بی ام و

شتاب‌گیری ب‌ام‌و M4 کامپتیشن جدید

سریع‌تر از آنکه به فکر انتقاد از جلوپنجره‌اش بیافتید

خودروهای معدودی از نظر طراحی خود به اندازه نسل جدید ب‌ام‌و M4 کوپه و M3 سدان جنجالی ظاهر شده‌اند اما پس از بحث‌های فراوان هم‌اکنون زمان مشاهده پرفورمنس این خودرو فرا رسیده است.

به همین خاطر مجله موتور اسپورت روانه مسیری بسته و ایمن شده و تنها هدف آن فیلم‌برداری از شتاب گیری M4 جدید در خط مستقیم بوده است. البته سرعت خودرو نه به ۲۵۰ یا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت (سرعت‌های محدود شده کارخانه‌ای) بلکه به حدود ۲۲۵ کیلومتر در ساعت رسیده که دلیل آن احتمالاً عدم وجود مسیر کافی در پیش روی راننده بوده است.

اما این خودرو با انتخاب اسپورت ترین حالت رانندگی و درگیر بودن لانچ کنترل چه زمانی را صرف رسیدن به سرعت یاد شده کرده است؟ زمان بسیار کوتاهی بوده که خب ما نتیجه را لو نمی‌دهیم و بهتر است آن را خودتان تماشا کنید. در همین اثنا ما با بررسی دوباره برخی مشخصات کارخانه‌ای ب‌ام‌و M4 کوپه کامپتیشن شما را همراهی می‌کنیم.

نیروبخش این کوپه آلمانی پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر است. این نیروگاه آهنین با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همراه شده است. این مجموعه باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای می‌شود که سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد M4 کوپه می‌باشد. نسخه استاندارد این کوپه قدرت ۴۷۳ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد.

قیمت ب‌ام‌و M4 کوپه در آمریکا از ۷۱۸۰۰ دلار شروع می‌شود و نسخه کامپتیشن ۲۹۰۰ دلار گران‌تر است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ツSAMURAIツ

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    کسی از پرفورمنس این ماشین انتقاد نکرد
    همه انتقاد ها از جلو پنجره جدید بود

    موافقم 59
    مخالفم 4
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      گل گفتی

      موافقم 34
      مخالفم 4
    2. R@m!n

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      خود سردبیرای سایتم با هم دعوا دارن سر این بی ام و ???

      موافقم 39
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        به نظر من در حال حاضر ، سری 6 ، bmw ترین bmw حال‌حاضر این شرکت هست که میشه بی‌انتقاد لذتش را برد و نگاهش کرد !

        موافقم 18
        مخالفم 8
        1. R@m!n

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2236 ديدگاه)

          6 یا 8 ؟؟ البته سری 6 هم خوبه ولی من سری 5 از همه بیشتر دوست دارم. لاتیش پره

          موافقم 18
          مخالفم 7
        2. taha malek

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (916 ديدگاه)

          سری دو از اون هم بی ام وه تره

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. Amir

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (234 ديدگاه)

          اصیل ترین ب ام و که داره ساخته میشه سری ۵ هست
          خود ب ام و

      2. ツSAMURAIツ

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1145 ديدگاه)

        ???
        همین که تیتر پست رو دیدم فهمیدم اینو آقا شاهین نوشته

        موافقم 17
        مخالفم 1
    3. دکتر

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (335 ديدگاه)

      واقعا بد قیافس

      موافقم 21
      مخالفم 11
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      سامورایی جان ، به چه نکته‌ای اشاره کردید ، دقیقاً همینه !

      BMW هم داره ترول بازی در میاره ? !
      این جلوپنجره‌ی ? زده به این روزهای بیانه‌ایه این شرکت !
      چیزی که من احساس میکنم اینه که این شرکت دچار بی‌گانگی و آشفتگی در تمایز خودروهاش شده که اومده بهترش کنه زده بدترش کرده !

      BMW بهتر بود این جلوپنجره را وارد خودروهای برقیش میکرد و از آنجا یواش یواش برای طرفداران و مالکان خودروهای دیگرش هم جا می‌انداخت !

      موافقم 10
      مخالفم 14
    5. akrh78

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      بهترین توصیف رو کریس هریس داشت از این جلوپنجره ???

