بامو و تویوتا که در حال حاضر بر روی پروژهای مشترک با عنوان جاده ابریشم (Silk Road) برای ساخت نسل بعدی Z4 رودستر و جانشین سوپرا کار میکنند، اکنون نیز اعلام کردهاند که قصد دارند برای ساخت یک سوپرماشین با موتور میانی همکاری کنند. این مدل با سطح عملکرد بالا، یک دنبالهرو برای لکسس LFA به شمار میآید و همینطور یک رقیب «آئودی R8» برای بامو خواهد بود. یکی از منابع نزدیک به لکسس در این رابطه میگوید:
بامو با کمک تویوتا، سعی دارد تا این روند را تغییر دهد. این دو کمپانی با همکاری یکدیگر، نمونه اولیه با طراحی موتور وسط و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک را تولید کردهاند. این طراحی متشکل از لوله فیبرکربنی بر روی یک فریم آلومینیومی است و گفته میشود که سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، اختلاف زیادی با آکورا NSX و استفاده از موتورهای الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخهای جلو ندارد. گزارش حاکی از آن است که دو نوع پیشرانه برای این مدل، توسعه داده میشود؛ به این دلیل که بامو برای سوپرماشین خود از یک موتور اختصاصی M به صورت دو توربوشارژر، شش سیلندر در یک ردیف و با تکنولوژی پلاگین هیبرید تویوتا استفاده خواهد کرد. در مقابل، تویوتا احتمالاً نسخهای از موتور ۳/۷ لیتری V-8 با قدرت ۵۲۰ اسببخار مورد استفاده در خودروی مسابقات لمانز TS040 را برای سوپرماشین لکسس آزمایش خواهد کرد. خروجی این موتور در کنار ۴۸۰ اسببخار تولیدی از موتورهای الکتریکی جلو و عقب، قدرت کلی سوپرماشین را میتواند به ۱۰۰۰ اسببخار برساند. با این حال، ملاحظاتی مانند مصرف سوخت، میزان تولید آلودگی و تعادل موتور، ممکن است میزان خروجی لکسس را به عدد واقعگرایانه ۸۰۰ اسببخار کاهش دهد.بامو در حال حاضر شکستهای سختی در جنگهای لفظی در آلمان میخورد؛ چرا که آئودی میگوید که بامو هیچ سوپرماشینی ندارد، در حالی که آئودی چنین خودرویی را دارا است.
منبع: caranddriver
فواد
۴ مهر ۱۳۹۴چه شود؟؟ بی ام و یه سوپر ماشینی بزنه که دهنه همه رو کج کنه. فدایی داره این برند
فرامرز
۵ مهر ۱۳۹۴آئودی اگه به واسطه شرکت مادرش یعنی فولکس با لامبورگینی و پورشه خواهر خوانده نمیشد عمراْ نمیتونست برای بی ام و کری بخونه. اونا تا ۲۰ سال پیش از خیلی از جهت ها مثلاْ چه از نظر کیفی و چه از نظر تکنولوژی قابل قیاس با مرسدس و بی ام و نبودن. الآن تو خیابون های آلمان شاید مرسدس و بیمر ۳۰/۴۰ سال پیش دیده بشه ولی آئودی با این سن خیلی کمیابه!
جواد
۴ مهر ۱۳۹۴اول تویوتا بعد شایعه شراکت با مک لارن حالا کار با زیرمجوعه تویوتا لکسس ………این سایت ها را ول کنی چند وقت دیگه شایعه کمک ایران خودرو بهbmwبرای ساخت خورو اسپرتشو رو میکنن
vincent price
۴ مهر ۱۳۹۴همین ابتدا باید از آقای مسعود انیس حسینی بابت این مقاله تشکر کنم و دست شما درد نکنه
من که بی صبرانه منتظر رونماییش هستم و برای دیدنش صدم ثانیه شماری میکنم
امیدوارم مجصول نهایی هرچی که هست بی نقص و عالی باشه
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴آقا من نمیدونم این مطالبو از کجا درمیارین(گرچه تشکر از ترجمه و گذاشتن مطلب) ولی حداقل منبعشو بگید برای کاربرها تا روشن شه داستان یه روز مک لارن یه روز تویوتا مگه میخواد چی کارکنه ده تا سوپرکار که نمیخواد رونمایی کنه ضمنا مگه بازیه که جنگ لفظی کنن تازه همکاری با مک لارن بایگانی شد بذارین حداقل یه هفته بگذره
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴با تشکر از گذاشتن مطلب مرسی آقای حسینی
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴با تشکر از گذاشتن منبع خبر
محمد حسین
۴ مهر ۱۳۹۴آقا دیروز 25 سپتامبر مدیر عامل سابق پورشه آقای ماتیاس مولر به عنوان جانشین مارتین وینترکورن در سمت مدیرعاملی گروه فولکس واگن انتخاب شده.
چرا پدال خبر رو نمی ذاره ؟
Pooya
۴ مهر ۱۳۹۴سلام. چه شود این ماشین.
در منطقه آزاد با 70 میلیون چه ماشینی میشه خرید؟
نیسان جوک الان قیمتش چقدره؟
احمد باقری
۴ مهر ۱۳۹۴به هر حال، خیلی از شرکتها برای کاهش هزینه ها با هم همکاری مشترک دارند و این کار باعث می شه تا از تکنولوژِی همدیگه در ماشینهای مختلف خودشون استفاده کنن. کار بسیار خوبی است.
mohsen
۴ مهر ۱۳۹۴نمیدونم چی از اب در میاد ترجیح میدم منتظر بمونم چون بی ام وه که سوپر ماشین نداره لکسوزم LF-A رو داشت که خوب بود حالا الله و اعلم!!!
RETOLEX
۴ مهر ۱۳۹۴الان میخوان چطور طراحیش کنن. :/
اون میگه با زبان طراحی من اون یگه با زبان طراحی من . حالا مثلا تونستن بی ام و و لکسس رو یکی کنن ( طراحی ) اسمشو چطور انتخاب میکنن.
از اینا گذشته سوپرا جدید در راه هست و جانشین ال اف ای هم میاد
mehran72
۴ مهر ۱۳۹۴سلام.
از یک پلت فرم و طراحی موتور،دوتا میسازند.یکی بی ام و و یکی هم لکسوز.
مثل کیا و هیوندای که ماشینای هم کلاسشون به جز طراحی بدنه و امکان داخلی ،بقیه چیزا رو مشترک اند
mehran72
۴ مهر ۱۳۹۴بچه ها.
تا حالا شده که غول های آلمانی با هم همکاری کنن؟
مثلا بنز که تو طراحی داخلی خبره هست ولی معمولا تو انتقال قدرت و فرمون مشکل داره چرا با بی ام و که سلطان فرمان پذیری و اسپرت بودنه کار نمی کنن؟
یا پورشه و بنز(البته تو یه مقاله همین جا نوشته بود که همکاری کردن ولی اون موقع پورشه هنوز پورشه نشده بود)
یا آیودی و بی ام و
میدونم که به خاطره یکسان بودن طبقه مشتریاشونه(مثلا تویوتا و بی ام و مشتریاشون فرق میکنه) ولی تو کلاسایی که رقیبی واسه هم ندارن چی
مثل کاری که مکلارن و بنز انجام دادن و اون نتیجه معرکه رو داشت
رهگذر
۵ مهر ۱۳۹۴بی ام و رسما زده بر طبل بی عاری!
علي
۱ آبان ۱۳۹۴این که چیزی نیس ! دو غول خودرو سازی ایران خودرو و سایپا روی یه سوپر ماشین کار میکنن به اسم پرایژو که ۱۰۰۰ تا الاغ بخار داره