بامو پیش از عرضه در ماه مارس از دستیار شخصی هوشمند و شخصی خود IPA رونمایی کرد.
این سیستم که با گفتن کلمهی “هِی بامو” آغاز بکار میکند به رانندگان اجازهی دسترسی به عملکردهای کلیدی خودرو و اطلاعات آن را با حرف زدن فراهم خواهد کرد. اگرچه چند سالی از معرفی تکنولوژی کنترل صوتی در خودروها میگذرد اما بامو میگوید دستیار شخصی جدیدش رانندگان را خواهد شناخت و به آنها اجازهی گفتوگوی طبیعیتری را خواهد داد.
بامو میگوید دستیار شخصی جدیدش علائق و سلایق و مقاصد معمول راننده را یاد خواهد گرفت. IPA یاد میگیرد که شما معمولاً سیستم تهویه مطبوع را روی چه دمایی تنظیم میکنید، معمولاً چه زمانی از صندلیهای گرم شونده استفاده میکنید و چه زمانی به سر کار میروید.
کاربران همچنین قادر خواهند بود تا با دستورات صوتی راحتتری از این سیستم استفاده کنند. بامو میگوید مالک میتواند تنها با گفتن “هِی بامو من سردمه” این سیستم را فعال کنند. سپس خودرو بهصورت خودکار دمای سیستم تهویه مطبوع را افزایش خواهد داد.
جدای از کنترل عملکردهای کلیدی همچون سیستمهای تهویه و صوتی، IPA همچنین قادر به پاسخ دادن سؤالاتی همچون “دستیار نوربالا چگونه کار میکند؟” و “آیا میزان روغن پیشرانه مناسب است؟” خواهد بود. کاربران همچنین میتوانند بگویند “هِی بامو من احساس خستگی میکنم” و سپس این سیستم برنامهای را فعال خواهد کرد که نورپردازی، سیستم صوتی و سیستم تهویه را به گونهای تنظیم میکند که راننده احساس هوشیارتری داشته باشد.
بامو سیستم شخصی جدید خود را یک همکار ایده آل برای راننده توصیف میکند زیرا مالکان میتوانند از آن درخواست مشخص کردن نزدیکترین پمپبنزینها یا پارکینگها را داشته باشند. سیستم مورد بحث همچنین میتواند ایمیلها را برای راننده خوانده و از سیستمهایی همچون اسکایپ برای کنفرانس از راه دور استفاده کند.
IPA از ماه مارس و با پشتیبانی ۲۳ زبان مختلف معرفی خواهد شد. این سیستم در محصولات مجهز به سیستمعامل ۷.۰ بامو قابل دریافت است که از جمله این خودروها میتوان به X5، Z4 و سری ۸ اشاره کرد. دستیار شخصی جدید بامو در نسل جدید سری ۳ نیز به عنوان یک آپشن عرضه خواهد شد.
هنوز چند ماهی با عرضهی این سیستم به بازار فاصله داریم اما بامو میگوید تواناییهای آن بهطور بیوقفهای بهبود خواهد یافت. بهروزرسانیهای IPA میتواند از طریق اسمارت فون و از راه دور نرمافزار صورت پذیرد. بنا به گفتهی این خودروساز آلمانی، بهروزرسانیهای آینده باعث ارائهی روشهای رانندگی صرفه جویانه، هشدار درباره فشار کم باد لاستیکها و… خواهد شد.
Reza
۱۸ شهریور ۱۳۹۷این که چیزی نیست
تو کشور ما وقتی سوار خودرو ملی میشی و میگی : های پراید
به اذن پروردگار یهو یه نوری رو جلوی خودت میبینی که بهت میگه : عزیزم عمرت دیگه تموم شده بیا پرواز کنیم.
Reza
۱۸ شهریور ۱۳۹۷یا مثلا رقتی استارت دکمه ایش رو فشار میدی ، خودرو به صورت کاملا خودکار شروع میکنه به آتیش گرفتن . حالا سیستم انفجار خودکارش رو نگم براتون که اروپایی های بیشرف از روش کپی کردن و اسمشو گذاشتن لانچ کنترل.
فکر نکنم این اروپایی ها بتونن استاندارد های ما رو پاس کنن.
mahdy
۱۸ شهریور ۱۳۹۷آره استاندارد هامون خیلی عجیبه چند وقت(پارسال بود فکر کنم پیش هیوندایی i20 و وانت زامیاد (همون نیسان آبی خودمون) در یک سطح ارزیابی شدن
احتمالا معیار هاشون یه چیزی مثل معیار های شرکت کیا در مقایسه سراتو و آونتادور ه(البته اون صرفا تبلیغی طنز و نوعی شوخی بود چیزی که تو کشور ما استاندارد خطاب میشه)
Khosrow
۱۸ شهریور ۱۳۹۷بیشتر این چیزا حواس رو پرت میکنه / ایمیل بخونه و کنفرانس و هی من خسته ام و … / اقا ما میخوایم از روندن ماشین لذت ببریم نکنین این در گیری های ذهنی رو / مثل گوشی موبایل ویرنندازین به جون راننده ها ..