرچه واضح است کدام خودرو برنده میشود اما هنوز هم فکر میکنیم بامو برندهی معنوی است. با همان قیمت دو خودروی دیگر شما صاحب خودرویی میشوید که میتواند دو نفر بیشتر را حمل کرده و اسباب و وسایل زیادی را در صندوق جای دهد و هنوز هم عملکردی مشابه اسپورت های اصیل جهانی داشته باشد.
از نظر ما بیمر هنوز هم سلطان قلبهاست…
Mآsكvيch
۲۹ بهمن ۱۳۹۷مزخرف ترین درگ ها درگ هایی هستن که بین ماشین های تیون و استوک برگزار میشن! معلوم نبود چی به چیه!
در کل ام۵ کامپتیشن مرزهای کلاس بندی هارو جابه جا کرده و دیگه با سوپر اسپورت ها درگ میزاره و کل یه سری رقبا رو هم خوابونده ( هم تو پیست هم تو درگ مستقیم اونم با ۲۰۰ اسب کمتر) که حالا نمیخوام اسم بیارم بعضیا ناراحت نشن :)))
شاهکار بیمر هست بنظرم
پورشه و نیسان هم که عالی.پورشه با ۱۰ سال سن خیلی خوب بود!!
مهدی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷M5 یه درگ دیگه با این مدل نیسان640 اسب بخاری داشت به همراه 911توربوs در مجلهauto carکه بازم911پیروز شد.
اما M5 چندین بار مدل معمولی نیسانgtr روشکست داده. همینطورچندین درگ بالامبورگینی هوراکان داشت که بااختلاف کمی بازM5پیروز شد. چندین درگ هم باشورولتZ06جدید داشت که اونم شکست میده. که دریوتیوب میتونید این رقابت هارو تماشا کنید اگه دوست دارید ببینید
M
۲۹ بهمن ۱۳۹۷آقا مهدی خواهشی که از شما دارم اینه که اگه یه درگ دیدین تا چند روز صبر کنید اگه پدال نزاشت بعد بیایین تعریف کنید
نتیجه اینو دو روز پیش گفتین و واسم خیلی بی مزه شد
اولین بار هم نیست !
یااگه نمیتونین صبر کنین بدون اعلام نتیجه لینک بدین
با سپاس
joojoo
۲۹ بهمن ۱۳۹۷بهترین تایم m5 توی شرایط استاندارد(شامل آسفالت استاندارد) 11.1 ثانیه بود
چطور تونسته اوراکان رو با تایم 10.7 ثانیه ای شکست بده؟؟؟؟؟؟
کلا بعضیا پول میگیرن تا یه ماشینو خیلی خوب نشونش بدن….شکی در این نیست که m5 سلطان بلامنازع سدان های اسپورته…. ولی….. غلو هم نکنیم دربارش….
500 کیلو وزن بیشتر m5 نسبت به اوراکان چیزی نیست که با 200 نیوتون متر گشتاور جبران بشه……به علاوه..لانچ های کمرشکن لامبورگینی رو هم بهش اضافه کنید….
مهدی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز کارانددراید شتاب M5معمولی رو در2/8 گرفته ومسیر400متر رو در10/9 ثبت کرده که جایگاه سریع ترین سدان جهان رو بهش داده وهمینطورM5معمولی به همراه 911GT2 وفراری 812 ومکلارن 720 ولامبورگینی پرفومانته لقب 5خودرو باسریع ترین زمان ها درسال2018 معرفی کرده همین مجله.
درضمن یک مجله روسی حتی شتاب2/5 روبامدل کامپتیشن ثبت کرده ومسیر400متر رو در10/7
البته درگ موتورترند که M5معمولی بودمسیر400متر رو در11/1 ثبت کرد.
کلام آخراگه به گفته ما شک داری میتونی کلیپ اون درگ هارو در یوتیوب تماشاکنی بجای انکار صحبت ما.اگه غیر از این بود بیا بگو چرا دروغ گفتی!
مهدی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷شما کلمهM5VS رو دریوتیوب سرچ کن تمام رقابت ها ودرگ هارو میاره برات.الان که من دوباره سرچ کردم یه درگ جدید دیگه ازش اومده بایه لامبگرگینی هوراکان قرمز رنگ. یه درگ دیگه هست که هم شورولتZ06 وهم هوراکان در مقابلM5قرار میگیرن.من نمیگم حتماM5 از هوراکان سریع تره ولی این درگ هارو شما ببین تافکر نکنی که دروغ گفتم.
فرید
۲۹ بهمن ۱۳۹۷اوراکان استاندارد توسط درگ تایمز زمان 10.4 هم ثبت کرده. بعضیا رو دور برنداره که M5 اوراکان رو شکست داده
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ام 5 خیلی باحاله ! یه ماشین خانوادگی اسپرت باکلاس زیبا به روز که همه رو باهم داره
ایمان
۲۹ بهمن ۱۳۹۷مچ همه سدان ها رو خوابوند M۵ کامپتیشن بعدش نوبت سوپر اسپرت ها شد بازم مچ خیلیاشون رو خوابوند حالا نوبت سوپر اسپرت های تیون شده رسیده که بلاخره زورشون رسید به این گردن کلفت بیمر که شکستش بدن
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۷فقط گودزیلا
H
۲۹ بهمن ۱۳۹۷سلام پدال میشه مقایسه جیپ و بنز جی کاس با لکسوس را بزارید لطفا
پدرام اهوازی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷خب M5 هم باید تیون باشه عادلانه نبود ولی باز هم M5 عالی بود
پویا
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ام پنج هم باید با مدل جی پاور شرکت میکرد اونوقت سوپر اسپرتها هم جواب خودشون رو میگرفتن
Bideski
۲۹ بهمن ۱۳۹۷چی میشد من یه m5 یا مرسدسE63sمیداشتم؟???
..::Majidio Lamborghini::..
۲۹ بهمن ۱۳۹۷M5 برنده ی واقعی این درگه
بهترین سدانی هست که میشه داشتنش رو تصور کرد
این همه سال دنیای خودرو رو دنبال میکنم و با قاطعیت میگم هرگز سدانی به خوبی نسل جدید M5 وجود نداشته
مهدی
۳۰ بهمن ۱۳۹۷آقامجیدکم کامنت میذاره اما وقتی حرف میزنه آدم عشق میکنه
احسان_ی
۳۰ بهمن ۱۳۹۷وقتی اسم توربو اس میاد یعنی آخرت تکنولوژی
احسان_ی
۳۰ بهمن ۱۳۹۷وقتی اسم توربو اس میاد یعنی آخرت تکنولوژی وباید حساب برد