بی ام وطراحی

طراحی محصولات الکتریکی ب‌ام‌و قربانی باتری‌ها نمی‌شود!

زمانی را که برای اولین بار ب‌ام‌و i3 را دیدید به یاد دارید؟ اولین محصول الکتریکی BMW ظاهر مرسومی نداشت و طراحی آن بسیار تحت تأثیر ابعاد و موقعیت باتری‌ها و همچنین ابعاد قوای محرکه بود. به منظور اطمینان از اینکه محصولات الکتریکی آینده این برند به زیبایی نمونه‌های مرسوم امروزی خواهند بود، ب‌ام‌و هم‌اکنون در حال توسعه سلول‌های باتری متفاوتی برای خودروهای الکتریکی گوناگونی است.


سدان ها و کوپه‌های تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی BMW دارای سلول‌های باتری بلند بکار رفته در شاسی بلندهای الکتریکی شده این کمپانی نخواهند بود. این جداسازی نه تنها تأثیر مثبتی روی طراحی خودروها خواهد داشت بلکه مرکز ثقل محصولات را نیز بهبود خواهد بخشید. ما هنوز هم می‌خواهیم کوپه‌های مدرن در مقایسه با شاسی بلندها و کراس اوورها ارتفاع کمتری داشته باشند!


ب‌ام‌و برنامه‌ای برای تولید سلول‌های باتری نداشته اما ظاهراً قبلاً تأسیسات تکنولوژی باتری خود را به راه انداخته و در آن سلول‌های باتری و نرم‌افزار کنترل را طراحی می‌کند. این کمپانی باواریایی می‌خواهد سلول‌های لیتیوم یون با ابعاد گوناگون داشته باشد. در سه سال آینده این خودروساز خودروی پرچم‌دار الکتریکی خود با نام i9 را عرضه خواهد کرد. این خودرو در دینگولفینگ آلمان تولید می‌شود.


ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۱ شروع به عرضه محصولات الکتریکی شده و مرسوم جدیدی خواهد کرد. این محصولات از دو پلتفرم جدید سود خواهند برد. پلتفرم FAAR در خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک استفاده خواهد شد درحالی‌که پلتفرم به‌روز شده CLAR برای مدل‌های دیفرانسیل عقب در نظر گرفته می‌شود. پلتفرم‌های جدید این شرکت قادر به پذیرایی از سه مجموعه باتری متفاوت از ۶۰ کیلووات ساعت گرفته تا ۱۲۰ کیلووات ساعت خواهند بود و محدوده حرکتی ۴۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را ایجاد خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Yaser1986

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    هرچی کل دنیا به سمت پیشرفت میرن کشور ما داره برعکسش میره
    اگه اونا زندگی میکنن پس ما داریم چیکار میکنیم یعنی اسم این کار ما هم میشه یه درصدم بهش گفت زندگی

    1. نوید جهرمی

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      نمیشه از کشوری ک مردمش 45 دقیقه کار مفید، 7 دقیقه مطالعه کتاب، 4مین کشور مصرف کننده لوازم آرایش، سومین مردم عصبانی دنیا، پرتعارف ترین مردم دنیا و…. رو داره انتظار بیشتر از این داشت.
      —————-
      یه زمانی نخست وزیر کشورمون در زمان خدابیامرز وقتی با سفیر آلمان سوار بنزشون بودن از جناب سفیر میپرسه چطور میتونین همچین ماشینیو بسازین در حالی که ما تو ساخت کمترین چیزا موندیم.
      اونم میگه زمانی ک پدران و مسئولای شما پای منقل تریاک بودن و دنبال عیش و نوش، پدران و مسئولای ما جون کندن و سختی کشیدن تا بچه هاشون به همچین جایی برسن.

  2. Bilbo

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    به به…تو نمایشگاه پکن که چند روز دیگه قرار هست برگزار بشه، کانسپت iX3 قرار هست نمایش داده بشه. اما ما همچنان منتظر تولید پرچمدار خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و میمونیم.
    احتمالا همون iNext موعود رو با نام i9 میخوان تولید کنن. اما خب یه مقدار دیر هست سال ۲۰۲۱، خصوصا اگر رقبا اونطور که قول دادن به صورت جدی دیگه ۲۰۲۰ بازار رو قبضه کنن.

  3. Khosrow

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    ب ام و — کانسپت میزنه خارق العاده اما نمونه تولیدی که میده بیرون خسته ..

    1. فرامرز

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      آی ۸ رو که بدون تغییرات دادن بیرون. ببینیم سری ۸ و زد۴ چطور از آب درمیاد

      1. Khosrow

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        Z4 — همون باشه که یه چالش بزرگ برای سایرین ه ولی سری 8 ایراداتی داره کانسپت ش ..

  4. بهراد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    خودروی اونا???

    خودروی ما ???

    یه جای کار میلنگه???

    ولی برد ۷۰۰ کیلومتری اونا هم یه چیز دیگست…
    باید دید مثل عمر باتری لپتاپ ،برد اینا هم شرایط خاصی برای آزمایش داره یا نه، مثلا با یه سرنشین تو جاده شیب صفر با شیشه بسته و سرعت خاص و محدود و ایرکاندیشن و ماساژور خاموش باشه و رانندگی خودکار غیر فعال باشه.
    بنظرم باید این برد رو با حداکثر سرنشین و شیب کم و ایرکاندیشن و سرعت بالا و چراغ های روشن بدست بیاره.
    بنظر باید یه سایت یا رنکینگ رسمی برای برد الکتریکی ها بایه بار شارژ باشه و اطلاعات دیگه مثل زمان شارژ و مصرف باتری در هم ۱۰۰km رو هم درج کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا