بامو و نیسان با همکاری یکدیگر قصد دارند تا با ارائه ایستگاههای شارژر سریع DC در ۱۲۰ نقطه مختلف در ۱۹ ایالت امریکا، پشتیبانی بیشتری از مالکان خودروهای نیسان لیف و بامو i3 داشته باشند.
این شارژرهای سریع دوگانه دارای هر دو اتصال CHAdeMO و CCS هستند که میتوانند برای هر نوع وسیله نقلیه الکتریکی با قابلیت شارژ سریع DC مناسب باشند. در مورد مکان دقیق این ایستگاهها باید گفت که ایالتهای کالیفرنیا، کاناتیکت، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، ایندیانا، مریلند، مینهسوتا، میسوری، نیو مکزیکو، نوادا، نیویورک، کاورلینای شمالی و جنوبی، اوهایو، پنسیلوانیا، تنسی، ویرجینا و ویسکانسین برای این منظور درنظر گرفته شدهاند.
این ایستگاههای شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی میتوان مدلهای الکتریکی نیسان یا بامو شما را در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، تا ۸۰ درصد شارژر کنند؛ موضوعی که بهینهسازی قابلتوجهی را نسبت به شارژرهای معمولی سطح ۲ و ۲۴۰ ولتی نشان میدهد.
اگر در یک بامو هستید، برای آن که مسیر خود را به طرف این شارژرها پیدا کنید، تنها کافی است که از سیستم ConnectedDrive در i3 همراه با راهبری داخلی خودرو استفاده کنید و یا اینکه به سراغ برنامه BMW i Remote بروید. رانندگان نیسان نیز میتوانند برنامه گوشی هوشمند Nissan EZ-Charge را راهاندازی کنند.
کلیف فیتزک (Cliff Fietzek) مدیر ارتباطات حمل و نقل الکتریکی بامو امریکا میگوید که کارکنانش همچنان به پیدا کردن راههای جدید برای توسعه زیرساختهای لازم برای خودروهای الکتریکی ادامه میدهند؛ چیزی که باعث میشود مالکان کنونی و آینده بامو i3 در سراسر کشور (امریکا) از آن سود ببرند. به گفته «فیتزک»، این پروژه بامو-نیسان در جهت تعهد بامو مبنی بر مشارکت در همکاریهای طراحیشده برای گسترش امکان شارژ سریع DC برای تمام رانندگان خودروهای الکتریکی در این کشور است. وی همچنین میگوید:
با همکاری نیسان، ما تمرکزمان را بر تسهیل مسافرتهای راه دور خواهیم گذاشت و در نتیجه، رانندگان بیشتری تجربه راحتیِ یک حمل و نقل الکتریکی را انتخاب خواهند کرد.
اندرو اسپیکر (Andrew Speaker)، مدیر بازاریابی و فروش خودروهای الکتریکی نیسان در این زمینه اضافه میکند:
نیسان از رویکردی برای افزایش گزینههای شارژ برای رانندگان لیف استفاده میکند که دارای ۳ شاخه است؛ نصب شارژرهای سریع در سطح شهرها، در کارگاهها و در نمایندگیهای نیسان. با همکاری با بامو برای افزایش تعداد ایستگاههای شارژ سریع، میتوانیم اطمینان بیشتری برای دامنه مسافت رانندگان خودروهای الکتریکی در سراسر کشور بهوجود آوریم.
هر دوی این خودروسازان در شراکتی که با یکدیگر دارند، میتوانند پیشگام انقلاب خودروهای الکتریکی، بهویژه در نیمه دوم قرن کنونی میلادی باشند. البته، اگر زیرساختهای این موضوع را درنظر بگیریم، این فقط یک «شروع» است.
مهرداد(مهرداد)
۵ دی ۱۳۹۴درسته که رانندگی با اتومبیل بنزینی خیلی لذت بخش هست ولی واقعیت اون هوای پاکتری که در اثر استفاده از خودروهای برقی بدست میاد ارزش بیشتری داره ..طبق روال همیشگی همه تکنولوژی ها از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته شروع میشه و در ادامه به جهان سوم میرسه …البته از همین حالا باید فرهنگ سازی استفاده از خودروهای برقی شروع بشه تا در آینده مثل همه موارد دیگه اول تکنولوژی نیاد بعد فرهنگش !
rasa
۵ دی ۱۳۹۴خودرو های برقی هم زیاد پاک نیستند برای تولید برق فعلا به صورت خلی زیادی از نفت و گاز و مشتقاتش استفاده می شه
(*مهرداد*)
۵ دی ۱۳۹۴نیروگاه برق در وسط شهر نیست ولی خودروها در شهرها و در محل زندگی انسانها تردد دارند و معضل آلودگی عمده اش به دلیل ماشینهاست نه نیروگاه برق !!!!توجه دارید که تهران پایتخت ایران چند روز در سال هوای پاک داره !!!نه فقط تهران بلکه اکثر شهرهای بزرگ …والبته این موضوع فقط به ایران ختم نمیشه و اکثر شهرهای بزرگ جهان این مشکل را دارند وگرنه بیکار نبودن خودروی برقی درست کنند !
ali ayat
۵ دی ۱۳۹۴دلیل اینکه تهران اینجور میشه بزرگترینش اینه ماشین های پرسوخت و قدیمی که اصلا خوب کار نمیکنه و تنظیم نیست ووو از همه مهم تر خودروهای ایرانی کنیستر یا کاتالیست ندارن میدونین چرا دوستان ؟!چون گرونه و پول از جیب اون آقا زاده ها در میاد بله اینجوری است ریه من و شمایی اصلا مهم نیست مهم سلامتی و جیب اونایی هست که باید پرپول باشه که طبق روال هم همینجوره
فرشید
۵ دی ۱۳۹۴دقیقا آقا مهرداد راست میگن اول فرهنگ رو باید بیارند بعد تکنولوژی های جدید رو
به شخصه خودروهای برقی و هیبریدی رو به خودروهای سوخت فسیلی ترجیه میدم
sina
۵ دی ۱۳۹۴خدا کنه یه بنزین درست کنن که الودگی نداشته باشه
ماشین برقی روح نداره
سعید
۵ دی ۱۳۹۴ده تا از باطری های این I3 یا LIFT را با هم موازی کنید و با یک موتور الکتریکی با قدرتی 10 برابر بیشتر کنار هم بگذارید ، کف اتوبوسها هم که به اندازه کافی فضا موجود است ، سیستم شارژ سریع هم که تولید شده است . اینها رو جایگزین موتور احتراق داخلی اتوبوسهای درون شهری نمایید . به همین راحتی می توان بخش بزرگی از آلودگی هوای شهرهای بزرگ ایران را حل کرد .
ali ayat
۵ دی ۱۳۹۴یه ایده میاد خیلی مفیده دیگه نه و نمیشه و چطور کی و کجا چه وقت و بزار فردا نداره یعنی باید هر ایده خوبی به واقعیت تبدیل بشه این یعنی قدرت درست بر عکس ما ایده دزدی میشه باید محکم بچسبی نره هر لحظه عین یه جنگ باید ازش مراقبت کنی و در آخر نه کسی میخره که سرمایه گذار ایده باشه نه کسی پشتیبانی میکنه واقعا نمیتونم حرف بزنم هی…
احمد باقری
۵ دی ۱۳۹۴این روند روز افزون، آِینده بهترو پاکتری رو نوید میده.
shahab
۶ دی ۱۳۹۴اونا دارن با تمام توان پیش میرن تا خودروهای برقی جای خودروهای بنزینی رو بگیره اونوقت ما هنوز درگیر کیفیت پایین قطعات ماشینامونیم و کمپین میزنیم و دولت وام میده و…
حقمونه