بامو در حال آماده شدن برای تولید محصولاتی با زبان طراحی متمایز بوده و این روند با سری ۷ فیس لیفت و X7 جدید شروع شده است.
اولین محصول بامو که از این نظر بسیار خبرساز خواهد شد نسل جدید سری ۴ است که پیشنمایش آن با بامو کانسپت ۴ در نمایشگاه فرانکفورت سال پیش انجام شده است.
برای آشنایی بهتر با طراحی نسخهی نهایی این خودرو، Kolesa رندرهایی نزدیک به واقعیت (رندرهای قرمز رنگ) از نمای جلو و عقب سری ۴ جدید را منتشر کرده است.
نمای جلوی این خودرو مخصوصاً بخشهای اطراف جلوپنجره مشابه آن چیزی است که قبلاً و در برخی تصاویر جاسوسی دیدهایم. با این وجود گرافیک چراغهای جلو در دنیای واقعی کمی تیزتر بوده و جلوپنجره در بخش زیرین از خطوط بجای الگوی لانهزنبوری استفاده میکند.
جدای از این، سری ۴ جدید میتواند دقیقاً شبیه این رندر باشد و از نظر ابعاد جلوپنجره آئودی A5 را پشت سر بگذارد. البته ما میخواهیم اینگونه فکر کنید چون در واقعیت جلوپنجره آئودی هنوز هم بزرگتر است!
اما نمای عقب داستان کاملاً متفاوتی دارد. همهی آن چیزی که را میدانیم درباره کانسپت ۴ صدق میکند و طراح این رندرها نیز با توجه به کانسپت بامو خودروی موردبحث را طراحی کرده است. آنچه اینجا میبینیم نسخهای تعدیل شده از کانسپت است تا بیشتر مناسب خط تولید باشد.
نمای عقب این خودرو تختتر از کانسپت ۴ بوده و چراغها نیز واقعیتر به نظر میرسند هرچند الگوی بکار رفته در آنها مشابه کانسپت بامو است.
نسل جدید بامو سری ۴ با چندین پیشرانه عرضه خواهد شد. انتظار میرود مدل 430i با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۵۵ اسبی عرضه شود و نسخه M440i به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ۳۸۲ اسب بخاری مجهز شود. نهایتاً هم شاهد تولید نسخه پرچمدار M4 با قدرت ۴۷۳ اسبی خواهیم بود.
MehdiTurbo
۴ اسفند ۱۳۹۸اوایل بدم میومد از این طرح ولی الان حس خوبی دارم بهش هر چند به نظرم طراحی نسل قبل هماهنگ تر و چشم نواز تر بود ولی خب این خشن تر و اسپرت
کیان
۴ اسفند ۱۳۹۸موافقم
بنظرم این جلو پنجره خیلی به اولین محصولات بی ام و نزدیک شده، جلو پنجره قلوه ای شکل که من جایی خوندن از سیبیل هیتلر گرفته شده به نحوی
جلوپنجره جدید عمودی تر شده تا افقی، بنظرم تفاوت و جذابیت خوبی داره
حمید
۴ اسفند ۱۳۹۸ربطی به سیبیل هیتلر نداره اصلا زمانی یود اولین محصولاتش که هنوز نازی ها به قدرت نرسیده بودن
Hamidreza
۴ اسفند ۱۳۹۸این بود آرمان های بی ام وه ؟?????
چرا اینقدر سعی میکنه محصولاتش شبیه هم شن؟؟
اگه سری ۸ میخوای بدی بیرون خب بده دیگه نیا همه رو با هم قاطی نکن
علیرضا
۴ اسفند ۱۳۹۸تمام اتاق جدید پیشرفت قابل ملاحظه ای داره و البته زیباتر و گیراتر شده منتها از هر زاویه ای که بهش نگاه میکنم ناخداگاه گوشه چشمم به اون جلوپنجره بزرگ برخورد میکنه
مرتضی جوادی
۴ اسفند ۱۳۹۸واقعا درست گفتی هم نظرم با شما بنظرم اصالت جلوپنجرشو حفظ کنه هم بهتره همظریفتر
Just bentley continental
۴ اسفند ۱۳۹۸طراحی بقل و پشت واقعا زیباست ولی جلو رو نمی دونم نمیگم زشته ولی نمیشه زیاد باهاش ارتباط برقرار کرد.