  2. محمد رستمی نژاد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    یعنی من هم میتونم از تو فیلم بفهمم که صدای ماشین داره از پشت داشبورد میاد
    شتاب صفر تا صدش هم بشه ۳ ثانیه
    اگه صدای بدی داشته باشی
    لذت رانندگی خیلی خیلی کم میشه
    خیلی زیاد
    صدا خیلی مهم است
    مهم نر از اینکه ماشین تو شتاب گیری از شروع حرکت تا سرعت ۵۰ یا۶۰ خیلی ضعیف عمل می‌کنه
    نمیدونم شاید سیستم لانچ خوبی نداره
    یا توربو ها خیلی تأخیر دارن
    از گیریل نگم که مزخرف ترین گریلی میتونه باشه که توی یک ماشین به کار میره
    مثلا لکسوس با اینکه گریل هاش خیلی خیلی بزرگ هست
    ولی چون به تیپ و بدنه ماشین میخوره اصلا بزرگ جلوه نمیده
    مثل این هست که یه غولی رو بیاری بعد یه دماغ کوچولو ناز نوک گرد و با نیم رخ عالی براش بزاری.
    اون وقت اون غوله به حدی زشت میشه که نمیشه نگاهش کرد
    هرچند که دماغی که داره به زیبا باشه
    اون غول یه دماغ بزرگ و ور قلمبیده میخواد
    نتیجه: یک چیز چه زیبا باشه (دماغ کوچولو ) و چه زشت باشه(دماغ گنده) باید به جایی که هست یا مکانی که قرار داره بیاد و با اون هم خوانی داشته باشه
    تمام

    موافقم 24
    مخالفم 23
    1. MAHDI

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      موتوری که در M4 و M3 جدید بکار رفته همون موتور X3M و X4M هستش که با اختلاف در درگ رولینگ از همه رقبا سریع تر بودن و حتی X4M پورشه کاین کوپه توربو رو در درگ رولینگ شکست داد. در مجله کارانددرایو X3M شتاب 3.3 ثانیه رو ثبت کرد که بازم سریع تر از همه رقبا بودن کخ بهترین تایمشون در این مجله 3.6 ثانیه بوده.
      خوب حالا M4 و M3 با همون موتور و البته وزن سبک تری هم از X3M و X4M دارن.

      موافقم 18
      مخالفم 30
      1. یانکی

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2345 ديدگاه)

        والا خیلی وقت پیش بود گفتم که گول امثال کارواو رو نخورید.هی میگفتی mx3 ترک هاوک رو میزنه فلانه بیسارهِ.حالا میبینیم که m4 با همون قدرت و نکنولوژی و وزن خیلی کمتر و آیرودینامیک بهتر با بد بختی 3.8 میزنه.اونور ct4 v بلک وینگ با 30 اسب کمتر دف عقب همین تایم رو اعلام کرده که بی شک چونکه دف عقبه و هرزگردی داره تو پیست مخصوص درگ به راحتی تایم 3.3 رو میزنه.تو پیست هم همونجور که نسل قبل بیمر رو فیتیله کرد اینم میترکونتش.

        موافقم 36
        مخالفم 29
        1. MAHDI

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (5357 ديدگاه)

          درگ بین X4M کامپتیشن و جیپ ترک هاوک رو مجله cars. co. za انجام داد که X4M کامپتیشن پیروز شد. اون درگ رو این مجله انجام داد نه carwow
          هرچند در carwow هم زمان ثبت شده X4M کامپتیشن سریع تر از جیپ ترک هاوک هستش.
          خندم گرفت گفتی کادیلاکتتو پیست ب ام و رو چیکار کرد. دوست عزیز در پیست زاکسنرینگ حتی X3M کامپتیشن زمانش از کادیلاک CTS V هم سریع تر بوده که کادیلاک 640 اسب قدرت داره و X3M که یه SUV هستش 500 اسب!!!
          من نمیدونم شما این حرفارو از کدوم دنیا میارید که ما ندیدیم.
          بعدشم نظرت اینه که کادیلاک نسخه جدید سریع تره؟؟؟ چرا که نه صبر میکنیم و خواهیم دید. قول میدم اگه از M3CS نسل قبل سریع تر باشه احترام ویژه ای واسه کادیلاک های جدید پرفومنس قائل باشم.

          موافقم 6
          مخالفم 27
  3. Sajjad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    مثل اینه که به یکی بگی دماغت بزرگه
    بعد بگه عوضش تند راه میرم

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. R@m!n

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      ??????? قشنگ بود

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. محمد رستمی نژاد

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (730 ديدگاه)

      منظورم این بود که اگر هم دماغت بزرگ هست
      باید با بقیه اجزای صورتت هم همخوانی داشته باشه عزیزم
      یا اگه کوچیک هست
      با سایر اجزای صورتت همخوانی داشته باشه
      اگر تناسب رعایت شود همه چیز بهتر کار می‌کند
      مثل موتور های تنفس طبیعی
      اسب بخار و گشتاور خیلی اختلاف زیادی با هم ندارن
      ولی در موتور های توربو این اختلاف خیلی زیاد میشه
      و موتور های توربو به سبب همین که تناسب ندارند در میزان قدرت موتور که اوایل کم هست
      میانه زیاد میشه
      و در دور موتور بالا کم میشه
      مشکلات بیشتری دارند
      تناسب خیلی مهم است
      حتی در مدرسه هم میشه با تناسب
      فهمید کی تقلب کرده
      اونی که سوال های ریاضی رو ۲۰ برده بعد تو محاسبات شیمی مردود شده
      خب تناسبی در این دانش آموز وجود نداشته (اختلاف زیاد)
      منظور من این هست جانم
      اگه متوجه نشدی بگو باز هم برایت مثال های دیگه ایی بزنم

      موافقم 7
      مخالفم 2
  4. MAHDI

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    مجله CARWOW امروز در اولین تست M4 و اولین تلاش برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر زمان 3.6 ثانیه رو ثبت کرد و مسیر 400 رو در 11.6 ثانیه ثبت کرد!!!
    جالب اینه CARWOW در تست نسخه M440i تونست شتاب 3.9 ثانیه رو در اولین تست و در دومین تست شتاب 3.8 ثانیه رو ثبت کرد!!!!

    موافقم 11
    مخالفم 25
    1. Porsche

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      بله من هم مشاهده کردم خیلی خوب بود
      حتی داخلش هم میگه که پرفورمنس و هندلینگ این ماشین بی نظیره
      یکم هم از جلوپنجره اون انتقاد کرد
      عاشق ظاهر خشنش شدم???

      موافقم 11
      مخالفم 18
      1. Porsche

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        حالا شما هی دیس بدین
        نظر من عوض نمیشه

        ??BMW ????

        موافقم 9
        مخالفم 7
  5. MohammadE9

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    درود
    پرفورمنس فوق العاده ای داره
    نکته ی جالب توجه اینه که لانچ کنترل بر روی دنده 2 تنظیم شده که احتمالا برای جلوگیری از هرزگردی در شروع حرکته
    دوستان توجه کنن اگرچه خودرو شتاب ثانویه ی وحشتناکی داره ولی تک دیفرانسیله و نمونه های دو دیفرانسیل یا xdrive به صورت آپشن عرضه میشوند , در این صورت شاهد بهبود شتاب خواهیم بود.
    .

    موافقم 16
  6. Farzad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    یه تیتر غیر حرفه ای که از پدال انتظار نمیرفت !

    موافقم 16
    مخالفم 7
    1. Farzad

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2561 ديدگاه)

      الان خیلی بهتر شد ??

      موافقم 10
      1. SRT

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (626 ديدگاه)

        اول چی بود؟؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
  7. abdi_porsche fan

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    خدایا از چه زاویه ای نگاش کنم برام قشنگ باشه؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. پارسا

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      از پشت

  8. Sina10

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    پاسخ محکم به انتقادات?
    میگیم قیافه اش زشته چه ربطی به پرفورمنسش داره آخه

    اما با این حال بازم پرفورمنسش هم مشکل داره
    تازه شتابش حتی اگه ۳.۸ ثانیه هم باشه مناسب نیست
    آلفارومئو جولیا 3.9 ثانیه زده در حالی متعلق به سال ۲۰۱۶ هستش ، آلپینا B3 خیلی سنگین تر و ضعیف، شتابش ۳.۹ ثانیه هست ، کادیلاک CT4-V شتابش ۳.۸ ثانیه هست

