امروز هم با قسمت دیگری از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال در خدمت شما هستیم که به گروه هاچبکهای کامپکت لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه لکسس CT و دیاس ۴ باهم به رقابت پرداختند که طی این رقابت مجموعاً تعداد ۱۳۸۱ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل لکسس توانست با دریافت ۱۰۴۳ رأی و کسب ۷۵ درصد از کل آراء پیروزی قاطعانهای را به ثبت برساند درحالیکه دیاس موفق به کسب تنها ۳۳۸ رأی شده است. حال امروز در آخرین دوئل گروه هاچبکهای کامپکت لوکس، بامو سری ۱ و ولوو V40 را به میدان نبرد دعوت کردهایم.
آئودی A3 | آلفارومئو جولیا | مرسدس بنز A کلاس | اینفینیتی Q30 |
آئودی A3 | مرسدس بنز A کلاس | ||
بامو سری ۱ | ولوو V40 | لکسس CT | دیاس ۴ |
؟ | لکسس CT |
بامو سری ۱
بامو برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۴ از نسل اول مدل جدید سری ۱ خود رونمایی کرد. این خودرو که کوچکترین محصول بامو محسوب میشد، در اصل بهعنوان جایگزین مدل سری ۳ کامپکت معرفی شد اما برخلاف آن در چهار نسخهٔ مختلف شامل هاچبک سهدر، هاچبک پنجدر، کوپه و کابریولت به تولید رسید. سپس در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ نسل دوم سری یک با کد F20 رونمایی شد؛ اما به دلیل اعمال شیوهٔ جدید نامگذاری محصولات بامو، در این نسل نسخههای کوپه و کابریولت تحت نام سری ۲ عرضه شدند و سری ۱ تنها بهصورت هاچبک سهدر و پنجدر تولید میشود. این نسل از سری ۱ همچنان در حال تولید است که البته در سال ۲۰۱۵ فیسلیفتی را تجربه کرده است. در این فیسلیفت که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، عمدهٔ تغییرات در قسمت جلو انجام گرفته و طراحی بحثبرانگیز قبلی تا حد زیادی بهبود یافته است. سری ۱ کنونی مانند نسل قبلی، خودرویی دیفرانسیل عقب است و تنها هاچبک دیفرانسیل عقب بازار محسوب میشود؛ اما متأسفانه نسل آیندهٔ این خودرو روی پلتفرم دیفرانسیل جلوی جدید بامو ساخته خواهد شد. سری ۱ هماکنون با پیشرانههای مختلف بنزینی و دیزلی در مدلهای گوناگونی عرضه میگردد که پرچمدار آنها مدل اسپرت M140i است. این مدل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده میکند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ولی ما برای این دوئل مدل 120i را انتخاب کردهایم به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است. این موتور ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود. بامو سری ۱ سال گذشته در اروپا نزدیک به ۱۳۸ هزار دستگاه فروش داشته است.
ولوو V40
ولوو برای اولین بار بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ از نام V40 برای نسخهٔ استیشن سدان S40 خود استفاده کرد؛ اما پس از چند سالی که خبری از این نام سبد محصولات ولوو نبود، نهایتاً در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ این شرکت سوئدی یک هاچبک کامپکت جدید را با نام V40 معرفی کرد. این خودرو روی پلتفرم C فورد ساخته شده که با خودروهایی چون فورد فوکوس، لینکلن MKC و نسل قبلی مزدا ۳ مشترک است؛ بنابراین V40 خودرویی است که از دوران مالکیت فورد بر ولوو همچنان در سبد محصولات این شرکت سوئدی در حال تولید است. این هاچبک لوکس سوئدی برخلاف رقیب آلمانی صرفاً در یک نسخهٔ هاچبک پنجدر تولید میشود اما از سال ۲۰۱۳ ولوو نسخهٔ کراس کانتری آنرا هم معرفی کرده است که یک کراس هاچبک محسوب میشود. این مدل ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به پوششهای پلاستیکی روی بدنه هم مجهز است. همچنین V40 کراس کانتری بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میگردد. این هاچبک کامپکت سوئدی اما در سال ۲۰۱۶ فیسلیفتی را تجربه کرد که طی آن تغییراتی جزئی در ظاهر آن اعمال شد. البته همزمان با این فیسلیفت در لیست پیشرانههای V40 هم تغییراتی صورت گرفت. این خودرو هماکنون با پیشرانههای دیزلی و بنزینی مختلف و در شش مدل گوناگون به بازار عرضه میگردد که ما از بین آنها مدل T4 را برای این دوئل انتخاب کردهایم. این مدل که بعد از مدل پرچمدار V40 یعنی T5، قدرتمندترین مدل بنزینی آن محسوب میشود، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این نیرو برخلاف رقیب آلمانی به چرخهای جلو منتقل میشود. ولوو V40 سال ۲۰۱۷ در بازار اروپا حدود ۷۰ هزار دستگاه فروش داشته است.