Farzad
۴ اسفند ۱۳۹۸مشکل من با این جلو پنجره وقتیه که پلاک میاد روش ، کلا نمای جلوی خودرو بی ریخت میشه . خدا کنه یه فکری به حالش بکنن …
کاوه
۴ اسفند ۱۳۹۸چرا چشاش لوچ شده!
احمدرضا
۴ اسفند ۱۳۹۸هرچقدر از عقب قشنگه از جلو زشته
البته این نظر شخصی منه
اگه پولدار بودم حاضر بودم ماشین رقیب سوار شم اما این ماشین با این جلو پنجره ی عجیب هرگز
حتی اگه بهترین سواری رو داشته باشه
یاد نسل های قدیمی تر بخیر
کامبیز
۴ اسفند ۱۳۹۸این جلو پنجره چیه دیگه
مگر طراح قحطه یکیش همین اقای ژیل ویدال پژو اونو بیارین
rezlot
۴ اسفند ۱۳۹۸عکس آخریه خوبه
MAHDI
۴ اسفند ۱۳۹۸اگه چراغ های جلو باریک تر باشه حس تهاجمی بودن بیشتری خواهد داشت!!!
اما یادمه چندوقت پیش یه عکسی لورفته بود که جلوپنجره سری4 بود انگار که توی یه گاراژی از توآینه مشخص بود که دوتا جلوپنجره باریک و کشیده بود که بهم نچسبیده بودن. نکنه اون برای نسخه M3 بوده چون کاملا متفاوت هستش با این نسخه.پدال هم قبلا مطلبش رو گذاشته
بهنام
۴ اسفند ۱۳۹۸شرم آوره همین. بنظرم هم گوردون واگنر و هم فن هویدونگ رو باید با دست و پای بسته بدون ماسک بندازن وسط ووهان.
sina
۴ اسفند ۱۳۹۸من دوست ندارم
Bilbo
۴ اسفند ۱۳۹۸بنظرم اون رندری که موتور وان (اون آبی رنگه) گرفته واقعا فوق العاده شده و البته منم موافقم که پلاک مشکل ساز هست با این تفاسیر. ولی پروفایل جانبی و عقب محشره، محشر.
بنظر من این دید منفی به بزرگی جلو پنجره به زودی فروکش میکنه و منتظر ورود این طراحی به سری پنج و هفت باید بمونیم تو این چند سال آینده
دانیال روشنی
۴ اسفند ۱۳۹۸این که همون ام ۸ با سبیل هیتلر !
قیافه ها یکی . انجین ها یکی . داشبورد یکی .این پیسرفت نیست !
هرچند اینقدر بنز گند زده که نمیشه به بی ام و خورده گرفت .
بی ام و واقعا توی فروش ، عملکرد ، اطمینان ، … پیشرفت داشته . امیدوارم توی طراحی هم عیارش رو نشون بده
(البته توی پروفیل جانبی و عقب ماشین عالی کار میکنن)
Sina Barca
۴ اسفند ۱۳۹۸همی چی عالی به غیر از جلوی ماشین،
MjM
۴ اسفند ۱۳۹۸فقط عادت میکنیم به این طراحی ها همین!
حسین
۴ اسفند ۱۳۹۸سلام به همه.جلو پنجره این یکی خیلی تو ذوق میزنه البته این یه نظر شخصیه.
محمدهادی
۶ اسفند ۱۳۹۸بنظرم طراحان از ما آینده بین ترن
اگه طرح برامده صندوق عقب سری ۷ رو تو نسل ۲۰۰۳ هم بخاطر داشته باشید یا فرم چراغ هاش اول همه انتقاد کردن ازش
ولی بطور عجیبی بعدها این المان ها رو سازنده های سرشناس دیگه تو محصولاتشون بکار بردن
من معتقدم حتما یه منطقی تو طراحی برندهای سطح اول جهان هست
کافیه کشفش کنی