بی ام ونیسان

شارژرهای مشترک ب‌ام‌و و نیسان

ب‌ام‌و و نیسان با همکاری یکدیگر قصد دارند تا با ارائه ایستگاه‌های شارژر سریع DC در ۱۲۰ نقطه مختلف در ۱۹ ایالت امریکا، پشتیبانی بیشتری از مالکان خودروهای نیسان لیف و ب‌ام‌و i3 داشته باشند.

BMW & Nissan Partner Chargers
این شارژر‌های سریع دوگانه دارای هر دو اتصال CHAdeMO و CCS هستند که می‌توانند برای هر نوع وسیله نقلیه الکتریکی با قابلیت شارژ سریع DC مناسب باشند. در مورد مکان دقیق این ایستگاه‌ها باید گفت که ایالت‌های کالیفرنیا، کاناتیکت، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، ایندیانا، مریلند، مینه‌سوتا، میسوری، نیو مکزیکو، نوادا، نیویورک، کاورلینای شمالی و جنوبی، اوهایو، پنسیلوانیا، تنسی، ویرجینا و ویسکانسین برای این منظور درنظر گرفته شده‌اند.

این ایستگاه‌های شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی می‌توان مدل‌های الکتریکی نیسان یا ب‌ام‌و شما را در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، تا ۸۰ درصد شارژر کنند؛ موضوعی که بهینه‌سازی قابل‌توجهی را نسبت به شار‌ژرهای معمولی سطح ۲ و ۲۴۰ ولتی نشان می‌دهد.

bmw-nissan-fast-charging
اگر در یک ب‌ا‌م‌و هستید، برای آن که مسیر خود را به طرف این شارژرها پیدا کنید، تنها کافی است که از سیستم ConnectedDrive در i3 همراه با راهبری داخلی خودرو استفاده کنید و یا اینکه به سراغ برنامه BMW i Remote بروید. رانندگان نیسان نیز می‌توانند برنامه گوشی هوشمند Nissan EZ-Charge را راه‌اندازی کنند.

bmw-nissan-fast-charging
کلیف فیتزک (Cliff Fietzek) مدیر ارتباطات حمل و نقل الکتریکی ب‌ام‌و امریکا می‌گوید که کارکنانش همچنان به پیدا کردن راه‌های جدید برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای الکتریکی ادامه می‌دهند؛ چیزی که باعث می‌شود مالکان کنونی و آینده ب‌ام‌و i3 در سراسر کشور (امریکا) از آن سود ببرند. به گفته «فیتزک»، این پروژه ب‌ام‌و-نیسان در جهت تعهد ب‌ام‌و مبنی بر مشارکت در همکاری‌های طراحی‌شده برای گسترش امکان شارژ سریع DC برای تمام رانندگان خودروهای الکتریکی در این کشور است. وی همچنین می‌گوید:

با همکاری نیسان، ما تمرکزمان را بر تسهیل مسافرت‌های راه دور خواهیم گذاشت و در نتیجه، رانندگان بیشتری تجربه راحتیِ یک حمل و نقل الکتریکی را انتخاب خواهند کرد.

اندرو اسپیکر (Andrew Speaker)، مدیر بازاریابی و فروش خودروهای الکتریکی نیسان در این زمینه اضافه می‌کند:

نیسان از رویکردی برای افزایش گزینه‌های شارژ برای رانندگان لیف استفاده می‌کند که دارای ۳ شاخه است؛ نصب شارژرهای سریع در سطح شهرها، در کارگاه‌ها و در نمایندگی‌های نیسان. با همکاری با ب‌ام‌و برای افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ سریع، می‌توانیم اطمینان بیشتری برای دامنه مسافت رانندگان خودروهای الکتریکی در سراسر کشور به‌وجود آوریم.

