وقتی با رقیب اصلی خود شوخی میکنید، مراقب باشید این شوخی به جایی نرسد که کامبک رقیب به حدی شما را بسوزاند که دیگر نتوانید پاسخی ارائه کنید! تیم شبکه اجتماعی بامو هماکنون این حس را به خوبی میفهمد زیرا با همکاران خود در دایملر شوخی جالبی انجام داده و البته با واکنش جذاب مرسدس روبرو شده است.
بامو همهچیز را با انتشار توئیتی خندهدار درباره مرسدس آغاز کرده است. در توئیت این خودروساز آمده است:
حالا هر خودرویی میتواند لباس ابرقهرمان موردعلاقه خود را به تن کند!
حساب کاربری دایملر برای پاسخ دادن به توئیت بامو حتی نیازی به استفاده از تصویر نداشته و به گفتن این جمله کوتاه بسنده کرده است:
لباس خوبی است بامو. لباسی واقعاً ترسناک! مخصوصاً آن جلوپنجره…
این جملات ساده همهچیز را تمام کرده است؛ اما خب بحث به همینجا ختم نشده و سیلی از پاسخهای آمیخته با شوخی و طعنه توسط کاربران توئیتر به راه افتاده است.
اگر با شوخیای که دایملر انجام داده آشنا نیستید باید بدانید که طراحان بامو طی چند سال اخیر و روی محصولات جدید شرکت از جلوپنجرهای بسیار بزرگ استفاده کردهاند. این روند با کراس اوور X7 آغاز شده اما ابعاد بزرگ آن در این شاسیبلند خیلی به چشم نیامده چراکه X7 خودش ابعاد بزرگی دارد؛ اما سری ۷ هم دارای چنین جلوپنجرهای بوده و البته خیلی هم با کلیت بدنه هماهنگی ندارد. کانسپت ۴ و تصویر لو رفته از نسل بعدی سری ۴ نیز دارای چنین قطعهای هستند و طرفداران بامو واکنشهای زیادی به این روند نشان دادهاند.
البته توئیت مرسدس میتواند تا سالها در ذهن هر خودروسازی که به دنبال طراحی دوقطبی محصولات خود باشد به خوبی بماند.
آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بامو از دماغه بزرگ محصولات این برند دفاع کرده و گفته که این شرکت استایل محصولات خود را به تکامل میرساند و مشتریان نیز از آنها خسته نمیشوند. جهتگیری جدید بامو روی استفاده از فرمهای برجسته از جمله جلوپنجره بزرگ تأکید دارد.
datsun
۱۰ آبان ۱۳۹۸بی ام و همیشه با مرسدس کل کل تبلیغاتی داره و همیشه هم بنز یه تو دهنی بهش میزنه ?
SFXSuperFast
۱۰ آبان ۱۳۹۸فقد روزی ک دیتر زتچه بازنشسته شد
برو کلیپ ب ام و رو نگا کن?
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸اینقدر دوست دارم تیکه های این دو خودروساز به همدیگه رو خخخخخخخخخخخ!!!!!!
البته این دو خودروساز معمولی هم نیستن چون دوضلع بزرگ ترین خودروسازان جهان رو تشکیل میدن یعنی(( مرسدس/ ب ام و / تویوتا)) که ضلع سوم هم تویوتا هستش!!!!!
douglas macarthur
۱۰ آبان ۱۳۹۸آره ضلع خودروسازی مهدی عزیز بی ام و تا سال ۲۰۰۲ تولیدس به میلیون نرسیده بود و اگه دایملر و تویوتا هم بهش اضافه کنیم تازه به نصف تولیدات gm میرسیدن و برابر فورد میرسید
BMW
۱۱ آبان ۱۳۹۸در مورد تویوتا و بی ام و موافقم اما در مورد بنز نه چون من یه کلیپی دیدم که درمورد ارزش ۱۵ برند برتر جهان در طول صد سال بود که قبل از بحران اقتصادی فورد ارزشمند ترین برند خودروسازی و بنز هم دوم بود تا بعد از بحران اقتصادی که فورد جایگاهشو به تویوتا داد و بنز هم جایگاهشو به بی ام و که همونطور که می دونی بنز دو سالِ که جایگاهشو پس گرفته و دومین برند با ارزشِ خودروسازی جهانِ می دونم در مورد فروش حرف زدی ولی من هدفم این بود که بگم بنز از قدیم برند شناخته شده ای در سطح جهان بوده و میشه گفت با ثبات ترین خودروسازی قدیمی تا به الان بوده چون جایگاهش هیچ تغییری نکرده.
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸پدال جان چند درگ جدید بین M5 و GT4 63 s بگزار شده که یه زحمت بکش حداقل یکیش رو بزار!!!!
درگ مکلارن 720 و فراری488 پیستا و M5 معمولی هم خیلی جذابه اگه بزارید مطلبشو!!!
و همینطور AUTO EXPRESS اولین رقابت مرسدس Aکلاس جدید و ب ام و سری1 جدید و فولکس واگن گلف رو انجام داده!!!!
سردبیر
۱۰ آبان ۱۳۹۸درود. یکی از دلایلی که این چند هفته درگ های کمتری رو پوشش دادیم، مشکل در سرویس آپلود آپارات بود که واقعا کلافه کننده هست. از این بابت از شما و سایر کاربران عزیز پوزش می خواهیم.
ارادت
206
۱۱ آبان ۱۳۹۸کلا دوستان منفی میدن
خب بنده خدا سردبیر مگه چی گفت که منفی بش دادینه
MAHDI
۱۱ آبان ۱۳۹۸سپاس گذارم پدال عزیز
مهدی
۱۰ آبان ۱۳۹۸مرسدس E63 فیس لیفت در راهه و البته M5 فیس لیفت هم همینطور که احتمالا مدت کوتاهی بعد از معرفی فیس لیفت E کلاس و سری5 نوبت این دو میرسه!!!!!
meysam
۱۰ آبان ۱۳۹۸.
حالا فکر کنین سایپا و ایران خودرو هم با هم شوخی کنن. فکر میکنین چی به هم میگن؟
مهدی
۱۰ آبان ۱۳۹۸مثلا سایپا به ایرانخودرومیگه سفر خوبی است جاده چالوس به شرطی که واشر سرسیلندر نزنی و باکتم پر باشه و ایران خودرو هم در جواب میگه دیر رسیدن با واشر سوخته و گالن بنزین زاپاس بهتر از هرگز نرسیدن است
احمدرضا
۱۰ آبان ۱۳۹۸من که کاملا با روند طراحی BMW موافقم به نظرم ابهت ماشین بیشتر از قبل شده
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸دقیقا!!!!
از زمان معرفی آلپینا B7 فیس لیفت نسخه قبل فیس لیفت رو کاملا در سطح پایین تری میبینم وهمینطور سری7 معمولی در مقایسه با مدل فیس لیفت!!!!
والبته لحظه شماری میکنم برای معرفی سری4 با طراحی متفاوت با هراونچه تا کنون از ب ام و دیدیم در طراحی جلویی.شاید در اوایل متفاوت باشه اما این تغیرات روقطعا لازمه کارشون دیدن. که البته در چین بیشترین نظرات مثبت رو خواهد داشت!!!!!!
Khosrow
۱۰ آبان ۱۳۹۸اونقدر که بروبچ وطنی از هالو و کریسمس و اینا بالا میرن دیگه دیده نمیشن / اخه زیادی بالا رفتن ..
رامین
۱۰ آبان ۱۳۹۸مام اینجا ایران خودرو و سایپا داریم. جفتشون یه پا هالویینن اصن نیازی به این کارا نیست
Dante
۱۰ آبان ۱۳۹۸حال نویسنده این مطلب و توی جملات اول خربدارم ، “ به حدی شما را بسوزاند که دیگر نتوانید پاسخی ارائه کنید” .
این ادبیات و برداشت نشون میده هنوزم ساقی با وجدان پیدا میشه .
کل کل ب ام و با بنز یا آئودی همیشه برام بامزه و جالب بوده ، این وسط لودگی ملت غیور و به خصوص در این مبحث ورژن طرفدار مرسدس ، فقط حال آدم و به هم میزنه .
شاهین
۱۰ آبان ۱۳۹۸مطلبی که مشاهده نمودی برگردان منبع اصلی هستش.
Dante
۱۱ آبان ۱۳۹۸ما هم خطاب به نویسنده گفتیم نه مترجم
البته اگر قرار است که برنده آخرین گوینده تلقی شود ، که میشود عقده پست آخر
Abbas
۱۱ آبان ۱۳۹۸با همه شوخی با مرسدسم شوخی؟?
Mohammad
۱۱ آبان ۱۳۹۸جالب اینه که همیشه بی ام و شروع میکنه و زود رو دست میخوره.