مرحلهٔ نهایی، گروه دهم، سدانهای کامپکت لوکس
بامو سری ۳
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲۹,۰۵۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۶,۹۹۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۹,۴۴۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۴,۵۷۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تکنولوژیهای شاسی پیشرو در کلاس خود، هندلینگ فوقالعاده در کنار سواری راحت، کابین جادار
نقاط منفی: فرمان فاقد احساس، مزاحمت سیستم حفظ حرکت میان خطوط
آلفارومئو جولیا
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۴,۶۷۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۷,۰۷۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸,۹۰۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱,۵۱۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: استایل فوقالعاده جذاب، فرمانپذیری سریع، رانندگی عالی
نقاط منفی: قطعات پلاستیکی داخلی میتوانست بهتر باشد، فضای کابین و صندوق تنگ
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو 330i | آلفارومئو جولیا | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۵۵ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه | ۱۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر ترکیبی | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
ظرفیت باک | ۵۹ لیتر | ۵۸ لیتر |
وزن | ۱۶۲۵ کیلوگرم | ۱۶۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۱ متر | ۴.۶۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۵ متر | ۲.۸۲ متر |
تولید آلایندهها | ۱۳۹ گرم/کیلومتر | ۱۷۸ گرم/کیلومتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۰,۹۸۶ پوند | ۳۱,۵۸۰ پوند |
قیمت موردبررسی | ۳۶,۸۴۰ پوند | ۳۷,۷۶۷ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۴۱,۴۲۵ دلار | ۳۹,۵۹۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۴۱,۴۲۵ دلار | ۳۹,۵۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10304994]
Mohammad
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸نظر شخصی
الفا زیبا تره و خاص تر
کیفیت الفا رو هم خودم از نزدیک حس کردم ( البته در مدل دیگش )
و دوس دارم اگه اگه قرار بود مدل گرون تر رو انتخاب کنم
الفا با موتور فراری رو انتخاب میکردم
ولی در خوب بودن بی ام و در این سگمنت هیچ شکی نیست
(ali (chevy nova
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸الفا انتخاب من هستش
AMIR / ARMI
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان یه سوال چی باعث شده
سری سه در سال 2018 نسبت به سال 2017
کاهش فروش 22 هزار دستگاهی در اروپا
و 15 هزار دستگاهی در امریکا داشته باشه
تا الان متوجه نشده بودم
sina
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸فک کنم ملت منتظر معرفی نسل جدیدش بودن
AMIR / ARMI
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اخه تا ماه مارس 2019 قرار نبود نسل جدیدش بیاد
به بازار
بعد ملت 14 ماه منتظر بودن نسل جدید بیاد به بازار
اونو بخرن
واقعا که خیلی صبر دارن
محمد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دلیل واضحش بجز در پیش بودن نسل جدیدش، تب و تاب شاسی بلند سواری در دنیا هست
.
تمام دوئلهای خودروهای غیر شاسی بلند رو ببینید، همگی کاهش فروش دارن در سال ۲۰۱۸
.
میترسم از روزی که واسه خودروسازها فقط تولید شاسی بلندها و شاسی بلند نما ها توجیه اقتصادی داشته باشه
.
همین الانم سرمایه گذاری روی تغییرات اساسی نسلهای جدید، تنها روی خودروهای شاسی بلند توجیه داره
Amir
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اگر نسل قدیم سری ۳ بود اینجا آلفا رو انتخاب میکردم اما این نسل جدید به قدری بی نقص و فوق العادست که آدم نمیتونه ازش بگیره
انتخاب من سلطان باواریا❤
Amir
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ازش بگذره*
امیر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه تصحیح نمیکردی متوجه غلط املاییت نمیشدم?
Amir
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸??
овsкиكMас
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸سری۳
سنگ محک این کلاس…
احمدرضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸من بی شک آلفا رو انتخاب می کنم
این رو کسی میفهمه که بفهمه آلفا چیه باس حسش کنه این یه عشق درونیه
در ضمن کابین بی ام و حس لوکس بودن رو نداره
عشق است آلفا
حسین وی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸جک سال ?
با اختلاف قشنگ ترین و اسپرت ترین فرمون برای بی ام وس
خیلی زیباست
:::فرشاد:::
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸نظر شما مهترم اما از نظر خیلیا، زیباترین و اسپورتترین فرمان حال حاضر، فرمان مدلهای جدید 63 AMG هستن
Ss
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸محترم
:::فرشاد:::
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بله دوست عزیزم میدونم محترم صحیحه، اشتباه تایپی برای هر کسی پیش میاد، مخصوصا اگر اینقدر تابلو باشه، لطفا رو حساب بی سوادی نذارین. ممنون❤️
ADAK
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸احمِدرضا جان
الان شما میفهمی و حسش میکنی ؟!؟!؟
Ford taurus
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸الفا ??
M
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸از نظر زیبایی واقعا آلفا برتره و البته اکثرا آلفا محصولات زیبایی طراحی میکنه ،و خیلی روی لذت رانندگی تمرکز داره که کمی از راحتی کم کرده یکی از ایرادهایی که همه بش گرفتن ستون b هستش که زیادی جلو هست و سوار و پیاده شدن ازش رو واقعا سخت کرده کابینش هم خیلی تنگ نیس ولی واقعا سری سه جادارتر و باز تره کابینش ، کابین الفا رو از نزدیک توی امارات دیدم واقعا زیبا هستش البته مدل ۶ سیلندش بود که خیلی از فیبرکربن توش استفاده شده بود در مورد کیفیت مدل پایه نمیدونم ولی مطمئنا سری سه کیفیت بالاتری داره ، ولی خب انتخابم سری سه هستش ؛ ماشین اسپرت با بهترین هندلینگ و سواری راحت ، جادار و فوقالعاده باکیفیت ، ولی بازم آلفا زیباتره و استایلیش تره ?
ahmad m
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸بدون شک سری 3
نوید جهرمی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸آلفا خیلی خوبه اما این سری 3 به غایت دلبره. من که هر چقدرم ضعیف تر باشه باز سری 3 رو انتخاب میکنم. بعد از e46 این سری حرف نداره.
sina7
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخاب سختیه
ولی اگه پول بیشتری در دسترس باشه جولیا کوادریفولیو یکی از بهترین انتخاباس
مهدی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخاب من سری۳ زنگ محک ومعیاراین کلاس.البته من اگه بخوام کنم مدل لوکسش رو انتخاب میکنم که سپرخیلی جذاب تری داره
sina7
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸داداش زنگ نبودا
سنگ بود
iman
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸سری 3 BMW به نظر من کاملترین پکیج رو تو این کلاس ارائه میده و من به بیمر رای میدم، ولی انصافا آلفا هم واقعا ماشین دوستداشتنیه
امیر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸خیلی دوس داشتم جولیا رو انتخاب کنم چون نسبت به قدیمی بودنش واقعا کابینش وظاهرش زیباس واگه بهتر از بیمر نباشه حتما درحد بیمر هست
اما توبحث فنی و کیفیت قطعا بیمر دست برتروداره
SeeKer of DynAmic
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸مدل 330i تا مدل 340i Xdrive قابل سفارشه که تا قیمت 54 هزار دلار هست . دو دیفرانسیل هست و با موتور 382 اسبی در دور 5800 -6500 این قدرت رو ارائه میده .. همچنین گشتاور 369 نیوتنی که در دور موتور 1800-5000 در اختیار راننده قرار میده که قابل تامله و به نظرم خوبه . موتور 3000 سی سی داره که چنین گشتاور و اسب بخاری به نظرم خوبه با اینکه میتونست بیشتر باشه برای 340iXdrive … آخرین و گرونترین مدل شتاب 0-96 کیلوتردر عرض 4.4 ثانیه پر میکنه و به نظرم باز هم خوبه . در مدل پایه که عکس هاش بالاست کیفیت کابین بسیار بهتر جولیا هست و حس ارگونومی خاصی داره . حداکثر سرعت 340iXdrive حدود 155 مایل (249Km/h) هست که به 130 مایل محدود شده (209Km/h) … گیربکس 340iXdrive هم در دونوع هست که 8Speed Sport Automatic و
Manual Shift Mode هست . همچنین ضریب تراکم موتور 340iXdrive حدود 10.2 هست
منبع : https://www.bmwusa.com/vehicles/3-series/sedan/pricing-features.html#!/330i
.
البته در بالا ذکر شده که جولیا صندوق تنگ داره که در مشخصات فنی دو خودرو هر دو ازلحاظ صندوق حجم یکسانی دارند .. بنده در آخر متوجه این قضیه نشدم که چرا نوشته صندوق تنگ ..
.
آلفارومئو جولیا اولین چیزی که توجه بنده رو بهش جلب میکنه طراحی هنری هست که کمتر ماشینی تا به امروز دیده شده که از چنین قانون طراحی سود میبره . طراحی بیرونی ساده و هنری هست که به نظرم زیبا هم طراحی شده . چیزی که در مدل جولیا استاندارد و مدل Ti توجه بنده رو جلب میکنه موتور 2000سی سی تمام آلومینیمی هست که باعث میشه وزن موتور کمتر بشه و در فرمان پذیری پیچ ها عملکرد خوبی داشته باشه و اینکه مرکز ثقل پایینی رو به زمین داشته باشه . مدل Ti حدود 280 اسب بخار قدرت داره و در دور موتور 5200 ارائه میده .حداکثر دور موتور جولیا 6200 دور بر دقیقه هستش که بعدش کات آف میکنه . و در آخر گرونترین و آخرین مدل جولیا که کوادروفوگولیو هست اعجوبه ای بی نظیری هست که موتور 6 سیلندر خورجینی با قدرت 505 اسب بخار هست که تک دیفرانسیل و تمام چرخ داره . موتور تنفس مصنوعی هست و گیربکس 8سرعته اتوماتیک . البته دیگه این مدل قابل مقایسه با 340iXdrive نیست و با سدان های پرفورمنس مقایسه میشه . جولیا عرض و طول بدنه کمتری نسبت به 330 و 340 داره در نتیجه میشه گفت فرمان پذیری بهتری داره و همچنین جای پارک بهتری میشه براش مدنظر قرار گرفت .
منبع : https://www.alfaromeousa.com/cars/giulia#specs
///
در آخر سلیقه بنده به جولیا نزدیکتره با اینکه کیفیت کابین مثال زدنی نداره به خاطر حداکثر سرعت بیشتر و قیمت کمتر انتخابم جولیا استاندارد هست.
سپاس
Hamid...Audi
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعا نمیتونم از جولیا بگذرم، از همه لحاظ حرف نداره.
با احترام به بامو سری۳ رای من جولیا
فقط سری ۳
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خدای این سگمنت بیمر سری ۳ هستش همه برند ها میخوان کاری کنن به سری ۳ برسن که الان اختلاف واقعا کم شده
بهنام
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸آلفا انتخاب بنده هست، فقط بخاطر موتور شاهکارش و اون نشان لعنتی آلفا.
Farzad
۲۷ آذر ۱۳۹۸bmw سری ۳
❤