پس از آنکه تأسیسات جوینت ونچر بامو برلیانس در چین مجوزهای مربوطه را از مقامات این کشور دریافت کرد، احتمالاً این برند آلمانی صادرات خودروهای ساخته شده در چین را آغاز میکند.
اگرچه در سراسر دنیا خودروهای ساخت چین را با ارزانی و غیرقابلاعتماد بودن میشناسند اما بامو معتقد است خودروهای ساخت چین این برند نیز به خوبی مدلهای ساخته شده در آلمان و ایالاتمتحده بوده و آنها آمادهی فروش در سراسر جهان هستند.
رئیس بامو در چین طی بیانیهای اعلام کرده این کمپانی هنوز تصمیمی برای فروش مدلهای معین در سراسر دنیا اتخاذ نکرده است.
او گفت:
ما گواهی صادرات برای تأسیسات جوینت ونچر خود داریم اما تاکنون تصمیمی برای صادرات نگرفتهایم زیرا ابتدا باید برای بازار محلی تولید داشته باشیم.
در سال ۲۰۱۶ بامو بیش از ۳۰۰ هزار خودرو در دو کارخانهی خود داشت و اخیراً نیز با گسترش تأسیسات خود در نظر دارد تولید را به ۴۵۰ هزار دستگاه برساند. از میان خودروهایی که در چین تولید میشوند میتوان به سری ۵ کشیده، X1 کشیده، سری ۲ تورر، سری ۳ کشیده، سری ۳ سدان و سدان مخصوص بازار چین یعنی سری ۱ اشاره کرد.
منابع داخل کمپانی به اتونیوز گفتهاند دریافت گواهی صادرات بامو نه به خاطر علاقه به صادرات خودروهای ساخت چین بلکه به خاطر فشارهایی بوده که از طرف دولت چین به این برند وارد شده است.
منبع آگاه یاد شده ادعا کرده است:
این موضوع به خاطر هدف دولت که همان بیشتر شدن صادرات خودرو است انجام پذیرفته و ما به آنها گفتیم تنها در صورتی این کار را انجام میدهیم که از نظر اقتصادی توجیهپذیر باشد.
امین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶من در شانگهای هم ب ام وه تولید چین رو دیدم هم بنز اش رو……با یه حساب سر انگشتی ماشینی که تو اروپا 200م به پول ما فروش میشه تو چین همون حدود 130م قیمت میخوره…..فک کن با 130م بتونی سوار باکلاس ترین ماشین های روز اروپا شی……ولی برای وارداتش با هزینه گمرک و سایر باج گیری ها و موانع و زورگیری ها 260 باید پول بدی که باز هم از توان اکثریت خارج هست و تبدیل به یه رویا میشه………
بهزاد
۱۵ خرداد ۱۳۹۶دوست گرامی اینطور که شما میفرمایید نیست!
قیمت پایه خودروهای لوکس در چین از اروپا و آمریکا بیشتره!
سری 5 بی ام و اونجا از 75 هزار دلار شروع میشه در حالی که در غرب از 51 هزار دلار.
سری سه اونجا حدود 44 هزار دلار شروعشه و در غرب 33 هزار دلار
مرسدس e کلاس هم در چین شروع قیمتش حدود 80 هزار دلاره و در غرب 52 هزار دلار.
آئودی a6 در چین حدود 60 هزار دلار و در غرب 47 هزار دلار.
البته برخی مدلهای لوکس آلمانی در چین یک مقدار کشیده تر هستند یا به اصطلاح L و طول بیشتری نسبت به مدلهای غربی دارند.
رامتین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶زیاد با حرفت موافق نیستم. الان بی ام و 530 حدود 500000یوآن هست. اما مهم بحث قیمت تبدیل شده نهایی به ایرانه. با محاسبه بیش از 20 مدل چینی که به ایران اومدن (از چری گرفته تا دانگ فنگ، جک و…) این بی ام و حدود 350 تا 370 میلیون در میاد. در حالیکه بی ام و وارداتی سری5 حدود 450 میلیونه.
بهزاد
۱۵ خرداد ۱۳۹۶بنده متوجه منظورتون نشدم اما اگر قیاسی بزنیم به طور مثال؛
قیمت byd s6 در چین 89000 یوان هست که میشه حدود 51 میلیون تومان و در ایران در حدود 102 تا 107 میلیون قیمت داره و اگر مثال 530 شما را معیار قرار دهیم با قیمت چین میشه 285 میلیون تومان و با تعرفه قیمتش نزدیک 600 میلیون میشه.
البته قیمت نمونه های چینی که در ایران به اصطلاح مونتاژ میشن معیار نیست چون تعرفه اونها متفاوته.
سخن ما در مورد قیمت کمتر خودروهای لوکس آلمانی در چین بود که در جواب گفتیم اشتباهه.
Amir
۱۵ خرداد ۱۳۹۶دوستان یه سوال به نظر شما یه برند پریمیوم آلمانی که تو چین تولید میشه هرچقدرم که نظارت باشه رو فرآیند تولیدش میتونه کیفیت نمونه ساخته شده تو اروپا یا آمریکا رو داشته باشه؟?
سعید(تهران)
۱۵ خرداد ۱۳۹۶اگر تولید بصورت تحت لیسانس باشه یعنی شرکت مادر فقط از فضا و نیروی کار استفاده کنه کیفیت فرق نخواهد کرد، مزیت بزرگش این خواهد بود که شرکت میتونه قیمت محصول رو پائینتر بیاره مثل محصولات اپل…
علی
۱۵ خرداد ۱۳۹۶میدونم به فرض هیوندایی که تو کارخانه چک برای اروپا تولید میشه کیفیت بالاتری از هیوندای خود تولید کره داره و کیفیت داشبورد و صندلی ها و رو دری ها و تعلیق بالاتره؛ در مورد بی ام و هم شاید برای رقابت در بازار چین دست به ارزان ساختن بعضی قطعات زده باشند؛ کاری که احتمال انجامش رو در مورد برندهای لوکس خیلی کم میدونم.
sunmartin
۱۵ خرداد ۱۳۹۶یا کیا موتورز که در الاباما مدل های استینگر اپتیما و اسپورتیج و فورته را تولید میکنه کیفیت بسیار عالی دارند اما بی ام دبلیو با اینکار ممکنه به وجه اش صدمه وارد بشه جون چینی ها دست به هر برند و هر صنعتی میزنند اونو تا مرز بی کیفیتی کامل سوق میدن دلیل اینکار بی ام دبلیو فقط فردش بیشتره متاسفانه شرکت های بزرگ مثل بی ام دبلیو (فولوکس) تویوتا و شورولت با دادن امتیاز کارخانه ها به چین و در لوای تحت لیسانس بد ضربه ای به هویت خودشون وارد کردند که در آینده صداش درمیاد ممکنه الان بهتر بفروشن اما وجه خودشون به مرور از دست میدن بی ام دبلیو با آکاهی به اینکه تا 5 سال آینده دیگه هیچ خودروی بنزینی تولید نمیکنه (سوخت حاصل از فسیل) داره این ریسک بزرگ مرتکب میشه
احسان(احسان سابق)
۱۵ خرداد ۱۳۹۶اگر قرار باشه که خودروهای چینی بی ام و به سراسر دنیا صادر بشه پس شکی درش نیست که چیزی از کیفیت بی ام و های تولید المان و امریکا کم نداره. با این وجود چیزی که باهاش کنار اومدن سخته این هست که کارگرهایی که تو المان و امریکا بی ام و ها رو میسازن چقدر درامدشون بالاتر از کارگرهایی هست که توی چین این خودروها رو میسازن و از نظر شرایط کاری و محیط کاری چقدر بینشون تفاوت هست و وقتی مشتری یک محصول لوکس میخره دلش میخواد دستایی که اون محصول رو میسازه با عشق و رضایت کارش رو انجام بده . در هر صورت شکی نیست که بیشتر مردم ترجیح میدن وقتی بی ام و میخرن made in Germany باشه تا اینکه برچسب made in China داشته باشه!
علی
۱۵ خرداد ۱۳۹۶پایه حقوق در چین حدود هفتصد دلاره یعنی حدودا سه برابر ایران! و در چین معمولا کسی با پایه حقوق کار نمیکنه و همه طلب مبلغ بیشتری دارند؛ مطمئن باشید کارگرهای چینی که نسل قبلیشون به نون خشک هم رضایت میدادند از شرایط فعلی خیلی راضی هستند و این حرف های شیک و فرنگی را ّ در مورد حق و حقوق کارگرهای چینی امریکایی ها و اروپایی ها باید بگن و نه ما.
volvo fh
۱۵ خرداد ۱۳۹۶من آلمانی را ترجیح میدم.
Amir
۱۵ خرداد ۱۳۹۶کی ترجیح نمیده?
Saied
۱۵ خرداد ۱۳۹۶کار بی ام دبلیو درسته. چینه به این بزرگی شده مستعمره المان.
ولی انصافا تیران واسه این کار بهترین معقعیت رو داره. چون منابع بسیار گسترده ای از اهن آلات و مواد نفتی . و از همه مهم تر خیلی زیاد منابع نیرویه انسانی بسیار ارزانتر نسبت به کل دنیا که این عوامل باعث میشه ایران بهترین مکان ممکن واسه این کار باشه.
ولی متاسفانه سرمایه هایه مملکت عزیزمونو به صورت خام و بسیار ارزان به سایر ممالک صادر میکنیم. و نیرویه انسانی که تقریبا بسیاریی از جوون هایه ما بیکار هستن حیف میشن. بعد مواد اولیه خودمون رو با تغیرات به کشور خودمون با چندین برابر قیمت وارد میکنیم. ??
محمد ب
۱۵ خرداد ۱۳۹۶چین مستعمره آلمان شده؟ من این حرفتون رو قبول ندارم سعید جان . چینی ها معمولا با تولید هر چیزی تو کشورشون انتقال بخشی از تکنولوژی رو هم میخوان و حتی با سابقه خرابی که از چینی هست دزدی تکنولوژی و فناروی هم برای اینکه مسیر رو هر چه سریعتر طی کنند جزو سیاستشون هست مطمئن باش اگه چینی ها در خودرو سازی پیشرفت کنند به هیچ شرکت خارجی رحم نمیکنند مثل جریان خرید پیاز زعفران ایرانی و کاشتش در چین و اضافه کردن تعرفه واردات زعفران ایرانی . کلا ملت غیر قابل اعتمادی هستند
ایمان
۱۵ خرداد ۱۳۹۶دوستان توصیه می کنم توی آپارات فیلم مفصل که در مورد خط تولید بی ام و سری پنج است را در چین ببینید بعد قضاوت کنید. یک کارخانه بسیار بسیار مدرن و کاملا رباتیک حتی پیشرفته تر از خط تولید بی ام و در آلمان. لطفا تعصب را کنار بگذارید. مطمئن باشید کیفیت بی ام و در چین با آلمان یا آمریکا هیچ فرقی ندارد. چون استانداردهای آلمانی و آموزش و تجهیزات همهجا یکسان است.