بامو در حال کار زیاد در تمامی بخشها و فرایندهای ساخت خودرو به منظور کاهش آلایندگیها است. به عنوان نمونه برای مدلهای i بامو کارخانهی لایپزیک از انرژی تجدید پذیر در کل فرایند تولید استفاده میکند. هرچند امروز این کمپانی آلمانی اعلام کرده که قدم دیگری در این جهت برداشته و اولین ناوگان از رباتهای حملونقل خودران را در عملکردهای روزانه به کار گرفته است.
به نظر میرسد که رانندگی خودران موضوع بزرگ دیگر صنعت خودرو باشد و درحالیکه این قضیه قطعاً در جاده کمککننده خواهد بود درعینحال میتواند به فرایند ساخت نیز کمک کند. ناوگان ابتدایی ۱۰ ربات حملونقل هوشمند خودران STR در حال جابجایی قطعات از بخشهای لجستیک در تأسیسات واکرسدورف هستند. چیز منحصربهفرد این است که رباتهای مذکور نیازی به حلقههای القایی نصب شده روی کف زمین ندارند. این رباتها بهصورت آزادانه در سالنهای لجستیک حرکت میکنند و از باتریهای کارکردهی بامو i3 نیرو میگیرند و قادر هستند تا محمولههایی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم را نیز حمل کنند.
STR فاصلهی فرستندههای بیسیم را برای محاسبهی موقعیت دقیق خود اندازه میگیرد. با استفاده از حسگرها برای شناسایی و واکنش به موقعیتهای حیاتی، ربات قادر است تا مسیر خود را با انسانها و دیگر وسایل نقلیه به اشتراک بگذارد. پس از ۵ ماه استفادهی آزمایشی این پروژه به تولید پیش سری انتقال یافته است، جایی که ده ربات خودران برای اولین بار در عملکردهای روزانهی حملونقل به کار گرفته شدهاند. در فاز توسعهی بعدی، سیستم دوربین سهبعدی حتی ناوبری دقیقتری را میسر خواهد کرد.
علاوه بر این قطارهای کشندهی خودران نیز بهصورت آزمایشی در سالنهای تأسیسات دینگولفینگ بامو در حال کار هستند. این کشندههای خودران برای تأمین قطعات خط مونتاژ و مخصوصاً برای فواصل طولانی بین انبارها و نواحی مونتاژ مورد استفاده قرار میگیرند. از نقطه نظر فنی فرمان پذیری و ناوبری مستقل این کشندهها به سیگنالهای لیزری متکی است. با ارزیابی انعکاس آنها، قطار کشنده پروفایل دوبعدی دیجیتالی را در دنیای واقعی تولید میکند و همین امر مانور دادن در سالن مونتاژ را در مسیرهای معینی میسر میسازد.
به منظور تولید هر چه کمتر آلایندگی حملونقل خودروها به مقصد نهایی خود با دقت بسیاری تحلیل میشود. این موضوع به ایجاد یک سری تغییرات در بخشهای پشتیبانی و لجستیک منجر شده است. برای مثال یک معیار برای کاهش آلایندگی دیاکسید کربن افزایش حملونقل ریلی است. امروزه بیش از ۶۰ درصد خودروهای جدید از طریق ریل کارخانه را ترک میکنند.
علاوه بر این همکاری با سرویسهای لجستیک باعث شده تا تراک های کاملاً الکتریکی در مونیخ و لایپزیک کار تحویل خودروها را انجام دهند. هدف ابتدایی موضوع شناخت بهتر تکنولوژیهای رانندگی متفاوت و به دست آوردن تجربه است. در طولانیمدت گروه بامو در حال تلاش برای استفادهی کمهزینه از تکنولوژیهای رانندگی جایگزین است.
Jürgen Maidl رئیس بخش لجستیک گروه بامو میگوید:
[دانلود ویدئو]بخشهای لجستیک قلب سیستم تولیدی بامو هستند و استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال و نوآورانه یک فاکتور کلیدی در فرایندهای پیچیدهی لجستیک ماست. همچنین راهحلهای پایدار و کارا نیز برای ما مهم هستند. ما قبلاً در حال تست تکنولوژیهای آینده در تمام پروژههای خود بودهایم.
(ali (CHEVY NOVA
۲ آذر ۱۳۹۵اقایون حالا که بحث خط تولید هست یه خبر مهم بدم بهتون
خط تولید اریسان شاهکار ایران خودرو بخاطر خم شدن این وانت از وسط در زمان حمل بار تعطیل شد در تبریز و دارن خط تولیدش رو میارند تهران تا مشکلش رو حل کنند
صد رحمت به پیکان وانت 1 تن بار میزدند توش مثل خر کار میکرد اخ نمیگفت
m4
۲ آذر ۱۳۹۵چه بد !!
نوید جهرمی
۲ آذر ۱۳۹۵از آرزوهای من این بود که به جای این وانتای آشغال، غول های امریکایی رو میتونستیم بیاریم استفاده کنیم.
اگ ب من بود اجبار میکردم که تمام مسئولان دولتی فقط حق استفاده از پراید و نیسان گاوی دارن. شاید یه کم سر عقل اومدن. با اولین مسئولی که تصادف میکرد همه چی درست میشد.
اینا تا بلایی سرشون نیاد چیزی نمیفهمن. مردم که براشون مهم نیستن.
volvo fh
۲ آذر ۱۳۹۵باید ظرفیت آریسان را به صد کیلوگرم کاهش بدن,حجم باک بنزین هم بشه چهار لیتر.
اینجوری شاید دیگه خم نشه
X5
۲ آذر ۱۳۹۵بنظرمن پیشرفت آلمانیا شاید بخش بزرگیش به زبانشون برگرده
به این خاطر اینو میگم چون یه دوستی دارم که زبان آلمانی میخونه میگه تو زبان آلمانی بخوان یه شئ او بگن کجاست زبانشون طوری طراحی شده که شما کامل زاویشو میفهمین یعنی میفهمین عمودیه یا افقی که این تو پیشرفت خیلی تاثیر داره یه مثله الکی می زنم زیاد جدیش نگیرین فرض کنید یکی من میگه مداد باید عمودی بگیری دستت تا بتونی بنویسی ولی یکی میگه مداد بگیرو بنویس قطعا تفاوتش زیاده!
(new great britain(king mclaren
۲ آذر ۱۳۹۵داداش نظرت محترمه ولی ربطی نداره.
مثلا ما ایرانی ها هم میتونیم بگیم مداد رو عمود بگیر تا بتونی بنویسی ولی چه فایده داره.
هنوز که هنوزه پراید تولید میکنیم.
X5
۲ آذر ۱۳۹۵نه منظورم این بود ببین یعنی اونا یه چیزیو میگن دقیق میگن منظورم اینه
امپراتور لامبورگینی
۲ آذر ۱۳۹۵منظورت رو میفهمم.
درست میگی.
(new great britain(king mclaren
۲ آذر ۱۳۹۵منظورتو فهمیدم ایکس 5 عزیز.?
احمد باقری
۷ آذر ۱۳۹۵این رباتها خیلی خوبن، البته باعث بیکار شدن تعداد زیادی از کارمندان خواهند شد.