امروز در یکی دیگر از قسمتهای دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال همراه شما هستیم با دوئلی از گروه کراساوورهای متوسط لوکس. در دوئل قبلی این گروه مرسدس بنز GLE و لکسس RX در برابر یکدیگر قرار گرفتند که درمجموع تعداد ۲۳۱۵ رأی در آن به ثبت رسیده است. در این دوئل GLE توانست با دریافت ۱۴۹۱ رأی و کسب ۶۴ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه RX موفق به کسب ۸۲۴ رأی شده است. امروز اما در دوئل دوم گروه کراساوورهای متوسط لوکس بامو X6 و رنجروور ولار باهم به رقابت خواهند پرداخت.
مازراتی لوانته | رنجروور اسپرت | پورشه کاین | مرسدس بنز GLE کوپه |
رنجروور اسپرت | ؟ | ||
رنجروور ولار | بامو X6 | مرسدس بنز GLE | لکسس RX |
؟ | مرسدس بنز GLE | ||
کادیلاک XT5 | لینکلن MKX | بامو X5 | اینفینیتی QX70 |
؟ | ؟ | ||
لینکلن ناتیلوس | فولکسواگن توآرگ | جگوار I-Pace | تسلا مدل X |
؟ | ؟ |
بامو X6
بامو با معرفی کانسپتی با نام X6 در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ برای اولین بار خبر از ساخت کراساووری کوپه داد. سپس حدود یک سال بعد در آوریل سال ۲۰۰۸ نسخهٔ تولیدی X6 با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد و بدین ترتیب بامو برای نخستین بار کلاس کراساوور کوپه را پایهگذاری کرد. این خودرو بر اساس کراساوور X5 ساخته شده بود و در ظاهر نیز خصوصاً در قسمت جلو شباهت زیادی با آن داشت؛ بنابراین X6 در اصل نسخهٔ کوپهٔ X5 محسوب میشود. موفقیت X6 در بازار موجب شد که بامو نسخهٔ کوچکتری از آنرا نیز با نام X4 تولید کند درحالیکه مرسدس بنز نیز با مدلهای GLE کوپه و GLC کوپه به این بخش وارد شد. X6 اما هماکنون در نسل دوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ رونمایی شد. این نسل نیز همچنان از پلتفرم X5 استفاده میکند. این کراساوور کوپهٔ آلمانی در حال حاضر با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میگردد که یکی از آنها دیزلی است. این موتور دیزلی که از نوع ۳ لیتری توربو است خود در سه سطح قدرت مختلف عرضه میگردد. موتور بنزینی اول که برای دوئل ما هم انتخاب شده است نیز ۳ لیتری توربو است. این موتور که در مدل X6 35i ارائه میشود، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود دارد. در صدر پیشرانههای X6 نیز یک واحد ۴.۴ لیتری V8 بنزینی توربو قرار دارد. این موتور هم در دو سطح قدرت مختلف ارائه میشود که نسخهٔ قدرتمندتر آن برای پرچمدار خانوادهٔ X6 یعنی مدل اسپرت و عملکردی X6 M در نظر گرفته شده است. این مدل ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال قدرت تمامی موتورها هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام میگیرد.
رنجروور ولار
لندروور سالها در برند رنجروور خود تنها یک محصول داشت و چندین سال بعد مدل اسپرت را هم به آن اضافه کرد؛ اما طی سالهای اخیر از برند بریتانیایی تصمیم به گسترش سبد محصولات رنجروور گرفت. در این راستا ابتدا مدل اووک معرفی شد و حال بهتازگی عضو جدیدی با نام ولار نیز به خانوادهٔ رنجروور اضافه شده است. این خودرو برای اولین بار رسماً در تاریخ ۱ مارس ۲۰۱۷ طی رویدادی در لندن رونمایی شد. ولار بر روی پلتفرم iQ گروه جگوار-لندروور ساخته شده که با سدانهای جگوار XE و XF و از آنها مهمتر کراساوور جگوار F-Pace مشترک است. این کراساوور جدید در خانوادهٔ محصولات رنجروور بین مدلهای اووک و اسپرت قرار میگیرد و در طراحی هم از زبان طراحی این دو برادر خود استفاده کرده است. همچنین ولار از لحاظ کلاسبندی هم بین کلاس کراساوورهای کامپکت و کراساوورهای متوسط قرار دارد که ما ترجیح دادیم آنرا در بین کراساوورهای متوسط لوکس جای دهیم. برای ولار چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه میگردد که دو نمونه دیزلی و دو نمونه بنزینی هستند. پیشرانههای دیزلی از یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر شروع میشود که خود در دو نوع توربو و توئین توربو ارائه میگردد. موتور دیزلی بعدی هم یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربو است. در ابتدای لیست موتورهای بنزینی نیز یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت قرار دارد ولی ما در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب آلمانی، قویترین موتور ولار را انتخاب کردهایم که یک واحد ۳ لیتری V6 بنزینی سوپرشارژ است. این موتور ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برای انتقال نیروی آنهم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. برخلاف X6، تمامی مدلها و موتورهای ولار بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.
مشخصات فنی
بامو X6 | رنجروور ولار | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | سوپرشارژ |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۷ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۳ ثانیه | ۱۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۱۴۰ کیلوگرم | ۲۲۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۱ متر | ۴.۸۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۳ متر | ۲.۸۷ متر |
حجم صندوق بار | ۷۶۵ لیتر | ۹۶۰ لیتر |
قیمت پایه | ۶۳,۴۹۵ دلار | ۶۵,۱۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9854417]
Amir Schumacher
۲۶ مهر ۱۳۹۶زیاد فرقی نداره برام
با این حال ب ام و به نظرم جذاب تره
Amir Schumacher
۲۶ مهر ۱۳۹۶.
دلیل اینکه گفتم فرقی نداره اینه که تو این کلاس پورشه کاین با ۵ ستاره ی کامل از تقریباً تمام مجلات معتبر خودرویی عنوان بهترین کراس اوور لوکس و متوسط رو به خودش اختصاص داده و دل منو هم برده !
واسه همین برنده ی این کلاس برای من مشخصه و و در دنیای واقعی فعلا حرف اول رو در برابر رقبا میزنه (حتی اگر در نظرسنجی های پدال برنده نشه)
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۶ مهر ۱۳۹۶کاینو بهتره با x5و رنجروور اسپورت هم کلاس بدونی
فاز این مقایسه یه چیز دیگه س
Amir Schumacher
۲۶ مهر ۱۳۹۶.
هر دو کراس اوور لوکس و میدسایزن.
من بیشتر از این دیگه رو کلاس بندی ماشین ها ریز و دقیق نمیشم.
فاز این مقایسه هم چیزی جز قرار گرفتن دو کراس اوور میدسایز در مقابل هم نیست.
هر چند که خیلی ها ولار رو کامپکت میدونن و با X۳ یا ماکان مقایسه میکنند.
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۷ مهر ۱۳۹۶بله طبق معمول هر چی شما بگی حتی اگه غلط هم باشه میگی درسته،مام میگیم درسته هوا تو داریم ،
درسته آقا درسته.???
Amir SCHUMACHER
۲۷ مهر ۱۳۹۶.
دوست عزیز شما اگر یک عدد تقریبی از سن و سالتون به من بگین خیلی راحت تر بحث میکنیم.
نمیدونم شما چرا اینقدر درگیر روکمکنی هستی و میخوای حتما اثبات کنی که من اشتباه میکنم !!!
اینجا ما صرفا نظرمون رو گفتیم ، هیچ کدوم ادعای عجیب و غریبی نکردیم ، سلیقه هم یک معیار واحد نداره
درست بودن نظر من یا شما به معنای غلط بودن نظر دیگری نیست
نظر هر دوی ما میتونه درست باشه.
لطفاً یه ذره بزرگ شید??
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۸ مهر ۱۳۹۶آقای شوماخر من از وختی تو پدال بودم دیدم با همه کل میندازیو بحث میکنی
شما اینقد ر باد داره کلت که به همه میپری شخصا باخودم چند بار کل انداختیو به زور دست برداشتی.?
منم به نظرت احترام میذارم صاحب نظر ولی خب داداش ایکس شیش واقعا رقیب مستقیم و هم کلاس کاین نیس قبول کن
بعدشم عقل به سن نیست به شعور طرف بستگی داره
بااجازت ۲۵ سالمه
Peyman
۲۶ مهر ۱۳۹۶من هر دوشو برمیدارم??
محمد
۲۶ مهر ۱۳۹۶من هر دو رو دوست دارم آخه چرا ما رو تو شرایط سخت قرار میدی پدال جان؟؟؟
اولین باره که رای ندادم چون هر دو رو به ۱ اندازه و زیاد دوست دارم
این مرحله مقدماتی جای دوئل این ۲ نبود ?
بی نام
۲۷ مهر ۱۳۹۶رای من بدون نگاه کردن به مشخصات فنی: ولار
رای من بعد از نگاه کردن به مشخصات فنی: ولار
با احترام به تمام طرفداران BMW، طراحی x6 در مقابل طراحی مدرن ولار مثل یک شوخیه.
(ali(chevy nova
۲۶ مهر ۱۳۹۶رنجرور عالى هست مشخصاتش
من رنجرور رو انتخاب مىکنم
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۶ مهر ۱۳۹۶درسته رنجروور از لحاظ فنی و پرستیج یه پله بالاتره
ولی خب x6یه چیز دیگه س خدایی، رای من به طور قاطعانه بی ام و
CNA
۲۶ مهر ۱۳۹۶مثلاً چجور چیزیه؟
نه تو آفرود بدرد میخوره(دوچرخه ازش بهتره)
تو طراحی هم رنجروور بهتره
تو موتور رنجروور بهتره
فکر کنم همین قدر کافیه بگم
پس تتیجه میگیریم رنجروور یه چیزه دیگس
مهدی
۲۹ آبان ۱۳۹۶آخه مرد حسابی کی دلش میاد این بی ام و رو ببره آفرود هااااااااااا ؟
علی
۲۶ مهر ۱۳۹۶قطعا کسانی که زیر ۲۰ سال سن و عاشق پلی استیشن و ایکس باکسو و مانیتور و دیجیتال هستن به رنجروور رای خواهند داد ولی اونایی که بالای ۳۰ سال سن و از تجربه زیادی برخوردارند و انواع و اقسام ماشین داشتن میدونن ((((bmw X6))) ی چیز دیگست . متاسفانه انتخاب اسم ((( ولار))) که اصلا تلفظ خوبی تو تمام زبانهای دنیا نداره کاملا غیر حر فه ایی بوده و فقط برتریه این رنجروور تو عکسهای زیبای عکاس باید دونست که ادمای بزرگشم شاید گول بخورن .
با تچکر
PaRHaM
۲۶ مهر ۱۳۹۶واقعا شغل استاد فلسفه و منطق تو دانشگاه های معتبر دنیا بسیار برازنده ی شماست????
استاد کلاس های آموزش منطق شما کی شروع میشه بیایم فیض ببریم؟
Hemichan
۲۶ مهر ۱۳۹۶ما عاشقان پلی استیشن و ایکس باکس =)))
البته خیلیم جوون و پر انرژی هستیم
Alireza
۲۶ مهر ۱۳۹۶تو سی سالته به تشکر میگی پچکر!