هر دوی این خودروسازان در شراکتی که با یکدیگر دارند، می‌توانند پیشگام انقلاب خودروهای الکتریکی، به‌ویژه در نیمه دوم قرن کنونی میلادی باشند. البته، اگر زیرساخت‌های این موضوع را درنظر بگیریم، این فقط یک «شروع» است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد(مهرداد)

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    درسته که رانندگی با اتومبیل بنزینی خیلی لذت بخش هست ولی واقعیت اون هوای پاکتری که در اثر استفاده از خودروهای برقی بدست میاد ارزش بیشتری داره ..طبق روال همیشگی همه تکنولوژی ها از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته شروع میشه و در ادامه به جهان سوم میرسه …البته از همین حالا باید فرهنگ سازی استفاده از خودروهای برقی شروع بشه تا در آینده مثل همه موارد دیگه اول تکنولوژی نیاد بعد فرهنگش !

    1. rasa

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      خودرو های برقی هم زیاد پاک نیستند برای تولید برق فعلا به صورت خلی زیادی از نفت و گاز و مشتقاتش استفاده می شه

      1. (*مهرداد*)

        ۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        نیروگاه برق در وسط شهر نیست ولی خودروها در شهرها و در محل زندگی انسانها تردد دارند و معضل آلودگی عمده اش به دلیل ماشینهاست نه نیروگاه برق !!!!توجه دارید که تهران پایتخت ایران چند روز در سال هوای پاک داره !!!نه فقط تهران بلکه اکثر شهرهای بزرگ …والبته این موضوع فقط به ایران ختم نمیشه و اکثر شهرهای بزرگ جهان این مشکل را دارند وگرنه بیکار نبودن خودروی برقی درست کنند !

        1. ali ayat

          ۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          دلیل اینکه تهران اینجور میشه بزرگترینش اینه ماشین های پرسوخت و قدیمی که اصلا خوب کار نمیکنه و تنظیم نیست ووو از همه مهم تر خودروهای ایرانی کنیستر یا کاتالیست ندارن میدونین چرا دوستان ؟!چون گرونه و پول از جیب اون آقا زاده ها در میاد بله اینجوری است ریه من و شمایی اصلا مهم نیست مهم سلامتی و جیب اونایی هست که باید پرپول باشه که طبق روال هم همینجوره

  2. فرشید

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دقیقا آقا مهرداد راست میگن اول فرهنگ رو باید بیارند بعد تکنولوژی های جدید رو
    به شخصه خودروهای برقی و هیبریدی رو به خودروهای سوخت فسیلی ترجیه میدم

  3. sina

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خدا کنه یه بنزین درست کنن که الودگی نداشته باشه
    ماشین برقی روح نداره

  4. سعید

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ده تا از باطری های این I3 یا LIFT را با هم موازی کنید و با یک موتور الکتریکی با قدرتی 10 برابر بیشتر کنار هم بگذارید ، کف اتوبوسها هم که به اندازه کافی فضا موجود است ، سیستم شارژ سریع هم که تولید شده است . اینها رو جایگزین موتور احتراق داخلی اتوبوسهای درون شهری نمایید . به همین راحتی می توان بخش بزرگی از آلودگی هوای شهرهای بزرگ ایران را حل کرد .

  5. ali ayat

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    یه ایده میاد خیلی مفیده دیگه نه و نمیشه و چطور کی و کجا چه وقت و بزار فردا نداره یعنی باید هر ایده خوبی به واقعیت تبدیل بشه این یعنی قدرت درست بر عکس ما ایده دزدی میشه باید محکم بچسبی نره هر لحظه عین یه جنگ باید ازش مراقبت کنی و در آخر نه کسی میخره که سرمایه گذار ایده باشه نه کسی پشتیبانی میکنه واقعا نمیتونم حرف بزنم هی…

  6. احمد باقری

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این روند روز افزون، آِینده بهترو پاکتری رو نوید میده.

  7. shahab

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    اونا دارن با تمام توان پیش میرن تا خودروهای برقی جای خودروهای بنزینی رو بگیره اونوقت ما هنوز درگیر کیفیت پایین قطعات ماشینامونیم و کمپین میزنیم و دولت وام میده و…
    حقمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا