بامو برای پاسداشت صد سالگی خود، کانسپتی رویاگونه با نام ویژن نکست ۱۰۰ را رونمایی کرد. خودرویی که به نوعی بیانگر چشمانداز صد سال آینده دنیای خودرو از دیدگاه بامو محسوب میشود.
همانگونه که از بامو انتظار میرود، این خودرو یک ماشین اسپرت سدان چهار درب است. علامت تجاری جلوپنجره کلیوی شکل بامو در این خودرو نیز همچنان حضور دارد. چراغها نیز تبدیل به رگههایی عمودی شدهاند. چراغهای باریک و سهبعدی عقب تا حدودی یادآور i8 هستند و البته طبق معمول ستون C خودرو نیز طرحی مشابه همه BMW ها دارد. از ویژگیهای منحصر به فرد این خودرو، گلگیرهای منعطف آن با مفصلهای گرداننده هستند که همراه با پوشش آئرودینامیکی چرخها باعث بهبود راندمان آئرودینامیکی خودرو و محافظت از چرخها میشوند. این موضوع به همراه عوامل دیگر باعث گردیده تا مقاومت بدنه در برابر باد یا ضریب درگ به رقم فوقالعاده ۰.۱۸ Cd برسد.
با طول ۴.۹ متر، این خودرو هماندازه یک بامو سری ۵ خواهد بود هرچند ارتفاع ۱.۳۷ متری آن بیشتر به کوپه سری ۶ نزدیک است. با وجود ابعاد متوسط بیرونی خودرو، فضای داخلی آن هماندازه سدان لوکس و بزرگ سری ۷ میباشد.
دربهای خودرو به صورت پروانهای باز شده و البته دربهای عقب نیز از نوع خودکشی یا معکوس میباشند که با بازنمودن آنها فضای وسیع داخلی پدیدار میگردد و البته سوار و پیاده شدن از آن نیز بسیار آسان خواهد بود.
طراحی کابین آنچنان مینیمالیسیتی است که تصور آن دشوار است. حتی فرمان نیز به صورت الکتریکی جمع شده و از نظر پنهان میشود. تمام شیشه جلوی خودرو تبدیل به یک نمایشگر شده است که اطلاعات مختلف را روی آن می توان تماشا نمود. صندلیها در هنگام پیاده شدن به سمت بیرون چرخیده و البته برای گفتگوی نزدیکتر سرنشینان به سمت یکدیگر زاویه میگیرند.
قسمتهای عمدهای از این خودرو از فیبر کربن و پلاستیک ساخته شده است. هرچند هنوز حضور مواد با کیفیت بالای طبیعی نظیر چوب و چرم نیز در کابین به خوبی حس میشود. رانندگی خودکار و مستقل نیز از ویژگیهای هر خودروی مربوط به زمان آینده است اما بامو نخواسته امکان رانندگی فردی را از خودرو کاملاً حذف کند و هنوز میتوان فرمان را از جای خود خارج نموده و شخصاً کنترل ماشین را برعهده گرفت.
pagani
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵نمیدونم چرا هر کانسپتی میخوان برا آینده باشه چرخ ها پیدا نیس…
اون از آئودی اینم بی ام دبلیو
اصلی ترین اصالت خودرو چرخ هاشن که بر این اساس به یه وسیله میگن خودرو….
Mohammadreza
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من فکر میکنم به علت بهینهسازیهای آئرودینامیک و مصرف بهتر سوخت این تغییرات صورت گرفته مثل خودروی VW XL1
که همه این ها به خاطر قوانین جدید و سخت گیرانهی در مورد آلودگی محیطزیست هستش
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵عجب چیزیه!
noghte
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام ببخشید ربطی به مطلب بالا نداره
داخل پست های قبل هم پرسیدم آیا sl یه خودرو موفق واسه بنز هست در دنیا یا نه؟؟؟
هر کی در این رابطه اطلاع داره توضیح بده یا آدرس سایتی چیزی…
ممنون
علي
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵یا خدا . فکر کنم تازه دارم وارد مرحله بعدی زندگیم میشم. خدا کنه game over نشیم
احمد باقری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵باالاخره این هم یه ایده ای هست، زیبا طراحی شده.
شوخی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵مگه توی پست قبلی که ازش گذاشته بودن نگفتی طراحیش پخته نیست؟ چی شد پس؟ دَم کشید؟
حبیب
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵عجب چیزیه با روح روان ادم بازی میکنه بی ام و واقعا پیشرفت چشمگیری داره پا گذاشتن به دنیای جدید ماشینا ریسک بزرگیه که بی ام و به جون خریده
peyman.german
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دیگه بیش از حد آرمانی شده،طراحیش حداقل تا ده سال دیگه شاید به سختی در جوامع پذیرفته شه
بهنام طیبی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا محشر
طیب
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی بدشکل هست
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵میگما….ماها هنو توی درک این خودرو موندیم..حتی درکشم برامون سخته که چه تکنولوژی وپیشرفتی ساخته شده …عجب پیشرفت وصعنعتی دارن…وما هنوز ماشین 30سال قبل رو باافتخار تولید میکنیم اونم باقطعت چینی!!!!یا باافتخار ماشین چینی واردمیکنیم !!!!
میگم ما مسلونیما…ای ول
چیزی نگم بهتره!!
great britain
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من بیشتر برام سوال بود اون خانم و آقا کی بودن.
تو عکس اول خانمه به آقا لبخند میزنه.بعد تو ماشین دست همو میگیرن.بعد؟؟؟؟؟(خدا رحم کنه!!)فکر میکنم یکی دوتا سکانس رو تو ماشین سانسور کردن .خخخ
MjM
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خودرو های آینده ازین هم عجیب تر خواهند بود..خیلی از تکنولوژی هایی که الان وجود داره در گذشته حتی فکر کردن در بارش هم غیر ممکن به نظر میرسید!
هر چیزی از دست این بشر برمیاد…
فقط همیشه خواهیم گفت ای کاش بازم دیر تر به دنیا اومده بودیم….!