سی سالو باور کنیم یا***
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۶آقای تچکر اگه با انگلیس مشکل سیاسی یاتاریخی یا هر مشکل دیگه ایی داری لطف کن اینجا عقدتو خالی نکن اگه کامنت میزاری که ما بخونیم کامنتات ی ارزن نمیارزه اگر از خودرو انگلیسی خوشت نمیاد اصلا تو پستاش نیا که کامنتای بدرد نخور بذاری اصلا اگه اینگلیسیا اومدن پیدات کردن و التماست کردن که ماشین مجانی بهت بدن اصلا قبول نکن برو بنز کلاس اس بخر ،منم 37سالمه وبه ولار رای دادم ایکس باکسو پلی استیشن هم تا به این سن بازی نکردم اصلا نمیدونم چیه ،این رای ها هیچ ربطی به سن وسال و تجربه نداره انقدر توهین نکن به رای دهنده ها
g
۲۷ مهر ۱۳۹۶مهدی جان این دوست با تچکر ما خیلی اطلاعات خودرویی نداره اگه به نظرات قبلی هم نگاه کنید کاملا متوجه میشید. به نظرات این دوستمون بعنوان فان نگاه کنید و بخندید همین
Ahura mazda3
۲۶ مهر ۱۳۹۶تچکرجان با این منطقت که زیر ۲۰ به رنجرور و بالای ۳۰ به بی ام و رای میدن اونایی که بین ۲۰ تا ۳۰ سالن به تو رای میدن لابد
BMW
۲۶ مهر ۱۳۹۶علی با تچکر من همچنان طرفدارتم ??? پس با قدرت ادامه بده ما پشتتیم ?
More
۲۵ آذر ۱۳۹۶این دوستمون زیبایی ولار (ک اصن هم اسم زیبایی نداره) رو ب عکاسی ربط میده به نظرش روتوشه ?
علیرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۶ولار شخصیت کاملا مستقل خودش رو داره
ممکنه بی ام و زیاد دیده بشه با اون کابین تکراریش که 4 ساله رو همه مدلاش همین کابین هست
اما ولار خاص تره و فوق العاده جذاب تر
برای همین من به ولار رای میدم
جلالى
۲۶ مهر ۱۳۹۶اقاى علىرضا من هم با شما موافقم
بى ام و تمام محصولاتش کابىن شبىه به هم دارن و چند سال هم هست که تغىىرى در اونه ایجاد نکرده
از دلایلم براى راى دادن به ولار یکىش همىن علته
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۶ مهر ۱۳۹۶ولار چون کاملا جدید هستش
(ali(chevy nova
۲۶ مهر ۱۳۹۶از مشخصات خوب رنجرور مىشه
80 اسب قدرت بىشتر
50 نىوتن گشتاور بىشتر
45 کىلومتر تاپ اسپىد بالاتر
2 ثانىه شتاب بهتر
فضاى صندوق بىشتر
طى کردن مصافت 400 متر در 2 ثانىه کم تر از رقىب اشاره کرد
SS
۲۶ مهر ۱۳۹۶به نظرم ولار ماشین خیلی کاملی هست
اما از X6هم نمیشه گذشت
من به بی ام وی رای دادم اما هردو عالین
جلالى
۲۶ مهر ۱۳۹۶طراحى بىرونى و داخلى ولار بسىار چشم نواز هست و زیبا
:::فرشاد:::
۲۶ مهر ۱۳۹۶بدون ذرهای شک و تردید به ولار رای دادم، تو این رنج قیمتی، بهترینه؛ توان خوب، پرستیژ بالا، بسیار زیبا، شیک و با کیفیت. . . انتخاب نکردنش واقعا سخته.
#ali.m#
۲۶ مهر ۱۳۹۶بدون نگاه کردن به جدول :ولار
بعد از نگاه کردن به جدول :بازم ولار
چه از نظر فنی و چه ظاهر بالا تر از bmwقرار داره .
به نظرم نسل اول x6 خیلی با وقار تر از این نسلشه .
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۶ مهر ۱۳۹۶پس تو اول نظر دادی بعد خوندی مطلبو؟
کلک????
#ali.m#
۲۶ مهر ۱۳۹۶چطور به این نتیجه رسیدی??کلک
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۷ مهر ۱۳۹۶از بس که زرنگی میتونی نخوندی همه چیزو جمع بندی کنی این از خصوصیات توئه داش??
#ali.m#
۲۷ مهر ۱۳۹۶داداش گیجو ویج خودمی?
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۸ مهر ۱۳۹۶شکسته نفسی نفرما علیم جان
:::فرشاد:::
۲۶ مهر ۱۳۹۶شاسی بلند یعنی رنجروور، بقیه هر چقدر هم عالی باشن، نمیتونن حس و حال رنجروور رو داشته باشن، برندی که در عین لوکس و زیبا بودن، بهترین قابلیتهای آفرود رو به خریدار هدیه میده.
ارش
۲۶ مهر ۱۳۹۶با وجودی این که بقیه شاسی بلند ها هم فوق العاده ان و ایرادی بهشون وارد نیست ولی برای من شاسی بلند در رنجرور HSE-لندرور و مرسدس بنز G KLASS معنا میشه عاشق این مدلها هستم چه قدیمیش و چه جدیدش همین چند روز پیش بود پدال مطلبی رو در مورد خودروهای 17000 هزار دلاری نوشته بود یه رنجرور آبی رنگ بود دلبری می کرد. در زمینه زیبایی واقعا مجذوب همین مدل X6هستم در زمینه هندلینگ هم پورشه کاین رقیب نداره ولی در کل همین سه مدل برام ارزشمند تر هستن.
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۶ مهر ۱۳۹۶X6یه ماشین اسپورت وبه شدت خاصه
ولی والار یه ماشین شیک و رسمی به شمار میاد
که هر کدوم واسه یه گروه خاص سنی هستن
از لحاظ فنی برد با والاره ولی خب کابین بی ام انصافا شیک تره و همچنین تو بیراهه نوردی به نظرم باس عملکرد بهتری داشته باشه
ایلیا
۲۶ مهر ۱۳۹۶هیچوفت نتونستم با این نسل x6 ارتباط برقرار کنم . برای من جذابیت نسل قبلش رو نداره .
طراحی ولار واقعا بی نقصه من که از نگاه کردن بهش سیر نمیشم.
در نهایت انتخاب من ولار هست با اینکه بی ام و رو در هرکلاسی که باشه دوست دارم.
sunmartin
۲۶ مهر ۱۳۹۶ولار قدرت بهتر و طراحی زیباتری داره
Saman
۲۶ مهر ۱۳۹۶اینکه دیگه کاملن مشخصه :آخر افرود اشرافیت و های کلاس و زیبائی رنجروور . و این x6 اصلن معلوم نیست چی هستش :D به همه چیز شبیه هست به جز suv نمای اسپرت بک داره و از پشت شبیه سری ۳ هست که بردنش روی جک و ارتفاع گرفته :D از نظر قابلیت اطمینان هم که توی لیست جی دی پاورز بریتانیا زمین گیر شده بود و زار میزد :v
M
۲۶ مهر ۱۳۹۶تو این نظر سنجی خیلی نمیشه مقایسه عادلانه انجام داد . بیشتر سلیقه نقش داره
X6 نسل دوم تو سال 2014 معرفی شده اما ولار 2017
X6 عضلانی تر و اسپرت تره اما ولار اینطور نیست
قطعا ولار بروز تره اما X6 موتورهای قویتری هم داره مثل همون موتور 575 اسب بخار که اصلا قابل مقایسه نیست و ولار تو زمینه موتور محدودیت داره و این قویترین موتورشه. ولار کنسول وسطش زیبا تره چون جدیدتره اما تریم داخلی X6 بهتره
راستش همین یه جمله واسه رای دادن من کافیه
( بامو برای نخستین بار کلاس کراساوور کوپه را پایهگذاری کرد)
بازم میگم بیشتر بحث سلیقه مطرح است
(دیدگاه را ارسال ، پراید را روشن و به کلمه پایه گذاری فکر میکند)
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۶ مهر ۱۳۹۶m جان حالا که سوار پرایدی بهتر بگم این تکنولوژی لندروور و مهندسینش بودن که ((پایه گذار)) اولین شاسی بلند تاریخ ب ام و((x5)) و البته پایه گذار سری x هم بودن.
در ضمن شاسی تمام محصولات لندروور رنج روور اگه اشتباه نکنم گارانتی مادام العمر دارن.
حالا شما به کناری به بزن و تفکری بکن……?
M
۲۷ مهر ۱۳۹۶پهلوان رو خوب اومدی کرمانشاهی هستیا
ولی من که گفتم بیشتر بحث سلیقه است . خوب بودن X6 دلیل بر بد بودن رنجروور نیست
در ضمن خواستم رنجروور بخرم حتما به نمایندگیش میگم کارت گارانتی شاسی رو مُهر بزنه
( پاسخ را ارسال ، پراید را به علت نقص فنی به نمایندگی برده و به گارانتی شاسی به درد کی میخوره ؟ فکر میکند )
حمیدرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۶رنجرور فوق العاده هست هم بزرگه هم زیبا هم بسیار پرقدرت مخصوصا که در مقام افرود بسیار قدرتمند تره
حسن
۲۶ مهر ۱۳۹۶ب ام و خیلی خوبه اما رنجروور ولار عالیه از نظرظاهرباشکوهه از نظر فنی حرف نداره سوپر سارژه پس استهلاک موتور کمتره . هم تو شهر عالیه هم بیرون شهر .اگه ب ام و با این موتور مساوی 2 اسب بیشتر قدرت داشت میشد اوج مهندسیه المانی اما اینجا 80 تا به حساب نمیاد . بالا هم نوشته موتور قویتر x6 هم 4.4 لیتریه نه 3 لیتری پس جاش تو این بحث نیست . ماشینهای انگلیسی هم شیکن هم قدرتمند هم به قول دوستمون با پرستیژ حیف که ما تو جزیره ایم .
ADAK
۲۶ مهر ۱۳۹۶کدوم جریزه ؟!
فراری
۲۸ مهر ۱۳۹۶ایران خودمون دیگه دور تا دورمون با بهترین برندهای دنیا احاطه شده حتی گزارش شده رو اب خلیج فارس هم ماشین دیدن( البته تو کشتی) اما تو نمیان فک کنم خجالتی ان
سعید
۲۶ مهر ۱۳۹۶با قاطعیت تمام ولار.
M3csl
۲۷ مهر ۱۳۹۶خیلیا بخاطر برتری موتوری و فنی(صرفا اعداد)ب ولار رای دادن.اینو بدونین ک ب ام و یه مدل X6m هم داره.با قدرت ۵۶۵ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر وشتاب صفرتاصد ۳/۷ ثانیه….ملاک ک فقط اعداد نیستن.ضمنا ب ام و یک آفرود نیس بلکه یک اس یو وی کوپه اسپرت.لطفا فلسفشو درک کنیم.همون فلسفه ای ک بعدها بنز و دیگران مجبور ب پیروی و تکرارش شدن.با اختلاف و عاشقانه ب ب ام و رای میدم.وصد البته با مطالعه و چشم باز.
Kamran
۲۷ مهر ۱۳۹۶ولار انتخاب منطقیتریه
روزبه
۲۷ مهر ۱۳۹۶نخونده رنجرور … اصلا نیازی به فکر کردن نداره
ARIAN
۳۰ مهر ۱۳۹۶صد در صد ولار