بامو اخیراً دربارهی iNEXT آینده که در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و قوای محرکهی کاملاً الکتریکی خواهد داشت صحبت کرده است. این آیندهی صنعت خودرو است اما iNEXT تنها بخشی از آیندهی بامو خواهد بود. پیشرانههای احتراق داخلی هنوز هم بخشی بزرگی از صنعت خودرو هستند بنابراین این برند باواریایی دوستداران این نوع خودروها را تنها نخواهد گذاشت.
طبق گفتههای هارالد کروگر، بامو به کار سفت و سخت برای افزایش راندمان پیشرانه های احتراق داخلی ادامه خواهد داد:
در حال حاضر و به ویژه پس از رسوایی دیزل گیت فولکسواگن مخالفتهای زیادی با خودروهای دیزلی وجود دارد. هرچند، بامو به همراه کروگر احساس میکنند که نفرت زیاد نسبت به دیزلیها از روی بیمنطقی است. او میگوید:تا سال ۲۰۲۵، همهی خودروهای احتراق داخلی ما به سیستمهای بهبود الکتریکی ELV مجهز خواهند بود. این امر باعث کاهش ۵ تا ۷ درصدی دیاکسید کربن تولیدی خواهد شد.
دربارهی دیزلیها سخنان زیادی گفته شده است. ما ترجیح میدهیم بحثهای منطقی و مبتنی بر حقیقت انجام دهیم.
او ادامه میدهد:
یک چیز قطعی است و آن اینکه دیزل نقشی کلیدی در سیاست آب و هوایی اروپا بازی میکند. خودروهای دیزلی پاک با استاندارد یورو ۶ نسبت به مدلهای بنزینی حداقل ۲۵ درصد مصرف سوخت کمتری دارند بنابراین ۱۵ درصد دیاکسید کربن کمتری تولید میکنند. بدون تولید خودروهای دیزلی دستیابی به اهداف آلایندگی ۲۰۲۰ امکانپذیر نخواهد بود.
کروگر میگوید بسیاری از حقایق دربارهی پیشرانههای دیزلی نادیده گرفته شدهاند:
هرچقدر تعداد خودروهای یورو ۶ در بازار بیشتر شوند، خودروهای دیزلی کمتر از قبل به خاطر آلایندگی کلی محاسبه خواهند شد. موضوع ذرات معلق تولیدی تنها مشکل برای خودروهای دیزلی با سن ۱۰ سال و بدون فیلتر ذرات محسوب میشود. آلایندگی ذرات پیشرانهها تنها درصد بسیار کمی از حجم کلی را دارند. هرچند، در بحثهای عمومی هشدار کیفیت هوا و ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی کنار همدیگر ذکر میشوند. بدون در نظر گرفتن حقایق، شک و تردیدها دربارهی خودروهای دیزلی قطعی نخواهد بود.
البته کروگر این را هم میگوید که بامو به مطالعه و توسعهی خودروهای الکتریکی متعهد خواهد بود؛ اما این برند باواریایی به همراه تویوتا به کار بر روی تکنولوژی هیدروژنی سلول سوختی ادامه خواهد داد. تکنولوژی سلول سوختی برای خودروهایی با محدوده حرکتی بیشتر خواهد بود زیرا سوختگیری دوبارهی آنها نسبت به مدلهای الکتریکی سریعتر بوده و برد بیشتری دارند.
بدین ترتیب علیرغم نفرت بخش اعظمی از افراد از پیشرانههای دیزلی، بامو نه تنها به توسعهی آنها ادامه خواهد داد بلکه تکنولوژیهای جدیدی را نیز در این حوزه خلق خواهد کرد.
madjid911 GT2
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶پس بگو فولکس واگن چرا اینقدر به دیزل اهمیت میده …..
موتور های دیزل صدای قشنگی ندارن اما گشتاورشون عالیه.
بهترین ماشین دیزلی تاریخ = Audi R8 V12 TDI Le Mans
احسان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یه بار میگن دیزل الودگی وحشتناکی داره. یه بار میگن دیزل بهتر از بنزینه. یه بار میگن بهره وری پایینی داره،یه بار میگن به صرفه تر از بنزینه…