ولوو V40 T4 | بامو 120i | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۹۰ اسب بخار | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر | ۲۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۶.۹ ثانیه | ۷.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۵ لیتر (ترکیبی) | ۶.۰ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۶۲ لیتر | ۵۲ لیتر |
تولید آلایندگی | ۱۲۷ گرم/کیلومتر | ۱۳۵ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۴۸۰ کیلوگرم | ۱۳۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۷ متر | ۴.۳۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۴ متر | ۲.۶۹ متر |
حجم صندوق بار | ۳۲۵ لیتر | ۳۶۰ لیتر |
قیمت پایه | ۲۱,۱۱۵ پوند | ۲۲,۴۰۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9934270]
Amir
۱۸ بهمن ۱۳۹۶V40 از نظر طراحی خیلی جذابتره
ولی دیفرانسیل عقب بودن بی ام و خودش خیلی تو جذابیت رانندگی تاثیر میذاره ..
با این همه رای من ولوو
GTA
۱۸ بهمن ۱۳۹۶نسل جدید سری 1 دیفرانسیل جلو هست تا اونجایی که مطلعم
Amir
۱۸ بهمن ۱۳۹۶بله نسل جدیدش یعنی مدلهای ۲۰۱۸ دیفرانسیل جلو هستند برخلاف نسل قبل
بی ام و همیشه نسبت به خودرو های دف جلو انتقاد میکرد ،حالا نمیدونم چرا تو سری ۱ جدید دف جلو عرضه کرده!!
Fericuda
۱۸ بهمن ۱۳۹۶واقعا طراحی ولوو رو جذاب تر از بی ام و میدونی؟
هم طراحی داخلی هم خارجی بی ام و خیلی بهتره
نمیدونم چرا بی ام و اینقد تو پدال دشمن داره!
Amir
۱۸ بهمن ۱۳۹۶من خودم عاشق خودروهای المانیم
بی ام و طراحیشو دوستدارم
سری ۱ هم طراحی قابل قبولی داره
ولی تو این دوءل ولوو جذابتره
آریا
۱۸ بهمن ۱۳۹۶دقت کردین تو بیشتر دوئلا بی ام و میبازه؟؟؟!!!
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶آره بیچاره خیلی اط ماشیناش میخورنه به بهترینا مث ام 4 که به موستانگ خور یا ایک فایو که به شخصه از همون اول قهرمان میدونستمش خورد به لامبو اوروس که هنوز تو بازار نیومده عکس اطلاعات رو کاغذش بی ام و کارکشته امتحان پس داده رو برد ای کاش پدال تو دوئل هاش یه چیزی مثل شانس مجدد تو ورزش رو بزاره
(Ali (Chevy nova
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ولوو بهتره
(Ali (Chevy nova
۱۸ بهمن ۱۳۹۶از محاسن ولوو
قدرت بالاتر
گشتاور بالاتر
مصرف کم تر
قىمت کم تر
الاىندگى کم تر
حجم باک بىشتر
طول بىشتر
شتاب بهتر هست
Mahdi CHEVROLET
۱۸ بهمن ۱۳۹۶علی داش
میگم ماشین چی شد
اگه قطعه نیاز داری بگو با چند نفر صحبت کردم لوازم دارن
اگه چیزی خواستی بهم بگو و این که نو باشه یا کارکرده رو برام لیست کن در اینجا یا از طریق پیام برام بفرست
(Ali (Chevy nova
۱۸ بهمن ۱۳۹۶مهدى
دادا مشکل لوازم ندارم چون بىشترش رو با سختى جور کردم
باورت نمىشه براى راهنماى جلو پنجره از چراغ برق تهران تا جاده خاوران رو به علاوه کرج رو گشتم تا بالاخره پىدا شد
مشکل اصلى الان صافکارت که نصفه کاره ول کرده رفته
حالا ىکى از رفقا که داره روى ماشىن خودش کار مىکنه گفت خودم برات ردىفش مىکنم
KING 918
۱۸ بهمن ۱۳۹۶علی جان داداش این مزایایی که فرمایش کردید از ولوو اختلافشون در حد بسیار بسیار جزئی هستش و به نظرم مزایای خیلی خاصی برای ولوو نیست به خصوص اینکه توی این رده از خودرویی حجم صندوقبار هم خیلی مهمه که بی ام وه فضای بیشتری داره نمای پشتی ولوو خودش جز معایب حساب میشه کابین ولوو و اون مانیتور بسیار کوچیکی که استفاده کرده اصلا جالب نیست ضمن اینکه ولوو وزن خیلی بیشتری داره و تاپ اسپید پایین تر به نظر من بی ام وه بهتر کار کرده
amin
۱۸ بهمن ۱۳۹۶علی آقا عکس ها رو گذاشتم،تونستی ببینی دادا؟
(Ali (Chevy nova
۱۸ بهمن ۱۳۹۶امىن جان
بله عکسهارو دىدم
افرىن به سلىقت
ماشىن کاملا روپا هستش و خوش استاىل
فقط اگه تونستى 4 حلقه لاستىک پهن براش بگىر تا رخش کامل بشه
راستى موتورش 6 هست ىا 4؟؟؟؟؟؟
amin
۱۸ بهمن ۱۳۹۶مخلصم علی آقا،ماشین خودتونه،باورت نمیشه که از لنسره بیشتر دوستش دارم
ویلیز cj5 ۴ سیلندره
والا علی آقا کلا فقط برای یه آخر هفته دور زدن تو شهر گرفتم و میخوام همه چیش فابریک و قدیمی باشه و جنگی،حتی برف پاکن دستی هم گرفتم که موتوردار نباشه،گالن بنزین گرفتم مال سال ۱۹۶۰
چراغ های جنگی و چراغ نقشه خوانی و هندل و استتار چراغ میله چادر فابریک که خودم از رو یه ویلیز اوراقی باز کردم و…
حدود ۳ میلیون لوازم خریدم که بعد از عید نصب میکنم
کلا همه چیزش رو بعد عید میخوام به صورت جنگی در بیارم،رنگش رو هم احتمالا سبز لجنی ارتشی میزنم
این ماشین رو گرفتم که بیشتر اوقات بشینم نگاهش کنم و لذت ببرم
amin
۱۸ بهمن ۱۳۹۶مخلصم علی آقا،ماشین خودتونه،باورت نمیشه که از لنسره بیشتر دوستش دارم
ویلیز cj5 ۴ سیلندره
والا علی آقا کلا فقط برای یه آخر هفته دور زدن تو شهر گرفتم و میخوام همه چیش فابریک و قدیمی باشه و جنگی،حتی برف پاکن دستی هم گرفتم که موتوردار نباشه،گالن بنزین گرفتم مال سال ۱۹۶۰
چراغ های جنگی و چراغ نقشه خوانی و هندل و استتار چراغ میله چادر فابریک که خودم از رو یه ویلیز اوراقی باز کردم و…
حدود ۳ میلیون لوازم خریدم که بعد از عید نصب میکنم
کلا همه چیزش رو بعد عید میخوام به صورت جنگی در بیارم،رنگش رو هم احتمالا سبز لجنی ارتشی میزنم
این ماشین رو گرفتم که بیشتر اوقات بشینم نگاهش کنم و لذت ببرم
(Ali (Chevy nova
۱۸ بهمن ۱۳۹۶امىن جان
داداش با فابرىک بودن کاملا موافقم البته لاستىک ىه کم پهن ماشىن رو از حالت فابرىک خارج نمىکنه
در مورد لوازمها هم با اونکه کلا جىپ لوازم تزىىنى نداره اما بازم جور کردن بعضى لوازمش سخته
در کل ماشىنهاى کلاسىک فقط در اخر هفته ها و جمعه ها ازش باىد استفاده کرد اونم با شراىط خاص
Mahdi CHEVROLET
۱۸ بهمن ۱۳۹۶اقا امین چرخش برات بچرخه
این ماشین جاش تو کوه و دشته
بزن به به کوهستان و حالشو ببر
amin
۱۸ بهمن ۱۳۹۶چاکریم آقا،ناقابله
مجید
۱۸ بهمن ۱۳۹۶هر دو تا محصول خوب و فوق العاده ای هستند بی ام و به خاطر هندلینگ و دینامیک و ولوو هم به خاطر ایمنی و اسایش.ولی من تجربه سواری و رانندگی نسل قبل سری یک رو دارم و بی ام و برام یه چیز دیگه هستش بنابراین رای من سری یک.
امیر رضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۶هر دو عالی ان…
ولی بی ام و طراحی داخلی و خارجی گیرا تری داره…
سياوش
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ماشین اسپرت باید دف عقب باشه
پس بیمر
درضمن ولوو بااینکه طول بیشتری داره اما فاصله محوریش کمتره و حجم صندوق بارش هم کمتره پس طول بیشتر هیچ مزیتی نداره پس نتیجه میگیریم بعضیا اینجا …
خودتون میدونید کیو میگم دیگه!
فرامرز
۱۸ بهمن ۱۳۹۶طول هیچ مزیتی نداره به جز سختی پارک کردن. برتری ایمنی ولوو هم به خاطر طول بیشترش نیست و به سابقه و تکنولوژی برتر ولوو تو این زمینه برمیگرده
امیر
۱۸ بهمن ۱۳۹۶پس اگه اینجوریه پورشه که دو دیفرانسیل بدرد نمیخوره تازه اینا ماشین اسپورت نیستن
amin
۱۸ بهمن ۱۳۹۶به نظرم بی ام پرفورمنس بالاتری داشته باشه خصوصا اینکه دف عقب هست
BMW
۱۸ بهمن ۱۳۹۶تو دوئل ها دقت میکنم هر موقه یه آلمانی با یه آمریکایی بهم میخورن آمریکایه بَد لِه میشه.
(Ali (Chevy nova
۱۸ بهمن ۱۳۹۶Bmw
اونطور که طرفدارهاى المان له مىشن هىچ کس له نمىشه
دوئل موستانگ و با ام و سرى 4 نمونه بارزش بود
حرص نخور
❤❤GERMANY❤❤
۱۸ بهمن ۱۳۹۶علی شوی نوا. تر و خشک را با هم نسوزان. همه مثل اینها نیستند. خودم تنها آمریکایی که دوست دارم تسلا و بعضی مدلهای فورد است. اما به پورش به دلیل وجود انجین بنزینی رای دادم اما از خوبی تسلا نمیشد گذشت. خیلیها به دلیل برقی بودن به تسلا رای ندادند. ناگفته نماند بعضیها از آب گل الود ماهی میگرند. شما به پای همه نگذار.
(Ali (Chevy nova
۱۸ بهمن ۱۳۹۶جرمنى
داداش من از شخص شما عذر مىخوام
شما فرد محترمى هستى
الف.ی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶طرفدارای آلمان له میشن؟؟؟؟؟!!
رو رو که نیست سنگ پای قزوینه
هر چی من میخوام با شما دوست باشم خودت نمیذاری……….
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶واقعا که یه نمونه ؟ خودرو سازی آمریکا اقلا بیست سال از آلمان عقب تره دوما آمریکایی ها ده برابر بلکم بیشتر از منطق به احساسشون گوش میدن ولی نا گفته نماند مال ایران 100 سال از آمریکا عقب تره
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶تو رو خدا یه ذره واقع بین باش
Amir Machine
۱۸ بهمن ۱۳۹۶BMW
حالا مثلاً یعنی چه این حرف؟
تو این دوئل یه طرف آمریکاییه؟
کسی علیه ماشینهای آلمانی حرفی زده؟
یا شایدم خوشت میاد دوباره اون بحثهای مزخرف رو راه بندازی؟
گویا بعضیا بیمارن
فرامرز
۱۸ بهمن ۱۳۹۶انتخاب من ب ام و به خاطر هندلینگ بهتر و لذت رانندگی بیشتر، طراحی داخلی و خارجی جالبتر (سلیقه ایه ولی ولوو یکم قدیمی شده و طراحی های جدید ولوو باعث شده این مدل خیلی جالب به نظر نیاد)، بازار فروش بهتر و فراوانی قطعات و خدمات برند ب ام و. در ضمن تو آلمان ب ام و تو بعضی از محصولات حتی از همتاهای فولکس واگن هم هزینه سرویس پایینتری داره.
#ali.m#
۱۸ بهمن ۱۳۹۶تقریبا برتری خاصی نسبت به هم ندارن .
فقط ولوو با وزن بیشتر .مصرف و الایندگی کمتری داره .
بقیش دیگه بحث علاقه و سلیقست
من به ولوو رای میدم .
حسن
۱۸ بهمن ۱۳۹۶وولوو .این دوئل خیلی جالبه هر دو تا تو بازار ایران هستن . اکثر جوونا هاچ بک نمیخرن اگه هم بخرن 400 نمیدن بالاش . میمونه خانواده و خانمها که اونا هم اکثرا ب ام و نمیخرن. اما وولو هم ارزونتر هم به نظر خریدار وزین تر و پرستیژش بیشتره.
Just juguar& ferrari&lambo
۱۸ بهمن ۱۳۹۶برام خیلی عجیبه دوئل بین دوتا ماشین اروپاییه اونوقت امریکایی بازا نگران رای آوردن بی ام و هستن
ارش
۱۸ بهمن ۱۳۹۶تا بی ام و نداشته باشی نمیدانی چه ماشینیه هندلینگش بی نظیره .فقط دوست دارم نصیبتون بشه و سوار براون وارد یه پیچ تند بشین استاد پیچ هست.من مدلهای مختلفی از بی ام و رو سوار شدم حرف نداره پس به بی ام و رای میدم.
ابولفضل نصیری
۱۸ بهمن ۱۳۹۶رای من قطعا نماد کیفیت ایمنی در صنعت خودرو ولوو معظم و دیگر هیچ
حمیدرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۶تو این مقایسه ولوو برتر هست انتخاب من ولوو
پرهام
۱۹ بهمن ۱۳۹۶بی ام و یه چیز دیگس !!!
doubt
۱۹ بهمن ۱۳۹۶بی ام و رای دادم فقط برای اینکه ظاهرش به نظرم قشنگتره وگرنه طبق جدول ولوو سرتر ب نظر میاد. البته اینو بگم بنده کاملا آماتور به حساب میام تو این سایت
Babak
۱۹ بهمن ۱۳۹۶با اینکه شخصا عاشق BMW هستم ولی تو این رقابت عادلانه است که به ولوو رای بدم
Roham
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ولوو خیلی قابل احترامه ولی دیفرانسیل عقب بودن ب ام و اون رو به شدت مهیج تر و خواستنی تر می کنه ، گرچه با نسل جدیدش دیگه مثل کره ای ها بی روح میشه!
فکر کنم با دیفرانسیل جلو شدنش فروشش خیلی افت کنه
من تو این دوئل ب ام و رو دوست تر دارم
اميرعاى
۲۴ بهمن ۱۳۹۶باًسلام
ولوو ایمنترین خودروى جهان و با کیفیت ترین خودروى جهان
وى چهل یه خودروى خاص هست و چون دارم و ازش راضى هستم بهش راى میدم و دوسش میدارم..
اميرعلى
۲۴ بهمن ۱۳۹۶باًسلام
ولوو ایمنترین خودروى جهان و با کیفیت ترین خودروى جهان
وى چهل یه خودروى خاص هست و چون دارم و ازش راضى هستم بهش راى میدم و دوسش میدارم..