    این که قوی تر و جدید تره و دو دیفرانسیل و تازه نام بزرگ ب‌ام‌و رو داره ، حداقل باید شتابش ۳.۶ ثانیه باشه ، نمیگم ۳.۶ ثانیه خوبه ، میگم حداقل باید این عدد رو داشته باشه
    یعنی عدد مناسبش ۳.۵ ثانیه هست
    در حالیکه نه عدد اعلامی و ته تست هاش نزدیک این عدد نشدن
    با این حال پرفورمنسش بازم مشکلی نداره ، حداقل از بقیه رقبا سریعتره
    مشکل هنوز اون چهره و قیافه ی فاجعه ی این ماشینه
    این جلوپنجره از هر نمایی که نگاهش میکنم فاجعه است
    نه آئرودینامیکه ، نه زیباست ، نه متناسبه
    اصلا دلیل استفاده از این طراحیو نمی فهمم

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. R@m!n

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      آقا سینا شما حق نداری راجب بی ام و صحبت کنی وقتی گفتی E46 زشته ??

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. Sina10

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2428 ديدگاه)

        در جواب آقا رامین
        من خودمم گفتم که سلیقه ام درباره E46 عجیبه?
        فکر کنم از کمتر طرفدارای دو آتیشه ب‌ام‌و هستم که از E46 خوشم نمیاد?
        ولی خب نسخه CSL اش رو خیلی خیلی دوست دارم بار ها هم گفته بودم
        به نظرم بعد از M3 E92 بهترین M3 تاریخه

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. Sina10

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      و اینکه خیلی خوب شد تیتر رو عوض کردین
      این یکی خیلی بهتره

    3. Porsche

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      مجله carwow با همین M4 شتاب ۳.۶ رو ثبت کرد

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. MAHDI

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (5357 ديدگاه)

        2 نوع گرافیک برای چراغ های جلوی M3 و M4 انتخاب شده که من نسخه ای که عکسشو خودم انتخاب کردم رو دوست دارم!!!!
        یه نسخه پرفومنس هم داره M4 و M3 جدید که اسپویلر عقب داره و 4 اگزوز وسط سپر هستش که واقعا جذابه اون

        موافقم 5
        مخالفم 2
  9. ماکان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (789 ديدگاه)

    سلام . من این بی ام و M4 کامپتیشن جدید را به صورت کلی ازش خوشم آمده و انشاالله در زمان مناسب آن را می خرم . البته M3 جدید را هم انشاالله می خرم .

    موافقم 7
    مخالفم 11
  10. ماکان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (789 ديدگاه)

    هرکسی هم که فکر می کنه با دیسلایک دادن و …. می تواند من را ناراحت کند باید بگویم که خواب دیده خیر باشه .

    موافقم 5
    مخالفم 14
  11. سرزمین آفتاب

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    قیافش بده ولی داخلش عالیه متریالش هم بهتر نسل قبل شده و پرفورمنس و هندلینگش هم خیلی بهتر نسل قبل شده اما قیافه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  12. پارسا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    همه چیز ماشین خوبه
    از روز اول هم که اومد گفتم که خیلی طراحی خشن و عالی داره
    شتابش هم از ۷۱۸ و سی ۶۳ بهتره
    چی میخواید دیگه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ??BMW Germany??

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      این مدل رقابتی با پورشه ۷۱۸ چه کیمن و باکستر نداره و مدل ها هم به هم نمیخوره
      اونا آخر لذت رانندگی هستن

  13. ??BMW Germany??

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    بهتر از این نمیشه
    شتاب اعلامی کارخانه ۳‌.۹ ثانیه
    اینجا ۳.۸!!!!!!
    مجله carwow ۳.۶!!!!
    شما هر چیزی رو بخواین این ماشین داره
    پرفورمنس
    هندلینگ
    کیفیت سواری
    انجین
    گیربکس
    بنده با نظر های آقایان
    Porsche
    MohammadE9
    موافقم
    طراحی هم از نظر من حرف نداره
    شاید بگین اسمت تعصب بیجای تورو نشون میده
    نه اصلا
    طراحی های ب ام و هم نقص دارن مثال هم زیاده
    این جلوپنجره نشون میده که ماشین بسیار خشنه و عالی
    در کل این مدل عالی شده مثل نمونه های قبل

    موافقم 10
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا